Şimdi Ara

Kaza İskenderun. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
2
Favori
7.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Suçu arabada veya kadında aramayın. Suçlu besbelli devlet. Orada ölen bir değil, iki değil...
    Bir yılda kaç kişinin kara yollarındaki hatalar yüzünden hayatını kaybettiğini düşünelim. Terör yüzünden kaybettiğimiz şehitlerimizden fazladır diye tahmin ediyorum.
    Bu da bir nevi devlet terörü işte.
  • Az önce haberlerde izledim, ailemden birisiymiş gibi üzüldüm.

    Benim kız arkadaşımın bayıldığı haberi geldiğinde o yolu nasıl gittim hiç bir detayını hatırlamıyorum.Kaç tane makas attım kaç ihlal yaptım hiç bir fikrim yok.Beynim durdu, resmen otomatik pilotta gittim o yolu.

    Ki böyle bir haberde olay mahalline gelen kocanın acısını anlamaya, anlatmaya kelimeler yetmez.Allah kimseye böyle bir acı yaşatmasın.

    Ölen kızcağıza da Allah gani gani rahmet eylesin.Akşam akşam dengem alt üst oldu.
  • Allah rahmet eylesin, düşmanımın başına vermesin böyle bir eceli

    Araçlar direk burun buruna çarpışmamış gibi görünüyor, sanki çarpışmadan önce araç ters dönmüş ve tavan üstü kayarken vectra'ya girmiş gibi. Direklerin mukavemeti ne olabilir ki, hangi araçla çarpışırsa çarpışsın bu durumun gerçekleşmesi malesef yüksek olasılık. Zaten vectra'nın aldığı darbenin durumu da bunu destekliyor.

    Nolursa olsun çok trajedik bir kaza, Allah göstermesin kimseye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Allah rahmet eylesin.

    TOFAŞ'lar için YFS ( Yolcu Fırlatma Sistemi ) denilerek dalga geçiliyordu. Ben ise bunu söyleyenlere "..yapmayın etmeyin. Belirli bir hızdan sonra hangi araba vurursa vursun böyle sonuçlar çıkabilir" diyordum.

    "yaaa bıraaah yaaaa, ne alakası var, onlar ncap'ten 99 yıldız almış, hiç bir şey olmaz onlara, kalite onlar kalite, avrupa arabası olum onlar" tarzı cevaplar alıyordum.

    Bakınız yine benim dediğime geldi olay.

    Anlayın artık ; Kaza anında belirli bir hızdan sonra bu işin TOFAŞ'ı, SUBARUS'u, FERRARİ'si, OPEL'i, VW'si yok.

    + ters sekiz işareti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    ya şu belirli bir hızdan sonra o olsun bu olsunlar işi Allah a bırakma mevzusunu bırakın artık, nasılsa yüksek hızda kaza yapınca yapacak birşey yok diye arabalar 80 km/s hızda kazaya göre dizayn edilsin gerisi Allah a kalsın böyle mantık mı var? her konuda oturup yok beygiri torku dsg si tartışıp duruyorsunuz burada araba başka bir arabaya çarparak ikiye bölünüyor olur böyle şeyler deyip geçiyorsunuz, tamam o zaman sallayın güvenliği nasılsa 100 ü geçince her araba ikiye bölünüyormuş

    15 sene öncesinin modelini eleştiriyorsun burada. Günümüzde arabalar kat ve kat güvenli ancak konu hız olunca güvenlik de bir yere kadar... Hız arttıkça G kuvveti katlanarak artıyor.
  • Arkadaşlar olay @schumi arkadaşımızında bahsettiği gibi. Nasıl olduğunu bilmeden yorum yapmayalım.

    Karşı yoldan takla atarak tavanını beton bariyere vurduktan sonra karşıdan gelen araç buna vurarak durmuş.

    ALLAH RAHMET EYLESİN demek düşer bizlere..

    Farklı bir platformda yine tartışırsınız ancak bu durum markası ne olursa olsun her otomobile olabilecek bir durum.

    Kazalarda hız ve nasıl olduğu çok önemli belirli bir hızdan sonra zaten en kralında olsanda farketmez. Lütfen burada aracın durumunu artık tartışmasanız iyi olur.


    LÜTFEN DAHA FAZLA ÖZELLİKLE BİR ARKADAŞIMIZIN YAKINININ VEFAT ETTİĞİ HABERİN OLDUĞU BU SAYFADA GEREKSİZ TARTIŞMAYALIM.. HIZ FELAKETTİR HEPİMİZ DERS ÇIKARALIM.

    Audi A8 (S8) ------------------------------- Audi A6 SW


     Kaza İskenderun.  Kaza İskenderun.

    BMW 3 serisi -------------------------------- HONDA Civic

     Kaza İskenderun.  Kaza İskenderun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 23 Aralık 2013; 21:02:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: schumici

    Allah rahmet eylesin, düşmanımın başına vermesin böyle bir eceli

    Araçlar direk burun buruna çarpışmamış gibi görünüyor, sanki çarpışmadan önce araç ters dönmüş ve tavan üstü kayarken vectra'ya girmiş gibi. Direklerin mukavemeti ne olabilir ki, hangi araçla çarpışırsa çarpışsın bu durumun gerçekleşmesi malesef yüksek olasılık. Zaten vectra'nın aldığı darbenin durumu da bunu destekliyor.

    Nolursa olsun çok trajedik bir kaza, Allah göstermesin kimseye

    Tamamen katılıyorum;


    Subaru nun arka kapısı (bagaj) ters biçimde Vectra nın burnuna yapışmış, muhtemelen Subaru karşı şeride girerken havada ters dönerek Vectra nın üzerine düşmüş ve Vectra nın burnu (şasenin en sağlam bölgeleri) Subaru nun tavan sütunlarını koparıp atmış, Subaru nun şase de darbe izi - hasar yok denecek kadar az ayrıca.


    Allah mekanını cennet eylesin, yakınlarına sabır versin, yol üzerinde ikamet ettiğimden benzer kazalara ve feci görüntülere ne yazık ki aşinayım.


    Türkiye de yönetimler sadece kendini düşünüyor arkadaşlar vatandaşı kendi ihtirasları kadar düşünen yok, bunun gibi binlerce kaza oluyor belediyeler tırnağını oynatmıyor çoğu zaman, ama iş karşıt görüşle kavgaya ya da seçime gelince keselerin ağzı açılıyor.




  • muhtemelen hızlıydı, kontrolü kaybedince refüje vurduktan sonra havada yan dönerek ilerlerken tavanı vectranın burnuna denk geldi ve hızdan dolayı tavanı sıyırıp attı...

    Allah rahmet eylesin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Emir -- 23 Aralık 2013; 21:14:45 >
  • Allah rahmet eylesin
  • Fizik kurallarını aştığınız taktirde aracınız güvenlik testlerinde isterse 20 yıldız alsın sonuç değişmez. Sürat felakettir. Allah rahmet eylesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subaru forumdan bir arkadaşımızın eşi. Araç takla atıp ters biçimde dururken, Vectra çarpıyor.
    Lütfen rencide edici yorumlardan kaçınalım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belirli bir hızdan sonra ne Volvo ne Subaru ne de bir başkası dayanır.

    Araçların tümü kaza anında enerjiyi deformasyona aktarma prensibiyle üretildiği için istisnasız tüm araçlar deforme olur. En temel bilgidir bu.

    Deformasyonun miktarı ise araçtan araca değişir. Ama bu kazada artık işin "Sağlam araba / Dayanıksız araba" tarafı kalmamış. Lakin süratı bayağı yüksek anladığım kadarıyla.

    Saçma sapan yorumlar atılmış ortaya;

    Opel, Subaru'yu ikiye bölmüş...
    Subaru, Subaru diyordunuz alın size Subaru...
    Testlerden yüksek puan alan aracı gördük...
    vs.

    Tamamıyla kabuğunu dahi doldurmayacak yorumlar bunlar. Marka karşılaştırması, övme/yerme, sidik yarışına girme çabaları...

    Belki de bu aracın yerinde Yeni Forester olsaydı veya başka bir araç olsaydı çok daha olumlu bir sonuç meydana gelecekti. Bu kısmını bilemeyiz. Ama gelin görün ki yorumlardan anladığım kadarıyla sanki herkes arka bahçesinde araçlarla çarpışma testleri yapmış gelmiş burada konuşuyor.

    Markaya/modele yönelik atılan suçlamalar ise çok saçma geldi bana.

    99' Forester ile 13' Forester arasında dağlar kadar fark var.

    Şuan mevcut Forester dendiğinde akla ilk olarak "Güçlü motor, güçlü şasi, ve üst düzey güvenli araç" kelimeleri geliyor. Subaru bu noktaya gelebilmek için hiçbir firmanın göze alamayacağı kadar riskli ve maliyeti yüksek yatırımlar yaptı. Her yapılan yatırım aracı zirveye taşıyacak diye bir kaide yok ancak Subaru bunu başardı, nitekim bunu insanların fikirlerinden ve ön yargılarından veya otomobil karşılaştırma yayınlarından anlamak gayet kolay.

    İşin özü;

    -Ölen kardeşimize Allah rahmet eylesin.

    -Bu süratte hangi araç olursa olsun yaşamak pamuk ipliğinde bir olaydır.

    -Nitekim kaza farklı araçla yapılsaydı sonuç daha olumlu veya daha olumsuz olabilirdi.

    -Eski Forester ile yeni Forester'ı karşılaştırmayın.

    -"Bu şundan güçlü, o bunu yener, öteki berikini ezer" gibi saçma sapan polemikler yaratmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lip Gallagher -- 23 Aralık 2013; 20:44:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • https://maps.google.com/maps?q=36.593358,36.194519&num=1&t=h&z=16&vpsrc=0&vps=1

    olayın olduğu ölüm virajı denilen yer burası sanırım. çok keskin gelmedi bana ancak pek çok kaza olmuş gerçekten bu noktada.
  • Şuraya bak 50 km ile yapılan yol, havaşartları, araç dinamikleri ve insan faktörünü hiçe sayan ncap testlerinden alınan yıldızların gerçek kazalarda insanı koruyacağını düşünüp, forester dandik araç diyenler var ya.
  • Allah akıl, fikir versin. Ben utanıyorum sizin için ya. Yok Vectra nasıl yapmış, Forester bu. Sanki olayı yaşadınız da, çarpma açılarını hesapladınız da, momenti buldunuz da. Ağırlıkları da hesapladınız, ağırlık merkezini de buldunuz.

    Geldiniz o sidik, yok bu sidik. Bu konularda yapmayın. Teknik konuşsanız gam yemeyeceğim. Yok Alman yok Japon. Bırakınn..

    Ailesine sabır diliyorum.
  • subaruda sonucta buda yerden yuksek, yol tutusunda iddasi olmayan bi arac. esc testini izlerseniz gorebilirsiniz. Allah rahmet eylesin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gayet doğal o hızda olan bir araç tarafından bölünmek. Bu Subarunun marka imajını etkilemez. Zaten sağlamlık konusunda önde markalardan. Siz aşağıdaki haberdeki araca bakın asıl...

    http://www.haberler.com/tem-de-kaza-3-olu-3-yarali-5456727-haberi/
  • burda sorgulanması gereken sürücülere ehliyet alırken ne kadar eğitim veriliyor. ülkemizde hiç bir şeyin standardı olmadığı gibi yollarda da bir standart yok. şöyle aynı açılı virajda viraja verilen eğim değiştiğinde aracın vereceği tepki yolda durmakta olabileceği gibi daha da savuruabilir ne yazık ki ben karşılaştım yanlış eğim verilmiş yollarla ve normalde olması gerekenin tam tersi idi aracı yani yolda tutmak yerine savrulmasına sebep oluyordu. sürücülerin viraj eğimlerine dikkat etmesi gerektiğini hiç ehliyet kursunda veya çalışma kitabında söylendiğini görmedim belki bunu bilseydi rahmetli şu an aramızda olabilirdi.

    gerçekten yazık olmuş allah rahmet eylesin.
  • sacma mesajlarla doldu yine forum, japon araclari guven vermiyormus guvenlik testlerinde her zaman iyiler ve en iyiler listesindeler. arkadasin yazdigi gibi koyun oraya rang roveri ters, opel de ters yatmisken icinden gecsin bak bakalim ekmek gibi yariliyor mu. akil var mantik var hemen sidik yarisi. ikiye bolunen audiler bmw ler ne sahin mi.

    hiz olumdur sakasi yok bu isin. duz yol disinda basmam, virajlara kacla girip kacla cikarim diye de heyecan aramam. anlik olay, hele ki yuksek hizda araci toparlayamadan ruhunu teslim edersin.

    hepimize ders, Allah boyle feci olumlerden kazalardan herkesi korusun. diyecek baska soz yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr_jayjay -- 23 Aralık 2013; 21:56:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avukat hanım basmış ve fizik kuralarrını zorlamış belli.Hız kurallarına uyulsa bi araç bu hale gelmez.Beni üzen şey videonun altındaki yobazların yorumları.Gerçekten yazık...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.