asasslan, bununla da kar bittigi zaman paleti aractan cikarmak gerekiyor. zaten karin olmadigi zeminde bu aletlerin omru inanilmaz kisaliyor. ben ilk kullanimimda bir sure asfaltta surmeye devam ettim, bildigin yanik kokusu geldi burnuma. Paletleri cikardigimda da zemine temas eden plastiklerin hafiften eridigini gordum. O yuzden zincirde oldugu gibi karin olmadigi zeminde kullanmamak lazim.
tşkler
Yahu buz olmayan yollar göğemi çekildi, yolu uzatırım başka yerden giderim. Ne diye riske gireyim... Yazık olur arabaya kayar vurursam... İlla ineceksem zincir takarım olur biter...
zincirler uzun vadede aracın lastiklerine zarar vermez mi?
quote:
Orijinalden alıntı: permanganat26
zincirler uzun vadede aracın lastiklerine zarar vermez mi?
İnince çıkartıcam... Tabi bi yere vurmadan inebilirsem , çünkü vurursam hasar daha çok olur...
Arkadaşlar herkes iyi güzel yazmışta yokuş düz ise güzelde ya virajlı bir yokuş aşağı ise
o zaman 1 km hizla gidiceksin.. ne yokuşlar ne rampalar çikildi yaa abartmayin bu kadar.. ağri dağina tirmanmicaksiniz alti üstü bi yokuş.. tak lastiklere zinciri çikarsin da inersin de... çok arabanin gidemicegi yollar varsa arabayi çikarmicaksin zaten yola.. bi yokuşu inersin-çikarsin bi başka yokuşta kaza yaparsin. yolda burdan çikip inim şunu bunu yapim diye de kiş şartlarinda araci zorlamakta iyi deil...
Duanı yap sallan aşağıya...Şansın varsa bir şey olmaz...
konuyu baya bir süre sonra hortlatmış olacağım ama malum kış epey zorlaştı.haftasonuda seyahat var. aracım honda crv ; araçta P R N D 2 1 seçenekleri mevcut.sizce dik yokuşların inişinde hangi vitesi kullanmalıyım?1 olabilirmi acaba?
1.vitesde in kesinlikle boşa alma yavaş yavaş in 2.el frenin 2 diş çekik olsun
her yokuşdan inersin lastiğin kabak değilse :)
1. vites en uygunu yani...teşekkürler.
karlı buzlu havada yokuş aşşağı inerken araba zaten kayck istemsiz bişey ama durma noktasını ne kadar aza indirebiliriz dersek refleks olarak frene basıyoruz bazen ama aslında yanlış vites küçültme işe yarıyor onu deneyelim
quote:
Orijinalden alıntı: cemalettinx
Malum önümüz kış. Şimdiden doğuya kar yağmaya başladı.
Kar ve buzdan dolayı kaygan hale gelmiş bir yolda yokuş aşağı aracı kaydırmadan kaldırıma çıkartmadan nasıl gidilmelidir? Özellikle virajlı olan yerlerde..
Bizim orada böyle bir yer var. Yolun ilk kısımları normal ama bir yer var... daha dik yokuş... orası bazen buz tutuyor, frene basıldığında kesinlikle kayıyor. O noktadan sonra geri de pek çıkılamıyor. 50metre ilerisinde de hafif bir viraj var. O virajdan sonra yol düzleşiyor. Bu yolda bir kez bu durumda yakalanmıştım. El freni arka tekerleri frenlediği için, el frenini yarıya kadar çekip, birinci vitese takıp yavaş yavaş inmiştim. Kurtarmıştım ama bayağı korkmuştum. Şüpheli havalarda o yola girmiyorum ama iş güzergahımda benzeri yerler var. Böyle yerlerin her zaman nasıl olduğunu önceden bilemiyor insan. Tuzağa düşebiliyor.
Burada benim yaptığım doğru mu idi? İleri sürüş tekniklerini bilen arkadaşlar var mı? ne düşünüyorlar?
4 sene kastamonuda 1 sen erzincanda çalışmam sebebi ile kışın araba kullanmada epey tecrübe edinem sahibi oldum yokuş aşağı inerken el frenini iki diş çek gaza ve frene fazla yüklenmeden devam et iyi yolculuklar
Dedigimin arkasındayım hala
çok faydalı bir konu olmuş teşekkürler
quote:
Orijinalden alıntı: mahbekar
konuyu baya bir süre sonra hortlatmış olacağım ama malum kış epey zorlaştı.haftasonuda seyahat var. aracım honda crv ; araçta P R N D 2 1 seçenekleri mevcut.sizce dik yokuşların inişinde hangi vitesi kullanmalıyım?1 olabilirmi acaba?
7 Konumlu otomatik vitese (PRND321) sahip Honda'larda 2 vites "Kar-Kış Modu" olarak kullanılır. Vites manuel vites gibi sadece 2'dedir, otomatik olarak 3'e veya 1'e geçmez. İniş ve çıkışlarda öncelikle bu vitesi kullanınız. Aracınız 4 çeker olduğu için büyük ihtimal yeterli gelecektir. Daha dik, buzlu, bozuk, riskli bir yola girecekseniz o durumda 1. vitesi kullanarak (yine vites manuel vites gibi sadece 1'dedir, otomatik olarak 2'ye, 3'e falan geçmez) frene basmadan (gerekirse hafif dokunuşlarla) mümkün olduğunca motor freni-kompresyonu ile ininiz. Her iki durumda da el frenini ihtiyaca göre 1-2 tık çekerek sürüşünüze destek olabilirsiniz. Kış lastiğiniz yoksa yola çıkmayın. İyi yolculuklar
El freniyle inen çok kişi varmış.
quote:
Orijinalden alıntı: permanganat26
zincirler uzun vadede aracın lastiklerine zarar vermez mi?
Verir+abs ve ebd ye hasar verebilir.
quote:
Orijinalden alıntı: Quadrifoglio
Çok dik ve 2 çeker bir araçla inilmesi gerçekten zor bir yokuşsa ve de inmek zorunda isem; Yokuşun başında arabayı geri vitese takarım, el frenini arka tekerlekleri kilitlemeyecek şekilde ve az da olsa aracı yavaşlatması için çok az çekerim devamında ise belki yürüyüş hızında, belki de daha düşük bir hızla aracı sürekli geriye doğru kaldırırmış gibi aşağı kadar inerim. Ama asla arabayı aşağıya doğru salmam, hep kontrol altında tutacak şekilde kavrama hareketi yaparım, çok dik bir yokuşta her zaman en düşük viteste inmekten daha etkilidir, yalnız pratik edilmesi gerekir.
konunun açıldığı tarihte el frenini "İKİ DİŞ"çekmek moda idi...acaba "DİŞ"sayısında ARTMA VEYA EKSİLME oldumu... birde şu geri vitese takma işi HANGİ UZMANLIK alanına giriyor..... yurdum"HİÇ ARAÇ KULLANMAMIŞ"-USTA-sürücüleri döktürmüş yine. zaten buzda iniyoruz araç kaymak için İŞ arıyor,el frenini iki diş çek yok olmadı 3-4 diş çek dahası var 1 e tak,yok yok 2 ye tak... yukarıdaki alıntı bir DH klasiğidir onun için alıntıladım.....daha önce konuya cevabım vardı galiba silmişler..saçmalıkları teyideden SİLİCİLER.... bende bir "UZMANLIK"sunayım!!!buzda inerken bazen gaz vermekte gerekiyor?????
Denemesem veya kullanılan bir teknik olduğunu bilmesem kimseyle paylaşma gereği duymam Mümkün olan en küçük viteste + ayak frende giderek yokuş inmek size mantıklı geliyor ise biraz daha derinine inip izah etmeye çalışayım;
En küçük viteste inelim diyorsunuz, nedeni de gerektiğinde kavrama hareketi yaparak kompresyonu arttırmak fakat bunu yaparken yeteri kadar dikkatli olmadığınızda arabayı çok rahatlıkla ileriye doğru patinaja bırakırsınız. (Bahsettiğim çok dik ve inilmesi gerçekten zor olan yokuşlar tabi..) Patinaja başladığı anda veya sizi korkutacak+kontrolden çıkacak bir ivme yakaladığında ise frene asılırsınız. Zaten o noktadan sonra da kontrolü tamamen kaybetmiş oluyorsunuz...
Geri viteste inerken ise sürekli yarım debriyaj ve gerektiğinde kavramayı biraz arttırarak aracın çekiş tekerlekleri kilitlenmeyecek şekilde bir hareket kabiliyetine sahip olursunuz yani maksimum kompresyonu yaratırsınız, tabi bunu kuru zeminde çeşitli eğimli yokuşlarda tecrübe ederseniz aracınızın gücünü de algılamış ve hangi eğimde kullanıp kullanamayacağınızı da anlamış olursunuz. ***************** ------------------------- incilere devam.....ömründe hiç araç kullanmamışlar döktürüyor....