Şimdi Ara

Karlı Buzlu havada yokuş aşağı nasıl inilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
90
Cevap
0
Favori
35.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Malum önümüz kış. Şimdiden doğuya kar yağmaya başladı.

    Kar ve buzdan dolayı kaygan hale gelmiş bir yolda yokuş aşağı aracı kaydırmadan kaldırıma çıkartmadan nasıl gidilmelidir?
    Özellikle virajlı olan yerlerde..

    Bizim orada böyle bir yer var. Yolun ilk kısımları normal ama bir yer var... daha dik yokuş... orası bazen buz tutuyor, frene basıldığında kesinlikle kayıyor. O noktadan sonra geri de pek çıkılamıyor. 50metre ilerisinde de hafif bir viraj var. O virajdan sonra yol düzleşiyor. Bu yolda bir kez bu durumda yakalanmıştım. El freni arka tekerleri frenlediği için, el frenini yarıya kadar çekip, birinci vitese takıp yavaş yavaş inmiştim. Kurtarmıştım ama bayağı korkmuştum. Şüpheli havalarda o yola girmiyorum ama iş güzergahımda benzeri yerler var. Böyle yerlerin her zaman nasıl olduğunu önceden bilemiyor insan. Tuzağa düşebiliyor.

    Burada benim yaptığım doğru mu idi? İleri sürüş tekniklerini bilen arkadaşlar var mı? ne düşünüyorlar?







  • Baştan belirtmek gerekirse en doğrusu 4 tekerleğinizde Kış Lastiği olması yine de bu tip dük yokuşları inmemeniz.

    Ancak böyle bir durumla zorunlu kalırsanız

    1- Aracınız otomatik vitesse işiniz çok zor. En düşük vitese manuel bile alsanız genelde otamatik viteslerin vites oranları manuele göre uzun olacağından aracınız min. kompresyon sunacaktır ve sizi yavaşlatmayacaktır. Kayma yaşanabileceği için FREN'e de basamazsınız. Bu durumda işiniz allaha kalıyor.

    2. Aracını manuel vitesse. Yokuşun eğimi başlamadan aracı 1. vitese al. Yokuş boyunca FRENE basma. tekerlekleri kilitlememeye çaba göster.

    Ama bence en güzel hiç böyle riskler almamak :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2lu -- 3 Kasım 2009; 15:39:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    Baştan belirtmek gerekirse en doğrusu 4 tekerleğinizde Kış Lastiği olması yine de bu tip dük yokuşları inmemeniz.

    Ancak böyle bir durumla zorunlu kalırsanız

    1- Aracınız otomatik vitesse işiniz çok zor. En düşük vitese manuel bile alsanız genelde otamatik viteslerin vites oranları manuele göre uzun olacağından aracınız min. kompresyon sunacaktır ve sizi yavaşlatmayacaktır. Kayma yaşanabileceği için FREN'e de basamazsınız. Bu durumda işiniz allaha kalıyor.

    2. Aracını manuel vitesse. Yokuşun eğimi başlamadan aracı 1. vitese al. Yokuş boyunca FRENE basma. tekerlekleri kilitlememeye çaba göster.

    Ama bence en güzel hiç böyle riskler almamak :)
    çivili lastik kullanmak yada lastiklerin tümüne zincir takmak çözüm olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    Baştan belirtmek gerekirse en doğrusu 4 tekerleğinizde Kış Lastiği olması yine de bu tip dük yokuşları inmemeniz.

    Ancak böyle bir durumla zorunlu kalırsanız

    1- Aracınız otomotiv vitesse işiniz çok zor. En düşük vitese manuel bile alsanız genelde otamatik viteslerin vites oranları manuele göre uzun olacağından aracınız min. kompresyon sunacaktır ve sizi yavaşlatmayacaktır. Kayma yaşanabileceği için FREN'e de basamazsınız. Bu durumda işiniz allaha kalıyor.

    2. Aracını manuel vitesse. Yokuşun eğimi başlamadan aracı 1. vitese al. Yokuş boyunca FRENE basma. tekerlekleri kilitlememeye çaba göster.

    Ama bence en güzel hiç böyle riskler almamak :)



    risk almamak için kışın yürümek erekiyo heralde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    Baştan belirtmek gerekirse en doğrusu 4 tekerleğinizde Kış Lastiği olması yine de bu tip dük yokuşları inmemeniz.

    Ancak böyle bir durumla zorunlu kalırsanız

    1- Aracınız otomotiv vitesse işiniz çok zor. En düşük vitese manuel bile alsanız genelde otamatik viteslerin vites oranları manuele göre uzun olacağından aracınız min. kompresyon sunacaktır ve sizi yavaşlatmayacaktır. Kayma yaşanabileceği için FREN'e de basamazsınız. Bu durumda işiniz allaha kalıyor.

    2. Aracını manuel vitesse. Yokuşun eğimi başlamadan aracı 1. vitese al. Yokuş boyunca FRENE basma. tekerlekleri kilitlememeye çaba göster.

    Ama bence en güzel hiç böyle riskler almamak :)



    risk almamak için kışın yürümek erekiyo heralde.

    Alıntıları Göster
    Çok dik ve 2 çeker bir araçla inilmesi gerçekten zor bir yokuşsa ve de inmek zorunda isem; Yokuşun başında arabayı geri vitese takarım, el frenini arka tekerlekleri kilitlemeyecek şekilde ve az da olsa aracı yavaşlatması için çok az çekerim devamında ise belki yürüyüş hızında, belki de daha düşük bir hızla aracı sürekli geriye doğru kaldırırmış gibi aşağı kadar inerim. Ama asla arabayı aşağıya doğru salmam, hep kontrol altında tutacak şekilde kavrama hareketi yaparım, çok dik bir yokuşta her zaman en düşük viteste inmekten daha etkilidir, yalnız pratik edilmesi gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    Baştan belirtmek gerekirse en doğrusu 4 tekerleğinizde Kış Lastiği olması yine de bu tip dük yokuşları inmemeniz.

    Ancak böyle bir durumla zorunlu kalırsanız

    1- Aracınız otomotiv vitesse işiniz çok zor. En düşük vitese manuel bile alsanız genelde otamatik viteslerin vites oranları manuele göre uzun olacağından aracınız min. kompresyon sunacaktır ve sizi yavaşlatmayacaktır. Kayma yaşanabileceği için FREN'e de basamazsınız. Bu durumda işiniz allaha kalıyor.

    2. Aracını manuel vitesse. Yokuşun eğimi başlamadan aracı 1. vitese al. Yokuş boyunca FRENE basma. tekerlekleri kilitlememeye çaba göster.

    Ama bence en güzel hiç böyle riskler almamak :)



    risk almamak için kışın yürümek erekiyo heralde.

    Alıntıları Göster
    merhaba
    arkadaşların da dediği gibi;
    riskli yerin başında aracınızı 1.vitese alıp , gerekiyorsa frene ufak ufak dokunuşlarla , hatta sürekli sabit dokunuşla bayırı inmeniz doğru hareket olacaktır.

    el frenini de yarıya kadar ya da çok hafif çekmek aslında mantıklı geldi ama frenlerde sıkıntı varsa yani sol, sağdan %20 daha fazla gevşek ya da sıkı gibiyse araçte dengesizlik yaratabilir.

    yine yokuşun başında aşağı kadar kendinize mümkün olduğu kadar sabit bir rota belirleyin zira gereksiz manevra hareketleri de aracın yoldan kopmasına yardımcı olur.

    havası düzgün basılmış ve yeni , sağlıklı kış lastikleriniz de vardır diye umuyorum.

    bunlardan hiçbiri tutmadıysa besmele çekip kelime-i şehadeti getirebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    merhaba
    arkadaşların da dediği gibi;
    riskli yerin başında aracınızı 1.vitese alıp , gerekiyorsa frene ufak ufak dokunuşlarla , hatta sürekli sabit dokunuşla bayırı inmeniz doğru hareket olacaktır.

    el frenini de yarıya kadar ya da çok hafif çekmek aslında mantıklı geldi ama frenlerde sıkıntı varsa yani sol, sağdan %20 daha fazla gevşek ya da sıkı gibiyse araçte dengesizlik yaratabilir.

    yine yokuşun başında aşağı kadar kendinize mümkün olduğu kadar sabit bir rota belirleyin zira gereksiz manevra hareketleri de aracın yoldan kopmasına yardımcı olur.

    havası düzgün basılmış ve yeni , sağlıklı kış lastikleriniz de vardır diye umuyorum.

    bunlardan hiçbiri tutmadıysa besmele çekip kelime-i şehadeti getirebilirsiniz.


    Alıntıları Göster
    Edit çalışmıyor şu anda, onun için yeni mesaj...

    Bu konudan da faydalanabilirsiniz:

    http://forum.donanimhaber.com/m_7097266/mpage_1/key_ileri,surus/tm.htm




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer


    quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    Baştan belirtmek gerekirse en doğrusu 4 tekerleğinizde Kış Lastiği olması yine de bu tip dük yokuşları inmemeniz.

    Ancak böyle bir durumla zorunlu kalırsanız

    1- Aracınız otomotiv vitesse işiniz çok zor. En düşük vitese manuel bile alsanız genelde otamatik viteslerin vites oranları manuele göre uzun olacağından aracınız min. kompresyon sunacaktır ve sizi yavaşlatmayacaktır. Kayma yaşanabileceği için FREN'e de basamazsınız. Bu durumda işiniz allaha kalıyor.

    2. Aracını manuel vitesse. Yokuşun eğimi başlamadan aracı 1. vitese al. Yokuş boyunca FRENE basma. tekerlekleri kilitlememeye çaba göster.

    Ama bence en güzel hiç böyle riskler almamak :)



    risk almamak için kışın yürümek erekiyo heralde.



    Aslında dediğin doğru. 5 yıldır kış lastiği kullanıyorum. Hiç yolda kalmadım. Ama sürekli sorumsuz sürücüler yüzünden kış lastiğim olsa da tehlike yaşıyorum. Ben temkinliyim ama adam yokuştan kaya kaya üstüme geliyor. Çünkü aracında hiç bir önlem yok. Bir de onların arasında hiçbirine çarpmadan geçmeye çalışıyorum.

    Bu nedenle imkan varsa yoğun karda yola çıkmayacaksın, ya da erken saatte trafik yoğunlaşmadan çıkacaksın. Tipiye yakalanırsan ve açık bir arazi deysen TEM gibi en güzeli ilk çıkıştan medeniyet içine kaçmak. Devam etmek anlamsız ve tehlikeli.

    2005 yılında standart lastiği olan bir test aracıyla TEM'de mahsur kalmış biri olarak söylüyorum. Yoldaki 1 derecelik eğimde bile ilerlemek mümkün olmuyordu. Allah bir daha göstermesin. Kar eğer önlemin yoksa korkutucu bir doğa olayıdır!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer


    quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    Baştan belirtmek gerekirse en doğrusu 4 tekerleğinizde Kış Lastiği olması yine de bu tip dük yokuşları inmemeniz.

    Ancak böyle bir durumla zorunlu kalırsanız

    1- Aracınız otomotiv vitesse işiniz çok zor. En düşük vitese manuel bile alsanız genelde otamatik viteslerin vites oranları manuele göre uzun olacağından aracınız min. kompresyon sunacaktır ve sizi yavaşlatmayacaktır. Kayma yaşanabileceği için FREN'e de basamazsınız. Bu durumda işiniz allaha kalıyor.

    2. Aracını manuel vitesse. Yokuşun eğimi başlamadan aracı 1. vitese al. Yokuş boyunca FRENE basma. tekerlekleri kilitlememeye çaba göster.

    Ama bence en güzel hiç böyle riskler almamak :)



    risk almamak için kışın yürümek erekiyo heralde.



    Aslında dediğin doğru. 5 yıldır kış lastiği kullanıyorum. Hiç yolda kalmadım. Ama sürekli sorumsuz sürücüler yüzünden kış lastiğim olsa da tehlike yaşıyorum. Ben temkinliyim ama adam yokuştan kaya kaya üstüme geliyor. Çünkü aracında hiç bir önlem yok. Bir de onların arasında hiçbirine çarpmadan geçmeye çalışıyorum.

    Bu nedenle imkan varsa yoğun karda yola çıkmayacaksın, ya da erken saatte trafik yoğunlaşmadan çıkacaksın. Tipiye yakalanırsan ve açık bir arazi deysen TEM gibi en güzeli ilk çıkıştan medeniyet içine kaçmak. Devam etmek anlamsız ve tehlikeli.

    2005 yılında standart lastiği olan bir test aracıyla TEM'de mahsur kalmış biri olarak söylüyorum. Yoldaki 1 derecelik eğimde bile ilerlemek mümkün olmuyordu. Allah bir daha göstermesin. Kar eğer önlemin yoksa korkutucu bir doğa olayıdır!

    Alıntıları Göster
    Önünüzde inen başka bir araç varsa önce onun inip gitmesini ve yolun boşalmasını bekleyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    Baştan belirtmek gerekirse en doğrusu 4 tekerleğinizde Kış Lastiği olması yine de bu tip dük yokuşları inmemeniz.

    Ancak böyle bir durumla zorunlu kalırsanız

    1- Aracınız otomotiv vitesse işiniz çok zor. En düşük vitese manuel bile alsanız genelde otamatik viteslerin vites oranları manuele göre uzun olacağından aracınız min. kompresyon sunacaktır ve sizi yavaşlatmayacaktır. Kayma yaşanabileceği için FREN'e de basamazsınız. Bu durumda işiniz allaha kalıyor.

    2. Aracını manuel vitesse. Yokuşun eğimi başlamadan aracı 1. vitese al. Yokuş boyunca FRENE basma. tekerlekleri kilitlememeye çaba göster.

    Ama bence en güzel hiç böyle riskler almamak :)



    risk almamak için kışın yürümek erekiyo heralde.

    Alıntıları Göster
    Istanbul'da pek ihtiyac duymadigim icin ki$ lastigi kullanmiyorum. A$agi resmini ekledigim kar paletleriyle Uludag'a cikip indim, yollar buzlu olmasina ragmen hicbir sikinti yasamadim. Hatta Uludag'a cikarken, artik arac yolda duz gitmiyordu, paletleri taktiktan sonra hicbir$ey yokmu$ gibi devam ettim yoluma. Ayda yilda bir kara, camura girenler icin tavsiye ederim.

     Karlı Buzlu havada yokuş aşağı nasıl inilir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Istanbul'da pek ihtiyac duymadigim icin ki$ lastigi kullanmiyorum. A$agi resmini ekledigim kar paletleriyle Uludag'a cikip indim, yollar buzlu olmasina ragmen hicbir sikinti yasamadim. Hatta Uludag'a cikarken, artik arac yolda duz gitmiyordu, paletleri taktiktan sonra hicbir$ey yokmu$ gibi devam ettim yoluma. Ayda yilda bir kara, camura girenler icin tavsiye ederim.

     Karlı Buzlu havada yokuş aşağı nasıl inilir?


    Alıntıları Göster
    fiyatı ne kadar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KILIÇ

    fiyatı ne kadar?

    Alıntıları Göster
    Hocam gecen sene hepsiburada'dan 95 TL'na aldim. Snowwolf markasinin Basic modeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    Istanbul'da pek ihtiyac duymadigim icin ki$ lastigi kullanmiyorum. A$agi resmini ekledigim kar paletleriyle Uludag'a cikip indim, yollar buzlu olmasina ragmen hicbir sikinti yasamadim. Hatta Uludag'a cikarken, artik arac yolda duz gitmiyordu, paletleri taktiktan sonra hicbir$ey yokmu$ gibi devam ettim yoluma. Ayda yilda bir kara, camura girenler icin tavsiye ederim.

     Karlı Buzlu havada yokuş aşağı nasıl inilir?


    Alıntıları Göster
    Bazı arkadaşların dediği gibi, istanbulda çok fazla gerekmediği için kar lastiği kullanmak pek mantıklı gelmiyor. Kar vs olmadığı zamanlarda ki İstanbul'da kış mevsiminin belki %95'i karsız buzsuzdur, kar lastiği normal zamanlarda güvenlik, yakıt ve konfor açısından iyi değildir. Bu nedenle kar lastiği kullanmıyorum.
    Ama maalesef insan tuzağa tutulur gibi bazen böyle durumlarla karşılaşabiliyor. Sabah hava iyi diyorsun, akşam iş çıkışı bakmışsın ki, kar buz vs olmuş.
    Benim aracım, önden çekişli manuel vitesli ve abs, asr, vsc (esp) var. Lastik yeni ama normal.

    Tubo arkadaş, geri vitese takmaktan bahsetmişsin. Doğru mu? bana pek mantıklı gibi gelmedi. hiç denedin mi? daha doğrusu denemek zorunda kaldın mı? kimse denemez sanırım.

    Sanırım güvenli sürüşü boş verip, Bulker arkadaşın bahsettiği kar paletlerinden bulundurmak en iyisi. Bu paletlerin takılması kolay mı?
    Takmatik dedikleri zincirler bile insanı mahvediyor takarken.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettinx

    Bazı arkadaşların dediği gibi, istanbulda çok fazla gerekmediği için kar lastiği kullanmak pek mantıklı gelmiyor. Kar vs olmadığı zamanlarda ki İstanbul'da kış mevsiminin belki %95'i karsız buzsuzdur, kar lastiği normal zamanlarda güvenlik, yakıt ve konfor açısından iyi değildir. Bu nedenle kar lastiği kullanmıyorum.
    Ama maalesef insan tuzağa tutulur gibi bazen böyle durumlarla karşılaşabiliyor. Sabah hava iyi diyorsun, akşam iş çıkışı bakmışsın ki, kar buz vs olmuş.
    Benim aracım, önden çekişli manuel vitesli ve abs, asr, vsc (esp) var. Lastik yeni ama normal.

    Tubo arkadaş, geri vitese takmaktan bahsetmişsin. Doğru mu? bana pek mantıklı gibi gelmedi. hiç denedin mi? daha doğrusu denemek zorunda kaldın mı? kimse denemez sanırım.

    Sanırım güvenli sürüşü boş verip, Bulker arkadaşın bahsettiği kar paletlerinden bulundurmak en iyisi. Bu paletlerin takılması kolay mı?
    Takmatik dedikleri zincirler bile insanı mahvediyor takarken.

    Alıntıları Göster
    Uludag'a cikarken ilk defa kullanmi$tim. Ilk paleti takmam 25 dakika aldi. 2. paleti takmam ise 2 dakika (: Olayi ogrendikten sonra cok hizli takilabiliyor. Sogukta plastik parcalar sertle$tigi icin, kancalarin takilacagi lastik parcalari gerdirmek gerekiyor. Zincirlere nazaran kullanmasi oldukca kolay, ayrica yuruyen aksama zincirler gibi zararinin olmadigini duymu$tum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettinx

    Bazı arkadaşların dediği gibi, istanbulda çok fazla gerekmediği için kar lastiği kullanmak pek mantıklı gelmiyor. Kar vs olmadığı zamanlarda ki İstanbul'da kış mevsiminin belki %95'i karsız buzsuzdur, kar lastiği normal zamanlarda güvenlik, yakıt ve konfor açısından iyi değildir. Bu nedenle kar lastiği kullanmıyorum.
    Ama maalesef insan tuzağa tutulur gibi bazen böyle durumlarla karşılaşabiliyor. Sabah hava iyi diyorsun, akşam iş çıkışı bakmışsın ki, kar buz vs olmuş.
    Benim aracım, önden çekişli manuel vitesli ve abs, asr, vsc (esp) var. Lastik yeni ama normal.

    Tubo arkadaş, geri vitese takmaktan bahsetmişsin. Doğru mu? bana pek mantıklı gibi gelmedi. hiç denedin mi? daha doğrusu denemek zorunda kaldın mı? kimse denemez sanırım.

    Sanırım güvenli sürüşü boş verip, Bulker arkadaşın bahsettiği kar paletlerinden bulundurmak en iyisi. Bu paletlerin takılması kolay mı?
    Takmatik dedikleri zincirler bile insanı mahvediyor takarken.


    İstanbul'da nasıl kış mevsiminin yüzde 95'i karsız ve buzsuz bunu tam anlayamadım. NEtice olarak Kasım ayının son haftasından Mart ayının sonuna kadar istanbulda hava sıcaklığı +7 derecenin altındadır. Bilimsel olarak kış lastikleri +7 derecenin altında tüm lastik çeşitlerinden daha güvenlidir. (Yakıt ve konfor konusunda haklısınız) Ayrıca çok kez kar yokken malum sebeplerle ıslanan ve drenajı doğru yapılmayan yollarda buzlanma görmüşümdür. Özellikle viyadüklerin üzerinde. Bence İstanbul'da dahi kış lastiği lüks değil ihtiyaçtır. Ancak çivili diye tabir edilen KAR lastikleri gereksiz olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettinx

    Tubo arkadaş, geri vitese takmaktan bahsetmişsin. Doğru mu? bana pek mantıklı gibi gelmedi. hiç denedin mi? daha doğrusu denemek zorunda kaldın mı? kimse denemez sanırım.



    Denemesem veya kullanılan bir teknik olduğunu bilmesem kimseyle paylaşma gereği duymam Mümkün olan en küçük viteste + ayak frende giderek yokuş inmek size mantıklı geliyor ise biraz daha derinine inip izah etmeye çalışayım;

    En küçük viteste inelim diyorsunuz, nedeni de gerektiğinde kavrama hareketi yaparak kompresyonu arttırmak fakat bunu yaparken yeteri kadar dikkatli olmadığınızda arabayı çok rahatlıkla ileriye doğru patinaja bırakırsınız. (Bahsettiğim çok dik ve inilmesi gerçekten zor olan yokuşlar tabi..) Patinaja başladığı anda veya sizi korkutacak+kontrolden çıkacak bir ivme yakaladığında ise frene asılırsınız. Zaten o noktadan sonra da kontrolü tamamen kaybetmiş oluyorsunuz...

    Geri viteste inerken ise sürekli yarım debriyaj ve gerektiğinde kavramayı biraz arttırarak aracın çekiş tekerlekleri kilitlenmeyecek şekilde bir hareket kabiliyetine sahip olursunuz yani maksimum kompresyonu yaratırsınız, tabi bunu kuru zeminde çeşitli eğimli yokuşlarda tecrübe ederseniz aracınızın gücünü de algılamış ve hangi eğimde kullanıp kullanamayacağınızı da anlamış olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettinx

    Tubo arkadaş, geri vitese takmaktan bahsetmişsin. Doğru mu? bana pek mantıklı gibi gelmedi. hiç denedin mi? daha doğrusu denemek zorunda kaldın mı? kimse denemez sanırım.



    Denemesem veya kullanılan bir teknik olduğunu bilmesem kimseyle paylaşma gereği duymam Mümkün olan en küçük viteste + ayak frende giderek yokuş inmek size mantıklı geliyor ise biraz daha derinine inip izah etmeye çalışayım;

    En küçük viteste inelim diyorsunuz, nedeni de gerektiğinde kavrama hareketi yaparak kompresyonu arttırmak fakat bunu yaparken yeteri kadar dikkatli olmadığınızda arabayı çok rahatlıkla ileriye doğru patinaja bırakırsınız. (Bahsettiğim çok dik ve inilmesi gerçekten zor olan yokuşlar tabi..) Patinaja başladığı anda veya sizi korkutacak+kontrolden çıkacak bir ivme yakaladığında ise frene asılırsınız. Zaten o noktadan sonra da kontrolü tamamen kaybetmiş oluyorsunuz...

    Geri viteste inerken ise sürekli yarım debriyaj ve gerektiğinde kavramayı biraz arttırarak aracın çekiş tekerlekleri kilitlenmeyecek şekilde bir hareket kabiliyetine sahip olursunuz yani maksimum kompresyonu yaratırsınız, tabi bunu kuru zeminde çeşitli eğimli yokuşlarda tecrübe ederseniz aracınızın gücünü de algılamış ve hangi eğimde kullanıp kullanamayacağınızı da anlamış olursunuz.

    Alıntıları Göster
    Benim kabaca tahminim idi. Siz haklı olabilirsiniz. Ancak bir önceki aracımda kar tipi lastik kullanıyordum geçen kış mevsiminde.
    Ben şahsen normal havalarda kar tipi lastiğin frenlemesinden hiç hoşnut kalmamıştım. Normal lastikten daha kötü idi.
    yağmurlu havalarda resmen kızaklıyordu.
    Taksici arkadaşlarım var. Onlar da kar ve buz haricinde kar tipi lastiğin normal lastiğe göre daha kötü frenleme yaptığını, kızaklama yaptığını söylemişlerdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettinx

    Benim kabaca tahminim idi. Siz haklı olabilirsiniz. Ancak bir önceki aracımda kar tipi lastik kullanıyordum geçen kış mevsiminde.
    Ben şahsen normal havalarda kar tipi lastiğin frenlemesinden hiç hoşnut kalmamıştım. Normal lastikten daha kötü idi.
    yağmurlu havalarda resmen kızaklıyordu.
    Taksici arkadaşlarım var. Onlar da kar ve buz haricinde kar tipi lastiğin normal lastiğe göre daha kötü frenleme yaptığını, kızaklama yaptığını söylemişlerdi.




    Cevabınız sanırım Tulu Bey'e idi, kar lastiklerinin ıslak zeminde (Tabi buz olmayacak, hava istediği kadar soğuk olsun) 4 mevsim lastiklerinden kötü performans verdiklerine katılıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettinx

    Benim kabaca tahminim idi. Siz haklı olabilirsiniz. Ancak bir önceki aracımda kar tipi lastik kullanıyordum geçen kış mevsiminde.
    Ben şahsen normal havalarda kar tipi lastiğin frenlemesinden hiç hoşnut kalmamıştım. Normal lastikten daha kötü idi.
    yağmurlu havalarda resmen kızaklıyordu.
    Taksici arkadaşlarım var. Onlar da kar ve buz haricinde kar tipi lastiğin normal lastiğe göre daha kötü frenleme yaptığını, kızaklama yaptığını söylemişlerdi.




    Cevabınız sanırım Tulu Bey'e idi, kar lastiklerinin ıslak zeminde (Tabi buz olmayacak, hava istediği kadar soğuk olsun) 4 mevsim lastiklerinden kötü performans verdiklerine katılıyorum.


    geri viteste inme olayı mantıklı geldi gerçekten, ama benim araç otomatik olduğundan yapmam zor, ancak yokuşun başında dururum aracı geri vitese alırım freni yavaş yavaş bırakarak aracı salarım(sanırım)..

    kar lastiği olayına ise katılmıyorum..kuru zeminde dediğiniz çok doğru, buz olmadıktan sonra sıcaklık kaç derece olursa olsun 4 mevsim lastikleri çok daha güzle yol tutuyor, ama ıslak zeminde (bence) kar lastikleri daha başarılı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettinx

    Benim kabaca tahminim idi. Siz haklı olabilirsiniz. Ancak bir önceki aracımda kar tipi lastik kullanıyordum geçen kış mevsiminde.
    Ben şahsen normal havalarda kar tipi lastiğin frenlemesinden hiç hoşnut kalmamıştım. Normal lastikten daha kötü idi.
    yağmurlu havalarda resmen kızaklıyordu.
    Taksici arkadaşlarım var. Onlar da kar ve buz haricinde kar tipi lastiğin normal lastiğe göre daha kötü frenleme yaptığını, kızaklama yaptığını söylemişlerdi.




    Cevabınız sanırım Tulu Bey'e idi, kar lastiklerinin ıslak zeminde (Tabi buz olmayacak, hava istediği kadar soğuk olsun) 4 mevsim lastiklerinden kötü performans verdiklerine katılıyorum.


    geri viteste inme olayı mantıklı geldi gerçekten, ama benim araç otomatik olduğundan yapmam zor, ancak yokuşun başında dururum aracı geri vitese alırım freni yavaş yavaş bırakarak aracı salarım(sanırım)..

    kar lastiği olayına ise katılmıyorum..kuru zeminde dediğiniz çok doğru, buz olmadıktan sonra sıcaklık kaç derece olursa olsun 4 mevsim lastikleri çok daha güzle yol tutuyor, ama ıslak zeminde (bence) kar lastikleri daha başarılı

    Alıntıları Göster
    Belki farklı markaların kar lastiklerini denemem gerekiyor, çünkü seçim yaparken ilk kriterim karda en iyi tutunma özelliği olmuştu, en uzun süre tecrübe ettiğim de dediğim gibi Pirelli Snowsporttu o da ıslak zeminde faciaydı




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.