|
Bildirim
kulenin pas geçeceksin diye bir yetki vermesi söz konusu değil. kule son durumu söyler diğer uçakların ne yaptığını söyler. aynı zamanda uçaktaki hava durumu radarlarından pilotlar son hava durumuna bakar ve kule de pistin ıslaklık durumunu vs söyler. geriye kalan pilotun insiyatifindedir. uçakların maksimum iniş koşulları da söz konusu alınarak bir karar verilir. THY böyle konularda risk almaz ve pilotlarına illa ki ineceksin diye baskı yapmaz en basitinden uçaklar hold atar biraz pist koşullarının iyileşmesi beklenir öyle iniş yapılır. eğer inilmeyecek gibiyse en yakın meydana gidilir. pegasus ise low cost bir havayolu ve ucuza taşıması için minimum masraf yapması gerekir. bence bu yüzden pilotları iniş yapmak konusunda daha hevesli tutmaya çalışıyor. çünkü havada kalınan her ekstra dakika ek yakıt ek zaman ve diğer operasyonların gecikmesi demek ve bu büyük bir maliyet. zamanında thynin bir uçağı da vanda böyle bir kaza yapmıştı sebeplerinden biri ise kazanın birkaç ay öncesinde başka bir thy uçağının pas geçip başka meydana indikten sonra thynin pilotlara uzaklaştırma vermesiydi. uzaklaştırma almak istemeyen thy pilotu 2 pastan sonra 3.kere inmeyi deneyip yine başaramadı(sisten pist görünmüyordu) ve pas yaparken dağa çarptı. böyle bir senaryo pegasus içinde de olduysa ve olmaya devam ediyorsa(trabzon kazası da benzer bir kaza) pilotların biraz risk alıp inmeye çalışmaları normaldir. havacılıkta risk olmaz.
|
Kulenin bu gibi durumlarda "pas geçin" deme hakkı var mı acaba? Pistte bi sorun varsa ya da başka bir uçak bekliyorsa pas geç der ama meteorolojik hadiseler pilotun inisiyatifinde olabilir 🤔
|
Pistin durumunu en iyi kule bileceği için "pas geç" talimatını verebilmesi gerekir.
|
Bir pilot olarak bu tamamen saçmalık kesinlikle karar kaptan pilot kararıdır, F/O'ın bile değil dünyada 1000lerce çeşit uçak tipi var. sizce her uçağın wind limit(rüzgar limiti) nereden bilebilir. bana bunu açıklasın sonra başkalarını suçlasın.
|
1) yargılama sona erene kadar herkes masumdur bunu unutmayınız.
2) hapise girip çıkanlar için birçok teşvik programı var. (iş bulma aşamasında) 3) sen sanırım biraz gençsin. Geçmişte onlarca ölenin olduğu otobüs kazaları yaşandı. Bu yargılamalar 20 25 sene devam etti. Dava süresi doldu, anayasa mahkemesi kararıyla farklı sonuçlar elde edildi. Örneğin 97deki otobüs kazası ile ilgili karar birkaç sene önce çıktı. Benim demek istediğim şu, trafik kazaları, uçak kazaları yaşandığında veya bu kazalar sebebiyle ölümler gerçekleştiğinde "aaa kesin suç bunda" demek yanlış. Buna yargılama karar verecek. Dava sonucunda suçlu bulunurlarsa hapise girecekler veya girmeyecekler. Dava sürecinde tutuklu kalmak sen suçlusun demek değildir. Siz hemen meslekten men bile etmişsiniz bu nasıl bir yargılama çeşididir? Karakutu verilerini mahkeme de inceleyecek. Bilirkişi raporlarını sunacak. Bunların senelerce sürmesi olası. Kısaca genç kardeşim herkesi peşin hükümle yargılayıp cezasını belirleme kafanda. Bekle bunu mahkeme yapsın yorumunu o zaman yazarsın. |
bi pilot olmadığımız kalmıştı milletçe onu da olduk
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 14 Şubat 2020; 16:39:50 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |