Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
317.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    admiral444 birincisi ben usta yada üstad değilim ayrıca forumdaki arkadaslara gercekn ama gercekten haksızlık yapmışsınız!! ben bugün sizin sorununuza yorum yapıyorsam bu forumdaki paylaşımcı arkadas ve ustaların sayesindedir bikaç sayfa geriye gidin amatörce ve saçma sapan sorularımı görürsünüz şimdi okuyunca anlıyorum saçmaladığımı... ayrıca siz bir de baska bir laptop işe deneyin bence bir de gazı değil devri sabit tutmaya calışın yani program gazı yükseltmeye calıştığında siz ayağınızı hafifce cekin gazdan ve düştüğünde de siz gaz verin devri 2500 de tutmaya calışın


    çok teşekkür ederim dosum. evet daha önce geçmişi okumuştum zaten. kendini çok geliştirmişsin. haksızlık yaptıysam özür dilerim. msci sorunlarla çok ilgilenmiş teşekkür ederim. ben de programla ilgili herşeyi bu konudan öğrendim. sadece orada lpg ile memnuniyetimi dile getirmek istedim. gerçekten çok memnunum. 5 senedir hiçbir sıkıntı yaşamadım. mesela az önce 2009 focus 1,6 tdi 109 hp 260 tork ile yaklaşık 100 km yol yaptım. ama benzinli bir başka yaaaa... 2000-2500 devir arası max tork devri süper. sonrası boş. 2500 devirden sonra bitiyor araba kaldıramıyor kendini. 2000 devir altıda öle. ama benim marea 7000 devre kadar sürekli hızzlanma arzusu içinde. o yüzden onu yazdım yani. hepinizden Allah razı olsun. ilginize ve alakanıza teşekkür ederim.

    mscsi Tarih 14 Nisan 2011; 23:12:01
    Bunun bir çok nedeni olabilir, rölanti regülatör basıncınız 1 ila 1,2 bar arasında olmayabilir mesela.

    rolanti regulatör basıncım 1,05 bar... programdanda 1 bar seçili.

    evet bugünkü denememde km de 0,218 tl akıt yakmış. ve neredeyse hiç benzim yakmamışım. çok güzel. rolanti benzin enjeksiyon açıklığım 0,35 ms. lpg dede aynı. performans da çok iyi.

    yukarıdada sormuştum. acaba lpg geçş süresini 0 sn yaptım. bir sakıncası olurmu.

    bu gün tekrar otomatik kalibrasyon yaptım. olmadı. ala ala.... hayırlısı bakalım.

    herkeze hayırlı forumlar......

    yorumlarınızı bekliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi admiral4444 -- 15 Nisan 2011; 18:53:04 >




  • Evet arkadaşım bu gün İnşallah sorun çözüldü gibi tabiiki yeni enjektör ile...Takar takmaz aracın çalışması düzeldi 1 dakika içindede otomatik kalibrasyonu tamamladı.Sanırım 2-3 senede enjektörlerin işi bitiyor kilometreye bağlı olarak tabi.Bende lpg de yaklaşık 40 bin yapmıştım.Bakalım sonradan bişey çıkmazsa lpg ye devam.İnşallah sende halledersin.Bu arada sorumun cevabını öğrendim 1.6 cc motor 110 bg için nozül 2.5 lik olursa debi ayarı 50 olacakmış.Belki faydası olur.Hayırlı sürüşler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    Evet arkadaşım bu gün İnşallah sorun çözüldü gibi tabiiki yeni enjektör ile...Takar takmaz aracın çalışması düzeldi 1 dakika içindede otomatik kalibrasyonu tamamladı.Sanırım 2-3 senede enjektörlerin işi bitiyor kilometreye bağlı olarak tabi.Bende lpg de yaklaşık 40 bin yapmıştım.Bakalım sonradan bişey çıkmazsa lpg ye devam.İnşallah sende halledersin.Bu arada sorumun cevabını öğrendim 1.6 cc motor 110 bg için nozül 2.5 lik olursa debi ayarı 50 olacakmış.Belki faydası olur.Hayırlı sürüşler


    hayırlı olsun. benim enjektörlerde 2,5 nozul. 57000 km oldu yaklaşık debi ayarı dediğin nedir. serviste enjektörü cihaza bağlayıp ayar yapıyorlarmış omu acaba....
  • evet aynen öyle zamanla enjektör debi ayarı bozuluyor o makinede ayarlayıp dördünüde aynı yapıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    evet aynen öyle zamanla enjektör debi ayarı bozuluyor o makinede ayarlayıp dördünüde aynı yapıyorlar.


    şimdilik bir şikayetim yok. eğer ileride olursa demek ilk onu yaptırıcaz.....
  • serdar bey 5.8 olmadı bununla ilgili mail attım size.. ayrıc aklıma şöyle bişey geldi biliyosunuz ki tartarini nin mesela 5.0 yazlımını kurunc içinden ( ecu programlama menüsünden) diyelim ki 2200-2800 versiyon firmware çıkıyor ama 5.8i kurudğumuzda içinden 3700 çıkıyor o halde biz ecuyu tekrar programlayıp yani 3700 yapıp sonra 5.8 ile kalibrasyon yapsak daha iyi bir sonuç alırmıyız? ( bu dediğim 5.8.2 ile ilgili değil genel )
  • 5.8 ile çalışmıyor, dediğiniz hatalar çıkıyor. 5.8.2 'i upload yaptım deneyebilirsiniz.
  • cümleten hayırlı geceler arkadaşlar. evet bugün otomatik kalibrasyonu sonunda yaptım.sanırım bilgisayarımda bir sorun vardı. format atıp temiz bir kurulumdan sonra gazı ve devri sabitleyerek oldu. fakat kalibrasyon sonunda map değerleri çok düştü 75-80 li değerler. 2 kere denedim böle oldu. benzin enjeksiyon değerleriyle eşitlemek için +40 yapmam gerekiyor. 115 li değerlerde iken 20 tl ile 88 km yol aldım. birde böyle (75-80 li değerle) deneyeceğim bakalım sonuç ne olacak. sonucu size yazarım....... sizce bu farkı napmalıyım. 115 li mi yapayım. yoksa ölemi bırakayıj........????
  • SIRALI SISTEMSE EVET YAPILABILIR AMA NORMAL ISE BIRAZ ZOR CUNKI TAM AYAR ISTIYORSAK BILGISAYARA SOKMAMIZ LAZIM BEN BIRZAT DENEDIM OLMADI GITTIM YOL UZERIDE GIDERKEN YAPTIRDIM ARBA GAYET GUZEL OLDU YAKIS DUSTU CEKIS ARTTI FAZLA LPG YAKANLAR ICIN TAVSIYE EDERIM ANKARA DA KONYA YOLUNDA ASTIDEN SONRA ILK SHELL DE YAPTIRDIM MICHELİN YANINDA GAYET GUZEL YAPIYOR USTA TAVSIYE EDERIM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: admiral4444

    cümleten hayırlı geceler arkadaşlar. evet bugün otomatik kalibrasyonu sonunda yaptım.sanırım bilgisayarımda bir sorun vardı. format atıp temiz bir kurulumdan sonra gazı ve devri sabitleyerek oldu. fakat kalibrasyon sonunda map değerleri çok düştü 75-80 li değerler. 2 kere denedim böle oldu. benzin enjeksiyon değerleriyle eşitlemek için +40 yapmam gerekiyor. 115 li değerlerde iken 20 tl ile 88 km yol aldım. birde böyle (75-80 li değerle) deneyeceğim bakalım sonuç ne olacak. sonucu size yazarım....... sizce bu farkı napmalıyım. 115 li mi yapayım. yoksa ölemi bırakayıj........????



    bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim.. (özellikle kablo biza temini yapan serdar bey'e)
    bende geçenlerde kalibrasyon denedim ve normalde 125-130 luk değerlerden 70-80 lik değerlere düştü ve araba anormal çalışmaya başladı..
    bende eski ayarları yüklemek zorunda kaldım..
    atiker safe fast.. araç tipo 1.6 mpi 104bg..
    bir de yakıtı çok yakıyor..
    map sayfasından nasıl bir değer atayarak düzeltebilirim..
    1 lt gaz ile 7-8 km ancak yapıyor..
    MAP sayfasını ekleyebilirim..




  • Atiker kullanıyorum..Arabam benzin de çok seri ve hiçbir problem yok ancak lpg de özellikle yokuşta araba çekmiyor..Yokuş yükseldikçe araba iyice bayılıyor..Arkadan murat131 şahin renault 12 vs..solluyor..Öyle ki traktör bile yol isteyecek neredeyse...

    Atiker bayileri kalibrasyon yapamıyor..Acaba yazılımın ara yüzünden bu problemi aşmak mümkün mü?
  • Sevgili x15 arkadaşım.
    Servisinizde uzun yolda aracın kalibrasyonunu yapmalarını isteyin.O şekilde inanaın benzinliden bir farkı kalmayacak.

    quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Atiker kullanıyorum..Arabam benzin de çok seri ve hiçbir problem yok ancak lpg de özellikle yokuşta araba çekmiyor..Yokuş yükseldikçe araba iyice bayılıyor..Arkadan murat131 şahin renault 12 vs..solluyor..Öyle ki traktör bile yol isteyecek neredeyse...

    Atiker bayileri kalibrasyon yapamıyor..Acaba yazılımın ara yüzünden bu problemi aşmak mümkün mü?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Atiker kullanıyorum..Arabam benzin de çok seri ve hiçbir problem yok ancak lpg de özellikle yokuşta araba çekmiyor..Yokuş yükseldikçe araba iyice bayılıyor..Arkadan murat131 şahin renault 12 vs..solluyor..Öyle ki traktör bile yol isteyecek neredeyse...

    Atiker bayileri kalibrasyon yapamıyor..Acaba yazılımın ara yüzünden bu problemi aşmak mümkün mü?

    merhabalar;
    Arayüzden Bişeyler yapılabilir sorununuz için ,acaba Hangi Tip Atiker var sizin araçta?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Okifi

    Sevgili x15 arkadaşım.
    Servisinizde uzun yolda aracın kalibrasyonunu yapmalarını isteyin.O şekilde inanaın benzinliden bir farkı kalmayacak.

    quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Atiker kullanıyorum..Arabam benzin de çok seri ve hiçbir problem yok ancak lpg de özellikle yokuşta araba çekmiyor..Yokuş yükseldikçe araba iyice bayılıyor..Arkadan murat131 şahin renault 12 vs..solluyor..Öyle ki traktör bile yol isteyecek neredeyse...

    Atiker bayileri kalibrasyon yapamıyor..Acaba yazılımın ara yüzünden bu problemi aşmak mümkün mü?




    Kitte bir problem yok..İyi bir ayarla benzinle aynı olacağına inanıyorum..Ancak ustalar dahi atikerin yazılım ayarlarının zor olduğunu bir defa bozuldumuydu tekrar düzen tutturmanın güçlüğünden bahsediyorlar..25 dakika şehir içinde laptopla yol ayarı yaptırdım..Benzinden farkı kalmadı buna mukabil yakıtı da benzine yaklaştı iyice..En son ayarla da düzde pek hissedilmese de yokuşta ciddi ölçüde bayılıyor..Atiker merkez kontrol için Ş.urfaya davet etti..Bölge bayileri ordaymış..Burda 7 tane bayisi var ama bir tanesi de ayar yapacak yetkinlikte değil yahut uğraşmak istemiyorlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Atiker kullanıyorum..Arabam benzin de çok seri ve hiçbir problem yok ancak lpg de özellikle yokuşta araba çekmiyor..Yokuş yükseldikçe araba iyice bayılıyor..Arkadan murat131 şahin renault 12 vs..solluyor..Öyle ki traktör bile yol isteyecek neredeyse...

    Atiker bayileri kalibrasyon yapamıyor..Acaba yazılımın ara yüzünden bu problemi aşmak mümkün mü?

    merhabalar;
    Arayüzden Bişeyler yapılabilir sorununuz için ,acaba Hangi Tip Atiker var sizin araçta?


    fast..




  • Üstad Başka ile gittiğnizde orada ayar yaptırın.Belki bağlantılarda sorun olabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: x15


    quote:

    Orijinalden alıntı: Florya Otogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Atiker kullanıyorum..Arabam benzin de çok seri ve hiçbir problem yok ancak lpg de özellikle yokuşta araba çekmiyor..Yokuş yükseldikçe araba iyice bayılıyor..Arkadan murat131 şahin renault 12 vs..solluyor..Öyle ki traktör bile yol isteyecek neredeyse...

    Atiker bayileri kalibrasyon yapamıyor..Acaba yazılımın ara yüzünden bu problemi aşmak mümkün mü?

    merhabalar;
    Arayüzden Bişeyler yapılabilir sorununuz için ,acaba Hangi Tip Atiker var sizin araçta?


    fast..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    5.8 ile çalışmıyor, dediğiniz hatalar çıkıyor. 5.8.2 'i upload yaptım deneyebilirsiniz.


    indirip kurdum sorunsuz çalışıyor ayrıca ecu hangi firmware yüklüyse onuda sağ en altta gösteriyor kalibrasyonu sizin gönderdiğiniz bluetooht ile yaptım yinede kalibrasyonu hızla tamamladı 2 kez yaptım denemek için ikiside gayet hızlıydı yani hem 5.8.2 yazlımı genel olarak daha güzel hemde sizden aldığım bluetooth bağlantı aparatı kablosuz ve sorunsuz bişekilde ecuye bağlanıp sitediğim ayarı yapabilmemi sağladı son olarak bluetooht ile bağlanınca aracı çalıştırmamıza bile gerek yok eger kalibrasyon falan yapmayacak isek sadece ısı vs ayarları yapacak isek aracı calıştırıp durduğumuz yerde yakıt harcamamıza da gerek yok tam ekonomi yani:) tesekkürler serdar bey




  • Rica ederim, 5.8.2 ısı yapılandırmasını ile ilgili döküman bulursam onuda buraya eklerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Rica ederim, 5.8.2 ısı yapılandırmasını ile ilgili döküman bulursam onuda buraya eklerim.

    cok iyi olur, ayrıca yukarıda sorduğum soru ile ilgili ne düşünüyosunuz? yani 5.8.2 nin içerisinde bulunan (mesela 3750) firmware yüklememiz 5.8.2 den daha iyi kalibrasyon vs almamızı sağlar mı ? bende arastırcam.. ayrıca obd ile ilgili mail attım okudunuz mu bilmiyorum.. iyi günler dilerim serdar bey
  • Merhaba, genelde yeni firmware'ler bir öncekine göre daha iyi enjeksiyon stratejisi barındırırlar. En yeni versiyonu yükleyip denemenizde fayda var.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.