Şimdi Ara

kavislere gelmeden ne yapıyorsunuz?.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben mesela kavis gördüğüm zaman vitesi boşa alırım frenle yavaşlarım,kavisi geçtiğim gibi 1.vitese alırım.

    bir de şöyle yapanlar oluyor kavise gelmeden önce frenle yavaşlıyorlar,hafif debriyaja basıyorlar (bu şekilde kavisin arabayı sarsmadan geçtiğini söylüyorlar) kavisi geçerken ardından 1.vitese alıyorlar.

    Sizce hangisi daha sağlıklı ya da daha mantıklı bir önerisi olan varsa bunu yazabilir mi ?.

    Sürücü kursuna gidiyorum mazur görün acemiyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undertow -- 11 Nisan 2007; 18:26:24 >



  • Kavise gelirken ben hep şunu yaparım;

    Kavise olabildiğince mininmum hızla girerim ve ön tekerlekler kavisi geçtiği anda aracı 2. vitese alırım ve devam ederim. Bana göre 1. vites sadece ilk harekette verilir yani araç hareket halindeyken 1 e atmam en düşük 2 olur... Bu arada aracın altı alçaksa ve kavise aracın altının sürtme ihtimali varsa kavise çapraz girip her tekerleği ayrı ayrı geçiririm ki altı sürtmesin.

    edit :

    Kavislerin araçların yıpranmasındaki en büyük düşmanlarının oldukları unutulmamalıdır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yarbay -- 11 Nisan 2007; 18:35:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yarbay

    Kavise gelirken ben hep şunu yaparım;

    Kavise olabildiğince mininmum hızla girerim ve ön tekerlekler kavisi geçtiği anda aracı 2. vitese alırım ve devam ederim. Bana göre 1. vites sadece ilk harekette verilir yani araç hareket halindeyken 1 e atmam en düşük 2 olur... Bu arada aracın altı alçaksa ve kavise aracın altının sürtme ihtimali varsa kavise çapraz girip her tekerleği ayrı ayrı geçiririm ki altı sürtmesin.

    edit :

    Kavislerin araçların yıpranmasındaki en büyük düşmanlarının oldukları unutulmamalıdır...
    vites düşerim 2 ye kadar vitesle yavaşlarım gerekiyosa birazda fren




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yarbay

    Kavise gelirken ben hep şunu yaparım;

    Kavise olabildiğince mininmum hızla girerim ve ön tekerlekler kavisi geçtiği anda aracı 2. vitese alırım ve devam ederim. Bana göre 1. vites sadece ilk harekette verilir yani araç hareket halindeyken 1 e atmam en düşük 2 olur... Bu arada aracın altı alçaksa ve kavise aracın altının sürtme ihtimali varsa kavise çapraz girip her tekerleği ayrı ayrı geçiririm ki altı sürtmesin.

    edit :

    Kavislerin araçların yıpranmasındaki en büyük düşmanlarının oldukları unutulmamalıdır...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yarbay

    Kavise gelirken ben hep şunu yaparım;

    Kavise olabildiğince mininmum hızla girerim ve ön tekerlekler kavisi geçtiği anda aracı 2. vitese alırım ve devam ederim. Bana göre 1. vites sadece ilk harekette verilir yani araç hareket halindeyken 1 e atmam en düşük 2 olur... Bu arada aracın altı alçaksa ve kavise aracın altının sürtme ihtimali varsa kavise çapraz girip her tekerleği ayrı ayrı geçiririm ki altı sürtmesin.


    Demek sen 1.vitesi sadece otomabili durmaktan harekete geçirirken kullanıyorsun.Peki yoğun trafiğin olduğu yerlerde kaçıncı vitesde gidiyorsun?.Mesela istanbul'da köprü sırasını beklerken?.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: undertow

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yarbay

    Kavise gelirken ben hep şunu yaparım;

    Kavise olabildiğince mininmum hızla girerim ve ön tekerlekler kavisi geçtiği anda aracı 2. vitese alırım ve devam ederim. Bana göre 1. vites sadece ilk harekette verilir yani araç hareket halindeyken 1 e atmam en düşük 2 olur... Bu arada aracın altı alçaksa ve kavise aracın altının sürtme ihtimali varsa kavise çapraz girip her tekerleği ayrı ayrı geçiririm ki altı sürtmesin.


    Demek sen 1.vitesi sadece otomabili durmaktan harekete geçirirken kullanıyorsun.Peki yoğun trafiğin olduğu yerlerde kaçıncı vitesde gidiyorsun?.Mesela istanbul'da köprü sırasını beklerken?.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım dediğim gibi ilk harekette 1. vitesi kullanıyorum. Yani anlatmaya çalıştığımı anlamadın büyük ihtimalle. Araca ilk hareket vermek demek sabah ilk çalıştırdığında verdiğin hareket demek değildir sadece. İlk hareket araç tamemen durduktan sonra verilen harekettir. İstersen köprü de istersen kırmızı ışıkta farketmez. Araç tamamen durduktan sonra 1. vitesle kalkarım ama araç tamamen durmadıysa en düşük 2. vitese kadar düşerim. Yani kavisten geçerken mümkün olduğunca yavaşlayın ve kavisi çok sakin bir şekilde geçerek ilerleyin. Son süratte geçilebilir fakat aracınızı düşünüyorsanız ne kadar yavaş geçerseniz o kadar iyidir. Başka sorunuz varsa yanıtlarım.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yarbay

    Arkadaşım dediğim gibi ilk harekette 1. vitesi kullanıyorum. Yani anlatmaya çalıştığımı anlamadın büyük ihtimalle. Araca ilk hareket vermek demek sabah ilk çalıştırdığında verdiğin hareket demek değildir sadece. İlk hareket araç tamemen durduktan sonra verilen harekettir. İstersen köprü de istersen kırmızı ışıkta farketmez. Araç tamamen durduktan sonra 1. vitesle kalkarım ama araç tamamen durmadıysa en düşük 2. vitese kadar düşerim. Yani kavisten geçerken mümkün olduğunca yavaşlayın ve kavisi çok sakin bir şekilde geçerek ilerleyin. Son süratte geçilebilir fakat aracınızı düşünüyorsanız ne kadar yavaş geçerseniz o kadar iyidir. Başka sorunuz varsa yanıtlarım.

    Saygılar...

    Alıntıları Göster
    kasislere girerken hızıma göre

    düşük hızda isem zaten vitesle girmek zorundayımdır ve debriyaja basıp geçerken yumuşak geçersin tabiiki

    yüksek hızda isem bo şa alır öyle geçerim

    ve geçerken düz değilde açılı geçerim kasislerden

    tekerlere ayrı ayrı yük binsin diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    kasislere girerken hızıma göre

    düşük hızda isem zaten vitesle girmek zorundayımdır ve debriyaja basıp geçerken yumuşak geçersin tabiiki

    yüksek hızda isem bo şa alır öyle geçerim

    ve geçerken düz değilde açılı geçerim kasislerden

    tekerlere ayrı ayrı yük binsin diye

    Alıntıları Göster
    işten eve giderken 12 tane kasis geçiyorum.. ne yapıyorum .. bir kere kasislerin yerini ezberlemiş oluyorsun yavaşlıyorum debriyaja basıyorum çok yavaşlayınca gerekirse frene basıyorum ama hızlı isem frene basmıyorum mutlaka tüm tekerleri aynı anda asla geçirmiyorum eğerki kasisten sonra çok yavaşsam vites bire rahat geçiyorsa birle gidiyorum birkaç mtre yok hızım azcık varsa 2 iyle devam ediyorum .. birde senede bir z rot ları değiştiriyorum.. 2 adet z rot maksimum 60-70 ytl ..kasise hızlı girdi isem hiç birşey yapmıyorum düz yol gibi geçip gidiyorum kasisin en tepe noktasında yapılan fren kadar arabaya zarar verecek birşey düşünemiyorum .. bir nevi tecavüz kaçınılmaz ise zevk almaya bakacaksın gibi.. basabilirsem debriyaja basarım ama basamazsanda hiç bir pedale basmamakta fayda var diye düşünüyorum ..
    bu abartı kasis olayıda ayrıca medeniyet öncesi bir uygulama yapanlar benim gözümde terbiyesiz şahıslar.. kasis olayı ancak otobanda gişelere yaklaşmada yapılan hafif uyarı verecek şekilde asfalttan minimal yükseklikte ve ardarda olmalı ..peşi sıra olan küçük kasisler tek olarak yapılan kocaman kasislerden daha iyi olur bence ..
    geçenlerde bizim doktor odasında bahsi geçti 60 kusur yaşında bir adam kasisi farketmemiş ve biraz hızlı geçmiş araba zıpladığı gibi kendiside zıplamış arabanın içinde ve adamın bel kemiği kırılmış şimdi felç ..buyur burdan yak ..
    riskli bölgelere koy kamera çek hızlı geçeni ver ceza puanını yatırsın cezasnı ne o öyle hendek gibi kasisler keyfi bir yükseklikte bence bu terbiyesizlik .. bu senin benim değil türkiyenin sorunu bence ..zaten adam gibi yol yok brde kasis yap oh ne ala




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altin-orfoz

    işten eve giderken 12 tane kasis geçiyorum.. ne yapıyorum .. bir kere kasislerin yerini ezberlemiş oluyorsun yavaşlıyorum debriyaja basıyorum çok yavaşlayınca gerekirse frene basıyorum ama hızlı isem frene basmıyorum mutlaka tüm tekerleri aynı anda asla geçirmiyorum eğerki kasisten sonra çok yavaşsam vites bire rahat geçiyorsa birle gidiyorum birkaç mtre yok hızım azcık varsa 2 iyle devam ediyorum .. birde senede bir z rot ları değiştiriyorum.. 2 adet z rot maksimum 60-70 ytl ..kasise hızlı girdi isem hiç birşey yapmıyorum düz yol gibi geçip gidiyorum kasisin en tepe noktasında yapılan fren kadar arabaya zarar verecek birşey düşünemiyorum .. bir nevi tecavüz kaçınılmaz ise zevk almaya bakacaksın gibi.. basabilirsem debriyaja basarım ama basamazsanda hiç bir pedale basmamakta fayda var diye düşünüyorum ..
    bu abartı kasis olayıda ayrıca medeniyet öncesi bir uygulama yapanlar benim gözümde terbiyesiz şahıslar.. kasis olayı ancak otobanda gişelere yaklaşmada yapılan hafif uyarı verecek şekilde asfalttan minimal yükseklikte ve ardarda olmalı ..peşi sıra olan küçük kasisler tek olarak yapılan kocaman kasislerden daha iyi olur bence ..
    geçenlerde bizim doktor odasında bahsi geçti 60 kusur yaşında bir adam kasisi farketmemiş ve biraz hızlı geçmiş araba zıpladığı gibi kendiside zıplamış arabanın içinde ve adamın bel kemiği kırılmış şimdi felç ..buyur burdan yak ..
    riskli bölgelere koy kamera çek hızlı geçeni ver ceza puanını yatırsın cezasnı ne o öyle hendek gibi kasisler keyfi bir yükseklikte bence bu terbiyesizlik .. bu senin benim değil türkiyenin sorunu bence ..zaten adam gibi yol yok brde kasis yap oh ne ala

    Alıntıları Göster
    Setler doğru kavisli şeylerdir ama gerçek isimleri kasistir.

    Bu arada Beşyola glemden hani SAHİL YOLU sapağı varya, Florya Bakırköye giden, işte tam o sapağa saptığında hemen HAYATIMDA ilk kez görüğüm yuvarlak çapraz yerleştirilmiş pütürler var ve arabayı mahvediyor, TANGUR TUNGUR ediyor, 20km ye kadar düşmek zorunda kalıyorum.

    İşte o şeyleri İCAD EDİP ORAYA KOYANLARA SAĞLAM SÖVÜYORUM HER GÜN...

    MAL DÜŞMANI BUNLAR MAL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    Setler doğru kavisli şeylerdir ama gerçek isimleri kasistir.

    Bu arada Beşyola glemden hani SAHİL YOLU sapağı varya, Florya Bakırköye giden, işte tam o sapağa saptığında hemen HAYATIMDA ilk kez görüğüm yuvarlak çapraz yerleştirilmiş pütürler var ve arabayı mahvediyor, TANGUR TUNGUR ediyor, 20km ye kadar düşmek zorunda kalıyorum.

    İşte o şeyleri İCAD EDİP ORAYA KOYANLARA SAĞLAM SÖVÜYORUM HER GÜN...

    MAL DÜŞMANI BUNLAR MAL

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Setler doğru kavisli şeylerdir ama gerçek isimleri kasistir.

    Bu arada Beşyola glemden hani SAHİL YOLU sapağı varya, Florya Bakırköye giden, işte tam o sapağa saptığında hemen HAYATIMDA ilk kez görüğüm yuvarlak çapraz yerleştirilmiş pütürler var ve arabayı mahvediyor, TANGUR TUNGUR ediyor, 20km ye kadar düşmek zorunda kalıyorum.

    İşte o şeyleri İCAD EDİP ORAYA KOYANLARA SAĞLAM SÖVÜYORUM HER GÜN...

    MAL DÜŞMANI BUNLAR MAL


    doğru haklısın isimleri kasismiş dedim ya acemiyim öğrenenez zamanla

    Yalnız çok can alıcı bir soru sormuşum her kafadan farklı yöntemler çıkmaya başladı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: undertow

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Setler doğru kavisli şeylerdir ama gerçek isimleri kasistir.

    Bu arada Beşyola glemden hani SAHİL YOLU sapağı varya, Florya Bakırköye giden, işte tam o sapağa saptığında hemen HAYATIMDA ilk kez görüğüm yuvarlak çapraz yerleştirilmiş pütürler var ve arabayı mahvediyor, TANGUR TUNGUR ediyor, 20km ye kadar düşmek zorunda kalıyorum.

    İşte o şeyleri İCAD EDİP ORAYA KOYANLARA SAĞLAM SÖVÜYORUM HER GÜN...

    MAL DÜŞMANI BUNLAR MAL


    doğru haklısın isimleri kasismiş dedim ya acemiyim öğrenenez zamanla

    Yalnız çok can alıcı bir soru sormuşum her kafadan farklı yöntemler çıkmaya başladı

    Alıntıları Göster
    Ben yavaşladımmı debrijaya bastımmı boşa da atarım ayağımı debriyajda bekletmem genelde...Hatta asla bekletmem, muhakkak kasislerde boşa atrarım doğrusu bu, debriyajda ayağını bekletmiceksin,sonra 2 ye takıp devam ediceksin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 11 Nisan 2007; 19:40:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    Ben yavaşladımmı debrijaya bastımmı boşa da atarım ayağımı debriyajda bekletmem genelde...Hatta asla bekletmem, muhakkak kasislerde boşa atrarım doğrusu bu, debriyajda ayağını bekletmiceksin,sonra 2 ye takıp devam ediceksin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ben yavaşladımmı debrijaya bastımmı boşa da atarım ayağımı debriyajda bekletmem genelde...Hatta asla bekletmem, muhakkak kasislerde boşa atrarım doğrusu bu, debriyajda ayağını bekletmiceksin,sonra 2 ye takıp devam ediceksin


    Benim kursdaki hocam hafifçe debriyaja basmamı söyledi kasislerde.Arabanın daha rahat geçmesini sağlarmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: undertow

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Ben yavaşladımmı debrijaya bastımmı boşa da atarım ayağımı debriyajda bekletmem genelde...Hatta asla bekletmem, muhakkak kasislerde boşa atrarım doğrusu bu, debriyajda ayağını bekletmiceksin,sonra 2 ye takıp devam ediceksin


    Benim kursdaki hocam hafifçe debriyaja basmamı söyledi kasislerde.Arabanın daha rahat geçmesini sağlarmış.

    Alıntıları Göster
    Kavis ne yau ? Kasis degil mi o ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseaz

    Kavis ne yau ? Kasis degil mi o ?

    Alıntıları Göster
    Kasisler kasisler Resmen ömür törpüsü.. Lastiklere zarar amortisörlere zarar yakıt tüketimine zarar hep zarar... Günde 10 kasisten geçiyorum tabi birde dönüşte gene aynı 10 kasis artık bıktım gerçekten...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: herby

    Kasisler kasisler Resmen ömür törpüsü.. Lastiklere zarar amortisörlere zarar yakıt tüketimine zarar hep zarar... Günde 10 kasisten geçiyorum tabi birde dönüşte gene aynı 10 kasis artık bıktım gerçekten...

    Alıntıları Göster
    bende okulun içindeki kasislerden bıktım yaw. boşuna iş yapıyorsun bir sürü onlar olmasa rahat rahat gitcen. önce yavaşlıyorum sonra boşa alıp geçiyorum kasisden sonrada 2ye takip devam ediyorum. ama kasise hızlı girerseniz sakın frenle girmeyin kasise amörtisörleri patlatırsınız. ben 120 ile girdim bir kere baya ciddi bir kasise araba uçuyor bir hızdan sonra altını falanda çarpmıyor ama yarım metre yükseldim belki yerden. amörtisörlerimde hala sağlam ama fren yapsam bile duramazdım zaten çok daha zararlı çıkardım. kasisi görmedimde böle geçtim tabi bile bile 120 ile kasisden geçmek akıllı adam işi deil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cance

    bende okulun içindeki kasislerden bıktım yaw. boşuna iş yapıyorsun bir sürü onlar olmasa rahat rahat gitcen. önce yavaşlıyorum sonra boşa alıp geçiyorum kasisden sonrada 2ye takip devam ediyorum. ama kasise hızlı girerseniz sakın frenle girmeyin kasise amörtisörleri patlatırsınız. ben 120 ile girdim bir kere baya ciddi bir kasise araba uçuyor bir hızdan sonra altını falanda çarpmıyor ama yarım metre yükseldim belki yerden. amörtisörlerimde hala sağlam ama fren yapsam bile duramazdım zaten çok daha zararlı çıkardım. kasisi görmedimde böle geçtim tabi bile bile 120 ile kasisden geçmek akıllı adam işi deil

    Alıntıları Göster
    120 mi??

    Ya ben 60lamı ne girdim sanki bagajdaki TÜp yerinden havalandı


    120 ile girsen o kadar kolay kurtulabilir misin yav?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: herby

    Kasisler kasisler Resmen ömür törpüsü.. Lastiklere zarar amortisörlere zarar yakıt tüketimine zarar hep zarar... Günde 10 kasisten geçiyorum tabi birde dönüşte gene aynı 10 kasis artık bıktım gerçekten...

    Alıntıları Göster
    Her kasiste bir bosluk oluyor genelde En azından bir tekeri kurtarıyorum hep.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    120 mi??

    Ya ben 60lamı ne girdim sanki bagajdaki TÜp yerinden havalandı


    120 ile girsen o kadar kolay kurtulabilir misin yav?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    120 mi??

    Ya ben 60lamı ne girdim sanki bagajdaki TÜp yerinden havalandı


    120 ile girsen o kadar kolay kurtulabilir misin yav?

    bir kere 40la girdim feleğim döndü. arabanın hem önü hem arkası vurdu yere. ama ilginçtir 120 ile girince girdiğim gibi çıktım basmaya devam ettim. yalnız yanımdaki arabalar bir ara aşşağıda kaldı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    120 mi??

    Ya ben 60lamı ne girdim sanki bagajdaki TÜp yerinden havalandı


    120 ile girsen o kadar kolay kurtulabilir misin yav?

    Alıntıları Göster
    Kasis lerden geçerken frene basmayında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Kasis lerden geçerken frene basmayında.

    Alıntıları Göster
    Kasısten once bosa atar frene kasıse 1-2 metre kalıncaya kadar basarım. Hızımı sabıtler 2. vıteste gecerım. Ama su sıyah-sarı serıtleı plastık kasıslerı sevmıyorum. Yola capraz bı sekılde monte edıyolar sarsıla sarsıla gecıyoruz ustlerınden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Kasısten once bosa atar frene kasıse 1-2 metre kalıncaya kadar basarım. Hızımı sabıtler 2. vıteste gecerım. Ama su sıyah-sarı serıtleı plastık kasıslerı sevmıyorum. Yola capraz bı sekılde monte edıyolar sarsıla sarsıla gecıyoruz ustlerınden.

    Alıntıları Göster
    Kasisi sonradan farkedip duramayacak kadar hızlıysam yavaslatabildiğim kadar yavaslatırım ve tam kasisten gecerken freni bırakırım kı on tarafın frenin etkisiyle kasise surtme ıhtımalını yok ederım.

    bi de bazı arkadaslar en az 2 ye atarım demıs.Şimdi bizim araba şahin 1.4 lpgli
    benzinde arac zaten 71 hp lpg ile 60 62 arası bırsey olsa 2. viteste arabayı hırlatmadan kaldırman ıcın yarım debrıaj yapman gerekır kı o da 1. vitese atmaktan daha kotu..
    + bi de cms 40 var
    ama lpg de 170 i gördüm rampa aşşa. daha giderdi yani yolum hala rampaydı ama lastıgın sınırı 160 lıktı 170 e gelınce kucuk sesıne benzer 1 ses gelmeye basladı bıraktım. şimdi diceksiniz ne alaka
    torku 90 kusurlerde falan arabanın onu anlatmaya calısıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 11 Nisan 2007; 23:53:31 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.