Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (86. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
314.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • celalwesev C kullanıcısına yanıt

    merhaba,

    kutup başını sökmek gerekli değil bence, sonuçta lpgciler de ayar için gelen araçlarda kutup başı sökmüyor. ürün tipi BRC seçilmeli mutlaka. 100lü değerler bana da düşük geldi, tam gaz yaptığınız sırada bu değer 1000 civarında olmalı (araç turbolu değilse). bunu bir kontrol edin derim, tam gaz yapın dediği yerde doğru veriyi okuyamadığı için kalibrasyonu sonlandırıyor olabilir.


    benim aklıma 2 seçenek geliyor, map sensörüne giden vakum hattında bir sorun var ya da sensörün kendisi bozuk.

  • Ersin310 , arkadaşım cevap için teşekkürler , map sensörünü yeni aldım Almanyadan Ebay üzerinden sipariş ettim yani map sensörü sıfır, map bağlı değil seçtiğim zaman basınç 314mbar görmesi çok ilginç , bir çok videoda map BRC seçili ve otomatik kalibrasyon yaparken map basıncı 320 - 340 mbar gibi görünüyor, nerede hata var bulamadım .

  • Selam arkadaşlar , ayar map sensör basıncının 108-118mbar olduğunu ve otomatik kalibrasyon yapamadığımı yazmıştım, sorunun çözümünü tesadüfen de olsa buldum , belki başka arkadaşların başına gelmiştir ve çok işlerine yarayabilir . olay aslında çok kolaymış birazcık dikkat gerektiriyor sadece. Ayar map sensör kablo soketi ile araç kablo soketine biraz dikkat ettim ve gördüm. Soketleri taktığımda 1 kablo ucu boşta kalıyor. Map sensör kablosunun yerini değiştirdim ve sorun bitti. şuanda map basıncım 350- 380 olarak görünüyor. 2 fotoğrafla durumu görselleştiriyorum, eminim ki benim gibi acemilerin çok işine yarayacaktır

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak




  • @celalwesev Hocam yaklaşık 1 ay olmuş yaptığınız işlemin bir faydasını gördünüz mü ? Gördüyseniz aracınızda neler değişti, tavsiye eder misiniz ? Ekstra sensöre para verip ayarı iyice düzeltme işine değer mi ?

  • Arkadaşlar atiker için driver lar lazım bir türlü bulamadm.Yardımcı olabılecek var mı?

  • @celalwesev @ersin310

    Celal hocamın sorunu haberi olmadan benim derdime de derman oldu.
    Nasıl mı ? Benim ekran görüntümü paylaşıp map sensörü sürekli 100 küsürlü değerleri okuyor benimde böyle sorunum var dedi, bende ürün tipi altından bir baktım benim M.A.P SENSÖRÜ BRC olarak gözüküyor, iş güzar usta herhalde ayardan sonra düzeltmeyi unuttu. Araç sürekli lpg ecusuna 100 küsür map basıncı raporluyor. Rölantide bitmek bilmeyen %19.53 değerim vardı. M.A.P SENSÖRÜNÜ bağlanmamış olarak değiştirince birde ne göreyim. Artık gaza basınca değişen ve motor yükü (yokuş aşağıya viteste inerken yakıt püskürtülmediğinde) sıfırken 100mbar olarak değişen bir M.A.P değerim var.
    Hemen rölantiyi %23 arttırdım ve obd programında gördüğünüz gibi rölanti LTFT si %3 e indi
    Ancak şunu fark ettim, M.A.P SENSÖRÜ bağlı değil olarak seçince rölantide ince ayar ve viteste ayar penceresi açılmıyor sensör bağlı olmalı diyor. Bende bu ayarı değiştirmeden yani sensör BRC olarak seçiliyken rölantide ince ayar yapıyordu.
    İş güzar ustalar (veya günahlarını almayayım ama kendim değiştirdiğimi hatırlamıyorum) yüzünden fakirde yürütüyormuşuz motoru. Yeminle sesi bile değişti rölantide.
    Farkındalık sağlamama neden olan herkesten razıyım.

    Aşağıda değerlerimi görebilirsiniz.

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 28 Mart 2023; 20:9:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba. Cangas mic24 ün kablosunun içindeki çipin aynısyla yeni bir kablo oluşturdum. kontak açık motor çalışmazken her türlü yazılımsal müdahale oluyor. Fakat motor çalıştırınca bağlantı kopuyor. Güncel Cangas yazılımı nereden bulabilirim?

  • dndd D kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    PL2303 Kablo aldım. Windows 10 kabloyu tanıdı. Lakin Atiker FAST (10.04) proğramı ile ECU ya bağlantı sağlayamadım. ayrıca yapmam gereken birşey varmı destek olabilirmisiniz.

  • ecu nun tam modeli nedir acaba, belki model farklıdır, onun dışında pek birşey yok, siyahı siyaha yeşil ve maviyi de değiştirip dene, kırmızı boş kalacak, uzun zamandır da uğraşmıyorum pek hatırlamıyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar. 2004 Focus aracımda olan lpg sistemi. Çok eski olduğu için her yerde ayar yapılmıyor. Elinde bu sisteme uyan kablo ve yazılım olanlarda da bir türlü ayar tutmadı. Marka lovato. Regülatör atiker takıldı bi ara ve ondan sonra araç en az 50 km daha az gitmeye başladı. Ayar tutmadı. Lpg de iyi giderken benzinde yığılma yapmaya başladı araç. Artık kendim kablo alıp öğreneyim diyorum. Ama hangi kablo alacağım bilmiyorum yardımcı olur musunuz?




     Kendi LPG ayarını kendi yapmak

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adaletli Türk -- 1 Ocak 2024; 13:58:46 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Şu LPG işinde fabrikasyon LPG'li araçlar gibi benzin haritasının aynısını yada ideal değerlerini LPG'ye uyumlamayı başaran bir yazılım nasıl yapamaz LPG firmaları anlamıyorum. Yapay zeka diyoruz, o diyoruz ancak LPG konusunda hiç bir gelişme yok.


    AFR ayarı, yol ayarı gibi saçmalıklar ile uğraşmak zorunda kalıyor son kullanıcı..

  • ivenrec kullanıcısına yanıt

    Fabrika çıkışlı araçlarda da önceden yapılmış gaz ayarı kontrol ünitesinin içine yükleniyor. her halükarda o gaz ayarı yapılıp harita çıkarılacak. sadece bu ayarları yapan insanlar yok afr mafere diye insanları kandırmıyor. Profesyonelce ayar yapılıyor ve araca yapılan tek ayar yetiyor. eğer bu böyle olmasaydı, düşünün benzin haritasına ayar için aracı sürekli servise götürüdünüz :) Aracın benzin haritasının oluşturulmasındaki temel de aynen bu şekilde.


    O yüzden işin ehli bir kişiden aracınıza gaz ayarı yaptırırsanız bir daha bu konuyu düşünmek zorunda kalmazsınız.

  • Şimdi bir sürü tip buraya doluşacak. AFR şöyle AFR böyle diye. Baştan yazayım da sonra anlatmak zorunda kalmayayım.


    Yapılan her yakıt ayarı temelde AFR ayarıdır. A: air F: Fuel R: ratio yani haya/yakıt karışım oranıdır. alıyorlar harici bir sensörü egzoza sokup ayar yapıyorlar. tamam. ama ne gerek var ? arabada zaten en az 2 tane sensör var. hava / yakıt karışım yüzdesini size veriyor.


    Bu seferde diyor ki oksijen sensörleri devrede değilken ayar yapıyoruz. Sebep? araçlar zaten %95 close loop'ta çalışır. Soğuk çakılırken veya oksijen sensörü ısıtma devresi silisyumdioksit ile tepkimeye giremediği alan sadece çok kısa bir süre open loop'ta çalışır ki eğer bu süre gereksiz uzunsa oksijen sensörü bozuk zaten. müşterinin değiştirmesi lazım. akabinde, zaten ilk çalışmada araç benzinle çalışıyor, niye gaz ayarı yapasınız ki ?


    bunlara kanmayın. boşuna fazla para vermeyin.





  • OnurKarabıyık O kullanıcısına yanıt

    şimdi kısaca bilgi vereyim aracımda atiker grand var obd bağlı . Düzeltme modu var obdde aktif.


    ama buna rağmen rolantide %5 zengin yükte 20-30 fakir gidiyor. lpgcilere sordum düzeltmenin çok fazla müdahale etmediğini elle müdahale etmek gerektiğini söylediler.


    rolanti bölümünü -5 düşürüp diğer tüm haritayı %15 arttırdım. anlık ltft 15lere kayıyor zamanla düzelir mi bilmiyorum ama oturup ince ayar yapmak gerekiyor bu belli.

  • 
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.