Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
317.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Allah razı olsun bende serdar beyden kablo alıp kendim kalibrasyon yaptım.yalnız harita sayfasından turuncu grafiği yukarı aşağı ayarlamayı beceremedim.bakalım öğrenicez inşallah.atiker fast sistem.
  • Fareyi grafik çizgisinin üzerine getir ve pc nin aşağı yukarı ok tuşları ile kaydır.Kolay gelsin,kablonuzda hayırlı olsun.Otomatik kalibrasyon yaptınız ise min.basıncı yüzde 20 düşürün ve çıkın.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayavas

    Allah razı olsun bende serdar beyden kablo alıp kendim kalibrasyon yaptım.yalnız harita sayfasından turuncu grafiği yukarı aşağı ayarlamayı beceremedim.bakalım öğrenicez inşallah.atiker fast sistem.
  • arkadaşlar bendede landirenzo kablosu var ama arcım değişdiğinden bu kablo boşa çıkıyor isteyen makul fiyattan veririm,ayarlarımdan memnunum bu yeni arabmda brc var,maşalah yaz kış hiç problem çıkarmadı
  • Selam arkadaşlar;Benim marea hlx dün zavoli pan evo tipi enjektörlerde sıkıntı olduğu için enjektör değişimi yaptılar.Daha önce araçta kalkışta ve ilk çalıştırmada tekleme yapıyordu araç şimdiki enjeksiyonlarda bu sıkıntılar giderildi ama değiştiren arkadaşla sohbetimizde kalibrasyon yapılırken benzin ile gaz milisaniye değerinin benzinden 2 kat fazla olduğunu gördüm.Arkadaşa sordum ustam bu nedir? dedim. abi bu zavoliler böyle prins alırsan aynı değerleri yakalarsın dedi.benim benzin değerim 3 ms iken gazda 6 ms idi.Enjektörleri değiştirdiğinde üzerinde bulunan uçlar kalın olanlardı sanırım 2.6 mm lik şimdi ise daha ince uçlu olanı taktı, tam bilmiyorum ama 2 mm olabilir.Benim araç gazı anormal derecede fazla yiyordu herkes 250-280 km yaparken bende 190 km anca yapıyordu.Arkadaş abi kalın uçlardan dolayı yakıtı fazla yemiştir şimdi normal yakıt değerlerine dönersin dedi ama bu milisaniye olayı kafama takıldı forumda bir arkadaş benzin ile gaz arasında ms en fazla %15 olması gerekiyor yazmış bende %50 bu değer dolayısı ile gene gaz sarfiyatı fazla olmayacakmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freecellop -- 31 Mayıs 2011; 11:58:44 >




  • Aracınızın performansı değişmeden tasarrufunuz çoğalırsa,boşverin milisaniyeleri,güle güle bol tasarruflu binin.


    quote:

    Orijinalden alıntı: freecellop

    Selam arkadaşlar;Benim marea hlx dün zavoli pan evo tipi enjektörlerde sıkıntı olduğu için enjektör değişimi yaptılar.Daha önce araçta kalkışta ve ilk çalıştırmada tekleme yapıyordu araç şimdiki enjeksiyonlarda bu sıkıntılar giderildi ama değiştiren arkadaşla sohbetimizde kalibrasyon yapılırken benzin ile gaz milisaniye değerinin benzinden 2 kat fazla olduğunu gördüm.Arkadaşa sordum ustam bu nedir? dedim. abi bu zavoliler böyle prins alırsan aynı değerleri yakalarsın dedi.benim benzin değerim 3 ms iken gazda 6 ms idi.Enjektörleri değiştirdiğinde üzerinde bulunan uçlar kalın olanlardı sanırım 2.6 mm lik şimdi ise daha ince uçlu olanı taktı, tam bilmiyorum ama 2 mm olabilir.Benim araç gazı anormal derecede fazla yiyordu herkes 250-280 km yaparken bende 190 km anca yapıyordu.Arkadaş abi kalın uçlardan dolayı yakıtı fazla yemiştir şimdi normal yakıt değerlerine dönersin dedi ama bu milisaniye olayı kafama takıldı forumda bir arkadaş benzin ile gaz arasında ms en fazla %15 olması gerekiyor yazmış bende %50 bu değer dolayısı ile gene gaz sarfiyatı fazla olmayacakmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Okifi

    Fareyi grafik çizgisinin üzerine getir ve pc nin aşağı yukarı ok tuşları ile kaydır.Kolay gelsin,kablonuzda hayırlı olsun.Otomatik kalibrasyon yaptınız ise min.basıncı yüzde 20 düşürün ve çıkın.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayavas

    Allah razı olsun bende serdar beyden kablo alıp kendim kalibrasyon yaptım.yalnız harita sayfasından turuncu grafiği yukarı aşağı ayarlamayı beceremedim.bakalım öğrenicez inşallah.atiker fast sistem.



    çok teşekkür ederim.sorunum hallodu.parametre sekmesindeki minimum basınç şu an 0.6 ya ayarlı bunu kaça düşürmem gerekli ve ne faydası olur.yanlış anlamayın öğrenmek için soruyorum.saygılar




  • arkadaşlar yeni yaptığım kalibrasyon değerleri böyle çıktı.dikkatimi çeken benim çarpan değerlerim 1,4 çizgisinden başlıyor.daha önce başka bir arkadaşınki 1,2 den başlıyordu.acaba benim benzin değerlerimdemi yüksekti.bide enjektör hata zamanları var üstte ve altta bunların mantığını bilen varmı

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayavas -- 2 Haziran 2011; 23:30:22 >




  • buda harita değerleri

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
  • buda benzindeki değerler

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
  • LPG Enj. Süresi / Benzin Enj. Süresi = Çarpan. Yani nozul çapına göre bu katsayı değişebilir. Her araçta aynı olmak zorunda değil. Enjektör hata zamanı hortum boyu uzun bırakıldığında senkronizasyon için kullanılıyor. Sübap açıldığı an enjeksiyon yapmanız gerekiyor, arada hortum boyu olduğu için zamanlamayı yakalamanız lazım, aksi taktirde alt devirlerde vuruntu olur bu da yataklara zarar verir.
  • teşekkür ederim Serdar bey.ozaman bu değerlerle devam edelim bakalım.
  • Rica ederim, enjektör nozullarınız kaçlık, bilginiz var mı?
  • ne yazıkki bilemiyorum.ama şuanda arabanın gidişi çekişi iyi gibi.
  • Hafta sonu aracımın emisyon değerlerini kontrol ettim. Standart otomatik kalibrasyon yapılı, sadece üst devirler için haritada performansa yönelik düzenlemelerim var. Sonuç LFT ve SFT aynen benzindeki değeri gibi +/- %0,8 içinde. Kit AEB ECU'lu Atiker Safefast. Montaj iyi ise otomatik kalibrasyon çok sağlıklı neticeler veriyor. Otomatik kalibrasyon sonrası değeri normal olmayan arkadaşlar önce montajı, nozul ve regülatör bar seçimini gözden geçirsin. Sonra ayar aşaması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Hafta sonu aracımın emisyon değerlerini kontrol ettim. Standart otomatik kalibrasyon yapılı, sadece üst devirler için haritada performansa yönelik düzenlemelerim var. Sonuç LFT ve SFT aynen benzindeki değeri gibi +/- %0,8 içinde. Kit AEB ECU'lu Atiker Safefast. Montaj iyi ise otomatik kalibrasyon çok sağlıklı neticeler veriyor. Otomatik kalibrasyon sonrası değeri normal olmayan arkadaşlar önce montajı, nozul ve regülatör bar seçimini gözden geçirsin. Sonra ayar aşaması.

    merhaba serdar bey.emisyon değerlerini eksozdan bakılıyor değilmi.daha sonra obd cihazıyla lft-sft değerlerinemi bakıyorsunuz.sizin bu obd kablosu benim araca uyarmı acaba.benim araçlarda tecrübeniz oldumu saygılar




  • Selam.Ben bir ay önce 2002 model marea hlx aldım satan arkadaş temiz dedi ama epey bir masraf ve vakit harcadıktan sonra aracımı adam etme yolunda sonuca ulaştım sayılır.Araçta mekanik olarak her problemi giderdik gaz konusunda çok az bir sıkıntımız kaldı araç çok fazla lpg yiyordu 100 km de 18 lt gibi ilk zavoliye gittiğimde enejktörleri değiştirip yerine daha küçük memeli enjektör taktılar daha sonra floryada ki ömer ustaya götürüp aracı bilgisayarlı konfügüre edip bazı değişiklikler yaptılar bunlardan bir tanesi aractaki basın ayarını arttırmak oldu.Birde bazı senkron düzeltmeleri yapıldı.Sonra aracı depoyu fulle trafiksiz ortamda 2500 devir civarinda 50 km yap sonra aynı pompadan bir daha fulle dedi.Bakalım bunları yapacağım.fiat yetkili servisindeki elemanlar bujilerin değişmesine gerek yoktur dedi ama zavoli servisindeki ömer usta değiştirmende fayda var dedi.Olmadı onlarıda değiştiririz ama benim esas sorum Gaz geçiş ms ile benzin geçiş ms'si arasında bende iki katı fark var benzin 3.4 ms gezerken gaz 7.1 ila 6.8 ms arasında gidip geliyor.Sizce bu normal mi yoksa sizin araçlarda bunu takip ediyormusnuz.Sitede yayınladığım bir tez'e göre gaz ile benzin ms değeri birbirne çok yakın olmalı diyor.Bu bağlamda acaba benim lpg sarfiyatım bu yüzden olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayavas

    buda harita değerleri

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    arkadaşlar bu grafikte devir nersi oluyor anlıyamadım.1000-2000-3000 gibi devirleri ayrı ayarlamak istesem grafikte bulamadım.neden deviri göstermiyor
  • Bildiğim kadarı ile devir gösteren durum yok.Yalnız şunu söyleyeyim,aracınızın harita değerleri çok güzel ve benzin ile lpg birbirini tamamlıyor gözüküyor.
  • Devir ile yakıt oranı her viteste farklı olduğundan motor yükü hesaba baz alınır. Enjeksiyon süreleri ile manifolt basıncı hesaplama için yeterlidir.
  • serdar bey ben otomatik kalibrasyon yaptıktan sonra klima dahil tüm elektrikli aksamları açıyorum ve benzin milisaniyeisini benzinde ve lpg de kontrol ediyorum bu durumda genellikle -10 ile -20 arası düşük degerler çıkıyor yani +10 yada +20 yapmam gerek duruma göre ki benzin milişsaniyeleri eşitlenmiş olsun... bu yöntem ne kadar doğrudur? ayrıca benim rolantide benzin milisaniyesi 2.65 ile 2.75 arası geziyor ve 2.0 mm nozul takılı regülatör basıncım 1 bar iken otomatik kalibrasyona ortalama olarak +15 yapmıştım....
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.