Şimdi Ara

Kaza Sonucu Açılmayan Airbagler (Yenifocus)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
0
Favori
6.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, Yeni Focus Ghia, aracımla çok ciddi ölümcül bir kaza atlattım. Ve Ford Otosan'a dava açmayı düşünüyorum. Aşağıda detaylı bir şekilde kaza oluşumunu ve detayları belirttim. Yardım ve bilgileriniz için şimdiden teşekkürler...

    12.06.2007 tarihinde saat 10.30 sularında (İstanbul)Şile otoyol üzerinde Ford Focus 2005 model HB 1.6 Ghia aracım ile kaza yaptım. Aracımla sağ şeritte ortalama 100km hızla seyir halinde iken, araç dengesini kaybederek en sol şeritteki bariyerlere önden çarpmak sureti ile takla ve spin atarak ağır hasarlı bir şekilde durabildi. Aracımın önü ve sağı tamamen dağılmış, şasesi kırılmış olduğu halde airbaglerden sadece sağ yan koltuk airbag açılmıştır. Bu derece büyük bir kazada açılmayan airbaglar ve arabanın tamamen kontrolünü kaybetmesinden dolayı, ciddi anlamda aracımda fabrikasyon bir hata olduğunu düşünüyorum. Aracım kaza sonrası Ford Otokoç İstanbul Taşdelen servisine teslim edildiğinde, aracın pert olduğu bilgisi tarafıma verilmiştir.
    *Yol Durumu: Asfalt, Kuru, hava açık.

    *Aracın kazadan sonraki fotoğraflarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

    http://www.ixircom.com/accident.htm







  • valla hakkın var demek lazım ama arabanın haline bakarsan iyi atlatmışsın hakkını ara derim ben tekrar geçmiş olsun sonucunu merakla bekliyorum şayet
  • Teşekkür ederim arkadaşım. Çok sağol...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bemes

    Teşekkür ederim arkadaşım. Çok sağol...
    Neden açılmadığı hakkında birşey söylediler mi? Aracın kitapçığında önden yanlara 30derece açıyla çarpışmaların hepsinde havayastığı açılır diyor, kaldıkı seninki 30 derecedende az, kesin açılması gerekli gibi gözüküyor. Bencede hakkını ara, daha kötü bişey olmamış Allah'tan.

    Çok geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murtleb2

    Neden açılmadığı hakkında birşey söylediler mi? Aracın kitapçığında önden yanlara 30derece açıyla çarpışmaların hepsinde havayastığı açılır diyor, kaldıkı seninki 30 derecedende az, kesin açılması gerekli gibi gözüküyor. Bencede hakkını ara, daha kötü bişey olmamış Allah'tan.

    Çok geçmiş olsun.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle büyük geçmiş olsun !!!
    merak ettiğim 2 soru var;
    yolcularda ve sizde hasar var mı?
    emniyet kemeri takılımıydı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    Öncelikle büyük geçmiş olsun !!!
    merak ettiğim 2 soru var;
    yolcularda ve sizde hasar var mı?
    emniyet kemeri takılımıydı ?

    Alıntıları Göster
    büyük geçmiş olsun.canınıza bi zeval gelmemesi teselli olsun artık.allah esirgesin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    büyük geçmiş olsun.canınıza bi zeval gelmemesi teselli olsun artık.allah esirgesin...

    Alıntıları Göster
    murtleb2 - - - > Airbaglerin açılmama nedenleri ile ilgili bişi söylemediler, resimlereden de anlaşılacağı gibi açısı falan kalmamış bu işin. Kesin açılması gerekliydi. Teşekkürler.
    okyaypay - - - > Tek sürücü ben vardım, Allah'tan yanımda kimse yoktu. Ufak tefek sıyrıklar, incinme morarmalarla atlattım, Allah'a şükür olsun birşeyim yok. Emniyet kemeri takılı değildi.
    extremeenvy - - -> Çok teşekkür ederim, sağolun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    büyük geçmiş olsun.canınıza bi zeval gelmemesi teselli olsun artık.allah esirgesin...

    Alıntıları Göster
    bu arada şasi nasıl kırıldı aklım almadı benim :S
    emin misiniz bu konuda?

    bu arada havayastıklarının açılmamasıyla ilgili olarak araç önden belli bi hızla belli güçteki darbelerde havayastığını açıyo.yani bunun hareketin ivmesiyle de bi alakası var.sert bi çarpma değildi demek ki önden olan.100 km ile direksiyon hakimiyetini kaybedip arabanın burnuyla sol şeritteki bariyerlere vurmanızla açılacağını açıkçası sanmıyorum.yani ivmenin yavaş olacağı kanısındayım.araç içine bakıldığında şoför mahalinde önden çarpma ile deformasyona uğramış en ufak bi belirti bile yok.
    gerçi araç içini gösteren iki üç resim var ama o resimlerden benim gördüklerim bunlar.
    yani havayastıkları her kazada açılmazlar.kazanın karakteristiğine bağlıdır bu.yanlış anlamayın beni ama bu böyle.

    tabii ki her kazada ille de araç içinde deformasyon mu olmalı diyecek arkadaşlar ama nası anlatiyim...

    ön kısmın dağılması da sanırım bariyerin dikme çubuklarına tamponun kaptırılması ve sonrandaki takla sebep olmuştur.ancak kazayı anlattıklarınızdan yorumlayarak vardım.

    acınızı anlayabiliyorum.lütfen yorumlarımı sert algılamayın.
    tekrar tekrar geçmiş olsun...
    ancak dava açmadan önce bi bilirkişi mühendis ile inceleme yaptırmanızı tavsiye ederim.
    eğer bi problem varsa inşallah dava lehinize sonuçlanır ve bu da ford firması için güvenlik donanımlarını sorgulama sebebini doğurur.
    allah muhafaza daha üzücü bi kazada büyük yaralar alabilirdiniz.
    kazasız günler.
    saygılar :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bemes

    murtleb2 - - - > Airbaglerin açılmama nedenleri ile ilgili bişi söylemediler, resimlereden de anlaşılacağı gibi açısı falan kalmamış bu işin. Kesin açılması gerekliydi. Teşekkürler.
    okyaypay - - - > Tek sürücü ben vardım, Allah'tan yanımda kimse yoktu. Ufak tefek sıyrıklar, incinme morarmalarla atlattım, Allah'a şükür olsun birşeyim yok. Emniyet kemeri takılı değildi.
    extremeenvy - - -> Çok teşekkür ederim, sağolun...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bemes
    Emniyet kemeri takılı değildi.


    lütfen.
    ama lütfen.şehir içinde bile...
    şu sıcaklarda da takılır mı demeyin
    5 dakika yol demeyin

    ben kız arkadaşımla izmit outlet center dan veziroğu kampuse giderken takla attım.aralarında 2-3 km mesafe var.allahtan emniyet kemerleri takılıydı
    lütfen biraz daha dikkat :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    quote:

    Orjinalden alıntı: bemes
    Emniyet kemeri takılı değildi.


    lütfen.
    ama lütfen.şehir içinde bile...
    şu sıcaklarda da takılır mı demeyin
    5 dakika yol demeyin

    ben kız arkadaşımla izmit outlet center dan veziroğu kampuse giderken takla attım.aralarında 2-3 km mesafe var.allahtan emniyet kemerleri takılıydı
    lütfen biraz daha dikkat :)

    Alıntıları Göster
    Emniyet kemeri takılı değilse, sürücü ve yolcu hava yastıkları açılmaz.. Dolayısıyla önden gelen darbede açılmaması normal. Yan hava yastığı ise taklanın o taraftaki darbesi sonucu doğal olarak açılmış.

    Bence de bir bilirkişi raporu alarak hukuki yola başvurmanız en doğrusu..

    Büyük geçmiş olsun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iasonion

    Emniyet kemeri takılı değilse, sürücü ve yolcu hava yastıkları açılmaz.. Dolayısıyla önden gelen darbede açılmaması normal. Yan hava yastığı ise taklanın o taraftaki darbesi sonucu doğal olarak açılmış.

    Bence de bir bilirkişi raporu alarak hukuki yola başvurmanız en doğrusu..

    Büyük geçmiş olsun..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: iasonion

    Emniyet kemeri takılı değilse, sürücü ve yolcu hava yastıkları açılmaz.. Dolayısıyla önden gelen darbede açılmaması normal. Yan hava yastığı ise taklanın o taraftaki darbesi sonucu doğal olarak açılmış.

    Bence de bir bilirkişi raporu alarak hukuki yola başvurmanız en doğrusu..

    Büyük geçmiş olsun..


    düzeltme.
    böyle bişi olduğundan emin değilim.kemer takılı değilken açılmamasının bi sebebi olabilir belki ama önden çarpmada emniyet kemeri takılı değilse allah korusun kafayı gözü cama ya da direksiyona çarpmak daha fazla zarar vereceğinden bana pek mantıklı gelmedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 21 Haziran 2007; 18:09:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bemes

    murtleb2 - - - > Airbaglerin açılmama nedenleri ile ilgili bişi söylemediler, resimlereden de anlaşılacağı gibi açısı falan kalmamış bu işin. Kesin açılması gerekliydi. Teşekkürler.
    okyaypay - - - > Tek sürücü ben vardım, Allah'tan yanımda kimse yoktu. Ufak tefek sıyrıklar, incinme morarmalarla atlattım, Allah'a şükür olsun birşeyim yok. Emniyet kemeri takılı değildi.
    extremeenvy - - -> Çok teşekkür ederim, sağolun...

    Alıntıları Göster
    Emniyet kemeri takılı değilken bu arabadan çıktıysanız, yatıp kalkıp Allah'a şükretmek lazım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iasonion

    Emniyet kemeri takılı değilse, sürücü ve yolcu hava yastıkları açılmaz.. Dolayısıyla önden gelen darbede açılmaması normal. Yan hava yastığı ise taklanın o taraftaki darbesi sonucu doğal olarak açılmış.

    Bence de bir bilirkişi raporu alarak hukuki yola başvurmanız en doğrusu..

    Büyük geçmiş olsun..

    Alıntıları Göster
    extremeenvy - - ->Araba mekanik ve motor hakkında çok detaylı bir bilgim yok. Resimlerde en üst soldan 3. resme tıklarsanız orada bir şeyin kırılmış olacağını göreceksiniz, ya şasi, yada güvenlik kafesi ile ilgili bir şey sanırım. Trafik kaza raporunda da aracın dümdüz önden bariyerlere vurduğu görülmekte. 100 ve üzeri bir hızda olduğum kesin. Ayrıca ön konsolda, orta konsol tırnakları birbirinden ayrılmış, ve tüm kapaklar açılmış ve yerinden fırlamış, anahtar bükülmüştü. Mail adresiniz varsa size aracın kaza raporunu mail atmak isterim. Bu arada aracı çekiciden indirdikten sonra oradaki teknik elemanlardan biri ağzından şunları kaçırdı. Bu aracın airbaglerinin açılmaması entersan , dava açarsanız kazanırsınız dedi. Hasar Danışmanı 5 dakika sonra geldiğinde ise açılmamasının doğal olduğunu söyledi.
    iasonion - - -> Emniyet kemeriyle alakası yokmuş, servis öyle dedi. Takılı olmasa bile açılıyormuş.

    Arkadaşlar yorum , eleştiri, öneri ve bilgileriniz için gerçekten çok teşekkür ediyorum.

    Bu arada, şu anki durum şöyle: Arac 12 haziran itibarıyla serviste 14 haziranda exper bakıp notlarını alıyor, şimdi servis hasar danışmanı aracın kaza sonucu hasar gören tüm parçalarını yazıp maaliyet çıkarıyor, ay sonuna sanırım expere bu bilgileri iletecek ve exper raporunu yazıp sigorta şirketime iletecek. Sigorta şirketi bizden vekalet alıp aracımızı satışa çıkaracak ihaleyle, ondan sonrada 2.el rayiç bedeli üzerinden birtakım kesintilere giderek ödeme gerçekleştirecek.
    Sanırım işleyiş bu. Yanlışlarım varsa düzeltiniz lütfen.

    Bir bilirkişi nasıl isteyebilirim? Savcılıktanmı istemeliyim? Bilirkişi istersem anında hukuki süreç başlar mı? Başlarsa aracımın parasını davam bitene kadar alamazmıyım???
    Şimdiden teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bemes

    extremeenvy - - ->Araba mekanik ve motor hakkında çok detaylı bir bilgim yok. Resimlerde en üst soldan 3. resme tıklarsanız orada bir şeyin kırılmış olacağını göreceksiniz, ya şasi, yada güvenlik kafesi ile ilgili bir şey sanırım. Trafik kaza raporunda da aracın dümdüz önden bariyerlere vurduğu görülmekte. 100 ve üzeri bir hızda olduğum kesin. Ayrıca ön konsolda, orta konsol tırnakları birbirinden ayrılmış, ve tüm kapaklar açılmış ve yerinden fırlamış, anahtar bükülmüştü. Mail adresiniz varsa size aracın kaza raporunu mail atmak isterim. Bu arada aracı çekiciden indirdikten sonra oradaki teknik elemanlardan biri ağzından şunları kaçırdı. Bu aracın airbaglerinin açılmaması entersan , dava açarsanız kazanırsınız dedi. Hasar Danışmanı 5 dakika sonra geldiğinde ise açılmamasının doğal olduğunu söyledi.
    iasonion - - -> Emniyet kemeriyle alakası yokmuş, servis öyle dedi. Takılı olmasa bile açılıyormuş.

    Arkadaşlar yorum , eleştiri, öneri ve bilgileriniz için gerçekten çok teşekkür ediyorum.

    Bu arada, şu anki durum şöyle: Arac 12 haziran itibarıyla serviste 14 haziranda exper bakıp notlarını alıyor, şimdi servis hasar danışmanı aracın kaza sonucu hasar gören tüm parçalarını yazıp maaliyet çıkarıyor, ay sonuna sanırım expere bu bilgileri iletecek ve exper raporunu yazıp sigorta şirketime iletecek. Sigorta şirketi bizden vekalet alıp aracımızı satışa çıkaracak ihaleyle, ondan sonrada 2.el rayiç bedeli üzerinden birtakım kesintilere giderek ödeme gerçekleştirecek.
    Sanırım işleyiş bu. Yanlışlarım varsa düzeltiniz lütfen.

    Bir bilirkişi nasıl isteyebilirim? Savcılıktanmı istemeliyim? Bilirkişi istersem anında hukuki süreç başlar mı? Başlarsa aracımın parasını davam bitene kadar alamazmıyım???
    Şimdiden teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    "ön konsolda, orta konsol tırnakları birbirinden ayrılmış, ve tüm kapaklar açılmış ve yerinden fırlamış, anahtar bükülmüştü"
    hmm.anladım.konuda çok bilgili olmadığın için kaza raporlarından bi yere varamam sadece birikimle biraz yorum yaptım :)

    tekrar büyük geçmiş olsun.allah beterinden korusun.yaptığınız son kaza olur inşallah




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iasonion

    Emniyet kemeri takılı değilse, sürücü ve yolcu hava yastıkları açılmaz.. Dolayısıyla önden gelen darbede açılmaması normal. Yan hava yastığı ise taklanın o taraftaki darbesi sonucu doğal olarak açılmış.

    Bence de bir bilirkişi raporu alarak hukuki yola başvurmanız en doğrusu..

    Büyük geçmiş olsun..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: iasonion

    Emniyet kemeri takılı değilse, sürücü ve yolcu hava yastıkları açılmaz.. Dolayısıyla önden gelen darbede açılmaması normal. Yan hava yastığı ise taklanın o taraftaki darbesi sonucu doğal olarak açılmış.

    Bence de bir bilirkişi raporu alarak hukuki yola başvurmanız en doğrusu..

    Büyük geçmiş olsun..


    Benim bildiğim takılı olması değilde, uyarı sisteminin devrede olup olmamasıyla alakalı. TrCaPiTaL in açtığı forumda bahsetmişlerdi. Emniyet kemeri uyarısını kapatırsanız, airbaglerde kapanıyormuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murtleb2

    quote:

    Orjinalden alıntı: iasonion

    Emniyet kemeri takılı değilse, sürücü ve yolcu hava yastıkları açılmaz.. Dolayısıyla önden gelen darbede açılmaması normal. Yan hava yastığı ise taklanın o taraftaki darbesi sonucu doğal olarak açılmış.

    Bence de bir bilirkişi raporu alarak hukuki yola başvurmanız en doğrusu..

    Büyük geçmiş olsun..


    Benim bildiğim takılı olması değilde, uyarı sisteminin devrede olup olmamasıyla alakalı. TrCaPiTaL in açtığı forumda bahsetmişlerdi. Emniyet kemeri uyarısını kapatırsanız, airbaglerde kapanıyormuş.

    Alıntıları Göster
    eğer airbagler devre dışı kalıyorsa, yan airbag nasıl açıldı? Sanırım airbagler devre dışı değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bemes

    eğer airbagler devre dışı kalıyorsa, yan airbag nasıl açıldı? Sanırım airbagler devre dışı değil.

    Alıntıları Göster
    büyük geçmiş olsun. sağ kalman yada büyük sakatlık olmaması Allahın hükmü.sadaka vermelisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acar60

    büyük geçmiş olsun. sağ kalman yada büyük sakatlık olmaması Allahın hükmü.sadaka vermelisin.

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun dostum,Çok büyük rakamlar talep etAma emliyet kemeri takmadığın anlaşılırsa olay alehine dönebilir


    Ama harbi sağlammış he bu araçtan sağ çıkmak da bi başarı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FullPerfromance -- 21 Haziran 2007; 19:17:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acar60

    büyük geçmiş olsun. sağ kalman yada büyük sakatlık olmaması Allahın hükmü.sadaka vermelisin.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar kaza toplam 3 sn gibi kısa bir sürede olan bir olay, şimdi ön hava yastıkları tam önden çarpmalarda yan hava yastıkları tam yandan çarpmalarda açılıyor.

    Bu kazada gözden kaçan şu olabilir araç ilk olarak sol taraftan ve çapraz bariyere vuruyor ama hızı ve tam köşe olduğu için açılmadı ve araç döndü ve yanı üzerine düştü ve yanlar patladı ve takla attı , sensörler tam önde ve tam yanda. tabi üretim hatasıda olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1

    Arkadaşlar kaza toplam 3 sn gibi kısa bir sürede olan bir olay, şimdi ön hava yastıkları tam önden çarpmalarda yan hava yastıkları tam yandan çarpmalarda açılıyor.

    Bu kazada gözden kaçan şu olabilir araç ilk olarak sol taraftan ve çapraz bariyere vuruyor ama hızı ve tam köşe olduğu için açılmadı ve araç döndü ve yanı üzerine düştü ve yanlar patladı ve takla attı , sensörler tam önde ve tam yanda. tabi üretim hatasıda olabilir.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar iyi dilekleriniz için teşekkürler. Kazada ilk çarpışma ön ile dümdüz bariyerlere vurmadır. İlk darbede kesin açılması gerekiyorddu airbagler. 2. çarpışma yan darbelerdir...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.