Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
317.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1000 devir sütununda 8ms iken 140 ama 10ms de 129a düşmüş.. 2000 devir sütununda 145den 133e düşmüş
  • Ben şu valtek tipi enjektörler hakkında verdiğiniz bilgiye takıldım Sonuçta sistemde belirli bir vakum varken açılıp kapnma yoluyla belirli debi ile belirli ms de yakıt vermesi ile püskürtmesi arasında nasıl bir fark olabilir.Yani sağlıklı çalışma açısından bir sıkıntı olmaz sanırım .Yada sizce ne farkı olabilir
  • Merhaba, satıcı laflarına çok itibar etmeyin, bütün enjektörler aynı prensiple çalışıyor. Bazılarının tepkime süreleri çok iyi fark o. Şu an kullandığım 3ohm valtek enjektörler ile 4. vites redline çevirebiliyorum.

    @admiral4444
    Yasin beyin dediği gibi nozullarınız kesinlikle büyük.

  • bu yaptığım otomatik kalibrasyon sonucu marea tartarini
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    buda servisin yaptığı kalibrasyon kabloyu ilk bağladığımda yedeklemiştim her ihtimale karşılık
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    serdar bey bu enjektörleri 5 senedir 60bin km dir kullanıyorum. hem yakıttan hem performanstan çok memnunum. büyük nozul ne gibi bir sıkıntıya yol açar.




  • serdar bey daha önce sizinle konuşmuştuk satırlarda 8ms den sonra katsayıların azalması bu valtek enjektörlerin tepkime süresi ile ilgili değilmi? daha doğrusu benzinde 8 ms de iken lpg nin milisaniyesi 13-14ms civarı oluyor bu süreden sonrası kopmle açık kalmıyor olabilir mi?
    ayrıca hepsinin calışma prensibi aynı ise mesela prins neden daha fazla tasarruf vaadediyor bunu büyük sebebi enjektörleri değil mi?
  • admiral4444 kendi yaptığınız kalibrasyonu deneyip yakıtı ve performansı kontrol edip sonra bize yorumlarmısınız? bu arada ben bugün 4150 yükleyip yeniden otomatik kalibrasyon yaptım eskisinden biraz fakir değerler çıktı ama performansta bi düşüklük hissetmedim ama cok kısa mesafe kullandığımdan pek anlayamadım.. ayrıcada ecu ile bağlantı kurulduğunda direk lpg ile calıştırma menüsü komple kayboluyor dediğiniz gibi... sanırım siyah eculerde (AEB2001PC) kullanılan bi özellik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    admiral4444 kendi yaptığınız kalibrasyonu deneyip yakıtı ve performansı kontrol edip sonra bize yorumlarmısınız? bu arada ben bugün 4150 yükleyip yeniden otomatik kalibrasyon yaptım eskisinden biraz fakir değerler çıktı ama performansta bi düşüklük hissetmedim ama cok kısa mesafe kullandığımdan pek anlayamadım.. ayrıcada ecu ile bağlantı kurulduğunda direk lpg ile calıştırma menüsü komple kayboluyor dediğiniz gibi... sanırım siyah eculerde (AEB2001PC) kullanılan bi özellik


    yaptığın otomatik kalibrasyonun bir görüntüsünü koyman mümkünmü?
  • şuanda yüklü olan kalibrasyon bu.. bi süre deneyeceğim bi süre sonra aracın ecusunu resetleyip tekrar kalibrasyon yapacağım.. bu arada ilk yaptığım kalibrasyonu kaydetmedim sonra lpg ecusunu resetleyip tekrar kalibrasyon yaptım çıkan tablo bu.. eski tabloma göre daha düşük degerler mesela önceden 168 olan katsayı şuanda 155 olmuş

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
  • Selamlar, Serdar Beyin (mscsi) yönlendirmesiyle konuyu buldum.Pazartesi günü kısmetse bende bağlantı kablosunu alacağım.Öncelikle Mükemmel bir konu olmuş bunu belirtmek isterim. İnanın zevkle baştan sona okudum pirintırdan çıktılar alarak döküman niteliğine bile kavuşturdum ,yazılan değerli bilgi ve tecrübeleri.Arayıpta bulamadığım bilgilerdi bunlar.Benim kitim Tartarini ,aracım megan 1 1.6 16 v 110 HP Taktırdığım bayi ist avr yakasında bu işin ehli kişiler ve kendileriyle yakın dostluğumda bulunmasına rağmen hatta ayar vs. ye para dahi ödememe yada almamalarına rağmen , tamam hallettik ayarladık diye 30 sn de ayar yapılmasından duyduğum sıkıntı ve kendilerine aracı ayara bağlayın demekten utandığımdan ve usandığımdan artık bende kendi ayarımı kendim yapmak için kolları sıvadım.Geçenlerde Bİr elm 327 cihazı aldım.Ve buradaki LTF nin - 5 gibi bir değerde olduğunu gördüm. Konuyu okumadan da önce ,sağdan soldan edindiğim bilgilerle (altın gibi her kez kasada saklıyor) aracın lpg de zengin yaktığını düşünüyordum. Okuyuncada zaten kesin kanaat getirdim.LPG servisinde Araç hiç obd ye bağlanmamıştı. aldığım çok iyi oldu. Kısmetse lpg bağlantısıda olunca kafama takılanlar üzerinde daha fazla uğraşma fırsatım doğacak.Şİmdi bir iki şey öğrenmek istiyorum; Bu LPG ayarı yapılırken obd ile desteklenirse diye yorumlar okudum obd nin STF değerlerinden mi destekten söz ediliyor yada obd nin nasıl bir yardımı olacak. Birde benim aracıma takılan kit (dostluk münasebeti nedeniyle) o an normalde benim araca takılacak kit ellerinde yoktu yada takmak istemediler başka bir kit taktılar diğerinin fiyatından .Üzerinde tartarini sequental yazılı tıpkı aracın orjinal ecusu büyüklüğünde bir ecusu var ve yoğuşturucusuda diğerlerininkinden daha büyük dediklerine göre 150 HP ve üzeri araçlarda bu kitleri kullanıyorlarmış sadece enjektörlerinden bir şey anlamadım sadece üzerinde AMP yazıyor ve çok sesli çalışıyorlar.Şİmdi ben bu kitle ve yazılımlarla bu ayarlama ve kalibrasyonlar sırasında sıkıntı yaşarmıyım? Hani ecunun modeli nedir ne bileyim temel paremetreleri nelerdir falan Netten hiç bir bilgiye ulaşamadım. Takılan yerede soramıyorum boş ver abi en iyisinden seninki deyip geçiştiriyorlar beni.Zaten esas fiyatı diğer kitin neredeyse iki misline yakındı.Bende hiç bir şey diyemiyorum böyle dediklerinde .Elim anahtar kontrol kalemi klevye vs tutar az çok Bilgisyardanda anlarım. Arcımın bir çok arızasını kendim söküp yaparım elimden geldiğince. Kısmetse bu saatten sonra bende konunun sıkı takipçisi olmaya çalışacağım.Hepinize emekleriniz ve değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 30 Nisan 2011; 1:03:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    şuanda yüklü olan kalibrasyon bu.. bi süre deneyeceğim bi süre sonra aracın ecusunu resetleyip tekrar kalibrasyon yapacağım.. bu arada ilk yaptığım kalibrasyonu kaydetmedim sonra lpg ecusunu resetleyip tekrar kalibrasyon yaptım çıkan tablo bu.. eski tabloma göre daha düşük degerler mesela önceden 168 olan katsayı şuanda 155 olmuş

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    23korg23 sizin değerler benim ve vw borası olan benim arkadaşımın değerlerine göre en az 30 ar birim yüksek bunun sebebi nedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: delican77

    Selamlar, Serdar Beyin (mscsi) yönlendirmesiyle konuyu buldum.Pazartesi günü kısmetse bende bağlantı kablosunu alacağım.Öncelikle Mükemmel bir konu olmuş bunu belirtmek isterim. İnanın zevkle baştan sona okudum pirintırdan çıktılar alarak döküman niteliğine bile kavuşturdum ,yazılan değerli bilgi ve tecrübeleri.Arayıpta bulamadığım bilgilerdi bunlar.Benim kitim Tartarini ,aracım megan 1 1.6 16 v 110 HP Taktırdığım bayi ist avr yakasında bu işin ehli kişiler ve kendileriyle yakın dostluğumda bulunmasına rağmen hatta ayar vs. ye para dahi ödememe yada almamalarına rağmen , tamam hallettik ayarladık diye 30 sn de ayar yapılmasından duyduğum sıkıntı ve kendilerine aracı ayara bağlayın demekten utandığımdan ve usandığımdan artık bende kendi ayarımı kendim yapmak için kolları sıvadım.Geçenlerde Bİr elm 327 cihazı aldım.Ve buradaki LTF nin - 5 gibi bir değerde olduğunu gördüm. Konuyu okumadan da önce ,sağdan soldan edindiğim bilgilerle (altın gibi her kez kasada saklıyor) aracın lpg de zengin yaktığını düşünüyordum. Okuyuncada zaten kesin kanaat getirdim.LPG servisinde Araç hiç obd ye bağlanmamıştı. aldığım çok iyi oldu. Kısmetse lpg bağlantısıda olunca kafama takılanlar üzerinde daha fazla uğraşma fırsatım doğacak.Şİmdi bir iki şey öğrenmek istiyorum; Bu LPG ayarı yapılırken obd ile desteklenirse diye yorumlar okudum obd nin STF değerlerinden mi destekten söz ediliyor yada obd nin nasıl bir yardımı olacak. Birde benim aracıma takılan kit (dostluk münasebeti nedeniyle) o an normalde benim araca takılacak kit ellerinde yoktu yada takmak istemediler başka bir kit taktılar diğerinin fiyatından .Üzerinde tartarini sequental yazılı tıpkı aracın orjinal ecusu büyüklüğünde bir ecusu var ve yoğuşturucusuda diğerlerininkinden daha büyük dediklerine göre 150 HP ve üzeri araçlarda bu kitleri kullanıyorlarmış sadece enjektörlerinden bir şey anlamadım sadece üzerinde AMP yazıyor ve çok sesli çalışıyorlar.Şİmdi ben bu kitle ve yazılımlarla bu ayarlama ve kalibrasyonlar sırasında sıkıntı yaşarmıyım? Hani ecunun modeli nedir ne bileyim temel paremetreleri nelerdir falan Netten hiç bir bilgiye ulaşamadım. Takılan yerede soramıyorum boş ver abi en iyisinden seninki deyip geçiştiriyorlar beni.Zaten esas fiyatı diğer kitin neredeyse iki misline yakındı.Bende hiç bir şey diyemiyorum böyle dediklerinde .Elim anahtar kontrol kalemi klevye vs tutar az çok Bilgisyardanda anlarım. Arcımın bir çok arızasını kendim söküp yaparım elimden geldiğince. Kısmetse bu saatten sonra bende konunun sıkı takipçisi olmaya çalışacağım.Hepinize emekleriniz ve değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.Saygılar...


    delican77 bizde yeniyiz bu konuda. mevcut sorularına yardımcı olamıcam. aramıza hoşgeldin. bizde seninle aynı dertlerden müzdasripiz. ama saolsun serdar bey yardımcı oluyor. o okursa eğer sana yardımcı olabilir...

    bizim şimdilik yapabildiğimiz basit kalibrasyon işlemler. obd cihazımız maalesef yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi admiral4444 -- 30 Nisan 2011; 14:46:41 >




  • Hoş bulduk Teşekkür ederim.OBD cihazının faydası olacaksa çalışmalara benimkini her zaman kullanabilirsiniz.(Şayet istanbulda iseniz).Tahminimce STFT ve LTFT değerini izlemek amaçlı kullanabiliriz.Üstatlar bizleri aydınlatacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 30 Nisan 2011; 22:01:08 >
  • LTFT -5 demiştim yukarda ama akşam bağladım yanılmışım arkadaşın arabasıyla karıştırdım galiba onunkinede bakmıştık o aklımda kalmış. Benimkinde LTFT +8.6 Stft ise + 5 ile +20 arasında geziyor.Galiba hesap tam tersi benim araba LPG de fakir kalıyor.Değerler artırılacak.
  • admiral444 bendeki nozullar 2mm sizinki 2.5 mm ve regülatör basıncı 1 bar.. sizinki 1.04 bar ( gerçi fark yok gibi) kısacası sizin nozullarınız benimkinin %25 daha büyüğü dolayısıyla değerlerde sizinkine göre %25 az olmalı.. tabi başka değişkenlerde vardır enjeksiyon süresi gibi ama basitce bu şekilde değerlendirebiliriz...

    delican77 serdart bey pazar günleri girmiyor nete :) ben bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım.. OBD kablosunun lpg ayarındaki tek fonksiyonu LFT ve SFT değerlerini kontrol etmek ve araca en sağlıklı lpg ayarını yüklemektir.. sizin şuanki ayarınız %5 fakir durumda ve hızlanma esnasındada fakir kaldığı için %20 ye uzuyor gibi görünüyor fakat benzindeki SFT değerini bilmeden yorumlamak olmaz diye düşünüyorum yanlışım varsa serdar bey ve diğer arkadaslar düzeltir.. size tavsiyem aracınızı bir süre sadece benzin ile kullanın 200-300 km kadar.. LFT değeri normale dönsün ve SFT değeride benzinde kaç çıkıyo ona bakın sonra lpg yi ayarlayın.. diyelimki bu işlem sonucunda benzinde SFT +3 çıktı ve lpg de +5 çıktı o zaman demekki lpg %2 fakir kalmış..




  • sayın admiral4444 serdar bey ile görüşün OBD ile ilgili size yardımcı olacaktır.. kaliteli obd kabloları var kendisinde piyasadaki çin malı çakmalardan değil yani..
  • 23korg23 Teşekkür ederim yorumunuz için .Galiba şu lpg kablosu gelip benz.lpg enj süreleri arasında fark olup olmadığı kontrol edildikten sonra bazı şeyler iyice su yüzüne çıkacak hepsinin doğru bir değerlendirilmesi ancak o zaman mümkün olabilir.Birde Benim kitle ilgili düşünceniz nedir acaba yada bir fikriniz, bilginiz varmı böle kocaman bir kitle karşılaştınızmı arkadaşların tartarini kitlerin beyinlerine yoğuşturucularına bakıyorum küçücük geliyor gözüme. Benimki büyük diye bir sorun oluşturmaz umarım.Saygılar...
  • rica ederim. beyin ( ecu ) boyutu değişik değil eski sistemde aynı yeniside eski eculer metal kasa ama yeni eculer plastik kasa... regülatöre gelince büyük olmasının sorun oluşturacağını sanmıyorum önemli olan basıncıdır diye düşünüyorum, eger küçük olsaydı sorun olabilirdi.. bu arada bu başlığı başından itibaren iyice okuyun kablonuz gelene kadar bilgi sahini olun ve tartarini yazılımını pc ye kurup kurcalayın yedekleme vs gibi özelliklerini öğrenin... benzin ile lpg enjeksiyon süreleri mutlaka farklı olacaktır.. lpg valtek enjektörler için en az 4 ms en fazla da benzin enjeksiyon süresinin 2 katı olmalı... yani benzin ile lpg enjeksiyon süreleri birbirine eşit olmayacak
  • Anlıyorum Tartarini nin elimdeki yazılımını ingilizce pdf sine kadar ezberledim zaten .Eşit derken kastım m saniye olarak eşitliği değildi. Araç benzindeykende lpgdeykende benzin enj sürelerinin ve miktarlarının eşitliğiydi yani amaç benzin enj süre ve miktarının her iki yakıttada aynı kalmasını( LPg enj süresi ve benz enj süresi ve miktarlarının ms cinsinden eşitliği bu noktada önem arzetmiyor) lpg haritası üzerinden her devirde sağlamaya çalışmak bu şekilde sıfırlanmış olan LTFT değerinin sabit kalarak yada maksimum sabit kalmasını sağlayarak aracın benzinde karekteristiğinin bozulmasının önüne geçmek,benzin ECU sunun enjeksiyon süre ve miktarını değiştirmeye çalışmasını engellemek dolayısı ile lpg ve benzin yakıtının en verimli şekilde yakılabilmesini ayarların olabilen en iyiye yakın durumda olmasını sağlamak bunuda lamda o2 sensörünün sadece benzin için var olması nedeniyle bu şekilde yapmaya çalışıyoruz Galiba konudan anlayabildiklerim bu şekilde yanılıyorsam düzeltin.Öğrenmek anlayabilmek için çırpınıyorum yardımlarınızlada inş çok daha iyi kavrayabileceğim.bu mevzuyu.Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 1 Mayıs 2011; 14:06:14 >




  • zaten lft ve sft ile ayar yapcaksanız devirlerle uğraşmanıza gerek yok ama öncelikli olarak aracınızı bir süre mutlaka benzinde kullanın ki normal benzin haritası oluşsun sonra bir kalibrasyon ve ara ara sft değerini kontrol edersiniz
  • Ama şöyle bir durum var bu gün işe giderken 15 dk aracı obd ye bağladım yolda okuma yaparak geldi Anlam veremediğim izah edemediğim bir ltf stf değerleriyle karşılaşıyorum kafayı yiyecem herhalde bu gidişle değerler aşağıda

    **** MİN AVARAGE MAX VALUE

    SFT -43% 5.85% 54.7% 0.0%

    LFT -5.5% -0.8% 3.9% 3.9%

    Bunu tam anlamış değilim bu yolda 15 km boyunca yazdığı değerler.ve LPG de sft inanılmaz değer aralıklarında oynuyor bu alet bir zengin karışımı kısmaya çalışıyor bir fakiri zenginleştirmeye çalışıyor hemde uçuk değerler arasında LFT nin ortalamasına bakıyorum -0.8 -1 bile değil ama max da +3.9 gibi bir değerde bu LFT de sürekli oynayıp duruyormu anlamadım gitti
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak

    Buda eve gelirken aldığım değerler inşaallah biri bana yardımcı olur .
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
    Buda rolantideki değerler hepsi araç LPG deyken



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 1 Mayıs 2011; 23:31:09 >




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.