Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
317.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, büyük ihtimalle patch
  • ben denediğimde 41,50 yi yüklemişmiydim hatırlamıyorum. bu akşam kısmetse yeni patch le tekrar denerim. ama olmasada . geçiş süresini 0 sn yapmakta yeterli olur diye düşünüyorum.

    bu arada serdar bey geçiş ısısını 20 derece yaptım. sizce uygunmudur çokmu düşüktür.. zaten orjinal program 20 derece altına müsade etmiyor. bende 20 dereceye müsade ediyorsa bişey olmaz diye düşündüm....

    birde serdar bey benim enjektörler siyah renkli 5 sene önce takıldı. üzerinde sadece tartarini yazıyor. enjektör tipini ne seçmeliyim. şu an evo 8 seçili. evo 9 seçsem ne olur... yada sadece tartarini yimi seçmeliyim......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi admiral4444 -- 27 Nisan 2011; 16:40:58 >
  • Merhaba, ısı ayarını çok düşürmenizin size faydası olmaz, aksine zararı olur. Gaz soğukken yoğunluğu düşüktür ve benzinle aynı değere yakın gaz tüketirsiniz. Bunun haricinde manifalt üzerinde ter oluşturursunuz ki bu zararlı. En güzeli yazın 25, kışın 35-40.

    Enjektörleriniz büyük ihtimalle valtek, resim ekleme imkanınız olursa daha iyi olur. Evo'lardan farkı omajıdır, programda doğru seçim yapmak gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, ısı ayarını çok düşürmenizin size faydası olmaz, aksine zararı olur. Gaz soğukken yoğunluğu düşüktür ve benzinle aynı değere yakın gaz tüketirsiniz. Bunun haricinde manifalt üzerinde ter oluşturursunuz ki bu zararlı. En güzeli yazın 25, kışın 35-40.

    Enjektörleriniz büyük ihtimalle valtek, resim ekleme imkanınız olursa daha iyi olur. Evo'lardan farkı omajıdır, programda doğru seçim yapmak gerekir.


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    evt serdar bey yorumlarınızı bekliyorum. konfigirasyondan sadece tartarini mi seçmem gerekiyor. yoksa evo 08 yada 09 mu?. son gittiğim bayi evo 08 seçmişti. ama 5 sene öncesi enjektörü ve üzerinde sadece tartarini yazıyor. sanki mantıklı olanı tartariniyi seçmek gibi geliyor. ???




  • Merhaba, evet sadece tartarini seçmeni,z gerekiyor, enjektörleriniz evo değil. AMP konnektör tipidir.
  • evt motor sıcakken benzinde çalış seçeneği arabaya bağlayınca kayboluyor. sanırım yeni ecu lar destekliyor onu. bende geçiş süresini 0 sn yaptım bıraktım. enjektör tipini tartarini seçtim. fakat yine otomatik kalibrasyon yapmadı. fanları ışıkları aç entere bas diyor. basıyorum. hazırlanıyor bekleyin diyor, sonra kalibrasyon yapılıyor gaz sabit diyor ve orada kaliyor ilerlemiyor. sebebi ne olabilir acaba...
  • Eğer aracınız toyota ise fan lamba ısıtıcı aç kısmında dediğini yaparsanız kalibrasyon yapamaıyor.Bende öyle o yüzden o kısımda yükleme yapmadan direk kalibrasyona devam ediyoruz.Tartarini servistede aynı şekilde yaptılar.Birde öyle deneyin derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    Eğer aracınız toyota ise fan lamba ısıtıcı aç kısmında dediğini yaparsanız kalibrasyon yapamaıyor.Bende öyle o yüzden o kısımda yükleme yapmadan direk kalibrasyona devam ediyoruz.Tartarini servistede aynı şekilde yaptılar.Birde öyle deneyin derim.


    peki öyle sağlıklı olurmu kalibrasyon.

    bu arada aracım fiat marea...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi admiral4444 -- 28 Nisan 2011; 12:26:24 >
  • Takip Mesajı
  • Bende bir sıkıntı olmadı dahası fanı lambayı açtığımda kalibrasyonu tamamlamıyor zaten.Ben tootalarda rölanti değeri çok düşük diya yapmıyor saıyordum çünkü serviste toyotalarda böyle yaptıklarını söyledi.Bir diğer konu bendede aynı enjektörden var valtek dediğiniz ve 22.0 firmwire yüklü başka firmwire yükleyince ankara tartarini servisinde bunun uygun olmadığını söylemişler ve 22.0 tekrar yüklemişlerdi.Hal böyle iken 49.5 yüklemekle başımıza işmi açarız yada uygun olup olmadığını kesin nasıl öğreniriz acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: admiral4444

    ben denediğimde 41,50 yi yüklemişmiydim hatırlamıyorum. bu akşam kısmetse yeni patch le tekrar denerim. ama olmasada . geçiş süresini 0 sn yapmakta yeterli olur diye düşünüyorum.

    bu arada serdar bey geçiş ısısını 20 derece yaptım. sizce uygunmudur çokmu düşüktür.. zaten orjinal program 20 derece altına müsade etmiyor. bende 20 dereceye müsade ediyorsa bişey olmaz diye düşündüm....

    birde serdar bey benim enjektörler siyah renkli 5 sene önce takıldı. üzerinde sadece tartarini yazıyor. enjektör tipini ne seçmeliyim. şu an evo 8 seçili. evo 9 seçsem ne olur... yada sadece tartarini yimi seçmeliyim......

    enjektörleriniz benimki ile aynı yani valtek tipi enjektör menüden tartariniyi seçeceksiniz.. bu arada sizin kalibrasyonun olmamasının ve otomatik kalibrasyonda cok düşük çıkmasının nedeni (eger pegasus33 arkadasın dediğ gibi araca özel bir durum yoksa) yanlış nozul seçimi gözüküyor bence cok büyük nozul seçilmiş... bize aracınızın motor gücünü ve rolantideki benzin enjektör milisaniyesi ile lpg milisaniyesini yazarmısınız? birde rolantideki regülatör basıncını yazın lütfen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    Bende bir sıkıntı olmadı dahası fanı lambayı açtığımda kalibrasyonu tamamlamıyor zaten.Ben tootalarda rölanti değeri çok düşük diya yapmıyor saıyordum çünkü serviste toyotalarda böyle yaptıklarını söyledi.Bir diğer konu bendede aynı enjektörden var valtek dediğiniz ve 22.0 firmwire yüklü başka firmwire yükleyince ankara tartarini servisinde bunun uygun olmadığını söylemişler ve 22.0 tekrar yüklemişlerdi.Hal böyle iken 49.5 yüklemekle başımıza işmi açarız yada uygun olup olmadığını kesin nasıl öğreniriz acaba


    arkadasım ben yukarıda yazdım yaklasık 1 yıl önce kadar tartarini türkiyeden yetkili ve gerçekten bilgili birinin önerisiyle ( bi araıza dolayısıyla) 3900 yüklettim yaklaşık 6 ay sonra aniden arac benzine gecti ve bidaha da tüpe gecmedi kontağı kapatıp acana kadar ve bir süre sonra tekrar tekrar aynı durum yaşandı lpg gösterge ışıklarının tümü yanıp sönüyodu ve bip bip diye ötüyodu... istanbulda bir servis map sensörü bozuk olabilir dedi regülatör arızası olabilir dedi ama hiç biri değildi, yine tartarini türkiyeden yetkiliyi aradım 2200 yüklet dedi yüklettim düzeldi arac.. demek istediğim şu inanın yetkili servisler pek anlamıyolar yeni çıkan şeylerden çünki tartarini (altındağ) bu eğitim konusunda iyi değil bence yani yetkili servisler güncel bilgilerle dolu değil.. öğrenmişler 2200 ü cünki bunun sorunsuz olduğunu biliyolar sanayici milleti 4150 yükleyip risk alırmı abe bu eyi deel en eyisi 2200 derler sanki tartarini italyanın elemanlarından yazılımcılardan iyi biliyolar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23


    quote:

    Orijinalden alıntı: admiral4444

    ben denediğimde 41,50 yi yüklemişmiydim hatırlamıyorum. bu akşam kısmetse yeni patch le tekrar denerim. ama olmasada . geçiş süresini 0 sn yapmakta yeterli olur diye düşünüyorum.

    bu arada serdar bey geçiş ısısını 20 derece yaptım. sizce uygunmudur çokmu düşüktür.. zaten orjinal program 20 derece altına müsade etmiyor. bende 20 dereceye müsade ediyorsa bişey olmaz diye düşündüm....

    birde serdar bey benim enjektörler siyah renkli 5 sene önce takıldı. üzerinde sadece tartarini yazıyor. enjektör tipini ne seçmeliyim. şu an evo 8 seçili. evo 9 seçsem ne olur... yada sadece tartarini yimi seçmeliyim......

    enjektörleriniz benimki ile aynı yani valtek tipi enjektör menüden tartariniyi seçeceksiniz.. bu arada sizin kalibrasyonun olmamasının ve otomatik kalibrasyonda cok düşük çıkmasının nedeni (eger pegasus33 arkadasın dediğ gibi araca özel bir durum yoksa) yanlış nozul seçimi gözüküyor bence cok büyük nozul seçilmiş... bize aracınızın motor gücünü ve rolantideki benzin enjektör milisaniyesi ile lpg milisaniyesini yazarmısınız? birde rolantideki regülatör basıncını yazın lütfen


    2,5 nozul programdanda bakarsam 2.5 nozul doğru görünüyor. 103 hp rolantide benzinde benzin enjeksiyon süresi 3,45 civarları lpgde benzin enjeksiyon değeri 3,45 civarı aynı değeri yakaladım. lpg de lpg enjeksiyon süresi 4,80 civarları. regülatör basıncı 1,03 bar...

    birde bu valtek ne demek. özelliği nedir iyimidir kötümüdür. yeni evo 8 lerle arasında ne fark vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi admiral4444 -- 28 Nisan 2011; 19:04:10 >




  • Bu sürelere 1.8 - 2.0 - 2.2 nozullarda olabilir.
  • bendeki tablodan baktım 109 hp ye kadar yani 80 kw ya kadar 2.1 nozul kullanılmalı.. bendeki arac 120 hp ve üzerinde 2.5 luk nozul vardı serdar beyin önerisiyle 2.0 yaptım tasarruf için bunu tercih ettim benim arac için 2.3 olmalı deniyor programa gelince o kısım hatalı zira ben kalibrasyonun iyi mi kötü mü olduğunu oradan anlıyorum... hiç gaz vermeden kalibrasyon yaptığımda hortum boyutu küçük diyor ardından gaz vererek kalibrayon yapınca doğru diyor yani o kısmı dikkate almayın.. size şöyle söyleyeyim bendeki benzin ms 2.65-2.70 ms ve lpg nin ms si 4.80 civarı 2.0 nozul ile demek ki sizinki oldukca büyük nozul ve program bunu düşürmye calışıyor... valtek enjektör aslında enjektör bile değil diyebiliriz o zamanlar iyiydi ama şimdi en kötü enjektör diyebiliriz hatta minik bir valftir enjektör değil.. enjektör püskürtme yapar bu valtekler sadece acılır kapanır o kadar hatam varsa bilen arkadaslar düzeltsin beni.... dolayısıyla bu kada kötü bir enjektör ile yanlış nozul seçiminden iyi bir sonuç çıkmaz cunki bu enjektrde bu kadar hassasiyet bulamazsınız




  • Nozul çapları motor gücünden ziyade enjeksiyon süreleri ile daha alakalı. Mümkün mertebe taktığınız nozul benzin enjeksiyon süresinin 2 katını geçmemeli, daha düşük olmamalı. Ben 1.6 107HP aracımda hem 1.5 hemde 1.8 kullandım, şu an 1.8 ile her istediğime cevap alabiliyorum. Buna son süratte dahil.
  • admiral4444 rica etsem kullandığınız map tablosunun ekran görüntüsünü bana yolarmısınız yada foruma yükleyebilirmisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    admiral4444 rica etsem kullandığınız map tablosunun ekran görüntüsünü bana yolarmısınız yada foruma yükleyebilirmisiniz?


    en son dün yaptığım bu....
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
  • tüm değerleri -5 yapsamda oluyor... dün +5 yaptım. şimdilik böyle bakalım.
  • gecenlerde serdar bey ile bu konuda bi terreddüt yaşamıştık o da görünce yorumunu yapacaktır.. bana göre map tablonuzda şöyle bir sorun var mesela 1000 devir sütununda 4.5 milisaniyeden sonra katsayılar düşmeye başlıyo yani 4.5 ms 146 iken 6ms 145 e düşmüş ve gitgide düşüyor bana göre bu düşüş 8 ms den sonra olmalı ( çünki ecuyu resetlediğinizde de bu şekilde değerler çıkıyor eger bunu örnek alırsak 8 ms ye ye kadar katsayılar artmalı 8ms den sonra düşmeli) ama serdar bey düşmemesi gerektiğini söylemişti... neyse map tablosunuda görünce sizin nozulun çok büyük seçildiği kesinleşti.. ayrıca otomatik kalibrasyoında değerlerin çok düşük çıktığından bahsetmişsiniz aracınızn benzin enjektör süresini dikkate aldığımızda zaten map tablosunun ilk 3 satırı kullanılmıyor ( en azından rolantide dikkate almayın) o nedenle ilk 3 satırdaki değerler düşükse bunu dikkate almayın 3.5 milisaniyeden sonraki degerlere bakın tüm devirlerde




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.