Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
314.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alx,


    tutumum kötümserlikten ziyade gerçekçilik diyelim. aynı şeylerden bahsedip aynı yollardan geçip aynı şekilde uğraşmışız ve aynı sonuca ulaşmışız. siz ulaştığınız sonuçtan bana göre daha mutlusunuz. aramızdaki tek fark bu bence.bende şu anda memnunum geldiğim noktadan.inanın lpg kullananların çoğundan mutluyum buna emin olun. hayatta hiç bir zaman kötümser olmadım inanın. her işte bir hayır vardır. neyse dediğiniz gibi paylaşmaya devam.

    gaz sıckalık düzeltmesi F5 ayarlar Sayfasında (+) ve (-) tuşlarınına basınca değerler değişiyor. ama ne yönde yapman gerekir bilmiyorum. kullanım klavuzu var ama ingilizce ve ingilizcem olmadığında anlamıyorum..
  • manager71,

    Her şey iyi olacak.

    O ayarı biliyorum işte, ama kullanım kılavuzunda genelde bir fonksiyonun ne yaptığı anlatılır, ama ne zaman veya nasıl kullanıması gerektiğini yazmaz. Pek kullanılışlı değil. Ustalara danışacağım, bakalım ne diyecekler.
  • Arkadaşlar bendeki marka Milano ve böyle her devirde ayar izni vermiyor program.Benim sormak istediğim benzin değerleri normale döndükten sonra otomatik kalibrasyona benzinle mi başlanıyor yoksa gazda mı?
  • otomatk kalibrasyona başlatınca aracı benzine alıp benzin parametrelerini kaydedip gaza otomatik geçiyor. yani gazda yada bezinde olası farketmiyor.
  • Benim tesisat milano ama arabayı aldığım kişi atiker beyin taktığını söylemişti. Şimdi ben atikerin mi yoksa milanonun mu programını kullanıcam?
  • arkadaşlar tüm bu anlattıklarınızı atikerin fast 1.3.2.0. versiyonunda nasıl yapacağız. biriniz de bunu anlatsın. o kadar resim paylaştım anlatırken zorlanmayasınız diye ama hala düzgün bir cevap alabilmiş değilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hercin

    arkadaşlar tüm bu anlattıklarınızı atikerin fast 1.3.2.0. versiyonunda nasıl yapacağız. biriniz de bunu anlatsın. o kadar resim paylaştım anlatırken zorlanmayasınız diye ama hala düzgün bir cevap alabilmiş değilim

    hercin,

    benim sistem lovato ama atikerinde farklı olmasa gerek.

    atikerin sistemine bağlantı yapınca harita sayfasını aç. çeşitli devirlerde ms değerleri var. önceki sayfada Sayın Faruk Sevgili söylemiş aracınız zengin çalışıyor diye. dolayısı ile değerleri düşürmen lazım. bunun için ilgili değerleri fare ile tara ve enter tuşuna bas. bir pencere çıkar bu pencereye - 10 yaz ve tamam tuşuna bas. bu aracının motoruna giden lpg miktarını azaltır. önceki sayfadaki grafikte mavi ve yeşil çizgiler var bunlar üstüste gelince tamamdır. yada harita sayfasında benzin enj. ms. süresi var bu süre benzinde ve lpg de çalışırken eşit yada çok yakın olmalı. bu eşitliğide harita değelerini + - değer girerek yapabilirsiniz. yukarıda anlarılanlarda çıkarmanız lazım. bizler lpg ci değiliz. elimizden gelen yardım bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manager71 -- 30 Kasım 2010; 11:38:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alx

    manager71,

    Aslında aynı şeylerden bahsediyoruz de, tutumun bir az kötümser. En azından şu anda ben yaz-kış LPG ayarına gitmem, para da vermem. Kendi ayarını kendimiz yapıyoruz işte, iyi ya da kötü. Önemli olan ustalar sonra ne kadar mutlu odluğun. Eminim bir süre sonra daha iyi sonuç elde ederiz. Hatta bir araya gelip LPG'ci olurmuşuz, şaka bir yana. Ben de çok uğraştım, hanım artık istersen arabada uyu diyordu akşamları . Herkes, bırak, uzmana git diyordu, ama gittiğimde daha da pişman oluyordum. "Bir az gez, bak" - her zaman tek cevap. Neyse, paylaşmaya devam.

    Bu arada bir şey daha öğrendim, motor fazla ısındığı zaman (ortalamnın üstünde, yoğun trafikte mesela) doğal olarak gaz'ın ısısı artıyor ve gaz genişiliyor. Motora aynı hacimde daha az gaz gittiği için rölanti düzensiz olabiliyor, çünkü ECU gazın az olduğunu algılayp benzin ms artıyor ve fazla gaz geldiği için rölantide dalgalanma yapıyor. Bende bir kaç kere oldu, adamlar gaz derecesine göre düzeltmeyi kullan dediler, nasıl yapıldığına dair bir fikri olan var mı?


    Bu konuyu yani gaz sıcaklık düzeltmelerini Lovato bölümünde Yılmaz bey sordum sanırım yarın bir cevap gelir.




  • bu konu çok sakindi son bir haftadır çok hareketlendi ve gerçekten faydalı bilgiler edindim katkısı olan herkese çok ama çok teşekkür ederim. ülkemizde maalesef abi biraz böyle kullan bi bak yakıta çekişe diyen ustalar oldukça biz daha çok araştırırız. kötü komşu ev sahibi yaparmış ya kötü lpg ustasıda bizi böyle yaptı.. ben yakında kablo alıp girşicem bu işe iyice cesaretlendim. hatta bilen birisi yardımcı olsa lamda sensörünü bağlamak istiyorum. tartarini ecusunue lamda sensörünü nasıl bağlayabilirim ( aracım honda civic 1.6 ies ve 1 tane denso marka o2 sensörü var 4 kablolu soketli olanlardan) bilen birisi yardımcı olsun lütfen bunu da bağlarsak bu iş tamam diyebilirim.
  • Konuya emek verenlere teşekkürler. Faydalı bir çalışma olmuş.

    Kullandığım LPG kitinden ve aracımdan memnunum. Ancak şöyle bir konu ile zaman zaman karşılaşıyorum servis bir çözüm getiremedi.

    Şöyle ki yokuş aşağı viteste gaz vermeden -cut off- durumunda giderken yaklaşan kavşakta yavaşlamak gerektiğinde rölanti dalgalanması oluyor benzinde böyle bir şey olmuyor LPG'de nasıl bir ayar yapılması gerekir acaba? kit BRC my07
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedohan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alx

    manager71,

    Aslında aynı şeylerden bahsediyoruz de, tutumun bir az kötümser. En azından şu anda ben yaz-kış LPG ayarına gitmem, para da vermem. Kendi ayarını kendimiz yapıyoruz işte, iyi ya da kötü. Önemli olan ustalar sonra ne kadar mutlu odluğun. Eminim bir süre sonra daha iyi sonuç elde ederiz. Hatta bir araya gelip LPG'ci olurmuşuz, şaka bir yana. Ben de çok uğraştım, hanım artık istersen arabada uyu diyordu akşamları . Herkes, bırak, uzmana git diyordu, ama gittiğimde daha da pişman oluyordum. "Bir az gez, bak" - her zaman tek cevap. Neyse, paylaşmaya devam.

    Bu arada bir şey daha öğrendim, motor fazla ısındığı zaman (ortalamnın üstünde, yoğun trafikte mesela) doğal olarak gaz'ın ısısı artıyor ve gaz genişiliyor. Motora aynı hacimde daha az gaz gittiği için rölanti düzensiz olabiliyor, çünkü ECU gazın az olduğunu algılayp benzin ms artıyor ve fazla gaz geldiği için rölantide dalgalanma yapıyor. Bende bir kaç kere oldu, adamlar gaz derecesine göre düzeltmeyi kullan dediler, nasıl yapıldığına dair bir fikri olan var mı?


    Bu konuyu yani gaz sıcaklık düzeltmelerini Lovato bölümünde Yılmaz bey sordum sanırım yarın bir cevap gelir.


    Vedohan, olayı çözdüm. Çok zor değilmiş, temel fizik kuralı . Regulatör kısmında regulatör normal sıcaklığına gelene kadar, yani soğukken, regulatör daha az gaz veryor, hacimsel olarak daha fazla oluyor ya. +'ya bastığınızda gaz miktarı daha da düşüyor (eksi değerlerin arttığını görürsünüz), -'ye de tam tersi. Gaz kısmında gaz soğukken bu seçenek bunu algılar ve motora daha az gaz gönderir, sıcakken ise daha fazla. +'ya bastığınızda düzeltme artar ve gaz soğukken daha da az, sıcakken daha da fazla gaz gönderilir. Bu seçeneği sadece çok soğuk olan ülkelerde kullanınız diyorlar. Normalde hiç oynanmaması gerekiyormuş. Ben de oynamadım, olduğu gibi bıraktım. Ama aracınız sadece motor soğukken rölanti sorunu varsa bunu deneyebilirsiniz, ama bence dokunmamak lazım.

    Bendeki dalgalanma şu an için gitmiş gibi. Tüm haritayı %4 kadar düşürdüm tekrar. Şöyle ki ilk geçişte benzin süresi eşit oluyordu, ama 1-2dk sonra yavaş yavaş düşüyormuş, onu farketmemişim, yani harita yüksekmiş. Önce dediğimiz düzeltmeyi yapacaktım, sonra az daha bakayım dedim, haritam yüksekmiş oysa. Sabah işe geldim, hiç yapmadı. Aslında zaten nadir yapıyordu da herhalde ondanmış. Bakalım 1-2 gün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alx -- 1 Aralık 2010; 9:45:04 >




  • Merhaba bu gün bişey daha denemek istiyorum ama çalışır mı ne gibi sonuçlar açar bilmiyorum.Haritadaki Devir sürelerini yeniden sıralayıp 1000 yerine 500 devirde başlasa ne olur çalışır mı çalışmaz mı sorun olur mu ?

    http://imgur.com/WURRn.jpg
  • Vedohan, bence bir fark göremezsin. Motor 500lere inmiyor zaten.

    Araç ne kadar gaz yakıyor litre bazında? Şehiriçi şehirdışı denedin mi?
  • motor 500 devire inmesede 500 ile 1000 arasındaki yakıtıda ayarlamazmı vedohanın yapacağı şekilde bir ayarlama yapılsa... yani motor sadece 1000 1500 2000 2500 gibi devrilere atlaya atlaya gitmiyodur değilmi?
  • Arkadaşlar tomasettoda durum nedir? mcsi arkadaşla da görüşmüştük program sıkıntılıydı. Bir de bende oksijen sensörü (lamda) hatası var bu da servis ışığı yaktırıyor. söndürmek işe yaramıyor 10km sonra tekrar yanıyor. arızalı mı yoksa lpgden mi öyle olduğunu bilemiyorum.normal servisler de net birşey demiyor.lpgcilerle arasında topu atıyorlar. Bu oksijen sondası yakıta ve çekişe de etkiliyor bildiğim kadarıyla.
  • Devir bölümünü 500 den başlattım yeniden kalibrasyon yaptım devir olarak daha altta görünüyor bakalım ne olacak.

    http://imgur.com/MdEJl.jpg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    quote:

    Orijinalden alıntı: hercin

    arkadaşlar tüm bu anlattıklarınızı atikerin fast 1.3.2.0. versiyonunda nasıl yapacağız. biriniz de bunu anlatsın. o kadar resim paylaştım anlatırken zorlanmayasınız diye ama hala düzgün bir cevap alabilmiş değilim

    hercin,

    benim sistem lovato ama atikerinde farklı olmasa gerek.

    atikerin sistemine bağlantı yapınca harita sayfasını aç. çeşitli devirlerde ms değerleri var. önceki sayfada Sayın Faruk Sevgili söylemiş aracınız zengin çalışıyor diye. dolayısı ile değerleri düşürmen lazım. bunun için ilgili değerleri fare ile tara ve enter tuşuna bas. bir pencere çıkar bu pencereye - 10 yaz ve tamam tuşuna bas. bu aracının motoruna giden lpg miktarını azaltır. önceki sayfadaki grafikte mavi ve yeşil çizgiler var bunlar üstüste gelince tamamdır. yada harita sayfasında benzin enj. ms. süresi var bu süre benzinde ve lpg de çalışırken eşit yada çok yakın olmalı. bu eşitliğide harita değelerini + - değer girerek yapabilirsiniz. yukarıda anlarılanlarda çıkarmanız lazım. bizler lpg ci değiliz. elimizden gelen yardım bu.


    elinizden geleni yaptığınıza inanıyorum tabiiki ama sizlerin lpg arayüz programlarınız farklı. çok daha detaylı. benimkinde grafik var sadece. mouse ile tara diyorsunuz ama neyi tarayacaamı anlamıyorum mesela. biraz daha kurcalamak gerekiyor sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Opt

    Arkadaşlar tomasettoda durum nedir? mcsi arkadaşla da görüşmüştük program sıkıntılıydı. Bir de bende oksijen sensörü (lamda) hatası var bu da servis ışığı yaktırıyor. söndürmek işe yaramıyor 10km sonra tekrar yanıyor. arızalı mı yoksa lpgden mi öyle olduğunu bilemiyorum.normal servisler de net birşey demiyor.lpgcilerle arasında topu atıyorlar. Bu oksijen sondası yakıta ve çekişe de etkiliyor bildiğim kadarıyla.



    Evet programın map tablosu hardlock ile açılıyor. Yunik kablosu elimizde mevcut ama map tablosu olmadan fazla bir faydası malesef yok.
  • arkadaslar sizlerden çok şey öğrendim ancak kafam takılan bir konu var oda şu, benim aracıma en son kalibrasyon yüklendiğinde benzin milisaniyesi 3.2 civarındayken lpg milisaniyesi 4.8 gibi bişeydi... ondan önceki kalibrasyonda ise bu değerler birbirine daha yakındı... sorum şu ben rolantide lpg ile benzin milisaniyelerini nasıl eşitlerim yada yaklaştırırım.. map sayfasından -2 vs yapsam rolantiye etki eder mi? kabloyu mscsi nickli arkadastan yeni aldım kitim tartarini (valtek enjektörlü olandan) ve suanda aracımdaki tek sorun özellikle şehir içinde çok fazla yakması yani titreme vs gibi sorunlarım yok çok şükür aracın bakımı yapıldı buji kabloları değişti ngk nın lpg bujisinden aldım. ayrıca aracımın ecusunu resetledim ve son bikaç gündür benzinde kullanıyorum. bana rolantide milisaniye yaklaştırma yada eşitleme işini biriniz anlatırsanız çok memnun kalacağım
  • arkadaşlar bu kadar kolay değil lpg ecusunu programlamak yani sizin deyiminizle ayar yapmak ben yeni aracıma brc yetkili serviste yaptırdım 5kere ayar yaptılar olmadı ya tüpten benzine benzinde tüpe geçti yakıt fazla oldu vb vb en son brc genel merkezinden bağlandılar ve ayarı yaptılar bütün sorunlar bitti gitti...


    diyeceğim o ki boştan yere uğraşmayın bu tür işlerle...
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.