Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
316.069
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, bir süredir yoğunluktan forumu takip edemedim. Güzel bilgiler paylaşan arkadaşlara teşekkürler. ECU firmware güncellemelerinden mümkün olduğunca uzak durmanızı öneririm. Özellikle kitler ülkemize farklı / kopya / melez ecu'larla geliyorken riskli bir hareket olur.
  • ECU yazılımını güncellemeden önce çok tereddüt ettim. Hatta doğru olanı seçemesem ne olur gibi soru da vardı kafamda, ama LOVATO'da işlem çok kolaymış ve gerçekten risk almaya değdi. Ayrıca şunu farkettim, bazı ustalarda program çok eski kalıyor ve yazılımları da öyle. Gittim kendim güncelledim.
  • Anlatmak istediğim örneğin Lovato'yu ithal eden firma en basitinden anahtarda bir değişiklik yapsa firmware orjinalinden farklı olur. Donanımla uyumlu firmware olmalı.
  • Benimki orijinalmiş o zaman ... Yoksa çoktan servisteydim. Bence bunu ancak distribütör büyük firma yapabilir. Tabi bu konuda bilgim yok, ama pek kimsenin bu tür uygulamaya gideceğiniz sanmıyorum, ustalatı biliyorsunuz, kutudan çıkanı takmayı bilirler.
  • Bazı LPG kitleri ECU'ya bağlandığında firmware versiyonu denetlemesi yapıyor ve güncelleme önerisinde de bulunabiliyor.

    Eğer;

    * Programla gelen firmware aracınızın üzerindeki ECU'ya ait değilse,
    * Kullandığınız interface kalitesinden emin değilseniz,
    * Yükleme sırasında araçta olumsuz bir koşul oluşursa,

    Ecu kilitlenir yada fiziksel hasar görür. Bu nedenle emin olmadığınız, önceden sizdeki donanıma yüklenip test edildiğini bilmediğiniz firmware'den uzak durun. Piyasada halen el yapımı, kullanılan kompanentlerin kalitesinin, standartının ne olduğu belli olmayan interface'ler var. Siz yazılımı beyne ayıtorsunuz ama giden veride kayıp olup olmadığını bilmiyorsunuz.
  • Evet, katılıyorum, bilgisayardaki BIOS gibi, güncelleme sırasında uçtu mu, eheee, uğraş dur. O yüzden işlemin bitmesini acayip bir stresle bekledim... Hatta ayaklarım terlemişti...
  • Bir az araştırma yaptım. Benzin stratejisini sadece 1 durumda kapatmanız gerekiyor: Enjektör'den motor bloğuna giden gaz borularının uzunluğu 25cm'den daha uzun olduğu durumlarda. Bu opsiyonu etkinleştirdiğiniz zaman benzinden bağımsız olarak ECU gazı benzinden bir müddet daha erken motora gönderir, böylece uzun borulardan kaynaklanan gaz sıkışmasını önler. Benimkiler çok kısa ve 25cm geçmez herhalde. Kısacası bu...
  • Bizim araç da 2001 model megan Lpg den sonra rolanti sıkıntısı yaşamaya başladık ne yaptıysak düzelmedi meme çaplarını büyüttük olmadı küçülttük olmadı mecburen bu şekilde kullanıyorduk en sonunda ben Lovato baglantı kablosu ve programı edindim ayarları kendim yapmaya başladım Rolatideki bu sorunu harita üstünde -10 -10 şeklinde düşürerek düzeltiyorum ama bu şekile geldiginde Benzin Enjeksiyon süresi de yükseliyor örnek 3,1 2,8 iken 3,5 3,7 gibi degerlere ulaşıyor ama nozzles ibaresi tam şeklinde oluyor.Sizce sorun nereden kaynaklanıyor meme çapı B 1,8

    Bu otomatik kalibrasyondaki harita
    http://i.imgur.com/II4Ca.jpg

    Bu da harita üstündeki düzeltmelerden sonra rolantisi sabitlendigi haldeki

    http://imgur.com/ZqzpF.jpg




  • Vedohan,

    Mümkünse motorun çalışır haldeki haritayı verebilir misin? Şöyle yap, motoru benzinde ısıt, sonra benzindeyken 80C civarında Rölanti sabitlendiği zaman benzin süresini kaydet (Sağdaki büyük REC tuşu) sağda süre görünecek, sonra gaza geç ve bir süre çalışmasına izin ver, sonra fotoğrafını çek, gönder. Rölantide şu anda GAZ süresi ortalaması nedir, onu görmemiz lazım, 5-5,5 ms olmalıdır. Olmazsa arkadaşa sorarım. Ayrıca motor hacmi nedir? Benzin enjeksiyon tipi nedir? Onları da mutlaka bilmemiz lazım.
  • Vedohan,


    Sizinle yanlış hatırlamıyorsam lovato konusunda konuşmuştuk. aracınızdaki sıkıntı rolantide sabit durmaması yukarı aşağı oynaması idi.

    öncelikle sorunun sadece lpg de olduğuna eminmisiniz. araç benzinde çalışırken sorun yokmu. eğer sadece LPG de değil benzindede aynı sorun varsa sorunu araçta aramak lazım.

    ben aracımı aldığımda bazen henüz lpg yok iken rolanti sallanıyor yukarı aşağı oynuyordu ve bu sırada örneğin tavan lambası teyp ışığı pırpır ediyordu. bunun sebebi şarj motorundaki bir parçanın (adı sanırım konjektör idi) yıpranması sonucunda olduğunu anladık. bunu akü voltajını ölçerek anladık. voltaj oynuyordu bu arada rolantide oynuyordu. şarj motorunu tamir ettirerek sorunu çözdük. benzer bir şey olabilir. bir baktır istersen.

    sonra lpg takıldı. lpg sonrası 2000-3000 km sonra lpgde iken rolantinin 500 altına düşmesi, vites değişimlerinde rolantinin 500 altına düşüp arabanın titreyip tekrar toparlanması sorunu ortaya çıktı. araç beklerken rolanti giderek düşüyordu ve araç titriyordu. lpg taktırdığım yerde bunun sebebinin bujiler yada buji kablolarından olduğunu söylediler buarada araca gaz verip bırakınca hafif patlama oluyordu ve buji kablosunun değişmesini ve bujilerin tırnak aralığının 0,65 mm olarak ayarlanması gerektiğini söylediler. be buji kablosunu değiştirdim. bujileri lpg bujisi (bosch Marka) ile değiştirdim. tamircim boğaz kelebeğinin oralarda biryerde rolanti ayar vidası var. onu çok az kıstı yani havayı kıstı lpgde ki sorunlar düzeldi araç kullandıkça daha iyi oldu. daha sonra kendim ayar yapmaya başladım ne zaman lpg'yi kıssam rolanti belli bir zaman sonra çok hafifte olsa oynuyor. en son yüklediğim haritada bir sorun olmadan kullanıyorum. şu an rolantide devir göstergesi hiç oynamıyor.

    bence ataşleme sistemine, şarj motoruna, elektrik kaçağı olup olmadığına , akü voltajının sabit olup olmadığına, aracın rolanti ayarının doğruluğuna bir baktrırın. tabi bu sorun benim aracıma mahsustu. bu sebepten olmuştur diyip boşuna masraf yapmayın. kontrol ettirmekte fayda var. başımdan geçeni anlattım. yapıp yapmamak sizin sorumluluğunuzda ve tasarrufunuzdadır. sorun olunca en küçükten başlamalı ve büyüğe doğru gitmeli bazen tamircilerin yüzlerce tl dediği arazılar çok basişt sebeolerden olabiliyor. son yüklediğiniz harita benim şu an kullandığım haritaya çok yakın. bende sorunsuz çalışıyor. sizdede sorunsuz olması lazım.

    kolay gelsin




  • manager71'e katılıyorum, zaten daha önce anlattığım gibi benzindeki sorunlar çok önemlidir. Benim de başıma gelmişti, alternatörüm hafif bozuktu, kalkışlarda araç boğuluyordu, ne olduğunu çözemedim, birsürü ayar yaptım yapamadım. Hele fan devreye girdi mi eyvaah, rampada kalıyordum. İlk bujileri değişdirdik, bir müddet daha iyi oldu, yalnız en sonunda ben yutdışındayken kayınçom aradı, yolda kalmış. Tanıdık ustayı çağırmış, alternatör komple dağılmış demiş usta. Araç stop ediyordu, zar zur sanayiye kadar gitmiş. Alternatör değiştikten sonra (225TL) sorun çözüldü ayrıca şarj kablosunu yeni kalın kablo ile değiştirdi alternatörcü araba çok daha iyi oldu. Gerçekten birçok derdin kaynağı benzindeki sorunlar, ateşleme ve elektrik. LPG bujisi de almayı düşünüyorum, hatta yarın sanayiye bi uyrayayaım.

    Selamlar...




  • Benim aracım da megane 1 (1.4 16v). 2. viteste 1500 devirde gaz pedalına basılı değil iken ışıklarda durmak ya da viraj dönmek için gaza basmadan sadece debriyaja bastığımda araç devri 400 devire kadar düşüp sonra da stop ediyor. tabii bunu her zaman yapmıyor. benim aracımda atiker safefast kit var. aeb eculu. resimde görüldüğü gibi araç gaza basmadan 2. viteste giderken debriyaja basıldığında kırmızı okun bulunduğu 1000 devir ve 3 enjeksiyon süresinin olduğu hücreye gelince stop ediyor. bu hücrenin değerini 176 dan 181 e çıkarttım. çünkü bu bölgede 176 fakir kalıyordu. ancak 181 yapınca da gene stop etmeye devam ediyor. bu sorun acaba lpg ayarından mı yoksa regülatör basınç ayarının etkisi de olabilirmi? (regülatör basıncı 1.05 bar) bujiler orijinal ve yeni. özellikle klima açıkken ya da 1. vitesle hafif yokuş yukarı çıkarken debriyaja bastığımda stop sorunu var.

    yorumlarınızı bekliyorum.



     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egemena -- 26 Kasım 2010; 19:21:34 >




  • Egemana,


    atiker sistemi bilmiyorum ama benim sistemde de basınç 0,98 ile 1.05 arasında yani basınç normal gibi.

    ben ayarı kendim yapmaya başladığımda benimde azda olsa stop sorunu oldu. ilk başladığım anda gazı ne kadar kısarsam o kadar az yakar düşüncsi ile gazı sürekli kıstım. tabi bu yanlış. tam ayarında olması lazım. tam ayar tutturmak her zaman mümkün değil. onun için en yakın ayarı tutturunca tamam demek gerekiyor. lovato ve atiker harita değerleri birbirinden farklı olabilir.

    stop etme sorunu araç gazı bırakınca yada debriyaja basına araç devri belli bir devre kadar cut off denilen yakıtı kesme durumuna geçiyor. araç çalışırken ve programa bağlı iken gaza basın ve yaklaşık 3000 devirde gazı bırakın harita üzerindeki kırmızı noktayı takip edin. bı nokta yaklaşık 1500 devre kadar o anki devrin sıfır noktasına gelir ve araç 1500 devre düşünce stop etmemesi için enjektörleri açar ve gaz püskürtür. bu gaz eğer yeterli ise rolanti devrinde durur. (araçta başka arıza oladığını varsayıyorum) eğer durmuyor ve stop ediyor ise o anki gaz yetersiz yada yanamayacak kdar fazladır. haritanıza bakınca kırmızı ok yönüne göre araç cut off tan çıkınca 3 ms ye düşüyor ve gaz yersiz geliyor ve stop ediyor. 176 dan 181 e yükseltmişsiniz belki yeterli değildir. bence haritada 2ms ile 4,5 ms arasındaki 1000 devir değerlerini tarayıp +20 yapın. bu şekilde deneyin. yine stop ederse +10 yaparak deneyin. bu şekilde stop etmeyecek değeri bulabilirsiniz. ben böyle buldum. eğer ilk +20 yaptığınızda stop etmez ise aracın rolantide çok yakmaması için değerleri -5 ile stop etmeyecek değere gelen kadar düşürün.

    kolay gelsin




  • re: manager 71

    Cevap için teşekkür ederim. ben de sizin mantığınızda düşündüğüm için stop eden bölgeyi gözleyip zenginleştirmiştim. diğer seçenekleri de deneyip sonucu foruma yazarım. bu başlığın gidişatı da çok iyi. samimi yanıt verip bizleri aydınlatan herkese teşekkür ediyorum. bu başlığı takip edenler son kullanıcılardır. bizim lpg montaj ustası olmak ya da işyeri açmak gibi bir derdimiz yok. "do it yourself" yöntemiyle bir türlü yaptıramadığımız ayarımızı kendimiz yapmaktan başka sıkıntımız yok.
  • Vedohan,

    bu arada yeni aklıma geldi. madem sizin araç harita değerleri düşükken rolanti düzeliyor sizde 1000 devirdeki değerleri düşürüp deneyebilirsiniz.

    kolay gelsin
  • Bu arada yeni kit taktıracak olan ve lpg sorunu olanların bu başlığı takip etmelerini öneririm. malum lpg servisleri her önüne gelene "hacıağa" muamelesi yapmaya alışıklar. gaz aldığın yeri değiştir, bu modellerde bu sorun var abi, herşey normal abi, hani ben sorun görmüyorum abi diyerek sizi başından savmaya kalkanlara iki çift laf edersiniz. destek veren herkese teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    Vedohan,

    bu arada yeni aklıma geldi. madem sizin araç harita değerleri düşükken rolanti düzeliyor sizde 1000 devirdeki değerleri düşürüp deneyebilirsiniz.

    kolay gelsin


    1000 deki kısımı düşürünce 1500 deki degerler çok büyük kalacaktır o devire geçince aniden yükseklik farkından araç anormal çalışmış olmaz mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedohan


    quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    Vedohan,

    bu arada yeni aklıma geldi. madem sizin araç harita değerleri düşükken rolanti düzeliyor sizde 1000 devirdeki değerleri düşürüp deneyebilirsiniz.

    kolay gelsin


    1000 deki kısımı düşürünce 1500 deki degerler çok büyük kalacaktır o devire geçince aniden yükseklik farkından araç anormal çalışmış olmaz mı ?


    bence bişey olmaz denemek lazım olursa değiştirirsiniz. hem 1000 devirde arac gaza basmadan çalışacağından stop etmesin yeter.

    cok fark olur çalışma düzeni bozulursa 1000 devirdekileri atıyorum -30 yaparsanız 1500 devirdekileri 4,5 ms ye kadar -15 yaparsınız bence olur. bunları yapmadan önce şu anki haritayı kaydedin bir sorun olursa tekrar yüklersiniz.

    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alx

    Vedohan,

    Mümkünse motorun çalışır haldeki haritayı verebilir misin? Şöyle yap, motoru benzinde ısıt, sonra benzindeyken 80C civarında Rölanti sabitlendiği zaman benzin süresini kaydet (Sağdaki büyük REC tuşu) sağda süre görünecek, sonra gaza geç ve bir süre çalışmasına izin ver, sonra fotoğrafını çek, gönder. Rölantide şu anda GAZ süresi ortalaması nedir, onu görmemiz lazım, 5-5,5 ms olmalıdır. Olmazsa arkadaşa sorarım. Ayrıca motor hacmi nedir? Benzin enjeksiyon tipi nedir? Onları da mutlaka bilmemiz lazım.


    Araç 2001 model 1,6 16 v enjeksiyon tipini bilmiyorum lpg sistemindeki enj sistemi lovato.
    maneger 71
    sizin dediginiz konu mantıklı olabilir şarj dinamosu ve aküye baktırmam gerkiyor sanırım.

    harita
    http://imgur.com/HzOPV.jpg
    kadran
    http://imgur.com/qUJxm.jpg
    enj testi
    http://imgur.com/9e70u.jpg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    Benim aracım da megane 1 (1.4 16v). 2. viteste 1500 devirde gaz pedalına basılı değil iken ışıklarda durmak ya da viraj dönmek için gaza basmadan sadece debriyaja bastığımda araç devri 400 devire kadar düşüp sonra da stop ediyor. tabii bunu her zaman yapmıyor. benim aracımda atiker safefast kit var. aeb eculu. resimde görüldüğü gibi araç gaza basmadan 2. viteste giderken debriyaja basıldığında kırmızı okun bulunduğu 1000 devir ve 3 enjeksiyon süresinin olduğu hücreye gelince stop ediyor. bu hücrenin değerini 176 dan 181 e çıkarttım. çünkü bu bölgede 176 fakir kalıyordu. ancak 181 yapınca da gene stop etmeye devam ediyor. bu sorun acaba lpg ayarından mı yoksa regülatör basınç ayarının etkisi de olabilirmi? (regülatör basıncı 1.05 bar) bujiler orijinal ve yeni. özellikle klima açıkken ya da 1. vitesle hafif yokuş yukarı çıkarken debriyaja bastığımda stop sorunu var.

    yorumlarınızı bekliyorum.



    İlk olarak doğru kalibrasyon yaptığından emin ol, bence bazı değerler pek doğru değil.

    Atiker'i hiç bilmemekle birlikte sanırım 2 ve 2,5 ms'deki değerlerin düşük. Arabayı boşa aldığında motor 2ms değerlerinde çalışır ve devirler yavaş düşer, yalnız senin haritanda gaz az olduğu için benzin süresi yavaş artar çünkü ECU gaz eksikliğini algılar ve daha fazla basması gereksinimi duyar. Sen de 3,0ms'deki değer arttırdın ki zaten yüksekti o yüzden ECU benzin süresini 3ms'ye kadar arttırınca, karışım birden zengin olur ve motor stop eder. Tabi, unuttum, benzin ve gaz sürelerin nedir rölantide? Benzin süresi gaza geçince değişiyor mu? Üstte anlattığımız gibi tekrar tüm ayarları sıfırla, birkaç kilometre benzinle git, sonra tekrar kalibrasyon yap. Hala haritanın bir az dengesiz olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alx -- 26 Kasım 2010; 22:16:00 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.