Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
314.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tecrübe, bilgi, ekipmana sahibi olmadan neye göre ayar yapacaksınız? Elinizde wideband sensör mü var ki ayar için neyi baz alacaksınız? A/F ratio'yu görüyor musunuz ki düzeltme yapacaksınız? OBD arayüzü bile yokken elinizde tek kriteriniz benzin enjektör milisaniyesi olur ki o da zaten ayar için düzgün bir gösterge değil. Oksijen sensörünün voltajını görmeden, aracın yaptığı yakıt düzeltmesini görmeden ayar olmaz.

    Tavsiyem kendiniz hiç kurcalamayın.

    Aracınızı benzinde bir süre kullanın. Aracın düzgün bir benzin haritası oluşsun. Sonra da sizin kitinizde uzmanlaşmış, mümkünse sadece o kiti takan yetkin bir servis ile irtibata geçin ve kalibrasyon yaptırın.

    Yoksa yarım hoca dinden, yarım usta arabayı arabalıktan çıkarır. Buradan yazılacak ortalama değerlere göre ayar olmaz. Her aracın kendine göre farklı karakteristiği vardır. Ayrıca kalibrasyon demek haritaya + - değer atamak demek değildir. Birçok parametre gözönünde bulundurulmalıdır. Ve yine kitlerin farklı püf noktaları olabilir.

    vs vs...

    Bunlar forumda yazmakla bitseydi herkes kitini alır kendisi takardı. Daha tuning işi bile doğru düzgün forumlarda birkaç satırla izah edilemezken daha fazla artçılı olan piggy-back bir lpg ecu'sunun kalibrasyonunun sırrını buralarda aramayın. Çünkü yok öyle tek satırlık bir sır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 13 Ekim 2010; 11:44:31 >




  • buraya yazan insanların da sıkıntısı lambda sensörünü kullanan, obd bağlantısını kullanan servis bulamamak. ben aracıma lpg dönüşümünü çok övülen ve büyük bir firmada yaptırdım. aynen dediğiniz gibi genellikle benim kitimin montajını yapan konusunda uzman bir yer. ancak regülatör basıncından enjektör seçimine kadar herşeyi yanlış yapmışlar. ayar için verilen para çok bir para değil. 2 katını alsınlar ama dediğiniz gibi aracı obd ye bağlasınlar, lambda sensörünü kontrol etsinler v.s. bu işleri yapan yer bulamayınca insanlar acaba kendim yapabilirmiyim diye öğrenmeye çabalıyorlar bence bu da oldukça doğal.
  • Eğer bağlantısını yaptılarsa çoğu lpg programı lamda değerini gösterebiliyor. "lamda şart mı?" bence değil, aracın enjeksiyon süreleri üzerinden zaten anlık trimleri fark edebiliyorsunuz, ilk mesajımda da yazdığım gibi enjeksiyon sistemini iyi tanımak lazım. Bazı lpg programları rölantideki enjeksiyon sürelerini gözlemleyerek otomatik kalibrasyon yapar, bunun içinde lamda bağlantısına gerek duymaz. Tabii değişken basınca dayalı enjeksiyon süreleri gibi çok başka faktörlerde var, bu da işin ileri düzeyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Eğer bağlantısını yaptılarsa çoğu lpg programı lamda değerini gösterebiliyor. "lamda şart mı?" bence değil, aracın enjeksiyon süreleri üzerinden zaten anlık trimleri fark edebiliyorsunuz, ilk mesajımda da yazdığım gibi enjeksiyon sistemini iyi tanımak lazım. Bazı lpg programları rölantideki enjeksiyon sürelerini gözlemleyerek otomatik kalibrasyon yapar, bunun içinde lamda bağlantısına gerek duymaz. Tabii değişken basınca dayalı enjeksiyon süreleri gibi çok başka faktörlerde var, bu da işin ileri düzeyi.


    otomatik kalibrasyon yapan markalar hangileridir? bende tartarini var ama AEB yazılımı hakkında bişey bulamadığım için kablo almaktan vazgectim. zira öğrendiğim kadarıyla AEB yazılımda herşeyi ayarlamak mümkün ve açıkçası gidip ustalara rica minnet bişey yaptırıp bi de para vermek artık çekilir gibi değil parayı veriyoruz birde yalvara yakara iş yaptıryoruz neredeyse. bu yazılım ile ilgili özellikle map sayfası ile ilgili neren bilgi alabilirim? gecenlerde ustaya dedim benzin ile lpg enjektör milisaniyelerini eşitleyeli usta dediki öyle olmaz ve rolanti benzin 3,0 ms iken lpg 3,9 gibi bişeydi hatırladığım kadarıyla




  • LPG ayarı konusunda araştırma yaparken farkettiğim başka bir konu da kit üreticilerinin müşteriye verdiği yazılım ve teknik doküman desteği. yerli firmalar bence bu konuda sınıfta kalmıştır. bazılarının sitelerinde software download bölümü bile kaldırılmış. avrupalı üreticiler bu konuda daha iyi. ithal bir kitin türkiye distribitörü bu desteği vermese de ana firmadan ingilizce doküman indirilebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23


    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Eğer bağlantısını yaptılarsa çoğu lpg programı lamda değerini gösterebiliyor. "lamda şart mı?" bence değil, aracın enjeksiyon süreleri üzerinden zaten anlık trimleri fark edebiliyorsunuz, ilk mesajımda da yazdığım gibi enjeksiyon sistemini iyi tanımak lazım. Bazı lpg programları rölantideki enjeksiyon sürelerini gözlemleyerek otomatik kalibrasyon yapar, bunun içinde lamda bağlantısına gerek duymaz. Tabii değişken basınca dayalı enjeksiyon süreleri gibi çok başka faktörlerde var, bu da işin ileri düzeyi.


    otomatik kalibrasyon yapan markalar hangileridir? bende tartarini var ama AEB yazılımı hakkında bişey bulamadığım için kablo almaktan vazgectim. zira öğrendiğim kadarıyla AEB yazılımda herşeyi ayarlamak mümkün ve açıkçası gidip ustalara rica minnet bişey yaptırıp bi de para vermek artık çekilir gibi değil parayı veriyoruz birde yalvara yakara iş yaptıryoruz neredeyse. bu yazılım ile ilgili özellikle map sayfası ile ilgili neren bilgi alabilirim? gecenlerde ustaya dedim benzin ile lpg enjektör milisaniyelerini eşitleyeli usta dediki öyle olmaz ve rolanti benzin 3,0 ms iken lpg 3,9 gibi bişeydi hatırladığım kadarıyla



    Ustanız doğru demiş, öyle şey olmaz, basınçla oynayıp yapabilirsiniz ama bir anlamı olmaz.

    3.0 ms rölantide benzin enjeksiyon süresi okuyorsanız araç gaza geçtiğinde gaz enjeksiyon süresi ne olursa olsun yinede benzin enjeksiyon süresi sabit kalmalı. Sanırım bu kısmı karıştırmışsınız.

    Ayrıca bu işlemi yapmak için aracı bir süre benzinde kullanmanız gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    LPG ayarı konusunda araştırma yaparken farkettiğim başka bir konu da kit üreticilerinin müşteriye verdiği yazılım ve teknik doküman desteği. yerli firmalar bence bu konuda sınıfta kalmıştır. bazılarının sitelerinde software download bölümü bile kaldırılmış. avrupalı üreticiler bu konuda daha iyi. ithal bir kitin türkiye distribitörü bu desteği vermese de ana firmadan ingilizce doküman indirilebiliyor.



    Tartarini'nin ingilizce kullanma klavuzu çok detaylı ve güzel hazırlanmış. Bu konuda size katılıyorum. Türkçe olarak sadece yukarıda paylaştığım döküman var, bu da AEB serisinden biraz uzak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi


    quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23


    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Eğer bağlantısını yaptılarsa çoğu lpg programı lamda değerini gösterebiliyor. "lamda şart mı?" bence değil, aracın enjeksiyon süreleri üzerinden zaten anlık trimleri fark edebiliyorsunuz, ilk mesajımda da yazdığım gibi enjeksiyon sistemini iyi tanımak lazım. Bazı lpg programları rölantideki enjeksiyon sürelerini gözlemleyerek otomatik kalibrasyon yapar, bunun içinde lamda bağlantısına gerek duymaz. Tabii değişken basınca dayalı enjeksiyon süreleri gibi çok başka faktörlerde var, bu da işin ileri düzeyi.


    otomatik kalibrasyon yapan markalar hangileridir? bende tartarini var ama AEB yazılımı hakkında bişey bulamadığım için kablo almaktan vazgectim. zira öğrendiğim kadarıyla AEB yazılımda herşeyi ayarlamak mümkün ve açıkçası gidip ustalara rica minnet bişey yaptırıp bi de para vermek artık çekilir gibi değil parayı veriyoruz birde yalvara yakara iş yaptıryoruz neredeyse. bu yazılım ile ilgili özellikle map sayfası ile ilgili neren bilgi alabilirim? gecenlerde ustaya dedim benzin ile lpg enjektör milisaniyelerini eşitleyeli usta dediki öyle olmaz ve rolanti benzin 3,0 ms iken lpg 3,9 gibi bişeydi hatırladığım kadarıyla



    Ustanız doğru demiş, öyle şey olmaz, basınçla oynayıp yapabilirsiniz ama bir anlamı olmaz.

    3.0 ms rölantide benzin enjeksiyon süresi okuyorsanız araç gaza geçtiğinde gaz enjeksiyon süresi ne olursa olsun yinede benzin enjeksiyon süresi sabit kalmalı. Sanırım bu kısmı karıştırmışsınız.

    Ayrıca bu işlemi yapmak için aracı bir süre benzinde kullanmanız gerekir.



    yani bu aeb yazılımında benzin ile gaz enjektör milisaniyeleri eşitlenemiyor mu? o zaman standart bir kalibrasyonla arac bazı devirlerde zengin bazılarında fakir çalışmış oluyo değil mi? bana bu milisaniye eşitleme işini brc montajı ayapan bir usta önermişti ve mutlaka arac seyir halindeyken kontrol et diye uyarmıştı. demekki tartarinide olmuyor

    yada aracı bir süre benzinde kullanıp hangi devirde benzin milisaniyesi kaçta kalıyo seklinde detaylı bir kayıtmı almak lazım? tabi benzindeyken yazılım benzin milisaniyesini gösteriyor ise




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    buraya yazan insanların da sıkıntısı lambda sensörünü kullanan, obd bağlantısını kullanan servis bulamamak. ben aracıma lpg dönüşümünü çok övülen ve büyük bir firmada yaptırdım. aynen dediğiniz gibi genellikle benim kitimin montajını yapan konusunda uzman bir yer. ancak regülatör basıncından enjektör seçimine kadar herşeyi yanlış yapmışlar. ayar için verilen para çok bir para değil. 2 katını alsınlar ama dediğiniz gibi aracı obd ye bağlasınlar, lambda sensörünü kontrol etsinler v.s. bu işleri yapan yer bulamayınca insanlar acaba kendim yapabilirmiyim diye öğrenmeye çabalıyorlar bence bu da oldukça doğal.


    Güzel söylüyorsunuz da işte siz burada bilgi isteyince de elinizdeki laptop ile ancak rölantideki enjeksiyon milisaniyesini eşitleyebileceğiniz anlatılır. Sonra tutar bir de bunu yolda tutturmaya çalışır, işi hepten karıştırırsınız.

    Önce şurada anlaşalım; tek değişken yok. Tek değişken devir değil. Her devirde sabit bir enjeksiyon milisaniyesi yok. Manifold basıncına, tps sinyaline, iat sinyaline göre değişen birçok farklı değer görürsünüz benzin enjeksiyon süresi kısmında. Yolda ise bu şekilde ayar yapmanız neredeyse imkansız. Çünkü yoldaki eğim, ve hatta yoldaki çukur bile aracın yükünü, dolayısıyla da manifold basıncını değiştirir. Siz de eşitledim sanırsınız... Ayrıca her devir için ayrı ayrı map ve enjeksiyon milisaniyesi değerlerinin matrisi lazım size ki işe yarar bir log tutabilesiniz...




  • Bunu ancak dyno üzerinde stabil yükle ve obd desteği ile yapabilrsiniz.
  • Landi renzo omegasın kullanma klavuzunda bu ayar süreci oldukça güzel açıklanmış

    CALIBRATION PROCEDURE
    The objective here is to ensure that the petrol does not modify the Tinj in the
    changeover from petrol to gas, and to this end the stages to be followed to obtain
    the best carburation are these:
    - click on start calibration 1 (management of the commutator takes place
    automatically by pressing key 2);
    - set a precise point of vehicle functioning characterised by an exact cell in the
    map above (e.g. 1000 RPM, Tinj petrol 4.5 mS);
    - allow the injection time to stabilise then click on key 2; the vehicle will change
    over to gas;
    - by observing bar 3, evaluate how far in percentage terms the petrol injection time
    differs during functioning with gas compared with the petrol injection time when
    functioning with petrol;
    - if the space bar assumes high percentage values it means that the petrol control
    box is increasing the injection time while functioning with gas, or the vehicle on
    gas is lean and it is therefore necessary to increase the K coefficient of the cell
    in question; if the space bar assumes low percentage values it means that the
    petrol control box is reducing the injection time while functioning with gas, or the
    vehicle on gas is rich and it is therefore necessary to reduce the K coefficient of
    the cell in question.
    Variations of 2% are acceptable in the changeover from petrol to gas.

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egemena -- 13 Ekim 2010; 16:39:05 >




  • landirenzo örneğinden benim anladığım şu: aracı belli bir devirde benzinde çalıştırırken (örnekte 1000 rpm, 4,5 ms enjeksiyon süresi) gaza geçiyoruz ve gazda çalışırken benzin enjeksiyon süresinin ne kadar değiştiğine bakıyoruz. gazdayken benzin enjeksiyon süresi %2 limiti içerisindeyse sorun yok. eğer sapma fazla ise k çarpanını azaltıyor ya da arttırıyoruz. tabii bu yüzde cinsinden gösterme seçeneği her kitte maalesef mevcut değil. bu işlemi yolda yapmaya kalktığımızda örneğin aracın fanı açılsa ya da karşıdan rüzgar yükü artsa devir aynı kalsa bile enjeksiyon süresi değişecek diyorsunuz sanırım. bu da ayar yapmayı imkansız hale getiriyor gibi. doğrumu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    buraya yazan insanların da sıkıntısı lambda sensörünü kullanan, obd bağlantısını kullanan servis bulamamak. ben aracıma lpg dönüşümünü çok övülen ve büyük bir firmada yaptırdım. aynen dediğiniz gibi genellikle benim kitimin montajını yapan konusunda uzman bir yer. ancak regülatör basıncından enjektör seçimine kadar herşeyi yanlış yapmışlar. ayar için verilen para çok bir para değil. 2 katını alsınlar ama dediğiniz gibi aracı obd ye bağlasınlar, lambda sensörünü kontrol etsinler v.s. bu işleri yapan yer bulamayınca insanlar acaba kendim yapabilirmiyim diye öğrenmeye çabalıyorlar bence bu da oldukça doğal.


    Güzel söylüyorsunuz da işte siz burada bilgi isteyince de elinizdeki laptop ile ancak rölantideki enjeksiyon milisaniyesini eşitleyebileceğiniz anlatılır. Sonra tutar bir de bunu yolda tutturmaya çalışır, işi hepten karıştırırsınız.

    Önce şurada anlaşalım; tek değişken yok. Tek değişken devir değil. Her devirde sabit bir enjeksiyon milisaniyesi yok. Manifold basıncına, tps sinyaline, iat sinyaline göre değişen birçok farklı değer görürsünüz benzin enjeksiyon süresi kısmında. Yolda ise bu şekilde ayar yapmanız neredeyse imkansız. Çünkü yoldaki eğim, ve hatta yoldaki çukur bile aracın yükünü, dolayısıyla da manifold basıncını değiştirir. Siz de eşitledim sanırsınız... Ayrıca her devir için ayrı ayrı map ve enjeksiyon milisaniyesi değerlerinin matrisi lazım size ki işe yarar bir log tutabilesiniz...



    söyledikleriniz elbette doğru ama en azından mesela düz yolda aracın 1000-1500-2000-2500..... devirlerindeki benzin enjektör milisaniyeleri not alınsa bile rolantide yapılan kalibrasyondan çok daha düzgün bir kalibrasyon elde edilmez mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    buraya yazan insanların da sıkıntısı lambda sensörünü kullanan, obd bağlantısını kullanan servis bulamamak. ben aracıma lpg dönüşümünü çok övülen ve büyük bir firmada yaptırdım. aynen dediğiniz gibi genellikle benim kitimin montajını yapan konusunda uzman bir yer. ancak regülatör basıncından enjektör seçimine kadar herşeyi yanlış yapmışlar. ayar için verilen para çok bir para değil. 2 katını alsınlar ama dediğiniz gibi aracı obd ye bağlasınlar, lambda sensörünü kontrol etsinler v.s. bu işleri yapan yer bulamayınca insanlar acaba kendim yapabilirmiyim diye öğrenmeye çabalıyorlar bence bu da oldukça doğal.


    @egemana

    Neden halâ bol reklam pankartları asan servisler çok iş yapıyor ,
    Neden halâ Daha ucuz ilânlar verenler daha fazla iş yapıyor,
    Neden potansiyel müşteriler yanlış seçimler yapıyor çok güzel açıklamışsınız sizi tebrik ediyorum.

    @O.B.K.

    Sizin bahsettiğiniz nitelikte servis yetiştiren kaç distribütör tanıyorsunuz Türkiyemde :(

    Yoksa Distribütörler nitelikli ve yetenekli servis bulmak yerine, Çok satan adamlaramı bayilikler veriyorlar. Ve en çok servis bizde diye böbürleniyorlar.

    Böyle seviyeli tartışma ortamına yazan her arkadaşa teşekkür ediyorum. (Yanlış anlaşılmalar da olmuş ama toparlanmış :)

    Bu arada yıllarca bu işten ekmek yemiş insanlar bile daha doğru dürüst bu işi yapamıyorsa , Bir arıza lambasıyla başedemiyorsa siz kullanıcılar da bu işe girerken sizde Sn mscsi, 3K ve O.B.K. nın dediği gibi bu işle yakın ilgili değilseniz ve hiç bir fikriniz yoksa boşuna para harcayarak zarar etmeyin.

    Kandinize iyi bir usta bulun :)
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    buraya yazan insanların da sıkıntısı lambda sensörünü kullanan, obd bağlantısını kullanan servis bulamamak. ben aracıma lpg dönüşümünü çok övülen ve büyük bir firmada yaptırdım. aynen dediğiniz gibi genellikle benim kitimin montajını yapan konusunda uzman bir yer. ancak regülatör basıncından enjektör seçimine kadar herşeyi yanlış yapmışlar. ayar için verilen para çok bir para değil. 2 katını alsınlar ama dediğiniz gibi aracı obd ye bağlasınlar, lambda sensörünü kontrol etsinler v.s. bu işleri yapan yer bulamayınca insanlar acaba kendim yapabilirmiyim diye öğrenmeye çabalıyorlar bence bu da oldukça doğal.


    Güzel söylüyorsunuz da işte siz burada bilgi isteyince de elinizdeki laptop ile ancak rölantideki enjeksiyon milisaniyesini eşitleyebileceğiniz anlatılır. Sonra tutar bir de bunu yolda tutturmaya çalışır, işi hepten karıştırırsınız.

    Önce şurada anlaşalım; tek değişken yok. Tek değişken devir değil. Her devirde sabit bir enjeksiyon milisaniyesi yok. Manifold basıncına, tps sinyaline, iat sinyaline göre değişen birçok farklı değer görürsünüz benzin enjeksiyon süresi kısmında. Yolda ise bu şekilde ayar yapmanız neredeyse imkansız. Çünkü yoldaki eğim, ve hatta yoldaki çukur bile aracın yükünü, dolayısıyla da manifold basıncını değiştirir. Siz de eşitledim sanırsınız... Ayrıca her devir için ayrı ayrı map ve enjeksiyon milisaniyesi değerlerinin matrisi lazım size ki işe yarar bir log tutabilesiniz...



    söyledikleriniz elbette doğru ama en azından mesela düz yolda aracın 1000-1500-2000-2500..... devirlerindeki benzin enjektör milisaniyeleri not alınsa bile rolantide yapılan kalibrasyondan çok daha düzgün bir kalibrasyon elde edilmez mi?


    Bari enjeksiyon milisaniyesini eşitlemeye çalışırken aynı manifold basıncında eşitlemeye çalışın da düzgün bir ayar olsun. Yani sadece devire göre değil, map değerine göre enjeksiyon milisaniyelerini eşitleyin. Gaz pedalı açısına göre manifold basıncını ayarlayabilirsiniz. Map değerini hemen hemen her kit gösterir.

    Ama en kolayı ve en doğrusu Faruksevgili ustamızın da belirttiği gibi ehil ve yetkin bir servis bulmaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 13 Ekim 2010; 20:39:52 >




  • Aklın yolu birdir ,
    Teşekkürler
  • keske o bahsettiğiniz şeyi yapabilsem:(( sanıyorum map sayfasında tılayıp taratıp +2 10 vs değerlerin girildiği yerden bahsediyorsunuz yanılıyormuyum? en sonunda o2 sensöründen içeri kablo çekip voltmetreye bağlayıp öyle yapcam ayarı :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    keske o bahsettiğiniz şeyi yapabilsem:(( sanıyorum map sayfasında tılayıp taratıp +2 10 vs değerlerin girildiği yerden bahsediyorsunuz yanılıyormuyum? en sonunda o2 sensöründen içeri kablo çekip voltmetreye bağlayıp öyle yapcam ayarı :)

    Bukadar kolay değil dostum :(
    Güçlü bir eğitim desteği gerekiyor :)
    Daha öncede temel bilgi gerekiyor.

    Üzerinize alınmayın lütfen bu yazdıklarımı,
    Bu işin alt yapısından ve karmaşıklığından bihaber insanlar, ve noolcak canım bi usta tutarım ve bende bu işe semaye koyarım diyipte hiç anlamadığı halde bu işe sarkanların sonucunda maalesef tüketiciler bu sorunları yaşıyorlar.
    Ben bu sektörde lokanta sahiplerini, deterjan şişeleyicilerini, kuaförleri, kuruyemişcileri, taksicileri gördüm.
    bende elektrikciydim, 40 yaşından sonra bu işe girdim... Ama bu işi yurtdışına giderek öğrendim ve bizzat işin başında çalışarak bu işi yapıyorum, Aldığım adamlara güvenerek diil :) Elektrik altyapım sayesindede Türkiyede FSI ve TSI araçlara montaj yapabilen En iyi 3 servisten birisiyim :)

    Eğer bu işlerden, PC den, Arabadan, Araç çalışma stratejisinde, Oto elektriğinden, Kullandığınız kitin proğramından anlamıyorsanız bu işe hiç bulaşmayın derim.
    Çook derin bir deniz burası
    İyi akşamlar.




  • bu konunun bence başka bir faydası oldu. bundan sonra dönüşüm yaptıracaklar servislere en azından şu işlemi nasıl yapıyorsunuz bu işlemi nasıl yapıyorsunuz, taktığınız kitin şu özelliği varmı gibi daha bilinçli sorular sorabilirler. bir de anladığım kadarıyla bu ayar, kalibrasyon, ecu gibi konularda pek bilgi paylaşımında bulunulmak istenmiyor. pekçok araç hali hazırda yanlış ayarlanıyor. buna rağmen lpg distribütörlerinin/üreticilerinin bu konulara yeterince önem verdiğine inanmıyorum. ben amatör bir sürücüyüm lpg mekanikeri olmak gibi bir niyetim yok bu ayarı yapmak için de tekrar 4 yıl otomotiv/elektronik mühendisliği okumaya gerek olduğuna da inanmıyorum. ben sadece bu iş nasıl yapılıyor, ben yapabilirmiyim diye araştırıyorum. belki bu iş beni aşıyor olabilir ama buna birileri siz bunu yapamazsınız dedi diye karar vermem. yeterince okurum araştırırım yapamayacağıma kanaat getirirsem o zaman vazgeçerim. forumdaki konuları şöyle bir karıştırırsanız pekçok kişi mutlaka yolda kalibrasyon yapın diyor bazıları da yolda kalibrasyon olmaz diyor. bu konuda bile anlaşma sağlanamadıysa demekki bize düşen bu konuda okumaya devam etmek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    bu konunun bence başka bir faydası oldu. bundan sonra dönüşüm yaptıracaklar servislere en azından şu işlemi nasıl yapıyorsunuz bu işlemi nasıl yapıyorsunuz, taktığınız kitin şu özelliği varmı gibi daha bilinçli sorular sorabilirler. bir de anladığım kadarıyla bu ayar, kalibrasyon, ecu gibi konularda pek bilgi paylaşımında bulunulmak istenmiyor. pekçok araç hali hazırda yanlış ayarlanıyor. buna rağmen lpg distribütörlerinin/üreticilerinin bu konulara yeterince önem verdiğine inanmıyorum. ben amatör bir sürücüyüm lpg mekanikeri olmak gibi bir niyetim yok bu ayarı yapmak için de tekrar 4 yıl otomotiv/elektronik mühendisliği okumaya gerek olduğuna da inanmıyorum. ben sadece bu iş nasıl yapılıyor, ben yapabilirmiyim diye araştırıyorum. belki bu iş beni aşıyor olabilir ama buna birileri siz bunu yapamazsınız dedi diye karar vermem. yeterince okurum araştırırım yapamayacağıma kanaat getirirsem o zaman vazgeçerim. forumdaki konuları şöyle bir karıştırırsanız pekçok kişi mutlaka yolda kalibrasyon yapın diyor bazıları da yolda kalibrasyon olmaz diyor. bu konuda bile anlaşma sağlanamadıysa demekki bize düşen bu konuda okumaya devam etmek.

    Tabiiki paylaşım çok güzel birşey, bu forumlarda hala yazan bir kaç arkadaş şuan bu işi gayet güzel kavramış ve öğrenmiş olarak hala yazıyor.
    Merak ve azim oldukça imkansız yoktur.

    Paylaşıma devam




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.