siyahı neden kırmızıya bağladın ki < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Kendi LPG ayarını kendi yapmak (85. sayfa)
-
-
bu basınç düşmesi regülatör diyaframından yapıyor olabilir, eğer regülatör eskiyse diyaframını değiştirip deneyin bence, bende de benzer sorun lpg azalınca rölantide stop ediyordu diyaframı değiştirince düzeldi, ltft için bir müddet benzinde kullanın hiç lpg de kullanmayın eğer yine düşmezse diğer işlemlere bakarsınız
edit: akl4ma geldi diyaframı sökmeden önce regülatörün üstünde tam ortasında bir alyan vida var, o vida içerde lpg ucuna baskı yapıp gelen lpg yi kısıyor, o vidayı biraz sıkıp daha fazla lpg gelmesini sağlayın belki işe yarar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 20 Aralık 2022; 11:26:39 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aslında map ve maf sensörlerini fiziken bulamasanız bile obd üzerinden kolayca anlaşılabilir. map yoksa bağlantı seçeneği eleniyor zaten.
stop etme ve gaz yememe için de ilk sayfadaki ayarları değiştirmeyi denebilirsiniz. "gaz sonu için benzine geçiş", ilk seçenek "min delta p" 400 yazan yeri deneme yanılma ile 600-800 civarı bir değere çekerseniz bitmeye yakın depoda daha çok gaz kalır ama bu sorunları yaşamazsınız diye düşünüyorum. yaş itibariyle regülatörde sorun var mı bilemeyiz ama bu şekilde bir çözüm bulunabilir.
bir de dikkatimi çeken, arabayı kullanmanıza rağmen sürekli sabit ltft 19,53 okuyorsanız obd veya uygulamada bir sorun olmalı. ltft yavaş değişir ama bu kadar da sabitlenemez. örneğin benim araçta torque pro bazı verileri yanlış okuyor, ltftyi ise hiç göstermiyor. piston ve obd fusion kullanıyorum, herhangi bir sorun olmuyor.
-
güncelleme yapayım, geçen gün rastgele denk geldim, afr ayarı yapanlar seq32ye ayar yapmaya tekrar başlamış. geçici bir süreyle bağlantı problemi yaşamıştık, şimdi sorun düzeldi yazmışlar.
-
Alıntı
metni:@dndd bu basınç düşmesi regülatör diyaframından yapıyor olabilir, eğer regülatör eskiyse diyaframını değiştirip deneyin bence, bende de benzer sorun lpg azalınca rölantide stop ediyordu diyaframı değiştirince düzeldi, ltft için bir müddet benzinde kullanın hiç lpg de kullanmayın eğer yine düşmezse diğer işlemlere bakarsınız edit: akl4ma geldi diyaframı sökmeden önce regülatörün üstünde tam ortasında bir alyan vida var, o vida içerde lpg ucuna baskı yapıp gelen lpg yi kısıyor, o vidayı biraz sıkıp daha fazla lpg gelmesini sağlayın belki işe yarar Bildiğim kadarıyla lpg tesisatında 2 ana parça var biri beyin diye regulatör diye tabir ettiğimiz su ile lpg yi buharlaştırma vs.
Bundan 2-3 sene kadar önce araç sabahları benzinde çalıştığında garajı çıkamıyordu gaz pedalına sonuna kadar bassak bile gitmiyordu, ancak lpg ye geçtiği anda ok gibi fırlıyordu. Ustaya götürdüğüm zaman bu regülatörden çıkan silikon hortumu su dolu bardağa sokup, neticesinde çıkan kabarcıktan dolayı, akşamdan sabaha kadar silindir odalarına veya yakıt hattına (artık tam neresiyse) lpg dolduğunu, bu yüzden sabahları sıkıntı yaşadığımı söyledi, tamir yada çıkma temiz bi regülatör hangisini tercih edeceğimi sordu, çıkma brc marka (belki sıfır bile olabilir) bir regülatör taktırdığımda gerçekten sorunu çözmüştü.
Regülatör yani çok çok uzun olmayan bir süre önce değişti kısacası...
LTFT için 3-4 mesaj öncesi anlattığım gibi araç uzun yoldan gelirken benzinle 70-80 km kadar sakin + 10-15 km kadar şehir içi bir sürüş gerçekleştirdim ltft gram oynamadı benzinde bir problem var sanırım.
Alıntı
metni:@ersin310 aslında map ve maf sensörlerini fiziken bulamasanız bile obd üzerinden kolayca anlaşılabilir. map yoksa bağlantı seçeneği eleniyor zaten. stop etme ve gaz yememe için de ilk sayfadaki ayarları değiştirmeyi denebilirsiniz. "gaz sonu için benzine geçiş", ilk seçenek "min delta p" 400 yazan yeri deneme yanılma ile 600-800 civarı bir değere çekerseniz bitmeye yakın depoda daha çok gaz kalır ama bu sorunları yaşamazsınız diye düşünüyorum. yaş itibariyle regülatörde sorun var mı bilemeyiz ama bu şekilde bir çözüm bulunabilir. bir de dikkatimi çeken, arabayı kullanmanıza rağmen sürekli sabit ltft 19,53 okuyorsanız obd veya uygulamada bir sorun olmalı. ltft yavaş değişir ama bu kadar da sabitlenemez. örneğin benim araçta torque pro bazı verileri yanlış okuyor, ltftyi ise hiç göstermiyor. piston ve obd fusion kullanıyorum, herhangi bir sorun olmuyor. Araç eski olduğundan ve benim bazı projelerimde kullanmak maksatlı spesifik obd parametrelerini ararken MotorData OBD diye bir program buldum, her markaya özgü plug-in seçeneği var Toyota için olanını satın aldım ve bazı VVT-İ selenoid bilgileri, araç hangi viteste vs. gibi bazı spesifik OBD parametrelerini o program vasıtasıyla okumaya başladım, söylediğim gibi araç yaşı itibariyle çok elektronik sensörlerle dolu değil, M.A.F sensörü olduğunu biliyorum hava filtresine giren kalın hortumun başında mevcut zaten, çok araştırdım M.A.P sensörünü bulamadım türkçe kaynakta pek yok açıkcası.
LTFT o kadar garip ki bir kere istisnasız %90 sabit gaz halinde yol alırken ve rölantide %19.53, hızlanma esnasında LTFT %9 lara bile geriliyor ayağımı çekmeye başladığımda, sabit gazla sabit süratle gitmeye başladığımda yine %19.53, STFT zaten değişken ancak bazen rölantide ışıkta beklerken %19.53 LTFT nin yanında STFT de bazen %19.53 e çıkıyor, bu STFT nin 19.53 olan LTFT ye -19.53 olarak müdahale etmesi gerekmez mi ?
Araç kapalı garajda, çoğu zaman motor suyu sıcaklığı 20-22 civarında marşa basmış oluyorum 46-50 derece aralığında lpg ye geçiyor. Son dönem zamlarından sonra lpg ye geçene kadar da pek hareket ettirmiyorum, garajdan çıkarıp açık havada lpg ye geçmesini bekliyorum hareket etmesi için.
Sabah ilk çalıştırma esnasında problem yaşıyorum aynı regülatör değişimi öncesi gibi araç benzindeyken bi isteksizlik gaza sonuna kadar bassamda devirlenmemesi, 2. viteste giderken sonuna kadar bassamda vites düşürmeden viteste yürütmeye çalışması (çok sensöre sahip olmadığı için işte motor ısınmadı gazı kısayım vs gibi bir durum olduğunu da sanmıyorum o kadar akıllı değil yani) ve piyasadaki bir çok programı denesemde değişmeyen %19.53 LTFT
Ha birde ek olarak 40 lı derecelere gelene kadar motor eksi 10.5°-11° gibi ateşleme avansıyla çalışıyor ısındıkça ateşleme avansı + 8.5°-10° gibi değerlere geliyor bu esnada titreşimi yüksek bir motor ve çiğ benzin kokusu ile karşılaşıyorum yani yakamıyor yakıtı.
1-) Oksijen sensörlerinden şüpheleniyorum
2-) LPG filtre değişim zamanı da geldi
3-) AFR göstergesi için geniş bant sensör alacağım çinden
4-) Yakıtı yakan motor elemanlarını kontrol ettireceğim
5-) Artık benzinle gezmediğim ve benzinin sadece arabayı lpg geçiş derecesine getirmek için kullandığım bir yakıt olduğunu düşündüğümde, araştırmalarım sonucu BP nin yakıtı en kaliteli gibi duruyor üstüne birde E5 orana getirecek etanol katıp depoda tutacağım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 20 Aralık 2022; 19:26:4 >
-
regülatörü ikinciel almışsanız iç diyaframı yine sertleşmiş olabilir, ilk çalıştırmada boğuluyor gibi oluyorsa yine regülatör kaynaklı olabilir, regülatör manifolda gaz kaçırıyor olabilir, akşam lpg tankındaki vanayı kapatıp kendi kendie benzine geçmesini sağlayın, sonra sabah çalışmasını gözleyin, düzgün çalışıyorsa sorun lpg dedir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler, hafta sonu veya müsait bir zamanda ustaya arabayı bırakmayı düşünüyorum, uzunca bir listem var eksiklerle alakalı bakıp çözsünler. Neye elimi atarsam paranoyak olmaya başladım gidiyor mu gidiyor çok kurcalamaya başladığımı düşünmeye başladım.
Bu arada bir gariplik var mı belki yardımcı olur diye şöyle bi 17 dakikalık bir sürüş grafiğimi paylaşmak isterim
Bu grafikte araç hangi viteste(4 ileri otomatik), hangi devirde, ateşleme avansı, emme sıcaklığı, enjeksiyon zamanlaması(lpg yi mi ölçüyor yoksa bizim ayar programlarındaki enjektör süresiyle alakalı mı bilmiyorum ama ekledim) gaz kelebeğinin konumu(pedal bilgisi sensörü yok ama iş görür herhalde) LTFT ve STFT mevcut. 17 dakikalık sürüş + nispeten düz bir yol + biraz tempolu 80-130 km/h sürüş + sıcak motor ile başlangıç.
Bu grafikte bir yerde anormallik var mıdır ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 22 Aralık 2022; 22:9:52 >
-
ben bu grafiklere bakarak bir yerlerde vakum kaçağı olduğunu düşünüyorum. örneğin 21:25-21:27 aralığında, araç 4.viteste, yük altında çalışırken ltft olması gerektiği gibi 4'lere kadar düşmüş. onun dışında düşük yükte veya rölantiye düştüğünde ltft direkt 19'lara fırlamış. bir yerde ufak bir kaçak olmalı ki rölantide fazladan hava çekiyor olarak yorumluyorum.
-
Hocam bu video 2-3 mesaj önce bahsettiğim gaz bitmeye yakın stop etmeyle alakalı, bugün (ilk grafiği paylaştığım yol güzergahına çıktıktan sonra) bu olayı videoya almak istedim normalde gaza bastığım an geri dönüt alamadığımda motor bu kadar can cekişmeden gidebildiği yere kadar giderim(genelde rotam düz bir yolsa) sonrasında benzine geçiririm. Bu sefer bu konuya da yazdığım için videoya almak istedim ve stop edene kadar bekledim.
Olay şu şekilde oluyor kısaca tekrar özetleyeyim tam km ölçmedim ama takribi 8 km boyunca araç ayağımı gaz pedalından ne kadar çekersem o kadar gidiyor yani 8 dk önce gaza %50 oranına kadar bastığımda sorunsuz yürürken dakikalar geçtikte bu basış yüzdesi aşağıya düşüyor ve videoda görüldüğü gibi en son raddeye geldiğinde gaza %1 lik bile basmam aracın devrinin 400-500 lere kadar düşmesine neden oluyor. %5 de bassam %100 de bassam gaz pedalına değişen bir şey yok.
Videoda görüldüğü üzere devirin düştüğü zamanlar gaza bastığım zamanlar (basış yüzdesi çok hassas çünkü yolda baya tüpü bitirdim) devirin yükseldiği zaman ise ayağımı gazdan tamamen çektiğim zaman. İbrenin nasıl oynadığı ve sonda stop ettiği görülüyor.
Bu olaydan sonra ise benzine geçmişken hazır yine bir log alayım dedim, aşağıda bulunan grafik ise ilk paylaştığım grafiğin son 7 dakikası ile kıyaslanabilir çünkü birebir aynı güzergah ve aynı kullanım şekli ancak benzinle olanı
---------- Ertesi gün düzenlemesi:
23 Aralık gecesi akünün - kutbunu sökerek sabaha kadar bıraktım, sabah arabaya indim tekrardan bağladım bingo LTFT vs STFT sıfır gözüküyor (araç soğukken open loopta olduğu için ısınana kadar takip ettim aşağıdaki grafikte de göreceksiniz). Hazır lpg de bitmişken benzinde sıfırlanmış haritayla bir sürüş kaydedeyim dedim.
Bu sürüşüm 11-12 km civarı, büyük çoğunluğu düzlük ve aşağı eğimli yoldan oluşmakta. Motora yük bindirmesi açısından 09:38 ve 09.40 arası dip gaz yaptım. (Yol bilgisayarımda 45 km/h hız ortalaması ve 7.3l /100km yakıt değerleri oldu bu sürüşte)
--------------
@ersin310 Rölantide vakum kaçağı bence yerinde bi tespit olabilir çalıştırmamdan 5 dakika sonra sokaktan caddeye bağlanırken durdum ve rölantinin 50-100 devir kadar in çık yaptığını gördüm.
Bu değerler de yukarıda verdiğim benzin sürüşünün sonunda park ettiğim esnada rölantide biraz aracı bıraktığım değerler:
--------
Şimdi ilk işim bakım için ustama gidip vakum kaçağı veya rölantide sıkıntı olduğundan bahsedeceğim sonrasında gaz ayarı yapan ustama gidip durumu anlatarak sıfırlanmış harita ve 35 km lik sürüşümün üstüne gaz ayarı yapmasını isteyeceğim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 24 Aralık 2022; 10:35:38 >
-
Arkadaşlar araçta benzin kullanımında 2300 devirlere kadar fakir karışım görüyorum. (Ltft %9) 2300 devirden sonra toparlıyor fakat seyir halinde gaz pedalı serbest vaziyette ya da düşük devirlerde tekrar söz konusu + değerleri görüyorum.
Yol ayarı esnasında Lpg haritasındaki ilgili alanlara %10 daha fazla değer girerek belli bir noktaya kadar bu yüksek LTFT değerlerini tolere ediyorum ama bu şekilde Lpg haritası üzerinden aracın fakire düşmesini önlemek doğru bir yaklaşım mı?
Önceki yorumlarda benzin kullanımında kronik yüksek LTFT değerine vakum sorunlarının yol açtığı söylenmiş. Bunun tek sebebi vakum mu? Bu kaçağın tespiti için hangi noktalara bakılmalı. Motor nerelerden hava alabilir?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1461 -- 25 Aralık 2022; 0:39:12 > -
Hocam nacizane düşüncelerimi paylaşacağım doğruluğu konusunda kesin bir şey söyleyemem ancak yanlışım varsa doğrusunu bilen ustalar düzeltecektir.
Öncelikle aracın %9 ltft sini düzeltmek için haritayı aynı ölçüde +%10 arttırmak sanıyorum ki doğru bir yaklaşım. Çünkü aracınız ısınana kadar zaten open loopta fabrikasyon hava yakıt karışımı idealinde çalışacaktır. Ne zaman ki ısınıp closed loop durumuna geçerse o zaman zaten lpg ye de geçiş ısısına gelmiş olacaktır. Eğer benzini benim gibi lpg ye geçene kadar zoraki kullanıyorsanız pek problem teşkil etmez yaptığınız işlem. Ama benzinde ltft nin %9 olmasının sebebi çözülmezse tabiki sıkıntı olduğuna işaret eder.
Vakum kaçağından kastımız bir şekilde hava yada yakıt oranının ayarlanmaması diye düşünüyorum. Sensörlerden alınan veriler yanlış olursa fazla hava yada fazla yakıt olabilir bu durumda işte zenginde veya fakirde kalıyor.
Ben belki de 20 yıldır götürdüğüm ustama bile derdimi anlatamıyorum, internette yazan her şeye inanmamak lazım diyor o yüzden vakum kaçağı gibi bir durumun neyden kaynaklandığını onlardan öğrenemedim ancak araştırmalarım bana şunu gösteriyor. Yırtık hortum ( hava filtre sisteminde olabilir, yakıt sisteminde olabilir), bozulmuş sensörlerden gelen yanlış bilgiler, manifold sistemindeki conta veya lpg enjektörü gibi sonradan eklenmiş elemanların diplerinden kaçak, enjektör, buji.
Mesela benim araçta hava filtresinden motora doğru giden büyük silikon hortumun hemen başında MAF sensörü bulunuyor. Bu sensör hava emiş borusundan ve filtreden geçen havayı ölçüyor. Eğer ki MAF sensöründen sonra bi yerlerde kaçak/yırtık varsa sensör kendisine kadar olan veriyi raporlayıp 14.7 gram hava geliyor 1 gram yakıt yolla bakalım diyor ama halbuki motor hortumdaki kaçaktan dolayı 16 gram hava çekiyor ne oldu o2 sensörü değer ölçtüğünde hop burda yakıt yanamamış yada hava fazla kalmış diyor bi sonraki enfeksiyonda düzelt diyor.
Mesela benim araba için (2001 model 1.6 atmosferik corolla e11 kasa kodlu) %15-20 li LTFT değerleri için internetin derinliklerinden çıkardığım bir kaynakta enjektörlerden kaynaklandığını söylüyor.
(Motorproblem beim 2001 Corolla: Motor zieht nicht, nur ruckweise, Fehlzündung > Bosch Lambdasonde
- Einspritzdüsenproblem wenn Long und Short Term Fuel Trim = 15-20%)
Ben bir gece boyunca aku kutup başı söküp 35 km benzinle gezip ayarcıda ayar yaptırdım sonuç ne dersen rölantide yine 19.53 ltft gezi boyunca %8 - %11 ltft ile biraz toparlayabildim.
Ankara özelinde konuşmam gerekirse kimse bunların bir problem olduğunu düşünmüyor 21 yaşında bir araba sabahları soğukta böyle çalışması normal diyorlar. Bende artık peşini bıraktım araba bunlardan dolayı arıza verir yolda kalırsa dükkanlarının önüne götürüp arabayı yakacağım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 26 Aralık 2022; 22:13:55 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kapsamlı düşünce ve yorumlar için teşekkür ederim.
Aracı aldığımda ve serviste LPG kalibrasyonu yaptırdığımda merak edip Obd cihazı ile anlık yol verilerine bakmıştım. Sonuç olarak araç %13 civarı fakir ağırlıklı çalışıyordu. Gittiğim ayar noktalarında LTFT STFT değerlerine bakan görmedim. En detaylı çalışan kişi bile en fazla benzin/Lpg ms'lerine bakıyordu. Kendi gayretlerimle Atiker yazılımı üzerinden yolda ayarları yapıp bu değerleri -5 +5 aralığında gezinen hale getirmiştim. Yakıt sarfiyatı da düşmüştü, performans da artmıştı. O zamanki ekran görüntülerine baktığımda benzin de Ltft Stft değerleri çok güzel 0 a yakındı. Son zamanlarda ters giden bir şeyler var. Ve bu durum LPG yi de etkiliyor. Bahsettiğiniz hortum yırtığını ben de yaşadım. Onarım yapmıştım ama sanırım tekrar bir söküp kontrol etmek lazım. Ben de Nissan Almera 2001 1.8 kullanıyorum enjektör detayını hiç düşünmemiştim.
-
lpg bitmeye yakınken yaşadığınız problem bence depoda kalan lpgnin yetersiz olmasından kaynaklı, aklıma başka bir sebep gelmiyor. depodaki basınç iyice düşmeden benzine atsa sorun çözülecek gibi, önceki mesajlarda yazdığım gibi bitiş basıncını 800 civarına çekerek deneyebilirsiniz.
ltft akü kutup başı sökülünce sıfırlanması avantaj olmuş, ama benzinde bile olsa kısa sürede ltft aynı değerlere gelmiş, ufak da olsa bir sorun var gibi. yüksek ltftye enjektör bir sebep olabilir ama en basit ve ucuz taraftan sorun aramaya başlamak daha mantıklı tabi.
-
ayar genel olarak düzgünse sadece sorunlu bölgeyi düzeltmek bence doğru bir yaklaşım. brc de bunu yapamadığımız için haritayı +- komple kaydırarak deneme yapıyoruz.
ltftnin yükselmesinin çeşitli sebepleri olabilir ama tespiti en kolay taraf vakum kaçağı olduğu için tüm hortumları kontrol ederek başlamak mantıklı oluyor. maf sensörü ile manifold arasındaki (manifold dahil) tüm kaçaklar ltftnin oynamasına sebep olabilir, çünkü ölçülen hava dışında bir miktar daha silindire ulaşıp yakılıyor. o bölgede ufak tefek bir sürü bağlantı oluyor (krank havalandırma, fren westinghouse vb.), haliyle ihtimaller artıyor. araç rölantide çalışırken bu bölgelere balata spreyi sıkarak deneme yapabilirsiniz, motorun çalışmasında bir değişiklik oluyorsa ekstra hava çekiyordur.
lpg ayarı kaynaklı ufak tefek ltft sapmaları normal. farklı istasyondan yakıt almış olabilirsiniz, regülatörünüz eskimiş olabilir veya ilk kalibrasyon sıcak bir günde yapılmıştır, kışın değerler değişir vs. ama ilk halinden çok uzaklaştıysa olası ihtimalleri sırasıyla elemek lazım.
-
Bitiş basıncını değiştirmeyi deneyeceğim. Dediğiniz gibi bir sorun aramaya başlarken en basit ve ucuz şeylerden yukarıya doğru gitmek mantıklı, enjektör dedim, testi 1500 liraya yapılıyor denildi bende selametle dedim çıktım.
Test yaptıracağım sorun çıkmayacak durduk yere paramızdan olacağız. Keşke çok tercih edilen veya halen daha aktif kullanılan bir araç olsaydı arızası konusunda forumlardan destek bulabilseydik.
Valla ilginçtir ki araç kutup başı söküldükten sonra eskisinden daha atik, daha az yakar hale geldi (detaylı tuttuğum bir excell yakıt tablom var ortalama tüketimlerim fiş üzerinden gittiğimde 9-10 litrelerden 8 lere indi) artık yükte yani gaz pedalına basıldığı durumlarda ltft 0 lara daha yaklaşır hale geldi ancak rölantide halen daha %19.53.
Kutup başı sökümünden sonra benzinle direk sanayiye bakıma ordan da ayarcıya gittim kontrol ettirdim (rölantide yakıt düzeltme ayarlarının 0 dan farklı olduğundan bahsettim aldığım cevap, internette delinin biri kuyuya taş atıyor 40 akıllı çıkarmaya uğraşıyor senin burda bakman gereken
burda yer alan değerler özellikle de DC Inj Benzina ve TON Inj Benzina kısmı dendi (@1461 adlı arkadaşın bahsettiği gibi) benzinde ms ler ile gazda ms ler yüzdeler tutuyor gerisi boş her araba farklı dedi.
Tabi bakım zamanı lpg filtresi (silindir şeklinde olan gümüş renkli) değişirken yenisini taktıktan sonra aracı lpg ye aldığında deli gibi lpg kaçırıyordu, kabloda yarık olmuş değişelim dedi(penseyle sökerken delmiş bile olabilir çünkü o kadar şiddetli gaz kaçağında benim lpg ile gezmem mümkün değil, deli gibi hava püskürüyordu)
Sonuca gelirsek eskiden marşa basar basmaz rölanti 700-800 lere iniyordu çiğ benzin kokusu ve motorda sarsıntı yaratıyordu şimdi 2000 devirden hızlıca 1500 e ordan da yavaş yavaş ısındıkça 700-800 lere iniyor çok şükür bir problem yok, dediğim gibi yüke geldiğinde LTFT de 0 lara yaklaşıyor telefondan değerlere bakmasam bile gidişinden anlıyorum. Ayrıntılı bir kaçak var mı yok mu daha sonrasında bakıp buradan bilgilendirme yaparım. Akü kutup başı sökmek = Benim problemlerin %70 ini çözdü diyebilirim (BRC de hafızasında bulunan ayarları silmiyor bilginiz olsun)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 2 Ocak 2023; 10:24:48 >
-
@ersin310 Hocam bu BRC Plug & Drive programı ne kadar kısıtlı vallahi kabloya para ödediğime pişman oldum.
Belirli devirlerde mesela 5-6 bin devir arası benzin püskürtmesini istiyorum öyle bir ayar yok. (Sanırım bunu 5 bin devir üstü benzine geç ayarı ile yapacağım)
Sequent24 ver1.16 yı kuruyorum lpg beyni ile iletişime geçtiğinde SETTING UP sekmesi gri oluyor ayar yapılamaz oluyor.
Dışarıdan map sensörü bağlanmadan yol ayarı yapılmıyor. (araçta da map sensörü yoksa geçmiş olsun)
Stratejiler sekmesine bakıyorum yazılar karman çorman hiçbir şey anlamadım, yok mu bu programı detaylı anlatan bir kaynak ?
Ek olarak varsa ben LPG Ecu ya güncelleme yapmak istiyorum güvenilir bir dosyayı nerden bulabilirim ?
-
hocam kısıtlı gibi görünüyor ama standart bir ayar için yeterli alanı veriyor aslında. bir de kullanım kolaylığı açısından ben memnunum, buna alıştıktan sonra diğer kitler gibi toplu harita vs. bana zor geliyor açıkçası.
ecu güncelleme için bir bilgim yok, bana da soruyor bazen ama sorunsuz çalıştığı için macera aramak istemiyorum. lpg forumlarında güncelleme sonrası bağlanamayanlar olmuştu, eğer bariz bir sıkıntı yoksa gerek yok bence. kullanım kılavuzu internette var aslında, brc user handbook vb. ibareler yazarsanız eski de olsa ingilizce kaynak çıkıyor. stratejileri o kılavuzlarda anlatıyor, çok zor değil ama dikkatli okuyup anlamak lazım. ayrıca birçok araçta gerek kalmıyor sanırım, kılavuzda da böyle yazdığını hatırlıyorum, herşeyi doğru yapmanıza rağmen sorun yaşıyorsanız bu stratejileri kullanabilirsiniz diye.
benzin takviyesi brc de "VSR" diye geçiyor, menüde çıkıyor olması lazım. minimum devir, manifold basıncı ve takviye oranı girmenizi istiyor. mesela 4000 devirden sonra manifold basıncı 0,7 barı geçerse %20 oranında benzin takviyesi yap gibi. ben hiç denemedim, mutlaka mantıklıdır ama bana biraz belirsiz gibi geldi bu konu. o devirlere anlık çıkmakla bir şey olacağını sanmam, zaten o bölgede uzun süre benzinde bile olsa kullanmak zararlı olur.
bir tanıdığım bunu tecrübe etti ayrıca. 2007 corollasıyla uzun yolda genelde 5000devir ve üzeri lpgli kullanımla üst kapak yaklaşık 70bin km dayanabildi belki bu kullanımla iyi bile geçmiştir ama sürekli yüksek devrin faturası eninde sonunda çıkıyor (o kasanın vites oranları çok kısa, 3000devirde 100km yapıyor yaklaşık).
-
Selam arkadaşlar son fotoğraftaki bir değerin normal olup olmadığını sormak istiyorum. bir çok videoda map sensör değeri 320-350 görünürken bu fotoğrafa 119mbar görüünüyor . bu değer normal midir aynı sorun bende de var otomatik kalibrasyon hep yarıda kalıyor
-
Otomatik kalibrasyon yaparken 3 kez gaza basınız diyor ve her seferinde 1-2-3 yazması gerekiyor. En az 10 kez denedim ve 1-2-3 yazısı çıkmıyor ve otomatik kalibrasyon yarıda kesiliyor. Bu konuda bilgisi olan ustalardan yarım bekliyorum Teşekkürler
-
Tekrar selam ustalar, BRC harici map ile otomatik kalibrasyon sürekli yarıda kalıyor, Kalibrasyonu başlatıyorum araç benzinde ve 3 kez 5000 devire kadar gaza basın diyor. 3 kez gaza basıyorum fakat sarı daire içinde 1-2-3 yazmıyor ve bir süre sonra kalibrasyon yarıda kesildi mesajı alıyorum,
Sequent drive programında ürün tipi olarak BRC - OEM ve Bağlı değil seçeneklerini teker teker denedim sonuç değişmedi. Nerede hata var çözemedim, Bir videoda map bağlamadan önce kutup başını sökün diyordu , ben denemelerimi kutup başını sökmeden yaptım sorun buradan kaynaklanıyor olabilir mi ? Ekipman tipinde 3 farklı seçi ve map basıncını gösteren fotoğraf ekliyorum, yardımcı olursanız sevinirim. . Teşekkürler
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X