Şimdi Ara

Kasko poliçeleri değişiyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
1.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • BİR süredir kaskoda, sigorta şirketleri ile tüketici arasında ciddi sorunlar yaşanıyor. Kasko sigortasına yönelik şikayetler, iki nedenden kaynaklanıyor.


    Bir: Sigortalılar, hasar durumunda poliçede yazan sigorta değerini alamamaktan yakınıyor. Konuyu açayım. Kasko sigortası yapılırken poliçeye, aracın sigorta değeri yazılır. Prim de bu değer üzerinden hesaplanır.

    Hal böyle olunca da araç, çalındığında ya da ağır hasara uğradığında yani, pert olduğunda; vatandaş, poliçede yazan sigorta değerini almayı bekliyor. Şirketler ise aracın piyasa değerini ödüyor. Eski model araçlarda aradaki fark 2-3 bin lira olmasına karşın, yeni modellerde bu fark, 8-10 bin liralara kadar çıkıyor. Şirketlerin yaptığı doğrudur, yanlıştır... O, ayrı tartışma konusu... Ama durum bu. Sigortalılar da işte bu uygulamada şikayetçi.

    İkinci şikayet konusu ise, kaskolu araçların onarımında; sigorta şirketlerinin orijinal parça yerine, yan sanayi parça kullandırtmaları. Bu iki konu yüzünden de tüketicilerin sigorta şirketleri ile sigorta şirketlerinin de tamirhaneler ve otomotiv şirketleri ile tamirhanelerin de eksperlerle arası açık. Anlayacağınız ortada ciddi kriz yaşanıyor.

    PİYASA DEĞERİ NASIL BELİRLENECEK?

    Hazine Müsteşarlığı ise geçtiğimiz hafta bir yönetmelik yayınlayarak, kasko sigortasının şartlarını baştan sona değiştirdi. Yönetmelik uzun. O nedenle şikayet edilen konulardaki değişikliklere değineceğim. Hemen belirteyim, yeni uygulama 1 Nisan 2013’de başlayacak.

    Hem ikinci el hem de sıfır araçların kasko sigortasında artık poliçeye, sigorta değeri yazılmayacak. Aracın piyasadaki rayiç bedeli esas alınacak, prim de buna göre belirlenecek. Araç çalınır ya da pert olursa; sigorta şirketi, aracın o günkü piyasa rayiç bedelini sigortalıya ödeyecek. Ancak, sigorta şirketi, aracın piyasa rayiç bedelini nereden tespit ettiğini poliçede yazacak. Bu, bir internet sitesi olabileceği gibi; oto pazarı, başka bir kurum ya da kuruluş da olabilir. Poliçe düzenlenirken rayiç bedel nereden belirlendiyse; hasar da yine oranın, o günkü, piyasa bedeli üzerinden ödenecek.

    Daha açık şöyle anlatayım... İkinci el bir araç aldınız ve kasko yaptıracaksınız. Diyelim ki, sigorta şirketi de piyasa rayiç bedelini belirlemede, oto alım-satımı yapılan internet sitelerinden birini referans alıyor. Şirket, internet sitesine bakarak, aracınızın piyasa bedelini tespit edecek, primi ona göre belirleyecek. Poliçeye de referans olarak internet sitesini yazacak. Aracınız pert olursa. Sigorta şirketi yine o internet sitesinde, aracınızın hasar günündeki piyasa değerini tespit edip, onu size ödeyecek. Ne fazlası ne eksiği.
    Eğer, poliçede rayiç bedel belirlemede referans alınan kurum ya da kuruluş yazmıyorsa, o zaman Türkiye Sigorta Birliği’nin yayınlandığı rayiç bedel listesine göre hasar ödenecek.

    SİGORTA DEĞERİ YAZILMAYACAK

    Peki, sıfır araçlarda ne olacak? Sıfır araçlarda ilk yıl zaten sorun yaşanmıyor. Faturada yazan bedel neyse, sigorta değeri olarak hesaplanıyor, prim de ona göre belirleniyor. Kaldı ki, sıfır araçlarda ilk yıl olası bir hasarda sigorta değerinin tamamı ödeniyor. Yeni uygulamayla artık sıfır araçların kaskosunda da sigorta değeri yazmayacak. Birinci yıldan sonra sigorta yenilemesinde araç, ikinci el statüsüne geçtiğinden, hangi kurum veya kuruluş referans alınıyorsa, oranın piyasa rayiç bedeli hasar olarak ödenecek.

    Diyeceksiniz ki, ‘Araç alım-satımının yapıldığı internet siteleri ya da oto pazarlarında fiyatlarlar farklılık gösteriyor. Hangi fiyata göre hasar ödenecek? Bu konuda karmaşa yaşanmayacak mı?’. Artık o tarafını bilemem. Yönetmelik böyle. Ama bana göre, sigortalı ile sigorta şirketi arasında bu konuda ciddi karmaşa yaşanacak.

    YEDEK PARÇA KRİZİ ÇÖZÜLDÜ

    Gelelim, yedek parça konusuna... 1 Nisan’dan itibaren düzenlenecek kasko poliçelerinde sigorta şirketleri, aracın onarımının şirket tarafından belirlenecek servislerde mi, yoksa sigortalının istediği serviste mi yapılacağını açıkça yazacak. Aynı şekilde onarım sırasında orijinal yedek parça mı, yoksa eşdeğer parça mı kullanılacağı da poliçe düzenlenirken belirtilecek. Eğer ki, aracın onarımının nerede yapılacağı ve hangi yedek parçanın kullanılacağı sigorta şirketi tarafından poliçede belirtilmezse... Hasar sonrasında araç sigortalının istediği serviste onarım görecek ve yine sigortalının istediği parça kullanılacak.

    Şunu da belirteyim: Yedek parça konusundaki şikayetler sadece kasko sigortasından değil, ağırlıklı trafik sigortasından kaynaklanıyor. 1 Nisan’da başlayacak uygulama iste kasko sigortasına yönelik. Anlayacağınız, trafik sigortasında şikayetler devem edecek.

    Yeni uygulama özetle böyle. Umarım, Hazine’nin kasko sigortasında getirdiği yeni uygulama sigortalı ile sigorta şirketi arasındaki süregelen uyuşmazlıkları bir ölçüde bitirir.

    kaynak:http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22517126.asp







  • Bu düzenlemeden sonra fiyatlara %50 zam gelir.
  • Noyan bey böyle yazdıysa bu yaz büyük bir kasko tantanasına hazır olalım. Perşembe ve cumartesi günü TRTHABER'deki sigortalı hayat programını takip ediyorum. Çok şey öğrendim. Özellikle trafik sigortası konusundaki yaşanan karmaşa kaskoya sirayet edecek anlaşılan. Allah kaza bela vermesin.
    Noyan bey uzun zamandır programında ne yapın edin KAZA YAPMAYIN diyordu. Artık azami özen göstermek gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zaten piyasa değerinde ödeniyordu poliçede yazan ödenmiyordu
  • Kasko olayını çok abarttılar. Güvenilir insanlar bulsak kendi kasko havuzumuzu oluşturabilirmiyiz daha avantajlı olmaz mı. 100 kişiden kaskoya ödediğimiz paranın ilk yıl için %80 ini toplasak banka hesabında faiz veya bono olarak değerlendirsek. Hasar durumunda havuzdan tamir işlemleri yapılsa. Yürürmü sizce bu havuz. Kazasız geçen yıllar bize prim düşüşü olarak yansır. Sonuçta kasko şirketlerinin yaptığıda bu değilmi birde kazanç elde ediyorlar bu işlemlerden. Kazanç amacı gütmeden oluşturulacak havuz daha güvenilir olmaz mı. Hemde daha ucuza malolur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    zaten piyasa değerinde ödeniyordu poliçede yazan ödenmiyordu

    Poliçede yazan odenmiycrkse niye kasko degerini artıralım mı diye soruyorlar artirinca fazladan kasko parası alıyorlar bende onu anlamıyorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xiamen

    Kasko olayını çok abarttılar. Güvenilir insanlar bulsak kendi kasko havuzumuzu oluşturabilirmiyiz daha avantajlı olmaz mı. 100 kişiden kaskoya ödediğimiz paranın ilk yıl için %80 ini toplasak banka hesabında faiz veya bono olarak değerlendirsek. Hasar durumunda havuzdan tamir işlemleri yapılsa. Yürürmü sizce bu havuz. Kazasız geçen yıllar bize prim düşüşü olarak yansır. Sonuçta kasko şirketlerinin yaptığıda bu değilmi birde kazanç elde ediyorlar bu işlemlerden. Kazanç amacı gütmeden oluşturulacak havuz daha güvenilir olmaz mı. Hemde daha ucuza malolur.

    Cok mantıklı hemde 50 kisi bir araya gelse başlangıç fiyatı 800 den olsa 40 binlira yapar burya kadar normalde aynı yılda iki araç pert olsa ne olcak :)) su anda sadece benim aracın kasko değeri 41 lira :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    kasko
    4 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Once ki c4 aracimla kaza yapmistim hatta konusuda vardi bilenler bilir.kasko degeri 29,750 bin tl idi.aracim agir hasar aldi(18.000 tl lik hasar) kasko bize 26 bin tl verdi.

    Ha , araci satsam 23 bile zor giderdi.cunku 17x bin kusur km de ve 7 parca boya vardi. :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 Nisan 2013’te başlayacak yeni kasko uygulamasında; piyasa değeri üzerinden hasar ödenmesi, aracın nerede onarılacağı ve onarımda hangi yedek parçanın kullanılacağına yönelik değişikliklerin dışında başka yenilikler de getirildi. Kaskodaki değişikler fiyatları da etkileyecek. Örneğin hasarın tamirinde mutlaka orjinal parça istenirse fiyatlar yüzde 50 artabilecek.


    1 Nisan’dan itibaren sigorta şirketleri artık ‘full kasko’, ‘süper kasko’ adı altında farklı ürünler satamayacak. Yeni uygulama ile şirketler; dar kasko, kasko, genişletilmiş kasko ve tam kasko olmak üzere 4 farklı sigorta ürününü sigortalılara sunacak. Buna göre sınırlı teminat almak isteyenler dar kasko, çarpma, çarpılma, hırsızlık, yangın gibi klasik teminatları almak isteyenler kasko, klasik teminatlara ek olarak isteğe bağlı farklı teminatları isteyenler genişletilmiş kasko, aracını her türlü riske karşı sigortalamak isteyenler ise tam kasko sigortasını seçebilecek.

    ALKOLLÜ SÜRÜCÜYE HASAR ÖDENMEYECEK

    Yayınlanan yönetmelik ile hangi hasarların sigorta teminatı içine girdiği, hangilerinin sigorta kapsamında olmayıp da sigortalının isteği halinde alınabileceği gibi konulara da açıklık getirildi. 1 Nisan’dan itibaren sel ve deprem dahil doğal afetler, patlayıcı madde taşınması, aracın anahtarının çalınması ya da ele geçirilmesi sonucu aracın çalınması ve başta kemirgenler olmak üzere hayvanların araca vereceği zararlar ek prim ödenerek ve poliçeye yazılarak, teminat altına alınacak.

    Hazine, bir süredir tartışma konusu haline gelen ve Yargıtay’ın da, ‘sürücü alkollü dahi olsa kasko hasarı öder’ kararına da açıklık getirdi.

    Yayınlanan yönetmelikte alkollü araç kullanımı ile ilgili, ‘Trafik yönetmeliğinde belirlenen seviyenin üzerinde alkollü içki almış kişilerce veya alkollü içki alamayacağı belirtilen kişilerce aracın alkol alınarak kullanılması sırasında meydana gelen zarar, sigorta kapsamı dışındadır’ maddesi eklendi.

    1 Nisan’da başlayacak yeni kasko uygulamasında hasar ödemesinde de bazı değişikliklere gidildi. Şirketlere 45 gün içinde kasko hasarını ödeme zorunluluğu getirilirken, hasar incelemesinin uzun sürmesi ya da hukuka yansıması nedeni ile üç ay içinde hasar ödeme süreci tamamlanmazsa; sigorta şirketi, tüketici ile anlaşarak hasarın yüzde 50’sini avans olarak ödeyebilecek.

    KASKO PRİMLERİ ARTACAK

    Peki, kaskodaki bu değişiklikler primlere nasıl ve ne şekilde yansıyacak?

    Son yıllarda kasko sigortasından zarar eden sigorta şirketleri bir taraftan primleri artırırken, diğer taraftan da kendi tamir zincirlerini kurup araçlarda orijinal değil de muadili parça kullanarak maliyetleri azaltmaya çalışıyorlar. 1 Nisan’dan sonra ise sigorta şirketleri kasko sigortasında farklı fiyat uygulamak durumunda kalacaklar. Özellikle Hazine’nin, hasar durumunda aracın nerede onarılacağını ve onarım sırasında orijinal parça kullanıp kullanılmayacağının sigortalı ile anlaşılarak, poliçeye yazılmasını zorunlu kılması; farklı fiyatlar ortaya çıkartacak.

    YÜZDE 50 YÜKSELEBİLİR

    Örneğin, tüketici kasko yaptırırken, hasar halinde onarımın yetkili servislerde yapılmasını ve mutlaka orijinal parça kullanılmasını isterse; kasko sigortasının fiyatı bugünkünden yüzde 50 daha yüksek olacaktır. Aynı zamanda pahalı otomobil markalarının kaskosunda fiyatlar ikiye katlanacak.

    Sigorta şirketleri ise, kendi tamirhanelerinde onarım yapılması ve orijinal değil de eş değer parça kullanmaları halinde kasko poliçesinde ciddi indirimler gidecektir.




  • Ben kaza yaptığımda, sigorta şirketinin referans alacağı siteye 10 tane pahalı fiyattan 2. el kendi aracımdan ilan girerim ve piyasasını yükseltirim. Bence bunun bir önlemi felan vardır.
  • sigorta sirketleri de ucuz ilan acarlar. sigortacilar bos vakitlerinde 10 ar tane ilan acsa bedavaya gider araclar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Ben kaza yaptığımda, sigorta şirketinin referans alacağı siteye 10 tane pahalı fiyattan 2. el kendi aracımdan ilan girerim ve piyasasını yükseltirim. Bence bunun bir önlemi felan vardır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    sigorta sirketleri de ucuz ilan acarlar. sigortacilar bos vakitlerinde 10 ar tane ilan acsa bedavaya gider araclar





  • quote:

    Orijinalden alıntı: KiymaliPide

    quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Ben kaza yaptığımda, sigorta şirketinin referans alacağı siteye 10 tane pahalı fiyattan 2. el kendi aracımdan ilan girerim ve piyasasını yükseltirim. Bence bunun bir önlemi felan vardır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    sigorta sirketleri de ucuz ilan acarlar. sigortacilar bos vakitlerinde 10 ar tane ilan acsa bedavaya gider araclar



    Iki ucu ....... degnek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • peki benim aracın kaskosu 20 martta bitiyor 20 sinde kasko yapsam herhangi bir değişiklik olacak mı ?. nisandan önceki kaskolar eski usulde mi yapılacak
  • Saçma yahu, tek tek sitedeki fiyatları toplayıp ortalamasını mı alacak. Hiç sanmıyorumi atıyorum girer opel vectra diye aratır, artan sıralama yap der en baştaki düşük değeri baz alırlar. Eskisinden daha kötü sistme olur gibi geliyor bana.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.