< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi loopus_ -- 12 Ocak 2012; 21:12:40 > |
Triger Zincir Mi Kayış Mı?
Bir triger sistemi, motorun krank milini eksantrik millerine bağlayarak valflerin zamanlamasına yardımcı olan önemli bir bileşendir. Triger sistemleri; zincir veya kayış olmak üzere iki ana tiptedir.
Triger Zincirleri
- Dayanıklılık: Triger zincirleri tipik olarak triger kayışlarına göre daha dayanıklıdır ve daha uzun ömürlüdür.
- Güvenilirlik: Zincirler kayışlara göre daha az kaymaya ve kopmaya eğilimlidir, bu da daha güvenilir bir çalışma sağlar.
- Bakım: Triger zincirleri, triger kayışlarına kıyasla daha az bakım gerektirir ve daha az sıklıkta değiştirilmeleri gerekir.
Triger Kayışları
- Esneklik: Triger kayışları zincirlerden daha esnektir, bu da daha sessiz çalışabilmelerini sağlar.
- Maliyet: Triger kayışları genellikle triger zincirlerinden daha ucuzdur.
- Ağırlık: Kayışlar zincirlerden daha hafiftir, bu da yakıt verimliliğine olumlu bir etki yaratabilir.
Araç Spesifik Örnekler
- Ford Connect: Ford Connect modellerinde hem triger kayışı hem de triger zinciri kullanılabilir.
- Nissan Micra: Nissan Micra'lar tipik olarak triger zincirine sahiptir.
- Ford Courier: Ford Courier'ler triger kayışı kullanır.
- Jetta 1.4 TSI: Jetta 1.4 TSI modelleri triger zinciri ile donatılmıştır.
- Nissan Qashqai: Nissan Qashqai'ler hem triger kayışı hem de triger zinciri ile üretilebilir.
Değişim Aralıkları
Triger zincirlerinin genellikle triger kayışlarından daha uzun bir değişim aralığı vardır. Ancak, her iki sistemin de üretici tarafından belirtilen kilometre veya zaman aralıklarında değiştirilmesi önerilir.
Sonuç
Triger zinciri veya kayışı seçimi, aracınızın belirli ihtiyaçlarına ve tercihlerinize bağlıdır. Zincirler daha dayanıklı ve güvenilirken, kayışlar daha esnek ve uygun fiyatlıdır. Aracınızın üreticisi tarafından önerilen değişim aralıklarına uymak, aracınızın sorunsuz çalışmasını sağlamak için çok önemlidir.