Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
317.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    Eğer aracınız toyota ise fan lamba ısıtıcı aç kısmında dediğini yaparsanız kalibrasyon yapamaıyor.Bende öyle o yüzden o kısımda yükleme yapmadan direk kalibrasyona devam ediyoruz.Tartarini servistede aynı şekilde yaptılar.Birde öyle deneyin derim.


    evet pegasus33 dediğiniz gibi yaptım bugün. fanı ışıkları aç dediğinde açmadan direk entere bastım ve öle otomatik kalibrasyon yaptım. dediğiniz gibi otomatik kalibrasyonu 1-2 dk içinde tamamladı. çok ilginç ışıkları fanı ısıtıcıyı açtığımda orda kalıyor devam etmiyor. hemde güzel bir kalibrasyon yaptı
    bir görüntü vereyim

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    7 birim fakir karışım çıktı. 7 brim arttrırsam değerleri tam oturuyor ama ben ellemedim bu şekilde bıraktım. bakalım böyle bir denicem....

    evet benim gibi otomatik kalibrasyon yapamayan arkadaşlar. sistem ışıkları fanı resistansı aç dediğinde açmadan direk entere basarsanız kalibrason oluyor..




  • Merhabalar,

    @admiral4444

    İşte bahsettiğim firmware/yazılım hatası bu gibi yanlış yönlendirmeler, yazılım firmware'e göre yönlendirmeyi yapamıyor.

    @delican77

    Fransız grubu araçlar hakkında fazla bilgim yok, benzinde de aynı şekilde gezinmeler var mı buna bakmanız gerekiyor. Çıkan SFT değeri -5 ise %5 fakirleştirmeye çalışıyor demektir. Bu durumda harita komple seçilerek %5 değer düşürülür (-5). Tabii bu durum en güzel benzin lpg kayıtlarını karşılaştırarak doğru devir aralığında farklı oranlarla yapılır. Yapılacak her kayıt başlangıcı sıcak motorla yapılmalıdır.

  • tartarininin bu en son yazılımı 6.0.1 kesinlikle çok iyi çok hızlı ve çok güzel kalibrasyon yapıyor.. admiral4444 değerlerin düşük çıkmasına bakmayın aracı kullanıp performans ve yakıtı ölçüp ona göre karar verin.. benim değerlerde eskisine göre düşük çıktı ancak arac suan benzinden bile iyi diyebilirim uzun yolda son deneme sansım olmadı ancak sehir içinde güzel tepkiler veriyo arac yakıtı ölçemedim ama map tablosu zaten düşük çıktı
  • Mscsi Hocam,
    Aracı benzinde çalışırken SFT değerleri aksine - değerlere geçiyor -10,-20 gibi ama LP gde ise rolantideki tespitlerim bunlar, + değerlere geçiyor +10,20,30 lu değerlerde düzeltmeye çalışıyor.buradan şu sonucu çıkarıyorum tabiki sizlerin değerli görüşlerinide almak isterim. Araç LPG de fakir kaldığı için zenginleştirmeye çalışıyor benzindede normal değerlerine geri gelebilmek için karışımı tekrar fakirleştirmek için çabalıyor.Buraya kadar her şey doğal ama LPG de madem karışım fakirdiyse LTFT değeri niye -5 gibi bir rakamda duruyor onunda + lı rakamlara doğru yükselmesi gerekmezmi tezat burda yada acaba LTFT geç reaksiyon verdiği için daha + lı değerlere çıkamadımı aklıma bu geliyor.Saygılar...

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak

    buda tablo gibi bişey değerler böyle değişiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 2 Mayıs 2011; 19:47:57 >




  • performans gayet iyi . 4. vites 195 gördüm 7000 de devir kesiciye giriyor normalde kesiciye çok az kaldı. zaten önceki map değerlerine çok yakın değerler. bende iyi kalibrasyon yapmışım yani :D
    sayenizde arkadaşlar herşey için teşekkürler serdar bey(mscsi), 23korg23, pegasus33.... ve emeği geçen herkez.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi admiral4444 -- 2 Mayıs 2011; 18:14:23 >
  • ve marişimin mükafatı bıcı bıcı oldu... iç dış güzelce temizlendi..... :D 2011 model oldu ona birkez daha aşık oldum... :)

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
  • admiral4444 aracın cekişi eskisi gibi mi? 195e ulaştınız ama eskisine göre dahamı erken ulaştınız yada gec yada benzine göre nasıl? eger cekiş daha iyi ise yakıtınız düşecek sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    admiral4444 aracın cekişi eskisi gibi mi? 195e ulaştınız ama eskisine göre dahamı erken ulaştınız yada gec yada benzine göre nasıl? eger cekiş daha iyi ise yakıtınız düşecek sanırım


    aynı yaa dedimya zaten benim yaptığım kalibrasyon ayarına çok yakın bir ayar... öncede böle idi... öncede rüzgar ve havaya göre 190-195 arası yapıyordu. şimidde öle. ..zaten ilk ayarım buna yakındı . ben 5 er birim arttırmıştım tam eşit olsun benzin ms leri diye. şimdi ellemedim. aslında 5 er birim arttırsam ms ler tam uyuyor. ama otomatiğin sonucu bu diye ellemedim.
  • güle güle bin kardeş maşallah çok temiz araç Allah kaza bela vermesin.kendi yaptığım lpg kablom yandı yenisini yapınca verdiğin 6.0 ile 49500 yükleyeceğim nasipse.İnşallah daha iyi olur şu ankinden.Hayırlı sürüşler topiği canlı tutalım yinede derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pegasus33 -- 3 Mayıs 2011; 0:09:27 >
  • Firmware yüklerken yine yanarsa ECU tekrar iletişime geçmez, kompenant kalitesini yüksek tutmanız lazım.
  • Bu akşam pc yi bağladım araca tamda tahmin ettiğim gibi değerler çok düşükmüş biraz oynadım haritayla önce rolantide benzin ms sini eşitledim Ardından tüm eipmanlar açık klima far vs. onuda eşitledim Ardından tek tek böyle 4000 Devire kadar yaptım bir klimalı vs ile birde klimasız şekilde alt tarafta kalan yerleride biraz ezbere doldurdum 5000 ve 6000 deviri falan sizce arkadaşlar nasıl olmuş bana baya farklı geldi acaba bu lpg ciler hiçmi bilmiyolarmış falan dedim nasıl ayar yapmışlar ama bi taraftanda olm karmakarış ettin galiba bak şimdi çok yakarsa diyede kurtlandım.Amaaracın çekişi vites atlamaları falan bu kadarla bile gayet güzel geldi bana.

    Bu ilk hali yedeğinide aldım bunun
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    Buda benim değiştirdikten sonraki hali umarım mahfetmemişimdir ama eşitlenmede anca böyle oldu çokta fark var bilmiyorum ama göreceğiz
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 4 Mayıs 2011; 23:24:36 >




  • Bence gayet güzel olmuş en güzeli deneyip bakın yakıt durumu gidişi nasıl.Zaten sıkıntı olursa farkedersiniz.Bencede ilk tablo normal değil.Sonuçları paylaşmanızı bklriz.
  • İkinci görüntü bu gün yaptığım kalibrasyon ve ayarın görüntüsüdür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 4 Mayıs 2011; 23:28:03 >
  • ilk değerlerin çok berbat. onun üzerinden kendi yaptığın düzenlemede çok uuygun olmaz. bence ecu yu resetle ondan sonra bir otomatik kalibrasyon yap. ondan sonra kendin map sayfasından rolantde benzin ecu sunu eşitle çok daha güzel bir ayar olacaktır... zaten otomatik kalibrasyon çok güzel bir ayar yapıyor. yada otomatik kalibrasyon yap öle bırak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: admiral4444

    ilk değerlerin çok berbat. onun üzerinden kendi yaptığın düzenlemede çok uuygun olmaz. bence ecu yu resetle ondan sonra bir otomatik kalibrasyon yap. ondan sonra kendin map sayfasından rolantde benzin ecu sunu eşitle çok daha güzel bir ayar olacaktır... zaten otomatik kalibrasyon çok güzel bir ayar yapıyor. yada otomatik kalibrasyon yap öle bırak.

    Sayın admiral4444 Ecu Resetleme derken benzin ecusumu LPg ecusumu LPG ecusu ise nedir nasıl yapılır birazcık tarif ederseniz onu denerim otomatik bir kalibrasyon denedim ama çokta güzel çıkmadı o da fakir bırakıyordu sonra kendim yukarıda dediğim gibi 4000 d/d ya kadar elle ayarlama yaptım zaten bu ilk denememdi ama şu kesin ki aracın sesi çalışması çekişi inanılmaz değişti benzin m sniyesini sabit tutmamla beraber araba inanılmaz fakirdeymiş anladığım kadarıyla .Anlayamadığım benim ustalar neden bu kadar fakirde tutmaya çalışmışlar bu değerleri acaba az mı yakacağını düşünüyorlar böyle olması gerekenler ilk tablonun çok çok üstünde yanılmıyorsam birde izlediğikm yol nasıl bir klimasız eşitleme birde klimalı eşitleme en azından birazcık yük ayarı gibi bir şey oluyor. Birde sütunun alta doğru değerleri ni nasıl ayrlıyoruz çünkü şu değişkenleri yapınca sütunun içinde bazı bölümlerle oynamak gerekiyor 1-rolanti klimalı klimasız 2 -1000 devir klimalı klimasız 3-2000 devir klimalı klimasız 4-3000 devir klimalı klimasız gibi yani sutunda ayarlanması gerekenleri sağa doğru satırda işaretleyip aynı yüzde oranında artırsak yada eksiltsek duruma göre yeterli olurmu yoksa calibresyonla oluşan haritanın tamamını mı seçerek yüzdeyi girecez yani sadece eşitlemek için kullandığımız bölümlerin dışında kalan yerleri calibrasyon sonucunda sabit mi bırakcaz. tablonun geriye kalan kısmını nasıl halledeceğiz.Birde bu benzin ecusunu benzinle gezmenin dışında nasıl sıfırlayabiliriz benimki siemens Hani kutup başı falan sökmenin bir faydası olurmu kararlı bir benzin haritasından kalibrasyon yapmak her şeyden önemlisi galiba Değerli fikir ve görüşleriniz benim için çok önemli Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 4 Mayıs 2011; 14:25:19 >




  • tartarini programını açtığında araç konfigirasyonuna gir. oradaki ecu markası ateşleme ıvır zıvırı not et. sonra sol üst köşedeki kofigirasyona tıkla ve ecu parametrelerini geri yükle de. böylece lpg ecu sunu resetlemiş oluorsun. sonra lpg enjektör tiğini seç ateşleme ve diğerlerini seç ve otomatik kalibrasyon yap. otomatik kalibrasyonun map menüsünden sadece rolantide benzin ecusunu eşitlemen yeterli tabi bunu yaparken sadece o hücreyi değil . tüm sütunları seç ve değerleri beşer onar arttırıp azaltarak yap. büyük ihtimalle sıkıntın kalmıcaktır. eğer bir sıkıntı yoksa her devire öle tek tek ayar yapmana gerek yok. eğer sıkıntı olursa labtoopla yolda hareket halinde ayar yapman gerekir
  • Doğru montajda ve doğru nozul/basınç seçiminde yolda kalibrasyona ihtiyaç yoktur.
  • delican77 öncelikli olarak sizin sorununuz nedir? ikinci olarak aracınızın mmotor gücü, nozul çapınızı ve regülatrö basıncını veriseniz daha mantıklı yorumlar yapılabilir... ayrıca admiralin dediği gibi yapmanızı öneririm.. zaten yedek almışsınız ecuyu resetleyin sonra otomatik kalibrasyon yapın ama size bir önerim daha olacak öncelikle aracın ecusunu resetleyin daha sonra kalibrasyon işine başlayın ve sizde 41.50 yi yükleyin bu arada firmware yüklerken aracı benzine almayı unutmayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: admiral4444

    tartarini programını açtığında araç konfigirasyonuna gir. oradaki ecu markası ateşleme ıvır zıvırı not et. sonra sol üst köşedeki kofigirasyona tıkla ve ecu parametrelerini geri yükle de. böylece lpg ecu sunu resetlemiş oluorsun. sonra lpg enjektör tiğini seç ateşleme ve diğerlerini seç ve otomatik kalibrasyon yap. otomatik kalibrasyonun map menüsünden sadece rolantide benzin ecusunu eşitlemen yeterli tabi bunu yaparken sadece o hücreyi değil . tüm sütunları seç ve değerleri beşer onar arttırıp azaltarak yap. büyük ihtimalle sıkıntın kalmıcaktır. eğer bir sıkıntı yoksa her devire öle tek tek ayar yapmana gerek yok. eğer sıkıntı olursa labtoopla yolda hareket halinde ayar yapman gerekir


    Aynen dediğiniz gibi ayrıca bu gün 30 40 km benzinlede yola aldım ve hiç lpg ye geçmeden tekrardan kalibrasyon yaptım Bu seferki harita çok daha güzel çıktı ayrıca bununlada yetinmedim.Tekrardan rolanti ve 5000 e kadar tüm devirleri tek tek ince ayarlarla eşitledim Üstüne üstlük aynı işlemi her devir için atyrıca klima cam ıstıcı farlar açıkkende kontrol ederek küçük düzeltmelerle neredeyse tüm haritayı bire bir hale getirdim. Ayrıca güvendiğim bir arkadaşım direksiyonda devirleri Ayağıyla tam sağlayarak bana yardımcı oldu bende tüm benzin devir ms ye ve lpgdeyken ms niyelerini not ettim ve değişiklikleri tüm bu notlarıma göre gerçekleştirdim ve tekrardan her devirin sağlamsını yaptık tüm devirlerde benzinde ms ne ise LPG dede aynı değerlere sıfırladık. nakış gibi haritayı işledik.Umarım tüketimide güzel olur. en son yapılandırılan haritadayıda birazdan ekleyecem.Saygılar... Not : Yeni Harita yukarıya eklenmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 4 Mayıs 2011; 23:30:13 >




  • bu gün itibariyle 4950 yükledim işin açığı plan değerleri çok düzgün gelmedi ama benzin enjeksiyon süresi doğru olunca bişey yapmadım bakalım kullanım nasıl olacak
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.