Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
314.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tartarini yazılımında arac konfirügasyonu diye bir menü var oraya tıklayınca pencerenin en sol üstünde konfirügasyon yazıyo ve oraya tıkladığımda '' ecu'yu temel parametlrelere geri döndürme'' yazıyor bu işlemi yaparsam nolur ecuyu resetlemişmi oluyorum? eğer resetleniyorsa sadece 4 silindir sıvılaştırılmış gaz vs gibi ayarlarımı kendim yapcam? yani kalibrasyona gecmeden önce
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    arkadaslar sizlerden çok şey öğrendim ancak kafam takılan bir konu var oda şu, benim aracıma en son kalibrasyon yüklendiğinde benzin milisaniyesi 3.2 civarındayken lpg milisaniyesi 4.8 gibi bişeydi... ondan önceki kalibrasyonda ise bu değerler birbirine daha yakındı... sorum şu ben rolantide lpg ile benzin milisaniyelerini nasıl eşitlerim yada yaklaştırırım.. map sayfasından -2 vs yapsam rolantiye etki eder mi? kabloyu mscsi nickli arkadastan yeni aldım kitim tartarini (valtek enjektörlü olandan) ve suanda aracımdaki tek sorun özellikle şehir içinde çok fazla yakması yani titreme vs gibi sorunlarım yok çok şükür aracın bakımı yapıldı buji kabloları değişti ngk nın lpg bujisinden aldım. ayrıca aracımın ecusunu resetledim ve son bikaç gündür benzinde kullanıyorum. bana rolantide milisaniye yaklaştırma yada eşitleme işini biriniz anlatırsanız çok memnun kalacağım



    Hayırlı olsun. Benzin enjeksiyon süreniz ile gaz enjeksiyon süreniz farklı olabilir. Bu sorun teşkil etmez. Önemli olan LFT / SFT değerlerinin stabil kalmasıdır. Yani araç rölantide 3,2 ms benzin enjeksiyon süresine sahipken gaza geçtiğinde de aynı benzin enjeksiyon süresi sabit kalmalıdır.

    Eğer gaza geçince benzin enjeksiyon süresi artıyorsa gaz enjeksiyon süreniz o devre göre düşüktür. Yani yeterli miktarda gaz o anki harita ile enjekte edilememektedir. Eğer kısalıyorsa bu seferde enjeksiyon süreniz fazladır, gaz akışı zengin karışıma neden olduğundan oksijen sensöründen bilgi alan ecu benzin enjeksiyon sürelerini kısmaya çalışır.

    Tabii bu ayarın sadece rölantide yapılması yeteli değildir. Üst devirlerde özellikle gaz basıncı yanlış ayarlanmış regülatörler değişken basınçlar oluşturabilir. Tabii bu yine LFT ve SFT değerlerini zamanla etkiler. En doğrusu wide band afr metre yada obd ile yolda kalibrasyon.

    AEB ecu kullanan kitler bence bu konuda daha şanslı. Daha hassas kalibrasyon yapılabiliyor.




  • tesekkürler mscsi.. anlamadığım şudur diğer sayfada bir arkadas daha anlatmış okudum da nasıl yapılacağı pek aklıma yatmadı.. diyelimki benzin enjeksiyon süresi sabir durmuyor ve artıyorsa bu durumda ben lpg yi rolantide nasıl artıracağım? yani map sayfasındaki bütün devirleri tarayıp 1 er birer artıracakmıyım? bütün devirleri taradığımda rolanti değişmiş olacak mı? mesela benim aracım da rolanti 740 d/d civarında ama map sayfası 1000 devirden başlıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    tartarini yazılımında arac konfirügasyonu diye bir menü var oraya tıklayınca pencerenin en sol üstünde konfirügasyon yazıyo ve oraya tıkladığımda '' ecu'yu temel parametlrelere geri döndürme'' yazıyor bu işlemi yaparsam nolur ecuyu resetlemişmi oluyorum? eğer resetleniyorsa sadece 4 silindir sıvılaştırılmış gaz vs gibi ayarlarımı kendim yapcam? yani kalibrasyona gecmeden önce


    ayrıca yukarıda sorduğum konu ile ilgili bilgili arkadasların yardımını bekliyorum
  • Kızmızı nokta hangi hücrenin üzerinde duruyorsa rölanti için geçerli enjeksiyon düzeltmesini o noktadan yapabilirsiniz. Ne kadar arttıracağınızı yada ne kadar azaltacağınızı benzinde olması gereken süreyi yakalayana kadar deneme yoluyla bulabilirsiniz. Sağlıklı bir otomatik kalibrasyonda program zaten bu süreyi yakalar.

    Diğer sorduğunuz hususta, evet ecu içindeki bütün değişken datalar ve haritalar silinir. Silmeden önce kaydetmenizi öneririm, ayrıca araç benzinde olmalı.
  • bu konu başlığında bir arkadas kalibrasyonların üstüste yapıldığını yazmıştı.. yani bir önceki kalibrasyonun üzerine yazıldığından bahsetmişti, bu durumda benim ecuyu resetlemem gerekir mi? yada bu üstüste kaydetme işi tartarini içinde geçerli mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 23korg23 -- 12 Aralık 2010; 12:16:57 >
  • Hayır resetlemeniz gerekli değil.
  • ilginizden ve verdiğiniz bilgilerden dolayı tesekkür ederim mscsi... resimde sağ üstteki carb.değiştir menüsünden plan sayfasına giriyorum değilmi? ayrıca palanda değişiklik yapmak istediğimde alttaki bilgisayardan işlem butonuna basıp sonramı değişiklik yapmam lazım? birde bilgisayardan işleme basınca hemen yanında swcith diye bir tuş beliriyor bu nedir ne işe yarar?
    başka soru sorupta başınızı daha fazla ağrıtmamak için soruyorum programın zenginleştirme sayfasında ''aşırı enjekte olmuş uçlar'' ile ''zenginleştirme hızlanma halinde'' secenekleri var bu aşırı enjekte olmuş uçlar ne demek? ve bunun seviyesi ne olmalı hangi durumlarda kullanılıyor?

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak




  • tartarini yazılımını kuruyorum ancak üstte siyah daire içine aldığım yerde '' map menüsü '' çıkmıyor. elimdeki 3.5 4.8 5.0 5.8 yazlımlarını kurdum yok.. bilgisi olan lütfen yardım etsin.. önceleri acaba ecu ile bağlantı yapılınca çıkarmı diye önemsemedim ancak bugün araca bağladım yine görünmedi zaten asağıdaki resimde ecu ile bağlı bi şekilde iken alındı.

  • tartarini manuelinde bişey buldum ama doğru anladımmı bilemiyorum. sanırım bu menü otokalibrasyondan sonra çıkıyor.. konu ile ilgili bilgisi olanlar yardımcı olsun lütfen.. birazdan otomatik kalibrasyon yapıp deneyeceğim.
  • bikaç gündür bu konuya pek kimse bakmıyor:( az önce otomatik kalibrasyon yaptım yine map menüsü görünmedi sanırım elimdeki yazılımlar tam sürüm değil :(
  • Elinizde Taratarini 5.8 yazılımının manueli varmı ?

    Bir ara Türkçe klavuz bulmuştum word dosyası ama silmişim galiba.

    Netten arattım 5,8 manuele hanüz ulaşamadım.

    http://www.remixbg.com/Documentation/Documents/Gazovi%20uredbi/Tartarini/

    Bu linkdende belki işinize yarar birşeyler çıkar, filtre değişimleri falan var resimli..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    ilginizden ve verdiğiniz bilgilerden dolayı tesekkür ederim mscsi... resimde sağ üstteki carb.değiştir menüsünden plan sayfasına giriyorum değilmi? ayrıca palanda değişiklik yapmak istediğimde alttaki bilgisayardan işlem butonuna basıp sonramı değişiklik yapmam lazım? birde bilgisayardan işleme basınca hemen yanında swcith diye bir tuş beliriyor bu nedir ne işe yarar?
    başka soru sorupta başınızı daha fazla ağrıtmamak için soruyorum programın zenginleştirme sayfasında ''aşırı enjekte olmuş uçlar'' ile ''zenginleştirme hızlanma halinde'' secenekleri var bu aşırı enjekte olmuş uçlar ne demek? ve bunun seviyesi ne olmalı hangi durumlarda kullanılıyor?

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    Map menüsü dedigin sayfa burası işte sen kendi haritanı yükle onu görelim




  • MAP Menusu malesef bu değil, kilit takıldığında "Zenginleştirme" sekmesinin yarine "MAP" sekmesi çıkıyor. Gereken yapılıyor, biraz zaman alır sadece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanimpc

    Elinizde Taratarini 5.8 yazılımının manueli varmı ?

    Bir ara Türkçe klavuz bulmuştum word dosyası ama silmişim galiba.

    Netten arattım 5,8 manuele hanüz ulaşamadım.

    http://www.remixbg.com/Documentation/Documents/Gazovi%20uredbi/Tartarini/

    Bu linkdende belki işinize yarar birşeyler çıkar, filtre değişimleri falan var resimli..


    sağolun. o siteyi bende gördüm ve o sitede manuel var versiyonu 5.1 ama 5.0 yazılımının manueli içinde 5.0 yazıyor ama ingilizce. siz türkçe dökümanı bulabilirseniz sevinirim.




  • hayır vedohan burası map menüsü değil.. hem serviste map menüsünü görmüştüm hemde elimdeki ingilizce manuel de var ayrıca map menüsü ve map menüsünde solda enjektör ms sütunu var. resimde görünen carbürasyon değiştirme diye bir menü ve bu menü de veriler sıfır yada sıfıra yakın olmalı.. cok tuhaf bir durum bütün yazlımları kurup tekrar tekrar baktım ve aracın ecusu ile bağlantı kurdum yine görünmedi map menüsü.. mscsi nin dediği gibi zenginleştirme menüsü ile sensörler menüsünün arasında map menüsü olması gerekiyor
  • sorun tespit edildi ancak çözüm şuan için yok. sayın mscsi (serdar bey) yardımcı olmaya çalışacağını söyledi. bekliyorum
    aracımda otomatik kalibrasyon yaptım bu yazılım ile tabi bunu yapmaktaki amacım map menüsü çıkar mı diye bi bakmaktı ve map menüsü çıkmamıştı... ancak kalibrasyondan sonra dikkatimi çeken bişey oldu arac benzinde iken benzin enj. ms 2.78 ile 2.66 arasında sürekli değişiyordu.. aracı lpg ye aldığımda ise yine benzin milisaniyesi 2.75 ile 2.85 arasında oynuyordu yani arac benzinde iken ve de lpg de iken benzin milisaniyesi sabit kalamıyordu tabiki map menüsü olmadığı için herhan gi bir ayar yapamadım bu durumda nasıl bir ayar izlemeliyim yani rolantideki benzin milisaniyesinin lpg ye gecince durması gerek diye biliyorum sanıyırum birazcık zenginleştirmek lazım yanılıyor muyum? ayrıca lpg enj. ms:3.85 idi ve tartarini manuelinde yazdığına göre en az 4.0 olması gerekiyormuş (valtek enjektör için)... ayrıca da dif basıncı:1.05 ve manifold basıncı:0.28 görünüyordu. yine tartarini manuelinde manifolt basıncının en az 0.4 olması gerektiği yazmış ben manifold basıncını nasıl artırabilirim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 23korg23 -- 15 Aralık 2010; 20:41:33 >




  • "Zenginleştirme" sekmesindeki ayarlardan o an ki devirdeki süreyi arttırıp azaltabilriniz.
  • arkadaslar, tartarini map menüsü sorunu çözüldü.. hem serdar beye hemde honda forumundan bir arkadasa yardımlarından ötürü teşekkür ederim.

    aracımdaki 2.5 luk nozulları serdar beyin önerisi ile değiştirp 1.8 yaptım ve regülatör basıncını 1 bar yapıp otomatik kalibrasyon yaptım.. yalnız otomatik kalibrasyon sırasında deviri sabit tutamayınca karışıın genellikle zengin olarak çıktığını tespit ettim bunun üzerine tekrar tekrar otomatik kalibrasyon yaptım ve en sonki kalibrasyonda karışımın normal olduğu bir düzen yakaldım tabi bu tespitlerimi rolantide yaptım yolda durum ne olur bilemiyorum... map tablosu görülüyor yorumlarınız bekliyorum.. araç 120 beygir nozul 1.8 regülatör basıncı 1- 1.01 civarı

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak




  • Arkadaşlar Tartarini MAp menüsü sorununu nasıl çözdünüz ?

    Bende de Tartarini LPG takılı, 128 beygir, 2000 motor Avensis var, Serdar Beyden kablo aldım, önce problemleri çözdüm sonra iyice kurcalamak istedim ve eskisinden kötü halde bıraktım lpg ayarını.

    Özetle MAp menüsü nasıl aktif edilir yardımcı olursanız sevinirm.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.