Şimdi Ara

Kaza Sonucu Açılmayan Airbagler (Yenifocus) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
0
Favori
6.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle büyük geçmiş olsun.

    Tek bir hava yastığının açılması ilginç.hızınıza göre bu kazada diğerlerininde açılması gerekirdi.
    ncap çarpışma testleri 65 km de yapılıyor.önden olan çarpışmalarda öndeki mevcut tüm hava yastıkları açılıyor.
    çarpma ilk önce sol taraftan olduğu halde sadece sağ yan hava yastığının açılması diğerlerinde bir problem olduğunu gösteriyor bence..
    ön hava yastığı için önde tek sensör olduğunu sanmıyorum.yan hava yastığı sensörününde sadece kapıda olduğunu varsayarsak
    ön çamurluklara gelen darbelerde mevcut h.yastıkları ( ön yada yan )hiçbir şekilde açmayacak o zaman...
    ben bir yastık için birden fazla sensör olduğunu düşünüyorum...
    başka bir ford servisinden teknik bilgi almanızı tavsiye ederim. en azından nerelerde sensör var bunu öğrenin.
    hakkınızı sonuna kadar arayın. aracın telafisi mümkün.. elbette ödenen miktarla yeni bir arabanız olacak..
    ama bu kazadan kurtulmanız mucize, tam tersi olsaydı ne olacaktı.eminim avuç dolusu para sayıp alırken bu güvenlik
    ekipmanlarını dagözönünde bulundururak tercih yaptınız.... o yastıklar böyle bir kazada açılmayacakta ne zaman açılacak...
    Mahkemeye verin , tazminat talep edin, zaman ve para kaybı demeyin,adalete güvenin,yasal yolla sonuna kadar gidin.....

    size de bir tek eleştirim var. emn. kemerini --sıcak, mesafe kısa ya da bi şi olmaz--- gibi bahanelerle takmamazlık yapmayın....
    bu yüzden ön hava yastığı açıldığında size zarar verme ihtimali de yüksekti....
    tekrar geçmiş olsun... Allah bir daha kaza-bela vermesin..





  • Geçmiş olsun..
    Bir focus kullanıcısı olarak diyebilirm ki.. Bu araba Passat olsaydı hava yastıklarının 8'ide açılırdı..
    İşim gereği çok fazla kazalı araç görüyorum..
    Malesef bazı araçlar hava yastığı açarken çok nazlı, bazıları ise çok hevesli oluyor..
    Bu kazada da hava yastıklarının açılmaması için bir sebep göremiyorum ben..
  • büyük geçmiş olsun ayrıca kazalı aracı fotoğraflayıp internette paylaşmanız ve soğukkanlığınızı da takdir ediyorum. ben olsam kaskodan parasını alır almaz ford defterini kapardım. hatırlamak istemez insan böyle şeyleri. ölümcül kaza atlatmış biri olarak duygularınızı paylaşıyorum.
  • Çok geçmiş olsun.
  • Çok geçmiş olsun arkadaşım.
    Bu kazada da hava yastıkları açılmazsa hangi kazada açılacak? ya da ne diye koydular onları oraya?

    Hava yastığı zaten emniyet kemeri takılmadığı için oluşan darbelerden korumak amaçlı yapılmıştır
    o nedenle emniyet kemerinin takılı olup olmaması hava yastıklarının açılıp açılmamasını etkilemez (ben böyle biliyorum)

    ayrıca yastıklar 60 km den düşük hızlardaki çarpmalarda açılmaz, yukarısında açılır,
    arkadaş ilk çarpışmanın direk öncen olduğunu ve hızının da 100 km olduğunu söylüyor.
    bu yastıklar o sırada ne yapıyordu?

    Allah korumuş dostum. Tekrarından saklasın.
  • Yanlış emliyet kemersiz hava yastığı ters tepebilir
    quote:

    Orjinalden alıntı: gnlcln

    Çok geçmiş olsun arkadaşım.
    Bu kazada da hava yastıkları açılmazsa hangi kazada açılacak? ya da ne diye koydular onları oraya?

    Hava yastığı zaten emniyet kemeri takılmadığı için oluşan darbelerden korumak amaçlı yapılmıştır
    o nedenle emniyet kemerinin takılı olup olmaması hava yastıklarının açılıp açılmamasını etkilemez (ben böyle biliyorum)

    ayrıca yastıklar 60 km den düşük hızlardaki çarpmalarda açılmaz, yukarısında açılır,
    arkadaş ilk çarpışmanın direk öncen olduğunu ve hızının da 100 km olduğunu söylüyor.
    bu yastıklar o sırada ne yapıyordu?

    Allah korumuş dostum. Tekrarından saklasın.

  • quote:

    Hava yastığı zaten emniyet kemeri takılmadığı için oluşan darbelerden korumak amaçlı yapılmıştır
    o nedenle emniyet kemerinin takılı olup olmaması hava yastıklarının açılıp açılmamasını etkilemez (ben böyle biliyorum)


    Yanlış biliyorsunuz. 100 km/h ile bir çarpışma anında eylemsizlik momenti yüzünden sizin hızınızda bir değişiklik olmaz. Havayastığı da bunla eş zamanlı olarak inanılmaz bir hızla açılır. Dolayısıyla siz kafanızı yaklaşık 160-170 km/h bir hızla havayastığına (ki orjinalini gördüyseniz bu yastık, bildiğiniz yastık değildir gayet kalın bir sentetik sert bir kumaştan mamuldür) kafanızı gömersiniz.

    Sonucu düşünmek bile istemiyorum..
  • kardeş sen onu bunu boşver fordu mahkemeye ver deli tazminat alırsın.
    insan hayatı bukadar ucuz olamaz. ben sadece sizden degil biçok yeerde okudum focuslarda hava yastıgı açılmama sorununu.
    bu arada bu araç güvenlik testinden nasıl oldu da 5 yıldız aldı şasi bile gitmiş
  • Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun.
    Dava açmayı düşünüyorsan arabana kimseyi dokundurtmadan hemen ilk makine mühendisleri odasına git ve aracının kontrol edilmesini iste bunun ufak bir bedeli olacaktır sana ordan aldığın raporla istediğin yere istediğin şekilde dava açma hakkın vardır. ama aracı dağıttıysalar serviste bu durum bu şekilde pek geçerli olmayacaktır. ama dediğim gibi bu işleri makine mühendisleri odasından bir mühendisin raporu ile halledebilirsin.
    Bu şekilde bir kaza bir akrabamın başına gelmişti makine mühendisi getirtip aracı kontrol ettirdi araçda hava yastığı sensörlerinde problem oldıuğu için dava açma hakkı doğdu. ama anlaştılar servis ve fabrika ile büyümedi olay. bilgin olsun.
  • Çok çok geçmiş olsun...Daha da kötüsü olabilirdi...Benim ricam olayların seyrini bizimle paylaşmanız...
    tekrar geçmiş olsun...
  • Herkese iyi dilekleri için teşekkür ediyorum. Henüz yasal bir yola başvurmadım. Bir girişimde bulunmadım. Araç şu an serviste ve HAsar Danışmanı, hasarlı kısımların maaliyetini çıkarıyor sanırım. Akabinde de expere detaylı iletecek...
    Ne yapmalıyım açıkçası bilmiyorum. Direkt savcılıktan işlem başlatırsam, dava boyunca aracın parasını dahi alamam deniliyor çevremde. Ama açık seçik ve net birşey yok ortada. Arkadaşlardan ve gerçekten detaylı bilgi sahibi olanlardan yardım bekliyorum...

    Teşekkürler..
  • Arkadaşlar, Kanashibari arkadaşımızın önerisi üzerine Makine Mühendisleri Odası İstanbul şubesi telefonalrını internetten buldum ve orada bir yetkili ile görüştüm. Olayın oluşumu ile ilgili detaylı bir mail istedi ve maile karşılık bir ücretlendirme ile geri dönecek. Onların verdiği rapor adli birimlerde geçerliymiş. Ama ben yine de bir avukata daha danışacağım. Yeni bilgiler geldikçe sizlere ileteceğim...
  • Emniyet kemeriniz takılı değilken
    Sizin kafanız kaza olurken öne eğilmiş olduğunuz sırada
    Airbag açılsaydı siz ne olucağını biliyormusunuz?
    Emniyet kemeri takılı değilken airbag açılmaz
    Açılmamasıda gerekir hayatta kalmanız için!
  • Direkt servisin söylediği Emniyet kemeri takılı olmasa bile Airbagler açılır. Hadi açılmıyor diyelim, yan airbag neden açıldı. Aktif gergili emniyet kemerleri var, ve takılı olmasa bile dipten çekmesi gerekiyor, onlar bile çekmemiş, bunu da servis söyledi. Emniyet kemeri için olması gereken işlevleri gerçekleştirmiştim. Yani emniyet kemerini arkadan bağlamıştım. Dürüst davrandım, trafik polisine de takmıyordum dedim, burada forumda da takmadığımı belirttim. arkadan geçirip takmak, emniyet kemeri taktığım anlamına gelmez (güvenlik açısından)
    Teşekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bemes

    Direkt servisin söylediği Emniyet kemeri takılı olmasa bile Airbagler açılır. Hadi açılmıyor diyelim, yan airbag neden açıldı. Aktif gergili emniyet kemerleri var, ve takılı olmasa bile dipten çekmesi gerekiyor, onlar bile çekmemiş, bunu da servis söyledi. Emniyet kemeri için olması gereken işlevleri gerçekleştirmiştim. Yani emniyet kemerini arkadan bağlamıştım. Dürüst davrandım, trafik polisine de takmıyordum dedim, burada forumda da takmadığımı belirttim. arkadan geçirip takmak, emniyet kemeri taktığım anlamına gelmez (güvenlik açısından)
    Teşekkürler...

    Arkadan geçiripte taktınmı?
    Takılı konumdamıydı?
    kemer çekmiştir sanırım fakat koltuğun eni boyu insandan daha küçük olduğundan
    ztn çekili hali ile eşit gergi mesafesinde olduğundan belli bile olmamıştır




  • Aktif gergili emniyet kemerleri, kaza anında , kemerin takıldığı yerden çekerek insanı koltuğa yapıştırırmış. Açıkçası benim arac hakkında mekanik motor vs çok fazla detaylı bir bilgim yok. Servisteki Hasar Danışmanı baktı ve onuda kendisi söyledi, gergiler işlevlerini yapmamış dedi. Elleri ile kemerlerin takılma yerlerini kontrol etti. Ve öyle dedi. Az önce aracımın kitapcığını okudum. Airbaglerin açılmama durumlarında emniyet kemerini hiç yazmamışlar. Ve 30 derecelik açılarda vurması gerektiğini falan yazmışlar. Ayrıca airbagler araç takla atarsa da açılmazmış. Ama benim ilk çarpışma ortalama 100 km ile direkt önden bariyerler, arkasından takla ve spin. Açılmamasına imkan yok yani.
  • kemer takmadan , yastık açılmaz diye biliyorum bende , soruyu ondan sormuştum zaten.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    kemer takmadan , yastık açılmaz diye biliyorum bende , soruyu ondan sormuştum zaten.

    kafayı gözü direksiyona çakmak daha kötü ama.önden çarpmada emniyet kemeri takılı değilse göğüs hizasına gelir havayastığı ama bence emniyet kemeri takılı değilken kemer açılmaz demek yanlış

    şöyle bişi varsa...arabada koltuk üzerinde sensör vardır, ağırlığı algılar ona göre açar.ağırlık yoksa açmaz, ancak ben emniyet kemeri takılı değilken bile havayastığı açılıyor biliyorum.ki sadece şoför bulunan araçlarda yolcu havayastığı açılıyo.küçük dayım kaza yapmıştı tek başına sürücü yolcu havayastıkları açıldı cliosunda.ki kemer de takılı değildi.

    bence bu arabayla alakalı bi mesele.yani emniyet kemeri takılıyken açılır takılı değilse açılmaz mantığı bana yanlış gibi geliyo.bin çeşit model var.hepsinin teknik özelliklerini biliyo mu bu arkadaşlar?

    he bana teknik bi veri verirler, ya da bunun hakkında otomobil üreticilerinin uymaları gereken bi karar vardır o zaman amenna.ama böyle açılır açılmaz tartışması benim babam senin babanı döver gibi bilimsellikten uzak bi tartışma gibi oluyo.

    saygılar...




  • ama döveeer :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    ama döveeer :)


    :)

    gerçekten bu konu hakkında bi bilgin var mı?
    yoksa modellere göre değişiyo mu?
    benim kanaatim modele göre değişiyo.
    mesela üst versiyon araçlarda kiloya göre emniyet kemer gergisi ayarlıyo kendisini.koltuk üzerindeki sensör sayesinde.

    ben kesin bişey olduğunu sanmıyorum.
    yani "emniyet kemeri takılı değilse havayastığı (ön havayastıklarından bahsediyorum) açılmaz" cümlesi bana %100 doğru bi cümle gibi gelmiyo.üreticiden üreticiye değişir kanısındayım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 22 Haziran 2007; 15:35:54 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.