Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
317.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet 3 günlük uzun yol depo 42 nokta kusur lt gaz aldı. 430 km de tekrar fulledim 110 ortalama hız ile (sadece bir kere 4. vites ile 195 km hız gördüm ve bıraktım yine 110 devam) 7.7 lt. dönüşte 90-100 ortalama hız ile. 415 km nin ortalaması 7,4 lt. süper. 90 ı geçmeyince hiç yakmıcak araç. performansta mükemmel.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi admiral4444 -- 9 Mayıs 2011; 18:57:20 >
  • Orijinalden alıntı: admiral4444

    evet 3 günlük uzun yol depo 42 nokta kusur lt gaz aldı. 430 km de tekrar fulledim 110 ortalama hız ile (sadece bir kere 4. vites ile 195 km hız gördüm ve bıraktım yine 110 devam) 7.7 lt. dönüşte 90-100 ortalama hız ile. 415 km nin ortalaması 7,4 lt. süper. 90 ı geçmeyince hiç yakmıcak araç. performansta mükemmel.....
    [/quote

    Bencede çok güzel yakmış sizin araç neydi ve motor kaçtı birde son map haritanızı ekleyebilirmisiniz.Ben hesap yapmaya bir türlü başlayamadım enson yaptığım ve bir süre dokunmak istemediğim haritam bu Aracım Megan 1 1.6 16V

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    Arkadaşlar sorum şu ki daha öncede yukarılarda belirtilmiş bazen standart harita üzerinde oynama yaparak Arcın kendi yaptığı haritadan daha düzgün harita elde edilebilirmi çünkü kendi Benzin ecusundaki LPG den kaynaklı düzensizlikler bildiğiniz gibi otomatik kalibrasyonla oluşan haritanında bozuk olmasına neden olabiliyor bu nedenle standart haritayı aracın rolantide benzin ms yesini eşitleyebilecek duruma kadar eksi değerle -%6 bu şekle getirdim sizcede düzeltmelerle ayarladığım haritadan daha dengeli olmamışmı yorumlarınızı almak isterim.Saygılar

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 10 Mayıs 2011; 23:39:01 >




  • Ya arkadaşlar bu 49500 süper yol bilgisayarı 10.3 ten aşağı göstermezdi hiç şu an 6.9 gösteriyor.Enteresanı doğruda.Yalnız aklma bunun fakir karışım yapıp motora zarar vermesi ihtimali gelmeye başladı.Neticede 2010 da çıkmış bizim enjektörler 2005-06 imalat.Sıkıntı olmasın sonra.Böyleyse eğer süper bişey
  • Bu 49500 son firmvare mi nerden bulabiliriz arkadaşlar bunu ben dün kontrol ettim ve güncelledim üzerinde 2250 varmış 4150 yi yükledim önce baya korktum ama sonra cesaretle güncelledim ve başarılı oldum eski versiyon çok eskiymiş birde bu firmwareleri güncellemenin ne faydası oluyor.Saygılar...
  • arkadaşlar ben atiker fast system 5.5.0 versiyonu çalıştıramadım araca bağlayınca yeni versiyon var diyor daha yeni versiyonu elinde olan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasus33

    Ya arkadaşlar bu 49500 süper yol bilgisayarı 10.3 ten aşağı göstermezdi hiç şu an 6.9 gösteriyor.Enteresanı doğruda.Yalnız aklma bunun fakir karışım yapıp motora zarar vermesi ihtimali gelmeye başladı.Neticede 2010 da çıkmış bizim enjektörler 2005-06 imalat.Sıkıntı olmasın sonra.Böyleyse eğer süper bişey


    bi yanlışlıkmı var? enson firmware 4150 değilmiydi? daha yenisi çıktıysa nerden temin ettiniz? ve bizimle paylaşmazmısınız?
  • arkadaşlar ben mscsi den kablo aldım ilk kalibrasyon vs. yaptım değiştirmem gereken ve ayarlamam gereken yerler nerelerdir yardımcı olursanız sevinirim...

    97 astra 1.6 16v sıralı sistem atiker şuanda 30 kr yakıyor

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aaydoogduu -- 10 Mayıs 2011; 19:01:10 >




  • Arkadaşlar çok özür 4950 nerden takıldı aklma bilmem doğrusu 4150 olacak 762 km yaptım 100 ila 140 arası hızda ortalama 6.5 yaktı.Enjektör değiştirme ile beraber yüklediğim için direk firmwire de marifet demek ne kadar doğru bilmiyorum ama çok fark var kesinlikle
  • @aaydoogduu
    2. resimdeki değerler normal görünüyor, tepeye yaklaşırsa basınç fazla yada nozullar büyük demektir, şu an görünen uyumlu. Ancak regülatör basıncınız yüksek olduğu halde bu uyum görünüyor o kısım ilginç. Benzin enjeksiyon süreleri rölantide ve sıcak motorda gaz'da 4,49 değerini veriyor. Aynı sürelerin araç benzinde çalışırken görünen değeri nedir?

    @pegasus33
    Seyehatinizde rakım inmediyseniz değerleriniz seyir hızınıza göre mükemmel.
  • arkadaslar bende bugün rolantide iken klimayı farları vs açtım ve tek tek tüm devirlerde ayar yaptım fakat özellikle 2-3-4-5-6 bin devirleri biraz zengin bıraktım çünki araç yüke binince düzelir yada yetmez fakirde bile kalabilir diye düşündüm. acaba yanlış mı yaptım.. 2-3-4-5-6 bin devirleri komple tarayıp +3 yaptım
  • Sayın 23 Korg 23
    Şöyle bir durum oluşyor otm kalibrenin üzerine oynama yaparak bende düşürmüştüm haritayı yakıtta çok azalmıştı.Bende tam her şey yoluna girdi diye düşünüyordum 2 gün önce dur birde OBD den bakayım şuna dedim iyikide bakmışım LTFT %+30 lara yanaşmış yani araç fakirde kalmış çekişide biraz düşmüştü neyse kendi kendine bir kalibre daha yaptırdım bu sefer değerler epey yüksek çıktı ellemedim ve o şekilde kullanmaya başladım LTFT tekrar düşüşe geçti iki günde %+10 lara kadar düşürdüm sıfıra en yakın yere kadar LTFT nin düşmesini sağlayıp tekrardan bir otm kalibre yapmayı düşünüyorum.Arkadaşlar bu işin sırrı LTFT sıfıra en yakınken otomatik calibre yapmakta yatıyor bu kesin ama ister benzinde düşürün LTFT yi ister LPG de sonuçta sıfıra yakın olmalı sonra zaten aracın kendi yapacağı ayarlama hemen hemen en güzel ayar olacaktır. Belki bu yapılan calibrenin üzerinde ufak tefek birkaç oynama yapılabilir Araç fakirdeyken yol bilgisayarı ortalama yakıtı benz enjektörlerine gönderilen enj miktarı sinyaline göre hesapladığı için zaten karışımın fakir olmasından dolayı STFT ve LTFT yide artırdığından benz enj ms sinide artırıyorr bu nedenle Ana ecuya göre tüketilen yakıtta sanki çok fazlaymış gibi oluyor yol bilgisyarındaki anlık ve 100 km deki yakıt değerleride çok yüksek oluyor bu nedenle. ama bu düzeltme işlemi sadece benzin enjektörlerine etkili LPG enjektörleri haritada ne değer varsa onu vermeye devam ediyor Ana ecu yaktım diyerek hesap yapıyor ama lpg ecusu bundan çok daha az yakıtı gönderiyor ve Araç olması gerektiğinden çok fakir çalışıyor.yol bilgisayarında benzinde anlık ve ortalama değer benzinde ne ise LPG dede o olmalı Mükemmel ayar bu Her şey bir yana öncelikle LTFT tertemiz 0 a yakın olmalı ondan sonra otom calibre yapılmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 24 Mayıs 2011; 9:22:01 >




  • Merhaba, fuel trim değerlerinizi sıfırlamaya çalışmayın. Benzinde kullanın, değerleri not edin, sonra aynı değerlere gelmesini sağlayın. Şu an için en sağlıklı yöntem budur.



    quote:

    Orijinalden alıntı: delican77

    yol bilgisayarında benzinde anlık ve ortalama değer benzinde ne ise LPG dede o olmalı Mükemmel ayar bu Her şey bir yana öncelikle LTFT tertemiz 0 a yakın olmalı ondan sonra otom calibre yapılmalı.



    Bu açıklama daha güzel olmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 24 Mayıs 2011; 13:04:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, fuel trim değerlerinizi sıfırlamaya çalışmayın. Benzinde kullanın, değerleri not edin, sonra aynı değerlere gelmesini sağlayın. Şu an için en sağlıklı yöntem budur.



    quote:

    Orijinalden alıntı: delican77

    yol bilgisayarında benzinde anlık ve ortalama değer benzinde ne ise LPG dede o olmalı Mükemmel ayar bu Her şey bir yana öncelikle LTFT tertemiz 0 a yakın olmalı ondan sonra otom calibre yapılmalı.



    Bu açıklama daha güzel olmuş.


    Aslında doğru söylüyorsunuz belkide arac Benzindede LTFT yi sıfıra düşüremeden +5 -5 değerlerinde çalıştırıyor olabilir. Bu nedenle benzinli kullanım sonucunda LTFT yi not edip LPG dede o değerlere yakın tutabilirsek ayar denilen şey o oluyor zaten. Ama şuda bir gerçek benzinde sorunu problemi olmayan örneğin manifold, conta boğaz kelebeği sorunları ve diğer buna benzer o araçta zaten ltft yi minumum düzeyde tutmaya çalışır yani sıfıra yakın




  • sayın delican 77 benim mesajımı yanlış anlamışsınız galiba.. benim tespitlerime göre otomatik kalibrasyon oldukça fakir karışım çıkarıyor ve ben en son ayarlamada tüm haritayı ortalam olarak +15 gibi bir degerle yükseltmiş oldum.. rolantideki ayarları birebir aynı yaptım fakat 2000 devirden sonrasını bilerek biraz daha zengin bıraktım, yani aracın tüm elektrik aksamı calışıyorken (uzun far,sis farı,klima vs) devri 2000 e getirdim benzine aldım benzin milisaniyesine bakıp sonra lpgye aldım baktım benzin milisaniyesi birazcık düşüşe geçiyor bunun üzerine 2000 den sonraki tüm haritayı tarayıp +3 yaptım.. yakıtı test ediyorum bakalım sonuc ne olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    sayın delican 77 benim mesajımı yanlış anlamışsınız galiba.. benim tespitlerime göre otomatik kalibrasyon oldukça fakir karışım çıkarıyor ve ben en son ayarlamada tüm haritayı ortalam olarak +15 gibi bir degerle yükseltmiş oldum.. rolantideki ayarları birebir aynı yaptım fakat 2000 devirden sonrasını bilerek biraz daha zengin bıraktım, yani aracın tüm elektrik aksamı calışıyorken (uzun far,sis farı,klima vs) devri 2000 e getirdim benzine aldım benzin milisaniyesine bakıp sonra lpgye aldım baktım benzin milisaniyesi birazcık düşüşe geçiyor bunun üzerine 2000 den sonraki tüm haritayı tarayıp +3 yaptım.. yakıtı test ediyorum bakalım sonuc ne olacak


    Hayır yanlış anlamadım bilerek söyledim ben azaltmıştım siz yükseltmişsiniz asıl söylemek istediğim şu benimde;Sizin yaptığınız otomatik kalibrasyon niye fakirde bırakmıştır? Dilim döndüğünce sizinkinide şöyle izah edeyim; Aracın LTFT değeri olması gerekenden çok düşüktür düşmüştür yanlış yapılan ayarlar neticesinde -20,-30 gibi bu durumda yaptığınız otomatik kalibrasyonda beyin şöyle bir algılama yapıyor; Zaten zengin karışım tüketiyor, bari kalibrasyonu bu oranda fakir tutayımda doğru kalibre olsun diyor ve sonuçta sizinki gibi fakir karışıma sebebiyet verecek bir harita oluyor elinizde.Şimdi bu gün benim yaptığıma bir bakın onu anlatayım. Demiştim yukarıda bir kalibrasyon yapmıştım sonuçta yakıt tüketimi güzeldi ama OBD deden bakınca +30 lar civarında bir LTFT görünce bende afalladım haritanın üzerinde oynayarak haritayı kısmıştım denebilir. Az yaksın hesabıyla ama bu seferde fakirde bırakmışım.Ardından hemen bir daha otomatik kalibrasyon yaptırdım LTFT nin %30 olduğu durumda bu sefer yaptığı kalibrasyonda değerler bariz şekilde yüksek çıkmıştı. Niyemi zaten fakir yakıyoruz %30 oranında bu orana göre Kalibreyi artırarak yapayım da doğru olsun diyor sizinkinin tersi durum.Neyse yeni yaptığım bu haritayla bu akşam itibariyle 3 gün 70-80 km yaptım Üç gün içindede fırsat bulduğum tüm durumlarda arabayı obd soketine bağlı pc ile gittim geldim. ve LTFT nin çok hızlı basamak basamak aşağılara düşüşüne tanıklık ettim. Bu akşam en son olarak LTFT nin %+1.5 olduğunu gördüm ve derhal sıcak haldeki motora calibre yaptırdım. Zaten tartarini yazılımı yönlendiriyor klimayı buz çözücü ışık vs. aç diye yani yüklüde kalibre etmiş olyor bir şekilde. Neyse uzatmayalım Ve yeni kalibrasyon tamamlandı. Değerlere bir baktım hakikaten mükemmel ilk fakir bırakan haritadan yüksek, son hızlı LTFT nin düşüşüne sebep olan haritadan düşük ortasında mükemmel değerleri olan bir harita çıktı karşıma. Dikkat edin (LTFT %+1.5) olması gerekene çok yakın. Bu durumda ne diyor beyin iyi yakıyoruz. Bu değerler oranında bir kalibrasyon yapalım artırmaya yada eksiltmeye gerek yok.Ben bu işi böyle deneyerek yanılarak görerek buldum. Zaten ne diyorlar bu işin iyi ustaları benzinde 100 -150 km gez sonra gel kalibreye diyorlar.işte tüm bu yukarıda saydığım ve bizzat şahit olduğum nedenlerle.Sıfıra yakın bir LTFT değeriyle zaten araç otomatik kalibrasyonla mükemmele en yakın haritayı şekillendiriyor.Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 24 Mayıs 2011; 23:46:32 >




  • Bu durumu ekran görüntüleriylede açıklamaya devam edelim.

    Bu harita Karışımı çok fakir bırakan ve altındaki LTFT değeri

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    BU haritayla LTFT yi düşürdüğüm zengin karışım haritası ve altında LTFT nin aşağı düşmesi

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    Bu da LTFT nin 1.5 olduğu durumda yapılan calibre sonucu şekillenen harita ve altında Son LTFT değeri

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    Umarım daha açıklayıcı olmuştur Obd sonuçlarında avarage( ortalamaya) bakınız...

    Buda bu akşam itibariyle uzun yolda 40 km kullanım sonucunda düzelen LTFT

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 25 Mayıs 2011; 20:00:18 >




  • benim durum anlattığınızdan farklı sayın delican77.. ben kalibrasyon yapmadan önce bir gece kutup başını söktüm sonra bir süre benzinde kullandım. ancak ben klimayı açmadan kalibrasyon yaptım ondan fakir bırakmış olabilir
  • Klimayı vs. açmadan kalibrasyon yaparsanız araç yüklü durumunun hesabını yapamıyor haritayı planlarken.Klima ve tüm aksesuarlar açılarak anladığım kadarıyla bir referans oran buluyor kendine ona görede diğer devirlerin yüklü durumlarını planlıyor bende daha önceden denemiştim klimasız düp düzgün 4.5-6ms ye nin oralar çok güzel periyodik şekilde çıkıyordu. ama iş o değil .gerçekte olması gereken. bizim gözümüze güzel görünen değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delican77 -- 25 Mayıs 2011; 22:50:03 >
  • sonradan hatırladım en son kalibrasyonu yaptığımda klimayı açmıştım ancak dediğim gibi oldukça fakir karışım çıkardı ( daha önce klimayı açmadan yapıyodum) neyse önemli olan o değil dediğiniz gibi önemli olan en doğru ayarı yapabilmek. benim şuan için obd den bakma sansım yok ancak yukarıda anlattığım gibi bir ayar yaptım. emin olmamakla birlikte suan yaktım düşmüş gibi görünüyor ama dediğim gibi emin değilim çünki gaz aldığım pompanın basın ayarı bozuktu sanırım hep 28 litre alan depom bu kez tam bitmediği halde 29 litre aldı yaklaşık 3 litrede içinde vardı galiba...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    sonradan hatırladım en son kalibrasyonu yaptığımda klimayı açmıştım ancak dediğim gibi oldukça fakir karışım çıkardı ( daha önce klimayı açmadan yapıyodum) neyse önemli olan o değil dediğiniz gibi önemli olan en doğru ayarı yapabilmek. benim şuan için obd den bakma sansım yok ancak yukarıda anlattığım gibi bir ayar yaptım. emin olmamakla birlikte suan yaktım düşmüş gibi görünüyor ama dediğim gibi emin değilim çünki gaz aldığım pompanın basın ayarı bozuktu sanırım hep 28 litre alan depom bu kez tam bitmediği halde 29 litre aldı yaklaşık 3 litrede içinde vardı galiba...


    İnanın bana,OBD den LTFT STFT nin durumunu görmeden mümkünü yok tam olarak bir ayar yapabilmenin benim teşhisim bu.Nedenmi çünkü otm kalibreye başlarken bile LTFT nin ne olduğunu bilmediğinizden.Yani o esnada benzin ecusunun enjektörlerine ne yönde bir düzeltme yaptığını göremiyorsunuz ve buda yapılan calibrasyonu ne yönde çıkaracağını kestirememenize yol açıyor eksi düzeltme yapıyorsa yapılan kalibre fakir çıkıyor + düzeltme yapıyorsa o esnada zengin bir harita çıkıyor. dediğim gibi düzeltme sıfır a yakın yerde olmalı ki calibrasyon doğruya yakın olsun altını çiziyorum doğruya yakın .Bu da tamamiyle yeterli değil üzerine birde obd den yolda sürüş esnasında log grafik almak lazım araç hangi devirlerde ne yönde düzeltmeye yöneliyor eksiye mi artıya mı grafikte bunuda görebiliyorsunuz ve sadece o sorunlu bölgeye + yada - müdahalelerde bulunuyorsunuz haritanın tümüne değil.Bu nedenlerle tam ayarı yakalayabilmek için obd den takip etmek gerekiyor.




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.