Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
317.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    serdar bey ben otomatik kalibrasyon yaptıktan sonra klima dahil tüm elektrikli aksamları açıyorum ve benzin milisaniyeisini benzinde ve lpg de kontrol ediyorum bu durumda genellikle -10 ile -20 arası düşük degerler çıkıyor yani +10 yada +20 yapmam gerek duruma göre ki benzin milişsaniyeleri eşitlenmiş olsun... bu yöntem ne kadar doğrudur? ayrıca benim rolantide benzin milisaniyesi 2.65 ile 2.75 arası geziyor ve 2.0 mm nozul takılı regülatör basıncım 1 bar iken otomatik kalibrasyona ortalama olarak +15 yapmıştım....

    Alıntıları Göster
    Merhaba Yasin bey, tartarini'nin otomatik kalibrasyon stratejisi bence çok doğru değil, rölantide yapılan otomatik kalibrasyon sonrasında yüke binmiş motor enjeksiyon sürelerinde lpg ve benzin olarak haliyle farklılıklar oluyor. En son çıkan firmware 'in gaz basarak yapılan otomatik kalibrasyon için durumunu incelemek lazım.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    Merhaba Yasin bey, tartarini'nin otomatik kalibrasyon stratejisi bence çok doğru değil, rölantide yapılan otomatik kalibrasyon sonrasında yüke binmiş motor enjeksiyon sürelerinde lpg ve benzin olarak haliyle farklılıklar oluyor. En son çıkan firmware 'in gaz basarak yapılan otomatik kalibrasyon için durumunu incelemek lazım.



    Alıntıları Göster
    serdar bey en son kalibrasyonu gaz basarak yaptım ve dikkat etti gaz basmayınca kalibrasyon çok uzuyor ve carpanlar yüksek çıkıyor oysa gaz bastğımda neredeyse 3-4 saniyede tamamlıyor kalibrasyonu... acaba hondanın benzin enjeksiyon süresi düşük olduğundan mı yapamıyor en son 2.0 mm nozul ve 1.1 bar ile yaptım kalibrasyonu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    serdar bey en son kalibrasyonu gaz basarak yaptım ve dikkat etti gaz basmayınca kalibrasyon çok uzuyor ve carpanlar yüksek çıkıyor oysa gaz bastğımda neredeyse 3-4 saniyede tamamlıyor kalibrasyonu... acaba hondanın benzin enjeksiyon süresi düşük olduğundan mı yapamıyor en son 2.0 mm nozul ve 1.1 bar ile yaptım kalibrasyonu

    Alıntıları Göster
    Araç üzerindeki firmware rölantiye göre ayarlı, bu durumda gaz basarak kalibrasyon yanlış netice verebilir. En son firmware ile ilgili bir döküman vardı, bulursam detayına bakar bilgi yazarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    Araç üzerindeki firmware rölantiye göre ayarlı, bu durumda gaz basarak kalibrasyon yanlış netice verebilir. En son firmware ile ilgili bir döküman vardı, bulursam detayına bakar bilgi yazarım.

    Alıntıları Göster
    dökümanı bana da gönderirseniz sevinirim serdar bey.. o dökümanda ısı düzeltmeleri ile ilgilide bilgi vardır umarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    dökümanı bana da gönderirseniz sevinirim serdar bey.. o dökümanda ısı düzeltmeleri ile ilgilide bilgi vardır umarım

    Alıntıları Göster
    Benim şimdiye kadar öğrendiklerim doğruysa ayar şu şekilde yapılması gerekiyor;

    1.Öncelikle aracın LFT değeri 1'e yakın olması gerekiyor, eğer öyle değilse, yaptığınız ayar uygun bi ayar değildir.

    2.LFT değerini 1'e getirmek için aracın ecusunu resetleyip 100 km civarı benzinle dolaşmak yeterli (tabi aracınızda başka hata verecek bi problem yoksa, zaten araçtaki hatalar LFT değerinin değişmesine neden oluyor).

    3.LFT değeri 1'e yakınsa otomatik kalibrasyon doğruya yakın ayar yapıyor.

    4.Son olarak farklı devirlerdeki benzindeyken benzin enjeksiyon süresi ile gazdayken benzin enjeksiyon süresini eşitlemek. Bu da lpg programındaki map üzerinden yapılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makilli

    Benim şimdiye kadar öğrendiklerim doğruysa ayar şu şekilde yapılması gerekiyor;

    1.Öncelikle aracın LFT değeri 1'e yakın olması gerekiyor, eğer öyle değilse, yaptığınız ayar uygun bi ayar değildir.

    2.LFT değerini 1'e getirmek için aracın ecusunu resetleyip 100 km civarı benzinle dolaşmak yeterli (tabi aracınızda başka hata verecek bi problem yoksa, zaten araçtaki hatalar LFT değerinin değişmesine neden oluyor).

    3.LFT değeri 1'e yakınsa otomatik kalibrasyon doğruya yakın ayar yapıyor.

    4.Son olarak farklı devirlerdeki benzindeyken benzin enjeksiyon süresi ile gazdayken benzin enjeksiyon süresini eşitlemek. Bu da lpg programındaki map üzerinden yapılıyor.

    Alıntıları Göster
    makilli tesekkürler yardımlarınız için... benim durum biraz farklı zaten bu dediklerinizin hepsini yapıyorum tartarinide gaz pedalını sabit tutun diye uyarı çıkıyor fakat manuelde de gaz pedalını kullanmayın diyor ancak gaz pedalına basınca 2-3 saniyede kalibrasyonu tamamlarken gaz pedalına basmadan 2-3 dakika sürebiliyor ve tabi bu arada da fan açmış oluyor.. ayrıca nozul-regülatör basıncı ve benzin milisaniyesi de önemli zaten serdar bey olayı bildiği için direkt onadan yardım istedim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    makilli tesekkürler yardımlarınız için... benim durum biraz farklı zaten bu dediklerinizin hepsini yapıyorum tartarinide gaz pedalını sabit tutun diye uyarı çıkıyor fakat manuelde de gaz pedalını kullanmayın diyor ancak gaz pedalına basınca 2-3 saniyede kalibrasyonu tamamlarken gaz pedalına basmadan 2-3 dakika sürebiliyor ve tabi bu arada da fan açmış oluyor.. ayrıca nozul-regülatör basıncı ve benzin milisaniyesi de önemli zaten serdar bey olayı bildiği için direkt onadan yardım istedim..

    Alıntıları Göster
    ANKARA'DA MAREA ARACIMA DÜZGÜN Bİ LPG AYARI ÇEKEBİLECEK, YADA ÇEKEN BİRİNİ TANIYAN LÜTFEN YARDIM ETSİN .....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redcock

    ANKARA'DA MAREA ARACIMA DÜZGÜN Bİ LPG AYARI ÇEKEBİLECEK, YADA ÇEKEN BİRİNİ TANIYAN LÜTFEN YARDIM ETSİN .....

    Alıntıları Göster
    cumartesi akşamdan akü uçlarını söküp pazar sabahı sadece aracı benzinde kullandım 100 km kadar.yeniden kalibrasyon yaptım.önceki harita değeri ile fark sonrakinde çarpan 1.4 ten başladı.önceki 1.4 ün bir çizgi yukarıda idi.benzin ve gaz milisaniyeleri yine aynı.en son 29 krş yakmıştı.12.5 lt lpg eder.benim araç demekki 10 ltre benzin yakıyor.yada ltf ayarları tam düzelmedi.aslında yazın 9 lt civarı yakması lazım şehir içi.şimdi ben bu çarpanı biraz düşürsem bu sefer benzin ecusunun ltf değerleri dahada bozulur değilmi.tambir kısır döngü

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayavas

    cumartesi akşamdan akü uçlarını söküp pazar sabahı sadece aracı benzinde kullandım 100 km kadar.yeniden kalibrasyon yaptım.önceki harita değeri ile fark sonrakinde çarpan 1.4 ten başladı.önceki 1.4 ün bir çizgi yukarıda idi.benzin ve gaz milisaniyeleri yine aynı.en son 29 krş yakmıştı.12.5 lt lpg eder.benim araç demekki 10 ltre benzin yakıyor.yada ltf ayarları tam düzelmedi.aslında yazın 9 lt civarı yakması lazım şehir içi.şimdi ben bu çarpanı biraz düşürsem bu sefer benzin ecusunun ltf değerleri dahada bozulur değilmi.tambir kısır döngü

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    Alıntıları Göster
    rolantide iken aracın tüm elektrik aksamlarını çalıştırıp arac lpg de iken benzin milisaniyelerini benzin ile çalışırkenki değerlere eşitleyin.. mesela ben otomatik kaliprasyon yaptım arac 11.5 litre yaktı sonra tüm tabloyu tarayı +6 yaptım şuan 10 litre civarı yakıyo sanırım biraz daha yükseltmem lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    rolantide iken aracın tüm elektrik aksamlarını çalıştırıp arac lpg de iken benzin milisaniyelerini benzin ile çalışırkenki değerlere eşitleyin.. mesela ben otomatik kaliprasyon yaptım arac 11.5 litre yaktı sonra tüm tabloyu tarayı +6 yaptım şuan 10 litre civarı yakıyo sanırım biraz daha yükseltmem lazım

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar paylaşım çok güzeldi ama bu ara durgunluk var.Biraz canlandıralım derim.Ben tartarini sitemde regülatörü değiştirip KME taktırdım.Tartrininki hem gaza bastıkça ötüyordu hemde küçük olması dezavantajdı.(Serviste söyledikleri).Ayar yaparken aktif uyumluluk seçtim otomatik kalibrasyon yaptı şimdi sanki daha iyi oldu ayar.Bu aktif uyumluluk seçeneği neyin nesi bilgisi olan varsa paylaşalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Siz önce ayar ile kalibrasyon arasındaki farkı ve ihtiyaç nedenini araştırın, sonra gerekirse tartışırız. Doğuya tayini çıkıp, yetkili servis ve bayii bulamayan, bu kablodan alarak zaman içindeki kalibrasyon eksiklerini giderenler var bu forumda. Ürünümün ne kadar arkasında olduğumu alış veriş yapanlar zaten biliyor.

    Van'dan kablo alan bir arkadaşımızdan örnek :

    quote:

    Orijinalden alıntı: poplenoat

    @msci
    sayenizde arabamın sorunlarından kurtuldum. ( 2006 mitsubishi lancer )
    sizden aldığım kablo ile kalibrasyon ayarını yaptım.
    motor arıza lambası söndü. devirdeki dalgalanmalar sona erdi.
    artık arabamı kullanmaktan zevk alıyorum.
    saygılar.




    kalibrasyon ,fransızcadan gelir ve anlamı ayar demektir bence bu olaya farklı bir terim bulmanız gerek :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selooooo

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Siz önce ayar ile kalibrasyon arasındaki farkı ve ihtiyaç nedenini araştırın, sonra gerekirse tartışırız. Doğuya tayini çıkıp, yetkili servis ve bayii bulamayan, bu kablodan alarak zaman içindeki kalibrasyon eksiklerini giderenler var bu forumda. Ürünümün ne kadar arkasında olduğumu alış veriş yapanlar zaten biliyor.

    Van'dan kablo alan bir arkadaşımızdan örnek :

    quote:

    Orijinalden alıntı: poplenoat

    @msci
    sayenizde arabamın sorunlarından kurtuldum. ( 2006 mitsubishi lancer )
    sizden aldığım kablo ile kalibrasyon ayarını yaptım.
    motor arıza lambası söndü. devirdeki dalgalanmalar sona erdi.
    artık arabamı kullanmaktan zevk alıyorum.
    saygılar.




    kalibrasyon ,fransızcadan gelir ve anlamı ayar demektir bence bu olaya farklı bir terim bulmanız gerek :)

    Alıntıları Göster
    Terminoloji üreticiye ait. Terimlerin teknik olarak nerede kullanıldığı önemlidir. Kalibre etmek için referansa ihtiyaç duyarsınız, bişeyleri baz almadan kalibre edemezsiniz. Ayar ise ayrı bir olay bu nedenle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Elektronik

    Terminoloji üreticiye ait. Terimlerin teknik olarak nerede kullanıldığı önemlidir. Kalibre etmek için referansa ihtiyaç duyarsınız, bişeyleri baz almadan kalibre edemezsiniz. Ayar ise ayrı bir olay bu nedenle.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlarwww.remixbg.com/plug drive adresinde hem brc lpg yazılım programı hemde nasıl kalibrasyon yapılacağı pdf dosyası olarak var yalnız google da çeviriden pek bir şey anlaşılmıyor.İngilizcesi güçlü bir arkadaş çözse ve paylaşsa harika olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurkso

    Arkadaşlarwww.remixbg.com/plug drive adresinde hem brc lpg yazılım programı hemde nasıl kalibrasyon yapılacağı pdf dosyası olarak var yalnız google da çeviriden pek bir şey anlaşılmıyor.İngilizcesi güçlü bir arkadaş çözse ve paylaşsa harika olur.

    Alıntıları Göster
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    Yukarıdaki grafiğin yorumlanması için yardıma ihtiyacım var ve ideal hale gelmesi için yapmam gerekenler nelerdir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmetozdag -- 18 Eylül 2011; 1:25:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetozdag

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


    Yukarıdaki grafiğin yorumlanması için yardıma ihtiyacım var ve ideal hale gelmesi için yapmam gerekenler nelerdir?

    Alıntıları Göster
    ustalar cevap verecektir.sanki zengin karışım var gibi.yeniden kalibrasyon yapsanız daha iyi gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayavas

    ustalar cevap verecektir.sanki zengin karışım var gibi.yeniden kalibrasyon yapsanız daha iyi gibi.

    Alıntıları Göster
    merhaba arkadşalar bende subaru forester 2.0x oto.aracıma milano marka lpg taktırdım..taktırdıktan sonra araba gaza gectıkten sonra rölantıdeyken sarsıntılı çalışmaya başladı..kaç sefer lpg montajı yapan yere gittim bir türlü ayar tutmadı..hala sarsıntılı çalışma devam edıyor.bende en sonunda bıktım ve ınternetten lpg ayar kablosu sıparıs verdım ve kendım bıraz ugrasmaya karar verdım..milano lpg nın 1.45.2.7 versiyonunun kullanımının ayarlarını açıklayıcı bilgilerini nereden bulabilirim?
    -sizce bu sarsıntılı çaılşmanın sebebi nedir?(benzınde denedık sorun yok)
    -bujılere bakıldı yeni değişmiş
    -boğaz kelebegı temızlıgını yapıldı
    -arabaya ilk gaza yüklenişte rolantı düşüyor ve sonradan yükselıyor..
    -normal ışıklarda durdugumda arac bosta yada vıtesteyken arba sarsıntılı calışıyor hele bırde klımayı actımmı arabanın içinde göbek atıyoruz:)
    -lütfen yardım edermisiniz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolkan

    merhaba arkadşalar bende subaru forester 2.0x oto.aracıma milano marka lpg taktırdım..taktırdıktan sonra araba gaza gectıkten sonra rölantıdeyken sarsıntılı çalışmaya başladı..kaç sefer lpg montajı yapan yere gittim bir türlü ayar tutmadı..hala sarsıntılı çalışma devam edıyor.bende en sonunda bıktım ve ınternetten lpg ayar kablosu sıparıs verdım ve kendım bıraz ugrasmaya karar verdım..milano lpg nın 1.45.2.7 versiyonunun kullanımının ayarlarını açıklayıcı bilgilerini nereden bulabilirim?
    -sizce bu sarsıntılı çaılşmanın sebebi nedir?(benzınde denedık sorun yok)
    -bujılere bakıldı yeni değişmiş
    -boğaz kelebegı temızlıgını yapıldı
    -arabaya ilk gaza yüklenişte rolantı düşüyor ve sonradan yükselıyor..
    -normal ışıklarda durdugumda arac bosta yada vıtesteyken arba sarsıntılı calışıyor hele bırde klımayı actımmı arabanın içinde göbek atıyoruz:)
    -lütfen yardım edermisiniz..

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar bende yeni kablo aldım diğer forumlarda ayarlarımı paylaşmıştım ve regülatör basıncımın yüksek olduğunu nozullarımın küçük oldunu sölediler şimdi ben bu regülatör basıncını nerden ayarlayabilirim yardım lütfen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MURON70

    Merhaba arkadaşlar bende yeni kablo aldım diğer forumlarda ayarlarımı paylaşmıştım ve regülatör basıncımın yüksek olduğunu nozullarımın küçük oldunu sölediler şimdi ben bu regülatör basıncını nerden ayarlayabilirim yardım lütfen.

    Alıntıları Göster
    tomasetto hakkında pek bir bilgi paylaşımı olmamış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    tomasetto hakkında pek bir bilgi paylaşımı olmamış.

    Alıntıları Göster
    2,0 135 beygirlik bir arabanın regülatör basıncı kaç olmalıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sx full

    2,0 135 beygirlik bir arabanın regülatör basıncı kaç olmalıdır?

    Alıntıları Göster
    Merhaba benim 99 model vectra b gt aracım var aracımda tartarini lpg sıralı kit mevcut , aracımda 1.7 lik nozüller kullanılmış gidişi vede yakıtından çok memnnunum ancak rölantide araç belli süre kullandığımda motor normal ısısına ulaştığında rölantide titriyor motor , lpg ciye götürdüm kalibrasyon yapmaya uğraştı kalibre sırasında dikkat ettim bilgisayarları kalibreye başlıyor ancak bitirmiyor cevap vermiyor program vede 2 kere programı sonlandırdı en sonunda tablodan bi kaç ayarı değiştirdi vede enjektör değişecek dediler ne bende güvenemedim problem nerden olabilir , Aracım benzinde rölantide çok düzgün çalışıyor rölanti ok gibi ancak lpg ye geçince bariz rölanti titretiyor ,
    birde aracımda xenon far var kalibre sırasında klima vede farları açınız diyor bizde ikisinide açıyoruz xenon lpg ecusunu etkilemiş olabilirmi ?




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.