Şimdi Ara

Kayış mı? Zincir mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
139.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • transporterın triger kayısını yeni degiştirdik arac 60 binde. devirdaim falanda degişti. hepsi 500 tl tuttu. hyunda starex suan 109 binde zincirli oldugunu için hiçbir sıkıntısı yok en son servise götürdüm baskı balata için zinciri sordum calıstırdılar bişeyler yaptılar abi bu daha seni cok götürür bu crdi motora kolay kolay bişey olmaz sen bakımlarını ihmal etme yeter dediler. zaten bende bakım için 10. bini beklemem 7 bin km oldugu zaman bakıma sokarım
  • Zincirli daha iyi gibi geliyor bana.

    En azından kayışa göre daha sağlam geliyor kulağa..
  • zincirin gerginliği periyodik bakımlarda kontrol edilir, golf 5 fsi motor balım kılavuzunda okumuştum
  • triger koparsa piston ve siboplar inip çıkmalarında sorun olacağı için bunlar birbirine çarparak yamulular ve motor yaptırman gerekir. triger kayışı koptuğunda araç hemen stop eder. ne oldu deyip marşa tekrar basmassan bu yamulma olmaz ve motor yaptırmaktan kurtarırsın.
  • Kayışlı olanda, teorik ömrün yarısı dolunca motoru zorlamaya korkmaya başlarsınız. Zincirli değişmesi gerektiği zaman bile kopma riski taşımaz.

    Ayrıca zincir, trigerin bir türüdür. Trigerli-zincirli diye bir sınıflandırma yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 12 Ocak 2012; 11:30:55 >
  • Arkadaşlar bi konuya açıklık getirelim, zincir gerdirme ifadesi yanlış olabilir, yani yanlış ifade kullanmış olabilirim, yine de "gevşeme " denilen şey mümkün, zincirin zaten kopması imkansıza yakındır, aşındıkça sarkar, otomatik gerdirme olsa bile belli noktadan sonra gerdiremez, değiştirmezseniz ve aşınan bir yerden koparsa motor kullanılmaz hale geliyor en az bi kaç milyar hasar çıkıyor.
  • Zinciri severim. Her türlü zorlamaya geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    beyler:zincir ve kayışın gerdirme mekanizması vardır.bu AYAR GEREKTİRMİYEN bir yapıya sahiptir..
    ZAMAN ZAMAN GERDİRME AYARLARI YAPILIR gibi uydurma bilgiler sunmayalım.
    aşınan ZİNCİRDEN BAKLA ÇIKARILIP GERDİRME İŞLEMİ de bu foruma özgü bir durum olsa gerek.
    zincirdede gergi mekanizması vardı..paletli olabilir dişli olabilir...
    aşınmış zincirden BAKLA ÇIKARMA İLE GERDİRME YAPILMAZ....eski köye yeni kural getirmeyelimmm.çünkü zamanlama bakla sayısına göre düzanlanır.
    her iki sistemdede değişimde uniteyi ilgilendiren parçaların tümü(SET)değişir.bölüm bölüm değişme hem masraflı hemde MAHZURLUDUR.....
    KAYIŞA MÜDAHELE KOLAYDIR...ZİNCİRE MÜDAHELE ZORDUR..HEM İŞÇİLİK HEMDE DEĞİŞEN PARÇA OLARAK...bunun için kayışlı sistemler daha tercih ediliyor..

    Sanırım buradaki büyük harfle yazdıklarınızı benim yazdıklarım üstüne yazdınız, veya ben kendi üstüme alınmış olayım :

    1.Siz bu günkü araçlara bakarak yazıyorsunuz, bense geçmişten itibaren tüm modelleri kapsayan bir ifade de bulunuyorum. Eski modeller de otomatik gergi mekanizması yoktu ve elle kendimiz gerdirmek zorunda kalmaktaydık. Dolayısıyla saçma değil, Sizin içinde yeni bir bilgi olduğunu söylemek daha doğru olur.
    2. Zincirden bakla çıkartma konusunda da yeniden okursanız, ayar yapılamaz kadar uzamış zinciri kasteden bir uygulamadan söz edilmektedir. Eski zincirlerin yapısı gereği kullandıkça uzama eğilimi gösterirlerdi ve bir süre sonra gergi mekanizmasının ayar mesafesi dışına çıktığı için bakla çıkartarak yeniden gergi mekanizmasının ayarlama sınırlarına çekilirdi. Yenilerde ise artık bu ölçüde uzama görülmediği gibi, yeterince ucuzladığı için gerektiğinde değiştirmek daha kolay olmaktadır.
    3. Her metalde olduğu gibi zincirde de metal aşınması görülebilir. Bu durumda aşınan parçayı değiştirmek gerektiği aşikardır. Eskiden bu kadar bol parça olmadığından çıkartmak veya eski zincirleri birleştirip yenilemek çok görülen uygulamalardı.
    4. Bunlar eski köye yeni adetler değil, zaten eski köydeki eski adetlerdir. Şimdiki yeni köyler bunu bilmiyorlar yazık ki.
    5. Üstelik eski köyde hala gerdirme işlemi ve ayar gerektiren mekanizmalar kullanmaya devam ediliyor.
    6. Benim gözlemim üreticilerin yeniden zincirli sisteme dönme eğiliminde oldukları yönünde. Ancak alaşımı değiştirilen yeni zincirler eskilerden daha uzun ömürlü ve dayanıklı. Otomatik gerdirme mekanizmalarıyla donatılan zincirler neredeyse motor ömrü kadar bakımsız ömür garantisi sunabilmektedirler.

    Bence bu kadar tepkili olmak yerine önce uhulet sonra suhulet gerekir.

    Güzel günler Sizlerin olsun...




  • bende zircirli trigerden yanayım bendeki arabada zincirli en önemlisi kafam rahat öle ses felanda yapmıyor hatta ısınınca arabanın calıştığını ne içerden ne dışardan anlamıyorum, ha şöyle olur zamanla bir sorun cıkarısa en fazla özellikle soğukken traktör çalışıyormuş gibi ses cıkarır ha koptu kopacak diye stres yaratmaz. zincrinide belli bir değişim km si var mesela bizim araçlarda tercihan 90bin km değişir denıyor ama 200 km dede değişebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    beyler:zincir ve kayışın gerdirme mekanizması vardır.bu AYAR GEREKTİRMİYEN bir yapıya sahiptir..
    ZAMAN ZAMAN GERDİRME AYARLARI YAPILIR gibi uydurma bilgiler sunmayalım.
    aşınan ZİNCİRDEN BAKLA ÇIKARILIP GERDİRME İŞLEMİ de bu foruma özgü bir durum olsa gerek.
    zincirdede gergi mekanizması vardı..paletli olabilir dişli olabilir...
    aşınmış zincirden BAKLA ÇIKARMA İLE GERDİRME YAPILMAZ....eski köye yeni kural getirmeyelimmm.çünkü zamanlama bakla sayısına göre düzanlanır.
    her iki sistemdede değişimde uniteyi ilgilendiren parçaların tümü(SET)değişir.bölüm bölüm değişme hem masraflı hemde MAHZURLUDUR.....
    KAYIŞA MÜDAHELE KOLAYDIR...ZİNCİRE MÜDAHELE ZORDUR..HEM İŞÇİLİK HEMDE DEĞİŞEN PARÇA OLARAK...bunun için kayışlı sistemler daha tercih ediliyor..

    Sanırım buradaki büyük harfle yazdıklarınızı benim yazdıklarım üstüne yazdınız, veya ben kendi üstüme alınmış olayım :

    1.Siz bu günkü araçlara bakarak yazıyorsunuz, bense geçmişten itibaren tüm modelleri kapsayan bir ifade de bulunuyorum. Eski modeller de otomatik gergi mekanizması yoktu ve elle kendimiz gerdirmek zorunda kalmaktaydık. Dolayısıyla saçma değil, Sizin içinde yeni bir bilgi olduğunu söylemek daha doğru olur.
    2. Zincirden bakla çıkartma konusunda da yeniden okursanız, ayar yapılamaz kadar uzamış zinciri kasteden bir uygulamadan söz edilmektedir. Eski zincirlerin yapısı gereği kullandıkça uzama eğilimi gösterirlerdi ve bir süre sonra gergi mekanizmasının ayar mesafesi dışına çıktığı için bakla çıkartarak yeniden gergi mekanizmasının ayarlama sınırlarına çekilirdi. Yenilerde ise artık bu ölçüde uzama görülmediği gibi, yeterince ucuzladığı için gerektiğinde değiştirmek daha kolay olmaktadır.
    3. Her metalde olduğu gibi zincirde de metal aşınması görülebilir. Bu durumda aşınan parçayı değiştirmek gerektiği aşikardır. Eskiden bu kadar bol parça olmadığından çıkartmak veya eski zincirleri birleştirip yenilemek çok görülen uygulamalardı.
    4. Bunlar eski köye yeni adetler değil, zaten eski köydeki eski adetlerdir. Şimdiki yeni köyler bunu bilmiyorlar yazık ki.
    5. Üstelik eski köyde hala gerdirme işlemi ve ayar gerektiren mekanizmalar kullanmaya devam ediliyor.
    6. Benim gözlemim üreticilerin yeniden zincirli sisteme dönme eğiliminde oldukları yönünde. Ancak alaşımı değiştirilen yeni zincirler eskilerden daha uzun ömürlü ve dayanıklı. Otomatik gerdirme mekanizmalarıyla donatılan zincirler neredeyse motor ömrü kadar bakımsız ömür garantisi sunabilmektedirler.

    Bence bu kadar tepkili olmak yerine önce uhulet sonra suhulet gerekir.

    Güzel günler Sizlerin olsun...

    bende derimki metal(döküm)ex.dişlileri----fiber ex.dişlileri ve devamında zincirli dönem daha sonrası kayışlı sistem araçların bakım onarım ve sürücülüğünü yaptım......
    dediğiniz gibi zincirden BAKLA ÇIKARILMAZ.çıkarılıp çalıştırılırsa sonu hüsran olur...
    zincir düzeneğinde çeşitli GERDİRME MEKANİZMALARI vardır..arızada zinciri tahrik eden ve edilen dişlilerin aşınması.dayama(gerdirme) mekanizmasının aşınması ve zincirin kendinin aşınması şeklinde olur .
    son olarak bakla çıkarılınca nelerin olacağını irdelemenizi tavsiye ediyorum(çünkü çok önemli!!!)...birde "zincir"o kadarda eski teknoloji deyildir.ondan önce döküm ve fiber dişliler vardı-zannedersem fiber bazı özel motorlarda (küçük araç)hala kullanılıyor-
    bende sizlere sağlıklı günler diliyorum....(kullandığınız kelimelerden yaşınızın küçük olmadığı kanaatine vardım.yanlışsam özür dilerim)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: loopus_

    Herkesin bildiği gibi triger kayışı hayati önem taşıyor, arabam triger değiştirme kmsine yaklaştığında ister istemez tedirgin oluyorum koparsa diye,

    forumda trigeri kopan arkadaşlar varmı? nekadar masraf çıkarır? Zincirli araçta böyle bi sorun olmuyor sadece belli periyodda gerginlik ayarı gerekiyor
    ve trigere göre daha sesli çalışıyor diye biliyorum, tercihiniz hangisi olur ve hangi sebepten?

    Benim arkadaş arabasına bir ton masraf yaptı. Bu masrafın içinde triger değişimi de var. Fakat bir kaç km sonra triger koptu. Takan ustaya gitti. Trigeri değiştiren usta ben düzgün iş yaptım. Suç kayışta dedi. Arkadaş kayışı aldığı yere gitti. O adam da, ilk defa sattığım bir kayış kopuyor. Bence suç ustada dedi. Kabak arkadaşın başına patladı. Patlayan kabağın değeri 9500 TL.




  • 2003 corollada zincir var ve araba soğuk sıcak farketmez traktörden farksız çalışıyor, yolda biryerde yaklaşırsanız motorunu dinleyin duyun görün...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    beyler:zincir ve kayışın gerdirme mekanizması vardır.bu AYAR GEREKTİRMİYEN bir yapıya sahiptir..
    ZAMAN ZAMAN GERDİRME AYARLARI YAPILIR gibi uydurma bilgiler sunmayalım.
    aşınan ZİNCİRDEN BAKLA ÇIKARILIP GERDİRME İŞLEMİ de bu foruma özgü bir durum olsa gerek.
    zincirdede gergi mekanizması vardı..paletli olabilir dişli olabilir...
    aşınmış zincirden BAKLA ÇIKARMA İLE GERDİRME YAPILMAZ....eski köye yeni kural getirmeyelimmm.çünkü zamanlama bakla sayısına göre düzanlanır.
    her iki sistemdede değişimde uniteyi ilgilendiren parçaların tümü(SET)değişir.bölüm bölüm değişme hem masraflı hemde MAHZURLUDUR.....
    KAYIŞA MÜDAHELE KOLAYDIR...ZİNCİRE MÜDAHELE ZORDUR..HEM İŞÇİLİK HEMDE DEĞİŞEN PARÇA OLARAK...bunun için kayışlı sistemler daha tercih ediliyor..

    Sanırım buradaki büyük harfle yazdıklarınızı benim yazdıklarım üstüne yazdınız, veya ben kendi üstüme alınmış olayım :

    1.Siz bu günkü araçlara bakarak yazıyorsunuz, bense geçmişten itibaren tüm modelleri kapsayan bir ifade de bulunuyorum. Eski modeller de otomatik gergi mekanizması yoktu ve elle kendimiz gerdirmek zorunda kalmaktaydık. Dolayısıyla saçma değil, Sizin içinde yeni bir bilgi olduğunu söylemek daha doğru olur.
    2. Zincirden bakla çıkartma konusunda da yeniden okursanız, ayar yapılamaz kadar uzamış zinciri kasteden bir uygulamadan söz edilmektedir. Eski zincirlerin yapısı gereği kullandıkça uzama eğilimi gösterirlerdi ve bir süre sonra gergi mekanizmasının ayar mesafesi dışına çıktığı için bakla çıkartarak yeniden gergi mekanizmasının ayarlama sınırlarına çekilirdi. Yenilerde ise artık bu ölçüde uzama görülmediği gibi, yeterince ucuzladığı için gerektiğinde değiştirmek daha kolay olmaktadır.
    3. Her metalde olduğu gibi zincirde de metal aşınması görülebilir. Bu durumda aşınan parçayı değiştirmek gerektiği aşikardır. Eskiden bu kadar bol parça olmadığından çıkartmak veya eski zincirleri birleştirip yenilemek çok görülen uygulamalardı.
    4. Bunlar eski köye yeni adetler değil, zaten eski köydeki eski adetlerdir. Şimdiki yeni köyler bunu bilmiyorlar yazık ki.
    5. Üstelik eski köyde hala gerdirme işlemi ve ayar gerektiren mekanizmalar kullanmaya devam ediliyor.
    6. Benim gözlemim üreticilerin yeniden zincirli sisteme dönme eğiliminde oldukları yönünde. Ancak alaşımı değiştirilen yeni zincirler eskilerden daha uzun ömürlü ve dayanıklı. Otomatik gerdirme mekanizmalarıyla donatılan zincirler neredeyse motor ömrü kadar bakımsız ömür garantisi sunabilmektedirler.

    Bence bu kadar tepkili olmak yerine önce uhulet sonra suhulet gerekir.

    Güzel günler Sizlerin olsun...

    Banada sağır duymaz uydurur demişti hezerfen ama uydurma diye birşey yok, okuduğum bişeyi yanlış aksettirmiş olabilirim ama bu konuyu açarken amacım zaten fazla bilgi edinmekti, zaten speaker arkadaşta güzel cevap vermiş size oyuzden düşünmeden lütfen yazmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    2003 corollada zincir var ve araba soğuk sıcak farketmez traktörden farksız çalışıyor, yolda biryerde yaklaşırsanız motorunu dinleyin duyun görün...

    Puntoda da zincir var ve bizim puntonun da ses konusunda maşallahı var
  • fsi motor ısındıktan sonra sessiz ya da yalıtımla alakalı olabilir içeri çok fazla ses gelmiyor rölanti ve düşük devirlerde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: loopus_

    Herkesin bildiği gibi triger kayışı hayati önem taşıyor, arabam triger değiştirme kmsine yaklaştığında ister istemez tedirgin oluyorum koparsa diye,

    forumda trigeri kopan arkadaşlar varmı? nekadar masraf çıkarır? Zincirli araçta böyle bi sorun olmuyor sadece belli periyodda gerginlik ayarı gerekiyor
    ve trigere göre daha sesli çalışıyor diye biliyorum, tercihiniz hangisi olur ve hangi sebepten?

    Benim arkadaş arabasına bir ton masraf yaptı. Bu masrafın içinde triger değişimi de var. Fakat bir kaç km sonra triger koptu. Takan ustaya gitti. Trigeri değiştiren usta ben düzgün iş yaptım. Suç kayışta dedi. Arkadaş kayışı aldığı yere gitti. O adam da, ilk defa sattığım bir kayış kopuyor. Bence suç ustada dedi. Kabak arkadaşın başına patladı. Patlayan kabağın değeri 9500 TL.

    o yüzden dışarıda usta diye geçinen çoğu kişiye araba emanet edilmez bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Sanırım isim konusunda bir karışıklık var. Triger sistemin adıdır. Yani, ana mil(krank)den şarj dinamosu ve egzantrik millerine dönüyü aktaran sisteme triger denir.
    Burada kastedilen triger kayışı ve triger zinciridir. Sistem kayışlı da olsa zincirli de olsa her ikisinde de gerdirme işlemi yapılır.
    Kayışlı sistemde bunun adına gerdirme makarası denir. Kayış üstten bastırıldığında 1-1,5 cm esneyecek şekilde gerdirilerek ayarlanır. Bazı araçlarda sabahları soğuk araçta önden gelen sesin başlıca nedeni aşırı gergin ve özelliğini yitirmiş kayıştır. Isınınca ses kesilerek kendini belli eder. Eğer yeniden ayarlanmazsa kayış ömrü kısalır. Kayış ömrü üretici tarafından belirlenen km. gelince veya makarayla uygun gerdirme işlemi yapılamayınca biter. Yenisi zamanında takılmazsa kopma ihtimali artar. Eğer koparsa siboplar senkronize çalışamayacağından sibop kesme, silindir içine düşen sibop kafası tarafından piston başının delinmesi, piston kolu kırması, motor kapağında zedelenmeler veya gövde delme gibi gittikçe ağırlaşan sonuçlara neden olur. Triger kayışını set olarak değiştirirseniz, gerdirme makarası da değiştirme işlemine dahil edilir.
    Zincirli araçta ise buna gerdirme dişlisi denir. Bakımlarla zincir gerginliği kontrol edilerek aynı şekilde ayar yapılır. Eğer ayarlanamaz olursa zincirden bakla çıkartılarak yeniden ayar yapılır. Aynı zincir kullanmaya devam edilir. Bakımlarda dikkat edilmesi gereken diğer bir konu ise zincirde oluşabilecek dengesiz yenme,aşınma olup olmadığıdır. Motor ana mili yavaş yavaş çevrilirken zincir gözle incelenir ve eğer dengesiz yenmiş,aşınmış bakla görülürse çıkartılarak kopmanın önüne geçilir. Zincir kopması durumunda kayış kopmasına ilave olarak kopan zincirin çarptığı diğer parçalara da hasar verdirebilir.
    Eski araçlarda zincir tercih ediliyordu. Daha sonra kimya sektörünün gelişmesi ile kayış tercih edilir oldu. Kayış eski araçlarda zincire göre daha sessiz çalışırdı. Ancak son zamanlarda zincire doğru bir yöneliş var. Bunda da metal sektöründe ki gelişmeleri görebiliyoruz. Değişik metaller, değişik oranlarda karıştırılarak, daha sessiz ve uzun ömürlü zincir üretimi sağlanmaya başlayınca sektörde zincire doğru bir dönüş yaşanmaya başlandı. Sesi ve sarsıntıyı azaltma çalışmalarından biri de ana milde kullanılan damper denilen karşı ağırlıkların kullanma şekilde yeni tasarımlar geliştirilmesidir.
    Herkese kopmayan triger kayışı ve zinciri diliyorum.

    Teşekkürler, bayağı net ve yararlı bir açıklamaydı.




  • soru zaten sakat, yazilanlarin cogu sallamasyon, forumda ciddilik hak getire ...
  • Bakımlarını periyodik servisinde yaptırdığın sürece böyle sorunlar yaşamazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    beyler:zincir ve kayışın gerdirme mekanizması vardır.bu AYAR GEREKTİRMİYEN bir yapıya sahiptir..
    ZAMAN ZAMAN GERDİRME AYARLARI YAPILIR gibi uydurma bilgiler sunmayalım.
    aşınan ZİNCİRDEN BAKLA ÇIKARILIP GERDİRME İŞLEMİ de bu foruma özgü bir durum olsa gerek.
    zincirdede gergi mekanizması vardı..paletli olabilir dişli olabilir...
    aşınmış zincirden BAKLA ÇIKARMA İLE GERDİRME YAPILMAZ....eski köye yeni kural getirmeyelimmm.çünkü zamanlama bakla sayısına göre düzanlanır.
    her iki sistemdede değişimde uniteyi ilgilendiren parçaların tümü(SET)değişir.bölüm bölüm değişme hem masraflı hemde MAHZURLUDUR.....
    KAYIŞA MÜDAHELE KOLAYDIR...ZİNCİRE MÜDAHELE ZORDUR..HEM İŞÇİLİK HEMDE DEĞİŞEN PARÇA OLARAK...bunun için kayışlı sistemler daha tercih ediliyor..

    Sanırım buradaki büyük harfle yazdıklarınızı benim yazdıklarım üstüne yazdınız, veya ben kendi üstüme alınmış olayım :

    1.Siz bu günkü araçlara bakarak yazıyorsunuz, bense geçmişten itibaren tüm modelleri kapsayan bir ifade de bulunuyorum. Eski modeller de otomatik gergi mekanizması yoktu ve elle kendimiz gerdirmek zorunda kalmaktaydık. Dolayısıyla saçma değil, Sizin içinde yeni bir bilgi olduğunu söylemek daha doğru olur.
    2. Zincirden bakla çıkartma konusunda da yeniden okursanız, ayar yapılamaz kadar uzamış zinciri kasteden bir uygulamadan söz edilmektedir. Eski zincirlerin yapısı gereği kullandıkça uzama eğilimi gösterirlerdi ve bir süre sonra gergi mekanizmasının ayar mesafesi dışına çıktığı için bakla çıkartarak yeniden gergi mekanizmasının ayarlama sınırlarına çekilirdi. Yenilerde ise artık bu ölçüde uzama görülmediği gibi, yeterince ucuzladığı için gerektiğinde değiştirmek daha kolay olmaktadır.
    3. Her metalde olduğu gibi zincirde de metal aşınması görülebilir. Bu durumda aşınan parçayı değiştirmek gerektiği aşikardır. Eskiden bu kadar bol parça olmadığından çıkartmak veya eski zincirleri birleştirip yenilemek çok görülen uygulamalardı.
    4. Bunlar eski köye yeni adetler değil, zaten eski köydeki eski adetlerdir. Şimdiki yeni köyler bunu bilmiyorlar yazık ki.
    5. Üstelik eski köyde hala gerdirme işlemi ve ayar gerektiren mekanizmalar kullanmaya devam ediliyor.
    6. Benim gözlemim üreticilerin yeniden zincirli sisteme dönme eğiliminde oldukları yönünde. Ancak alaşımı değiştirilen yeni zincirler eskilerden daha uzun ömürlü ve dayanıklı. Otomatik gerdirme mekanizmalarıyla donatılan zincirler neredeyse motor ömrü kadar bakımsız ömür garantisi sunabilmektedirler.

    Bence bu kadar tepkili olmak yerine önce uhulet sonra suhulet gerekir.

    Güzel günler Sizlerin olsun...

    sayın hocam
    zincirden bakla çıkartma diye birşey olmaz. baklayı çıkartınca nasıl senteye getirecekseniz pompayı (trigerden tahrik alıyorsa) - krank - egzantiriği? zincir uzaması tam 1 ya da 2 bakla mu uzuyor ki senteye gelecek bakla çıkınca? ya tam senteye gelmez sıkıntı olur ya da çok büyük şans eseri senteye gelir. ha ben bakla çıkartıp tam senteye getirmeyip takıyordum diyorsanız eyvallah.

    yeni nesil araçlarda gergi mekanizması otomatiktir yağ basıncı ile gerdirme işlemi yapılır. eğer bollaşma olduğunda özellikle soğuk motorda ilk marştan sonra yağ basıncı yükselene kadar şakırtıyı rahatça duyabilirsiniz ve zinciri değiştirmekten başka şansınız yoktur, bakım diye birşeyi yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 12 Ocak 2012; 18:29:57 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.