Şimdi Ara

kazada şasisi zarar görmüş bir araç iyi toplanmışsa alınabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
36.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar fiyat olarak baya makul bir bmw var fakat araç 30 bin km önce kaza yapmış ve şaseye kadar gelmiş darbe ama satıcı arkadaş şu an herhangi bir sorunun bulunmadığını söylüyo,sizin fikirleriniz nelerdir acaba??



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kazada Şasisi Zarar Görmüş Bir Araç İyi Toplanmışsa Alınabilir mi?

    Giriş:

    Bir kazaya karışan aracın şasisinin zarar görmesi, potansiyel alıcılar için önemli bir endişe kaynağıdır. Bununla birlikte, bazı durumlarda, iyi toplanmış bir şase hasarlı araç güvenle satın alınabilir.

    Şase Hasarının Türleri:

    Araç şasisi, aracın temelini oluşturan ve yapısal bütünlüğünü sağlayan çerçevesidir. Şase hasarı genellikle çarpışmalarda veya diğer kazalarda oluşur ve şu türlerde olabilir:

    • Sol Şase Hasarı: Aracın sol tarafındaki şaseyi etkileyen hasar.
    • Sağ Ön Şase Hasarı: Aracın sağ ön kısmındaki şaseyi etkileyen hasar.
    • Ön Şase Hasarı: Aracın ön kısmındaki şaseyi etkileyen hasar.

    Hasarın Ciddiyeti:

    Şase hasarının ciddiyeti değişebilir. Bazı hasarlar küçük olabilir ve onarılmadan kaldığında bile güvenli sürüşe engel olmaz. Diğerleri ise daha ciddi olabilir ve aracın yapısal bütünlüğünü etkiler.

    Onarım Kalitesi:

    Şase hasarlı bir aracın güvenle satın alınabilmesinin anahtarı, onarımın kalitesidir. İyi toplanmış bir araç, yetkili bir tamirci tarafından onarılmış ve hasarlı parçalar değiştirilmiş veya onarılmış olmalıdır.

    Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:

    Şase hasarlı bir araç satın almayı düşünüyorsanız, aşağıdaki hususlara dikkat etmeniz önemlidir:

    • Satıcı Tarafından Verilen Belgeleri İnceleyin: Satıcıdan onarım faturalarını, servis kayıtlarını ve aracın onarıldığına dair kanıtları isteyin.
    • Aracı Kendi Başınıza İnceleyin: Araçta gözle görülür hasar olup olmadığını kontrol edin. Ayrıca, aracın düzgün sürülüp sürülmediğini ve herhangi bir gıcırdama veya sarsıntı olup olmadığını test edin.
    • Bağımsız Bir Mekanikten Kontrol Ettirin: Satıcıya güvenmiyorsanız veya aracın onarımlarıyla ilgili endişeleriniz varsa, aracın bağımsız bir mekanik tarafından kontrol ettirilmesini sağlayın.

    Sonuç:

    İyi toplanmış bir şase hasarlı araç, bazı durumlarda güvenle satın alınabilir. Ancak, hasarın ciddiyeti ve onarım kalitesi gibi faktörleri dikkatlice değerlendirmek önemlidir. Aracı satın almadan önce bir mekaniğe danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracın kazalı fotosunu görmek istediğini söyle , darbeyi görmeden ne desek yalan olur ,,, kaskodan eğer varsa pert kaydı olup olmadığına bak aracın mutlaka
  • Sorunun cevabı;

  • bulaşma
  • Aracın şaseye darbe geldiyse mukavemeti ciddi oranda düşer çünkü hasarsız araçlarda şase üzerinde ve metal aksamlar üzerinde kırılma noktaları vardır ve araç darbe sırasındaki enerjiyi bu kırılma noktaları üzerinde yok eder.
    Ancak şese temizse kaza durumunda problem olmaz.Bu yazılanlarla birlikte aracın şasesi çok temiz görünebilir ancak piyasada ön tarafı veya tavanı kesilip başka bir araçdan kaynaklanmış ve çok temiz görünen araçlar mevcut.Bunlara da dikkat etmek lazım.
  • bencede bulaşma.çünkü tekrar bir kazada aynı direnci gösteremez ve mızıka gibi ezilir.17 ağustos depremdinde darbe almış ama yıkılmamış bir evle depremden sonra yapılmış olan bir ev aynı olurmu?
  • benim grande punto 1,3 multijet 2007 model aracım var.
    şehir içi bir kazaya karıştım, önden darbe aldı.
    her iki hava yastığı açıldı.
    aracın pert olmaması için uğraştım.
    serviste orjinal parçaları ile tamir edildi ve ben haala kullanıyorum
    eskisine kıyaslada bir fark hissetmedim.
    ama ben eskiden de şimdide 90 ı geçmeyen birisiyim. ben anlamamış olabilirm.
    gerçi deneme amaçlı otobanda 140-150 yaptım ama kısa süreliğine.
    şimdi be bu arabayı satamam, satsamda çok zararlı satarım biliyorum
    o yüzden ben hurdasını çıkarıncaya kadar kullanacağım.
    kişisel görüşüm, sakin ve uzun süre kullanmak amacıyla alınıyorsa,
    servisinde, orjinal parçalarla tamir edilmiş araç alıp kullanılabilir.
    ama satmakta güçlük çekersiniz o ayrı mevzu.
    aramızda benden başka kimse,
    bir aracı hurdası çıkıncaya kadar kullanmak istemediğine göre,
    sanırım almamak daha akıllıca. :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu kadar satılık araç varken 1-2 fazla verip, temizinden bir tane bulmanızı tavsiye ederim...
  • aslında diğer arkadaşlar güzelce açıklamışlar ancak bunla ilgili bir test yapılmıştı bir tv programında aynı marka-model 2 araçtan birisi önceden şasiden darbe almış diğeri temizdi ve aradaki fark değil 1 2 bin tlyi mal varlığını bile bırakmaya yeter ortaya. bunlara ek olarak satman çok zor olur, şase aracın bel kemiğidir, ve hasar gördümü ne kadar temiz tamir edilirse edilsin eski hali gibi olmaz. misal ben araç alırken kaportada değişen veya boyananlara pek bakmam ancak alırken motor-şanzıman da hasar olmayan, tavanda veya şaside en ufak birşey olmayan araçları alırım sonrasında ise başın ağrımaz.
  • Arkadaşım uzak durmanı öneririm. Maddi durumunu bilmiyorum ama biraz daha fazla verip kazasız olanına bak ya da daha düşük modelli kazasız araçları tercih et.
  • Bir aracın şasesi darbe almışsa çok ciddi bir kaza geçirmiştir sonuçta şase aracın bel kemiğidir darbe almışsa o kolay kolay düzelmez aracın yolda gidişini bile etkiler dengesi bozulur bence başka bir araca bakın derim yinede siz bilirsiniz ilerde sorun yaşamayım diyorsanız başka bir araca bakın
  • Ben iki kere kazalı araba alıp toplattım kendi ustama adamlar çok profesyonel çocukluktan bu işin içinden gelme bütün sülalesi tamirci anlayacağın...
    Neyse... ama nasıl araba aldım/alırım ? tamponu vuruk, kapısı ezik, camı patlamış bilmemne... farkettiysen hep değiştirilebilecek kısımlardan bahsediyorum şasi arabanın iskelet sistemidir sen nasıl ki düşersin yaralanırsın bir yerlerin kanar ve geçer ufak kazalarıda bence öyle düşün ! tampondur, fardır, camdır, kapıdır bunlar değişir ! ama iskelet sisteminde bir sorun olur ise sakat kalırsın ! arabayıda böyle düşün... dolayısı ile ben şasiden yara almış arabayı şahsen tercih etmem ama dediğim gibi "çıtır hasarlı" diye tabir edilen arabaları değerinden düşük satın alıp yaptırıp paşa paşa kullanabilirsin...
  • ÖYLE BİR ARABAYA YAKLAŞIRSAN VİTESİNİ R'YE TAK BİRAZ GERİ GİT SAĞA VEYA SOLA DÖN 1'E AT
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    benim grande punto 1,3 multijet 2007 model aracım var.
    şehir içi bir kazaya karıştım, önden darbe aldı.
    her iki hava yastığı açıldı.
    aracın pert olmaması için uğraştım.
    serviste orjinal parçaları ile tamir edildi ve ben haala kullanıyorum
    eskisine kıyaslada bir fark hissetmedim.
    ama ben eskiden de şimdide 90 ı geçmeyen birisiyim. ben anlamamış olabilirm.
    gerçi deneme amaçlı otobanda 140-150 yaptım ama kısa süreliğine.
    şimdi be bu arabayı satamam, satsamda çok zararlı satarım biliyorum
    o yüzden ben hurdasını çıkarıncaya kadar kullanacağım.
    kişisel görüşüm, sakin ve uzun süre kullanmak amacıyla alınıyorsa,
    servisinde, orjinal parçalarla tamir edilmiş araç alıp kullanılabilir.
    ama satmakta güçlük çekersiniz o ayrı mevzu.
    aramızda benden başka kimse,
    bir aracı hurdası çıkıncaya kadar kullanmak istemediğine göre,
    sanırım almamak daha akıllıca. :)


    bende 08 kışında dolmuşla kafa kafaya çarpışmıştım (aslında ben dururken öküz bana çarpmıştı) allahtan dolmuş yüksek olduğundan şasinin üstünden sıyırıp farları, panjuru, kaputu motor bölümünden de radyatörü ezmişti.

    bende arabamı çok sevdiğimden baya bir uğraşmıştım kasko pert etmesin diye
    ama şasi de sorun olsa pert olsun derdim sanırım, çünkü biz ne kadar hızlı gitmesekte karşıdan gelen insanımsının nasıl bir hızla gelebileceğini bilemiyoruz malesef. insanlar kuralların laf olsun diye konulduğunu sandıklarından.




  • 1999 yılında babam 6 ay önce aldığı toros swtsi ile kaza yaptı.Çevre yolundan geçerken hyundai kamyonet sağ ön tekeri ortalayarak vurmuş.Babam yoğun bakımda yattı amcam sağ öndeydi o aracı görünce koltuğun üstüne çıkmış ufak eziklerle atlattı ama göğüsünde zaman zaman ağrı olduğunu söylüyordu arkada halam eniştem yeğenim vardı onlarda da ufak ezikler olmuştu.Gelelim araca.Araç düz zeminde sağ ön tekeri havada duruyordu anlayacağın şase yamulmuştu.Mal yüklü kamyonettin ön tekere vurması Allah'ın taktiri ki çok şükür ölümlü bir kaza olmadı.Aracı 6 ay önce 1 milyon 300bine alan babam aracı tamir ettirdi hem de şehrin en kaliteli kaportacısına.Araç tamamen soyuldu sadece tavan taban direkler ve şase kaldı.Lifte bağlandı ve araç öyle toplanmaya başladı.Toplam maliyet 1 milyon 200bine mâl oldu.Ama şase düzelmedi.Sonradan tekrar şase düzeltilmeye çalışıldı ama olmadı olmadı.Babam 1.5 sene bindi ve satılığa çıkardı.Satmaya korkuyordu ve bu aracın ne olduğunu bilecek birisine satmak ve sonradan başına bela almak istemiyordu.Bu yüzden alıcılara bakıp anlayamayanlara satmadı en sonunda bir galericiyle takasa girdi.Galerici orjinali 3milyon 5 bine rahat edecek aracı 2milyon 600bine saydı.üste para vererek şimdiki aracını aldı.Galerici bir gün sonra aradı ve dediği şuydu (Abi sen bana ne yaptın bu araba çok ağır kaza geçirmiş) Babam da (Kardeşim biz sana araç orjinal demedik ve sen de zaten bu işin pirisin senin yanında gözün yokmuydu?) dedi galerici babama ağlandı babam da daha araçların satışları gerçekleşmediği için galericiye biraz daha para verdi.Konu kapandı.Aracı bıraktık yenisini aldık.Deposu boştu.babam petrole girdi 20 liralık benzin aldı tam 27 litre benzin yaptı..Benzin ne ucuzmuş ozaman



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 22 Temmuz 2010; 17:51:17 >




  • @ototube

    babanız 1 300 000 e aracı alıp daha sonra aynı araca 1 200 000 tl mi harcadı
    keşke parçacılara falan satıp, yapacağı masrafa tekrar yenisini alsaymış
  • Şasinin neresinden ne kadar zarar gördüğüne bağlı olarak değişir. 10 cm girip çekildiyse tabiki alınmaz.
  • Benim eski aracım amorrisor kulelerinden itibaren yeni sası kollariyla değişmişti iyide toplanmıştı ancak bin km de bir aks bilyalarini bozuyordu iki kere değiştirdim üçüncüde sattım. Netice sase oynadiysa iflah olmaz
  • Bi türlü ayar tutmuyor, ben bulaşmamanızı öneririm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rice-R

    Bi türlü ayar tutmuyor, ben bulaşmamanızı öneririm

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.