Şimdi Ara

Kaza Sonucu Açılmayan Airbagler (Yenifocus) (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
0
Favori
6.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    olabilir.


    amma kısa cevapler veriosun hee
  • e ne diyem
    zamanında adını bile hatırlamadığım bir servis elemanından duymuştum desem
    sonra adresini bile hatırlamadığım bit siteden okumuştum desem , hatta bir dergide de okumuştum desem , hemen "hani ispat , hani ispat" diyeceksiniz :)
    bu sıcakta uğraşamayacağım şeyler bunları ispata çalışmak , artııııı gerek te yok , ne yarın kaza yapmayı düşünüyorum ne de kemersiz gezmeyi ;)
  • Peki arkadaşlar;
    Bu focus bi halt etmiş açmamış o airbagleri..
    Bu aracın içindeki sürücünün sadece bir kaç çizik ve biraz morlukla bu aracın içinden çıkmasının hiç bir önemi yokmu..
    Bence var.. Bence yeterince güvenli bir araç.. Ama yukarda da dediğim gibi ne olursa olsun açılmalıydı,
    Ama bir istatistiki bilgi vermek istiyorum.. Kaynağını sormayın hatırlamıyorum.. Ama Okyay Pay belki kaynak bulabilir..
    Bir kazada; emniyet kemeri, sürücüyü veya yolcuyu % 60 oranında korumaktadır, hava yastığı ise bu oranı sadece % 70'e çıkarabilmektedir..
    Lütfen emniyet kemerlerinizi takın
  • Hocam öncelikle geçmiş olsun

    Ben de başımıza gelen aynı türde bir olayı anlatmak istiyorum...

    3 sene önce Boğaz köprüsü üzerinde RENAULT MEGANE arabamızla ölümcül bir kaza atlattık.Sol şeritte arkadan tam 4 arabay birbirine soktuk..


    Sonuç olarak...Arabanın önü resmen yok olmuştu..Kaza neredeyse ön cama kadar gelmişti...ama hava yastığının 1 tanesi bile açılmadı


    Sonrasında babam durumu Fransa'ya belirtti...

    Renault/Fransa'dan gelen açıklama insanın kanını dondurucuydu... ; Hava yastıklarının açılması için KAZANIN TAVANA KADAR GELMESİ GEREKİR !!


    Bizden cevap şuydu ; Kaza tavana geldikten sonra açılsa ne olur..açılmasa ne olur...




  • fransızlar her ortamda öpüşmeyi sever :)

    Mehmet abi
    kemer takmazsak ve yastık açılırsa yaşama şansımız %10 mu oluyor o zaman :(

    kaynak maynak yok bu arada unut !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 22 Haziran 2007; 16:06:24 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay
    kemer takmazsak ve yastık açılırsa yaşama şansımız %10 mu oluyor o zaman :(

    Kemer takmazsan ve yastık açılırsa, sadaka birikimine bakılıyor.. %10+Sadakaların..
  • Yuh,Oha,Ban başka neler söylenebilir
    quote:

    Orjinalden alıntı: VGroove

    Hocam öncelikle geçmiş olsun

    Ben de başımıza gelen aynı türde bir olayı anlatmak istiyorum...

    3 sene önce Boğaz köprüsü üzerinde RENAULT MEGANE arabamızla ölümcül bir kaza atlattık.Sol şeritte arkadan tam 4 arabay birbirine soktuk..


    Sonuç olarak...Arabanın önü resmen yok olmuştu..Kaza neredeyse ön cama kadar gelmişti...ama hava yastığının 1 tanesi bile açılmadı


    Sonrasında babam durumu Fransa'ya belirtti...

    Renault/Fransa'dan gelen açıklama insanın kanını dondurucuydu... ; Hava yastıklarının açılması için KAZANIN TAVANA KADAR GELMESİ GEREKİR !!


    Bizden cevap şuydu ; Kaza tavana geldikten sonra açılsa ne olur..açılmasa ne olur...





  • o zaman şöyle diyebilirmiyiz
    " VERİLMİŞ SADAKANIZ VARMIŞ "
  • Abi Reno'da iyi kıvırmış ha..
    Bakalım Ford dingiltere nasıl kıvıracak.. Otosan nasıl tef vuracak..
    bemes Bu kazada dava açsanız bile elinize bişey geçmez, sadece uğraştığınızla ve Ford'dan alacağınız dandik cevap yanınıza kar kalır..
    Herhangi bir bedeni zararınız veya Allah korusun, sakatlığınız falan olmadığı için siz çok fazla şeyler talep edemeyeceksiniz, dolayısı ile de onlar size çok bişey veremeyecek..
    Manevi tazminat bile açsanız, en fazla niye açılmadı bu diyebilieceksiniz.. Açılsaydı şöyle olacaktı böyle olacaktı beni şöyle koryacaktı diyemeyeceksiniz.. Çünkü Çok şükür bi yaralanmanız söz konusu değil..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozyurek -- 22 Haziran 2007; 16:22:04 >
  • abi reno kıvırmamış direkt striptiz yapmış :) eeee nede olsa fransız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bemes

    extremeenvy - - ->Araba mekanik ve motor hakkında çok detaylı bir bilgim yok. Resimlerde en üst soldan 3. resme tıklarsanız orada bir şeyin kırılmış olacağını göreceksiniz, ya şasi, yada güvenlik kafesi ile ilgili bir şey sanırım. Trafik kaza raporunda da aracın dümdüz önden bariyerlere vurduğu görülmekte. 100 ve üzeri bir hızda olduğum kesin. Ayrıca ön konsolda, orta konsol tırnakları birbirinden ayrılmış, ve tüm kapaklar açılmış ve yerinden fırlamış, anahtar bükülmüştü. Mail adresiniz varsa size aracın kaza raporunu mail atmak isterim. Bu arada aracı çekiciden indirdikten sonra oradaki teknik elemanlardan biri ağzından şunları kaçırdı. Bu aracın airbaglerinin açılmaması entersan , dava açarsanız kazanırsınız dedi. Hasar Danışmanı 5 dakika sonra geldiğinde ise açılmamasının doğal olduğunu söyledi.
    iasonion - - -> Emniyet kemeriyle alakası yokmuş, servis öyle dedi. Takılı olmasa bile açılıyormuş.

    Arkadaşlar yorum , eleştiri, öneri ve bilgileriniz için gerçekten çok teşekkür ediyorum.

    Bu arada, şu anki durum şöyle: Arac 12 haziran itibarıyla serviste 14 haziranda exper bakıp notlarını alıyor, şimdi servis hasar danışmanı aracın kaza sonucu hasar gören tüm parçalarını yazıp maaliyet çıkarıyor, ay sonuna sanırım expere bu bilgileri iletecek ve exper raporunu yazıp sigorta şirketime iletecek. Sigorta şirketi bizden vekalet alıp aracımızı satışa çıkaracak ihaleyle, ondan sonrada 2.el rayiç bedeli üzerinden birtakım kesintilere giderek ödeme gerçekleştirecek.
    Sanırım işleyiş bu. Yanlışlarım varsa düzeltiniz lütfen.

    Bir bilirkişi nasıl isteyebilirim? Savcılıktanmı istemeliyim? Bilirkişi istersem anında hukuki süreç başlar mı? Başlarsa aracımın parasını davam bitene kadar alamazmıyım???
    Şimdiden teşekkürler...





    öncelikle büyük geçmiş olsun,fakat şasenin kırık olmadığını söylemeliyim,öyle görünmesinin sebebi ön tampon altındaki demir traversin bağlantı yerinden (şaseden) kopmuş olmasıdır.ve böyle bir kaza için anormal bir hasar değildir.tekrar geçmiş olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi takus5 -- 22 Haziran 2007; 17:00:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    abi reno kıvırmamış direkt striptiz yapmış :) eeee nede olsa fransız





  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay
    kemer takmazsak ve yastık açılırsa yaşama şansımız %10 mu oluyor o zaman :(

    Kemer takmazsan ve yastık açılırsa, sadaka birikimine bakılıyor.. %10+Sadakaların..



    puhahaha




  • Adamlar utanmasa ''arabayı yan yatır'' diyecek (donanım bölümündeki kasayı yan yatı muhebbetinden aklıma geldi)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy


    quote:

    Orjinalden alıntı: bemes
    Emniyet kemeri takılı değildi.


    lütfen.
    ama lütfen.şehir içinde bile...
    şu sıcaklarda da takılır mı demeyin
    5 dakika yol demeyin

    ben kız arkadaşımla izmit outlet center dan veziroğu kampuse giderken takla attım.aralarında 2-3 km mesafe var.allahtan emniyet kemerleri takılıydı
    lütfen biraz daha dikkat :)


    merhaba;
    Demek izmitLisin ßende izmitLiyim hemşerimsin
  • ben izmitli değilim
    sadece koceli üniversitesinde okuyorum
  • Öncelikle çok geçmiş olsun

    1) Bazı araçlarda emniyet kemeri takılı değilken hava yastığı açılmıyor. Eski araçlarda bu yüzden çok ciddi yaralanmalar ve hatta ölümler olduğu için modern araçlara bu özellik eklenmeye başladı. Tamamında böyle mi bilmiyorum ama bu şekilde olan araçlar olduğunu biliyorum.

    2) Hava yastığı için bildiğim kadarıyla ilk darbe önemli. Örneğin önce takla atıp sonra burnunu sert biçimde bir yere vurarak duran bir aracın ön havayastıkları açılmaz. Sizin de ilk darbeniz belki bu 30 derecelik açı şartını tutturamamış olabilir. Resimlere bakınca açılması gerek diye düşünüyoruz fakat o kaza bittiken sonraki hali. İlk darbeyi bodoslama direkt burundan almamış aracın yan tarafına doğru almış ve sonrasında takla atmış olabilirsiniz.

    Yine de son ve doğru kararı uzmanlar kaza yerini ve aracı inceleyerek verebilirler kanısındayım.


    Tabi ilgimi çeken bir olay da kendi şeridinde giderken aracın birden nasıl yoldan çıktığı? Lastik filan mı patladı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 22 Haziran 2007; 17:37:51 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek

    Peki arkadaşlar;
    Bu focus bi halt etmiş açmamış o airbagleri..
    Bu aracın içindeki sürücünün sadece bir kaç çizik ve biraz morlukla bu aracın içinden çıkmasının hiç bir önemi yokmu..
    Bence var.. Bence yeterince güvenli bir araç..


    Bu biraz göreceli bir kavram, Allah korusun arkadaş araçtan fırlayıp ölseydi ya da kafasını çok sert olarak ön cama ya da direksiyona çarpıp ölseydi nasıl araç çok güvensiz diyemezsek şimdi de çok güvenli diyemeyiz. (Sadece bu kazayı baz alarak konuşuyorum) Arkadaşa şansı yardım etmiş. Evimde scanner olsaydı bir tanıdığımın efsane kasa corolla'dan bir önceki kasa ile içinde 7 kişi varken yaptığı kazanın resmini upload ederdim buraya. Araçtaki 7 kişi de yürüyerek çıktı. Ama aracın halini görseniz yukardaki resimlerdeki focus'dan daha beter.

    Bu işler biraz da şans. Üniversiteden bir arkadaşım broadway ile emniyet kemeri takılı olmadan 3 - 4 takla attı. Kesin sayısı kendisi de bilmiyor. Ama o da ciddi bir hasar almadan çıktı araçtan. Sanırım kimse Broadway çok güvenli bir araç demez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 22 Haziran 2007; 17:57:30 >




  • arkadaşım öncelikle çok büyük geçmiş olsun, haline çok şükret, kemerin takılı değilken takla atan bir arabanın içinden sağ salim çıkmak büyük lütuf...
    bende 2005 yılında benzer bir şekilde bariyere çarpıp takla atmıştım, kemerim takılıydı ve airbag açılmamıştı bak ekte fotoları var, servisde sorduğumda servis bana ön taraftaki airbag sensorlerini gösterdi,sensörlere hiç darbe gelmediği için açılmamıştı airbag, bunların açılması için 30 km sürat ve dik bir açı ile vurduğunda bu sensörler darbeyi algılayabiliyor. Diğer taraftan çok detaylı bilmemekle birlikte emniyet kemeri ile airbag sensorları arasında bir iletişim olduğunu biliyorum, şimdi yapılması gereken ford avrupaya hiç kaza vb. bir şey olmamış gibi bu konuda bir mail atıp danişmak yani emniyet kemeri ile ir bag arasında bir ilişki var mıdır diye, onlardan bilgi alamssan türkiyede büyük markalar için airbag üretimi yapan autolive cankor diye bir firma var o orayı arayıp birazcık bilgi edinebilrsin, bu konuyu netleştirdikten sonra da ford servisi olmayan bir bilirkişi ile ki bu başka br markanın servis görevlisiolabilir, yada resmi ağız olması açısından en iyisi makina muh. odasıdır, gidip airbag sensorlerini kontrol etmek zira benim bildiğim kadarıyla bu sensorler tamponun hemen arkasında ve gözle görülebilr unsurlar ve fotolardan anladığım kadarıyla senin sensorlerin bile hasar görmüş olabilir...

    tekrar buyuk geçmiş olsun

    emniyet kemeri hayat kurtarırı (benimkini kurtardı)




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.