Triger değişimi konusunda yanlış bilgiler var.Değişim km tutarken.Kimine göre 60,90,40 vb
Şimdi ben bunu sene olarak da tutanlardanım.Misal araç sıfır alındı yada ikinci el sahibi değiştirmiş 20 bin olmuş.Peki ya sene, adam senede 5 bin yapıyorsa ne olacak.
Yaptığı km kadar sene de önemli,yazı kışı derken istersen 10 bin yapsın.Durduğu yerde kayışdan bahsediyoruz.Onun için siz siz olun.Mutlaka bunuda göz ardı etmeyin.Naçizane tavsiyem...
quote:
Orijinalden alıntı: subserooo
quote:
Orijinalden alıntı: Halleluja
2003 corollada zincir var ve araba soğuk sıcak farketmez traktörden farksız çalışıyor, yolda biryerde yaklaşırsanız motorunu dinleyin duyun görün...
Puntoda da zincir var ve bizim puntonun da ses konusunda maşallahı var
bende de corollanın 2005 modeli var. motor soğukken hele kışın sabahları öyle bir ses çıkarıyor ki ben bile tırsıyorum. neyse ısınınca gayet sessizleşiyor. şimdiye dek zincir mincir değişmedi
efendim;kullandığım "atasözünün arkasındayım"bunca anlatımdan sonra hala diretmeye verecek cevabım yoktur vede gereksizdir... arkadaş sormuş bakla çıkarıp sente olayını nasıl yaparsınız diye....bende küçücük soruyoerum bakla çıkaracak kadar(ki olmaz afaki bir ifadedir bana göre)uzamış zincirin diğer halkalarını(pompa-krank-eksantrik dişlilerini gergi dişli veya paletini)REKTİFİYEMİ yapacağız... sonsöz:ZİNCİRLİ MOTORLARDA ZİNCİRDEN SES GELMEYEN ZAMAN İLK ÇALIŞTIRMA(ısınana kadar)zamanıdır.EN ÇOK SES İYİCE ISINDIKTAN SONRA DUYULUR..bilgilerinize.
Aslında en güzeli zincir de olmasın, eksantrikle krank dişlilerle birbirine bağlansın. Ömürlük olur.
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
Aslında en güzeli zincir de olmasın, eksantrikle krank dişlilerle birbirine bağlansın. Ömürlük olur.
yaşınızı bilmiyorum.etrafınızda eskiceler varsa onlar bilir bu sistemin çok zaman kullanıldığını..amma bazen onlarıda değişmek gerekiyordu.maalesef.
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
Aslında en güzeli zincir de olmasın, eksantrikle krank dişlilerle birbirine bağlansın. Ömürlük olur.
Öyle bir sistem de var. Ama verimsiz olduğundan olsa gerek, şu anda kullanılmıyor...
Trigerli mi zincirli mi yanlış olmuş.Kayış mı zincir mi olacaktı heralde,çünkü ikiside triger oluyor.
quote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
soru zaten sakat, yazilanlarin cogu sallamasyon, forumda ciddilik hak getire ...
evt katılıyorum bu yorumda da ciddilik yok
Değiştirdim arkadaşlar başlığı
valla bence zincir , civicte 100.000 bin km de değiştirdik zinciri bakımla birlikte 1.200 tl tutmustu ,hadi bakım 400 olsun 800 kayışmış, zincirde böyle dert tasa yok :)
quote:
Orijinalden alıntı: hezerfen
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
Aslında en güzeli zincir de olmasın, eksantrikle krank dişlilerle birbirine bağlansın. Ömürlük olur.
yaşınızı bilmiyorum.etrafınızda eskiceler varsa onlar bilir bu sistemin çok zaman kullanıldığını..amma bazen onlarıda değişmek gerekiyordu.maalesef.
Yaş 23. Bildiğim kadarıyla vosvoslarda var. Kullanılmama sebebini bilmiyorum ama dişlilerin büyük olması hacim konusunda(motorun boşluğa sığdırılması) sıkıntı çıkarmış olabilir. Yine de rektefiye süresine kadar dayanabilecek bir sistem olduğunu düşünüyorum. Ayrıca gergi, sente ayarı gibi ayrıntılara da girmeye gerek kalmaz.
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
quote:
Orijinalden alıntı: hezerfen
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey
Aslında en güzeli zincir de olmasın, eksantrikle krank dişlilerle birbirine bağlansın. Ömürlük olur.
yaşınızı bilmiyorum.etrafınızda eskiceler varsa onlar bilir bu sistemin çok zaman kullanıldığını..amma bazen onlarıda değişmek gerekiyordu.maalesef.
Yaş 23. Bildiğim kadarıyla vosvoslarda var. Kullanılmama sebebini bilmiyorum ama dişlilerin büyük olması hacim konusunda(motorun boşluğa sığdırılması) sıkıntı çıkarmış olabilir. Yine de rektefiye süresine kadar dayanabilecek bir sistem olduğunu düşünüyorum. Ayrıca gergi, sente ayarı gibi ayrıntılara da girmeye gerek kalmaz.
oo yaş çok genç...uzun ömür diliyorum..dişli sistemi büyük motorlarda hala kullanılıyor diye biliyorum..epeydir bu işlerden uzağım yanlışsam düzeltin..70-80 li yıllarda kamyon ve otobüslerin dişli sistemliydi motorları..enazından benim araçlarımın, bakımını yaptığım araçların öyleydi...dişli sistemindede sente var ve bazıları beceremez yardım isterlerdi. dayanıklılığı evet neredeyse motor ömrüne eşit.
quote:
Orijinalden alıntı: topaz42
quote:
Orijinalden alıntı: loopus_
Herkesin bildiği gibi triger kayışı hayati önem taşıyor, arabam triger değiştirme kmsine yaklaştığında ister istemez tedirgin oluyorum koparsa diye,
forumda trigeri kopan arkadaşlar varmı? nekadar masraf çıkarır? Zincirli araçta böyle bi sorun olmuyor sadece belli periyodda gerginlik ayarı gerekiyor ve trigere göre daha sesli çalışıyor diye biliyorum, tercihiniz hangisi olur ve hangi sebepten?
Benim arkadaş arabasına bir ton masraf yaptı. Bu masrafın içinde triger değişimi de var. Fakat bir kaç km sonra triger koptu. Takan ustaya gitti. Trigeri değiştiren usta ben düzgün iş yaptım. Suç kayışta dedi. Arkadaş kayışı aldığı yere gitti. O adam da, ilk defa sattığım bir kayış kopuyor. Bence suç ustada dedi. Kabak arkadaşın başına patladı. Patlayan kabağın değeri 9500 TL.
işte bu yüzden; "yetkili servis"
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey ...Kullanılmama sebebini bilmiyorum ama dişlilerin büyük olması hacim konusunda(motorun boşluğa sığdırılması) sıkıntı çıkarmış olabilir. Yine de rektefiye süresine kadar dayanabilecek bir sistem olduğunu düşünüyorum. Ayrıca gergi, sente ayarı gibi ayrıntılara da girmeye gerek kalmaz.
Motoru o kadar ağır dişlileri çevirmeye zorlarsak, hem hantallaşır, hem de yakıt tüketimi yükselir. Fazladan harcayacağınız yakıta vereceğiniz parayla, en az 3-4 defa triger kayışı değiştirirsiniz. Bu nedenle şu anda bence en uygunu zincir sistemi.
quote:
Orijinalden alıntı: vipmail123
quote:
Orijinalden alıntı: DH Konsey ...Kullanılmama sebebini bilmiyorum ama dişlilerin büyük olması hacim konusunda(motorun boşluğa sığdırılması) sıkıntı çıkarmış olabilir. Yine de rektefiye süresine kadar dayanabilecek bir sistem olduğunu düşünüyorum. Ayrıca gergi, sente ayarı gibi ayrıntılara da girmeye gerek kalmaz.
Motoru o kadar ağır dişlileri çevirmeye zorlarsak, hem hantallaşır, hem de yakıt tüketimi yükselir. Fazladan harcayacağınız yakıta vereceğiniz parayla, en az 3-4 defa triger kayışı değiştirirsiniz. Bu nedenle şu anda bence en uygunu zincir sistemi.
Dişliler ağır desek günümüz teknolojisiyle hafif alaşımlar üretilebilir. Bence parçalar sürekli yağlanacağı için, triger sistemine göre üzerindeki çarklar+ gergi rulmanları, vs. elemanların direncinden de düşük bir değer yakalanabilir. Aklıma gelen vosvos motorunun nereden baksanız 60 yıldan fazla mazisi var.
Fıat doblo 1.9 JTD kayışlı motora sonradan zincirle değiştirerek 1.9 multıjet ismiyle üretime devam etti,fakat istenilen performansı alamadı.Halen toplumda JTD motor için efsane deniliyor.
Bende de 2006 corolla var, bahsedilen sesli çalışma çok az da olsa var ama dizel motorun yanında esamesi bile okunmaz, o derece bir ses yani, aracın içine girecek kadar bir ses değil, sadece motor kaputu açıkken hissedilebilen bir ses...
quote:
Orijinalden alıntı: amrasc
triger koparsa piston ve siboplar inip çıkmalarında sorun olacağı için bunlar birbirine çarparak yamulular ve motor yaptırman gerekir. triger kayışı koptuğunda araç hemen stop eder. ne oldu deyip marşa tekrar basmassan bu yamulma olmaz ve motor yaptırmaktan kurtarırsın.
esas nokta bu zincir kopunca zarar vermiyor (sanıyorum) zincir koptuktan sonra çalıştırmaya çalışmak zarar veriyor zaten calistirmak için kontak çevirince çıkan acayip sesleri birinden dinlemistim
quote:
Orijinalden alıntı: Du Hast
quote:
Orijinalden alıntı: speaker
quote:
Orijinalden alıntı: hezerfen
beyler:zincir ve kayışın gerdirme mekanizması vardır.bu AYAR GEREKTİRMİYEN bir yapıya sahiptir.. ZAMAN ZAMAN GERDİRME AYARLARI YAPILIR gibi uydurma bilgiler sunmayalım. aşınan ZİNCİRDEN BAKLA ÇIKARILIP GERDİRME İŞLEMİ de bu foruma özgü bir durum olsa gerek. zincirdede gergi mekanizması vardı..paletli olabilir dişli olabilir... aşınmış zincirden BAKLA ÇIKARMA İLE GERDİRME YAPILMAZ....eski köye yeni kural getirmeyelimmm.çünkü zamanlama bakla sayısına göre düzanlanır. her iki sistemdede değişimde uniteyi ilgilendiren parçaların tümü(SET)değişir.bölüm bölüm değişme hem masraflı hemde MAHZURLUDUR..... KAYIŞA MÜDAHELE KOLAYDIR...ZİNCİRE MÜDAHELE ZORDUR..HEM İŞÇİLİK HEMDE DEĞİŞEN PARÇA OLARAK...bunun için kayışlı sistemler daha tercih ediliyor..
Sanırım buradaki büyük harfle yazdıklarınızı benim yazdıklarım üstüne yazdınız, veya ben kendi üstüme alınmış olayım :
1.Siz bu günkü araçlara bakarak yazıyorsunuz, bense geçmişten itibaren tüm modelleri kapsayan bir ifade de bulunuyorum. Eski modeller de otomatik gergi mekanizması yoktu ve elle kendimiz gerdirmek zorunda kalmaktaydık. Dolayısıyla saçma değil, Sizin içinde yeni bir bilgi olduğunu söylemek daha doğru olur. 2. Zincirden bakla çıkartma konusunda da yeniden okursanız, ayar yapılamaz kadar uzamış zinciri kasteden bir uygulamadan söz edilmektedir. Eski zincirlerin yapısı gereği kullandıkça uzama eğilimi gösterirlerdi ve bir süre sonra gergi mekanizmasının ayar mesafesi dışına çıktığı için bakla çıkartarak yeniden gergi mekanizmasının ayarlama sınırlarına çekilirdi. Yenilerde ise artık bu ölçüde uzama görülmediği gibi, yeterince ucuzladığı için gerektiğinde değiştirmek daha kolay olmaktadır. 3. Her metalde olduğu gibi zincirde de metal aşınması görülebilir. Bu durumda aşınan parçayı değiştirmek gerektiği aşikardır. Eskiden bu kadar bol parça olmadığından çıkartmak veya eski zincirleri birleştirip yenilemek çok görülen uygulamalardı. 4. Bunlar eski köye yeni adetler değil, zaten eski köydeki eski adetlerdir. Şimdiki yeni köyler bunu bilmiyorlar yazık ki. 5. Üstelik eski köyde hala gerdirme işlemi ve ayar gerektiren mekanizmalar kullanmaya devam ediliyor. 6. Benim gözlemim üreticilerin yeniden zincirli sisteme dönme eğiliminde oldukları yönünde. Ancak alaşımı değiştirilen yeni zincirler eskilerden daha uzun ömürlü ve dayanıklı. Otomatik gerdirme mekanizmalarıyla donatılan zincirler neredeyse motor ömrü kadar bakımsız ömür garantisi sunabilmektedirler.
Bence bu kadar tepkili olmak yerine önce uhulet sonra suhulet gerekir.
Güzel günler Sizlerin olsun...
sayın hocam zincirden bakla çıkartma diye birşey olmaz. baklayı çıkartınca nasıl senteye getirecekseniz pompayı (trigerden tahrik alıyorsa) - krank - egzantiriği? zincir uzaması tam 1 ya da 2 bakla mu uzuyor ki senteye gelecek bakla çıkınca? ya tam senteye gelmez sıkıntı olur ya da çok büyük şans eseri senteye gelir. ha ben bakla çıkartıp tam senteye getirmeyip takıyordum diyorsanız eyvallah.
yeni nesil araçlarda gergi mekanizması otomatiktir yağ basıncı ile gerdirme işlemi yapılır. eğer bollaşma olduğunda özellikle soğuk motorda ilk marştan sonra yağ basıncı yükselene kadar şakırtıyı rahatça duyabilirsiniz ve zinciri değiştirmekten başka şansınız yoktur, bakım diye birşeyi yoktur.
1.3 multijet 119 bin km de ilk calistirmada ciyirti sesi geliyordu ara ara gelmeye devam etti ilk calistirmadan birkac saniye sonra geliyor ve bir kac saniye icinde geri geçiyordu ses
simdi ses gibi bir problem yok acaba triger zincirinden mi geldi ses v kayışı değişim zamani da geldi ondan da olmuş olabilir mi
Zincirin daha iyi olduğunu kopma vs gibi risklerinin olmadığını biliyorum.Aracımdada kayış bulunmuyor herhangi bir ses yada gürültüde yok