hocam, map sensörü olmadan sadece kabloyla bağlanıp geçiş ısısını değiştirebilirsiniz, genel ayarları enjeksiyon süresi vb. bilgileri görürsünüz. ayar anlamında yüzde olarak yakıtı arttırıp azaltabilirsiniz ama biraz körlemesine yapmış olursunuz. örneğin rölantide bir yandan cep telefonundan stft-ltft takip edip ona göre +- yönde değişiklik yapabilirsiniz. ama harita göremeyeceğiniz için rölanti dışında ne kadar düzettiğiniz/bozduğunuzu göremezsiniz. bir de map sensörsüz sıfırdan kalibrasyon yapamazsınız. map sensörünü bağladığınızda haritayı oluşturup onun üzerinden işlem yapabilirsiniz. ilk ekranda soldan 3. olması lazım, adım adım ayar gibi bir menü var, orada "yol ince ayar" butonunu tıklayınca boş bir harita sayfası geliyor. önce benzinde kullanıyorsunuz, mavi noktalar oluşuyor, her devir ve yükte yeterince nokta oluşunca lpgye alıp aynı şekilde kullanıyorsunuz ve turuncu noktalar oluşuyor. sonra mavi ve turuncu noktaları üst üste getiriyorsunuz ve ayar bitiyor. benim araçtan bir örnek sayfayı paylaşıyorum. solda rölanti yazan yeri değiştirince tüm harita aynı oranda artıyor veya azalıyor. yükte yazan yeri değiştirince rölanti görece sabit kalarak haritanın sağ tarafı yani yükte olan bölümü değişiyor. böyle yazınca biraz karışık gelebilir ama kendiniz bağlandığınızda ayar gayet basit ve hızlı yapılıyor. map sensörü bu noktada gerekiyor işte. soket pinlerine de ilk fırsatta bakacağım. |
Kendi LPG ayarını kendi yapmak (83. sayfa)
-
-
bu arada map sensörü fiyatlarına tekrar baktım. lpg kablonun kendi sitesinde 500tl gözüküyor ama açıklamaya not yazmışlar, kablo ile birlikte alınırsa 225tl diye. yani kablo+sensör toplam 500tl ediyor ki, şu zamanda fena değil bence.
-
Teşekkürler. Valla benim de işime yaradı. Biraz yavaş ama sanayideki ustaların çoğundan iyidir.
Bu map sensörü atıker safefast de yok galiba. Biz uzun yakıt kesme+kısa yakıt kesme değerlerine göre ayar yapıyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmucit -- 22 Ağustos 2022; 14:30:59 > -
birkaç istisna dışında tüm lpg kitlerinde map sensörü var diye biliyorum, harita oluşturabilmesi için map değerlerini görmeye ihtiyacı var. istisna dediğim de bir dönemki brc kitlerinde sadece ayar için takılıyor, sonra çıkarılıyor.
-
O zaman var, oto. kalibrasyon var. Ama yeterli gelmediği için yol ayarı yapıyoruz.
Bu BRC de bayağı pinti imiş. :)
-
Valla hocam 10 numara bir bilgilendirme oldu benim için, sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum, bu konu özelinde 70. sayfalara kadar indim, ilk sayfalardan da 2-3 sayfa kadar ileri gittim ama brc için pek güzel bilgiler bulamamıştım.
lpgkablo ile iletişime geçtiğimde kabloyu sıkıntı durumunda iade almayacağını belirtti ama bağlantı garantili dedi nasıl oluyor tam anlamadım, bağlanma garantili şey oldu da bağlanmadı ne yapacaklar ? Ek olarak yakında zam gelecekmiş kablo almayı düşünenlere duyurulur.
Siz pin dizilimini atabildiğinizde o dizilimden yola çıkarak elimdeki kabloyla (ve resimde sol altta sanırım baud rate 38400 olarak verilmiş bu ayara da dikkat ettikten sonra) son bir deneme yapacağım. Baktım olmadı ilk etapta kabloyu daha sonrada map sensörünü alacağım.
Ayar için gittiğimde de aynı sizin bu ekranın altında harita olmayanını açıyorlar onun yerine ısı geçiş değerleri falan vardı diye hatırlıyorum.
İlk etapta şu fakir karışım olayını düzeltsem iyi olacak daha sonra map sensörü ile detaylı bir ayar yapmayı düşünürüm.
Çok şey soruyorum farkındayım ama şöyle bir şey yapmamız mümkün mü acaba ? Benim araç VVT-İ 3 bin devir civarı subapları daha fazla açık bırakıp fazla fazla yakıt gönderiyor. Şimdi bunu aracın beynini tasarlarken yakıt haritası üzerinde ayarlama yapmışlardır(Benzin için konuşuyorum) peki ben benzinde kullanıp haritayı oluşturduktan sonra LPG haritasını ayarlarken 3 bin devir ve 4 bin devir aralığını biraz zengin bıraksam. Böyle bir şey mümkün mü ? Teorikte bir anlam ifade ediyor olabilir ama pratikte bi işe yarar mı ? Yoksa VVT-İ mantığında zaten bu devirlerde araca yakabileceği maksimum afr mi gönderiliyor, yani benim ekstradan yakıtı zenginleştirmem bir anlam ifade etmez aksine zarar mı ettirir ?
Bildiğim kadarıyla fakir karışımın az yada çok her türlüsü zararken, bir miktar zengin karışımın faydası var.
-
Son cümleye katılıyorum, fakir yerine az zengin iyidir. Zaten LPG de uzun yakıt kesmenin 0 olması mümkün değil.
-
rica ederim hocam, forumlardan çok şey öğrendim, artık uygulayıp kendim deniyorum. size de faydası olursa ne mutlu. bu arada önceki mesajlarda paylaştığım forumda brc için bazı bilgiler vardı. hatta forumdan biri brc ayarı için 2-3 ayrı video çekip paylaşmıştı, bayağı açıklayıcıydı ama sonradan silinip gitmiş.
lpgkablo oldukça ilgili bir satıcı, şu an yapıyor mudur bilmiyorum ama eskiden bağlantı sorunu yaşayanlara uzaktan bağlanıp yardımcı oluyorlardı. bir keresinde ben de atiker programını kaybetmiştim, rica ettim tekrar cd göndermişlerdi. garantili dediği, bir nevi malımızın arkasındayız hesabı, sorun olsa da çözeriz diyorlar.
geçiş sıcaklığıyla çok oynamaya gerek yok aslında, brc 39,8 gibi standart bir rakamla geliyor, ben ilk günden beri hiç değiştirmedim. diğer aracımda atiker nanofast takılı, onda sıcak motorda direkt lpg ile çalıştırma seçeneği var. bir süre öyle kullanmıştım, sonra kapattım, sıcaklığı da 35e ayarladım, öyle devam ediyor.
yine bazı kitlerde vvt seçeneği oluyor, ama brc de ben görmedim, eski ayar kılavuzlarını da incelemiştim, olduğunu sanmıyorum. dediğiniz ayar da brc de yok, paylaştığım harita sayfasında noktasal değişiklik yapılamıyor. sadece rölantide ve yükte olarak toplu değişiklik yapılabiliyor. benim görüşüme göre eğer ayar düzgünse böyle bir noktasal müdahaleye gerek yok. vvt supap zamanlamasını değiştirdiğinde benzin enjeksiyonunu da arttırıyordur, lpg ecusu da benzin enjeksiyon süresini baz aldığı için o da süreyi uzatır, sorun kalmaz diye düşünüyorum. tabi bunu kanıtlamak için yolda ayar yapıp benzinde nasıl davrandığını görmek lazım. benim araçta da vvt var, sadece egzoz supaplarına müdahale ediyor, ben haritada zamanlama değiştikten sonra bir fark göremedim şimdiye kadar.
@mmucit birkaç hafta önce ltft ye baktığımda tam 0,0dı tabi bu tamamen şans, yoksa benzinde bile tam sıfır olmuyor zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 22 Ağustos 2022; 16:57:29 >
-
Keşke denk gelebilseydim o videolara, olurda siz denk gelirseniz bi yerlerde video olur brc özelinde ince ayar taktikleri olur. Buraya atarsanız çok sevinirim.
Lpgkablo satıcısını bir akrabam aynı şekilde önerdi zamanında çok ilgilenmişti vs. diye, zaten internet üzerinde her kapı onlara çıkıyor.
Valla yaz kış kapalı garajda araba, 0 lı derecelerde veya çok daha sıcaklarda ancak dışarıda işim olduğu zamanlarda bekliyor.
Kullandığınız programın versiyonu kaçtır acaba ? Elimde Sequent Plug & Drive V3.02, V3.06, V3.07, V3.08 mevcut ben bağlantıyı V3.08 ile denemiştim başarılı olamamıştım. Demek ki VVT-İ ayar meselesi biraz benim kurcalayıp öğrenebileceğim bir şey olarak şimdilik rafa kalktı. Az önce 2 km lik bir sürüş yaptım motor çalışma sıcaklığında iken (93 derece ve yeni çalıştırılmamış) ltft-stft değerleri rölantide 19.53 dü (Klima en sonda) daha sonra sürüşe devam ettim yol boyunca 14.50 li değerlere düştü LTFT, sonra kırmızı ışık beklemelerinde baktım STFT 0, sonra yine sürmeye devam LTFT yine 19.53 e çıktı. Bi garip çözemedim ben mi çok taktım yoksa bunun bu kadar oynak olması normal mi, aynı durumda (rölantide - motor sıcak - klima sonda) STFT bi 19.53 oluyor bi 0 oluyor.
Ayrıca Torque Pro kullanıyorum, obd2 cihazım hepsiburada üzerinden alınma çin malı ucuz bir ürün. Ayağımı gazdan çekip frene bastığımda Torque Pro programında %80 ihtimalle RPM göstergem fırlıyor (8000 devir yazıyor, 15 bin devir yazıyor, 18 bin devir yazıyor) diğer bütün sensör verileri normal ve gerçekçi ama rpm neden fırlıyor anlamadım.
Bu olayı bazı yerlerde lpg montajı esnasında devir bilgisini bi yerden almaya (ya gösterge paneli yada bi kablodan alınıyodu hatırlayamadım şimdi) ihtiyaç duyduklarından bahsettikleri için yazmak istedim. Eğer böyle bişey varsa benim aracımın haritalarını bu yanlış RPM sensörü bilgisi etkiliyor olabilir mi ?
-
hareket halinde ayağını gazdan çekince cutoff a düşer stft 0 olur, yüke binince ltft artıyorsa haritada altlara ve sağa doğru (ms/devir) olan kısmı artırmalısın, atiker gold da vvti ayarı var paramitrelerde vvti diye bir bölüm var aktif ediyorsun belki brc de de vardır
-
@dndd araca ilk bağlandığımda bakıp yazacağım.
merhaba araca takmanıza gerek yok, kablo evdeyse bilgisayara takıp aygıt yöneticisinden donanım kimliklerinden kimlik bilgilerini buraya atarsanız çip bilgisini öğreniriz, ft232rl olabilir diye düşünüyorum
-
Hocam maalesef her devirde, her hızda ve her ayağımızı gaza çektiğimiz anda yakıt göndermeyi kesme özelliği çalışmıyor. Hangi durumlarda yakıtı kestiğini anlayabiliyorum ve zaten programdan open loopa girdiğini görüyorum. Ama bahsettiğim durum STFT nin rölantide durum değişikliği olmadan anormal artıp bir anda sıfırlanması. 2 Seçenek var ya adaptör yeterli hıza yetişemiyor sapıtıyor, yada sistemde bir sorun var. Motorumun Revizyon-Rektefiyeden sonra yağ eksilttiğini hatırlamıyorum senelerdir, ancak şu an 2 çizginin alt çizgisinde yani sınırda bu da demek oluyor ki bir problem var. @ersin310 Hocamız program sürümü ve kablo bağlantı soketini paylaştığı taktirde gerisi bana kalıyor haber bekliyorum kendisinden.
Ufak bir güncelleme eklemek istiyorum müsadenizle.
Şu şekil derme çatma bir kablolama ile 3 soketin bütün kombinasyonlarını denedim buna ek olarak en son mantıklı kombinasyonda (soketlerde 2 kablo yan yana bir kablo en uçta, uçta olan ayrı durduğu için GND diğerleri RX-TX olabilir dedim) araba çalışır vaziyette yine bütün kombinasyonları denedim ama nafile. Bu arada kullandığım program Sequent Plug & Drive V3.02 (elimdeki en eskisi en iyi çalışanıdır diye bi mantık yürüttüm daha önce V3.08 ile de test etmiştim yine bişey değişmemişti)
Fotoğraflarda aygıt yöneticisi altında kablonun ne isimle gözüktüğü port ayarları, ayar programı içerisindeki seçenekler, ve programın verdiği hata mesajı mevcut. Sanırım bu kabloyla bu işi becermek pek olası değil. En kötü ihtimalle yarın ayar yaptırılan yere götürüp hangi pine hangi kablonun bağlandığına gizliden bakıcam veya direk sorucam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 22 Ağustos 2022; 23:50:19 >
-
dün akşam soketleri kontrol ettim. öncelikle en başta yanlış yazmışım, onu düzelteyim. map sensörü sürekli araç üzerinde, ayar kablosunu da motor bölümünden içeri aldım, direksiyonun altındaki cepte duruyor sürekli, uzun zamandır kabloları sök-tak yapmadığım için yanlış hatırlıyormuşum.
3 pinli olan soket ayar kablosu, 4 pinli olan map sensörü içinmiş. ama ikisine de üçer kablo geliyor. çektiğim fotoğraflar kit üzerindeki soketler, lpg kablosu ve map sensörü soketleri tamamen kapalı, onlardan birşey anlaşılmıyor. (fotolar biraz büyük çıkıyor galiba, küçültemedim). kullandığım program da V3.07.
şu map sensörü:
bu da ayar kablosunun takıldığı soket:
@dndd aradığınız bilgi şu sanırım, kabloyu takınca listede burası çıktı. değilse de tam nereye bakacağımı ayrıntılı yazarsanız bir ara tekrar bakarım.
-
devir bilgisi lpg ecusuna yanlış gitseydi anlaşılırdı bence, mesela sıfıra düştüğünde benzine geçerdi vs. bu arada yanlış bilmiyorsam bendeki brc de devir sinyalı 4. lpg enjektöründen alınmıştı, krank sensörü veya göstergeden alınmadı, sanırım buradan okuyor devri.
obd cihazlarının hepsi kopya sayılır, önemli olan versiyon 1,5 mi yoksa 2,1 mi? 2,1 olanlar tüm sensörleri okumuyor veya yanlış bilgi verebiliyor. "elm identifier" uygulamasını indirip cihazın versiyonu kontrol edebilirsiniz, eğer 1,5 ise sorun yok.
diğer konu da, mesela benim araçta torque pro düzgün çalışmıyor, ltftyi hiç göstermiyor. bir ara piston uygulamasını kullandım, sonradan obd fusion diye bir uygulama satın aldım, tüm verileri sorunsuz okuyor artık. bu uygulamaları da bir deneyebilirsiniz.
-
Muhabbetinizi bölmeyeyim ama benim sorun hakkında ne derseniz, ayarla geçer mi?
İşin garip yani uzun yakıt kesmem güzel, +-5 aralığında ama arıza ışığı yakıyor işte.
-
Hocam bende bugün dayanamadım, aracı bakıma götürdükten sonra bide gazcıya uğradım filtreleri değiştirdim bide ayar yaptırdım(bilhassa)
Tam aynı şeyi yazacaktım ki sizde fark edip düzeltmişsiniz. 3 pinli soket ayar için 4 pinli olan map sensörü bağlantısı içinmiş, baştan yanlış sokete bağlanmayı deniyormuşum
Sizlerin ve benimde fark ettiğim üzere aracın fakirde kaldığını belirttim zaten kontrol ettiklerinde de gördüler. Çok güneş vardı ekran yansıyordu yanlış olmasın ama yükte %13 düzeltme uyguladı (onların kullandığı program da v3.07). Rölantiye bakamadım. Ayarcıdan çıktıktan sonra hemen denemek için gazladım eskiden tapa gaz (kickdown) yapmadan bile 1. Vitese düşürüp yürümeye çalışırdı şimdi 2. Viteste sağlam yürüyor büyük çoğunlukla düzeldi diyebilirim.
Bu arada brc my07 rutin bakımda 2 filtre değişti 100 er den 200 tl (filtre ücretlerini merak eden varsa not düşmüş olayım) + ayar parasına da tabloya 100 tl yazmışlar, tanıdık olduğu için dedim veremem o kadar sadece filtre parasını aldılar geçtiler. Yani ben biraz eskide kalmışım ayar parasının 100 tl olduğu yerde 275 kabloya hayli hayli verilir.
Şuan fakir karışım işini çözdüğüme göre bütçe ayarlayıp kablo artı + map sensörü almaya yönelebilirim. Yardımcı olan herkese sonsuz teşekkürler.
Ek: Usb aygıt yöneticisinden attığınız fotoğrafı sorgulattım FT232R çıktı bide bu kabloyu temin edip deneyeceğim.
Ek2: 10 km kadar dönüş yolunda (bir müddet sabit sürat daha sonra dur kalk ve yavaş hızda akan trafik) elimde Torque Pro ile değerleri izledim arabayı az gazla 80 km/h sürate çıkarmaya çalıştığımda LTFT +%5 lere düştü ancak rölantide beklerken veya sabit gazla (80 km/h) ilerlediğimde LTFT yine +%12, +%14, +%19.53 olarak değişkenlik gösterdi (büyük çoğunlukla +%12 civarlarında dolandı). Benim arabanın 75 km/h hızla giderken 2100-2200 devir çevirirken süratimi 5 km/h arttırıp 80 km/h e geldiğimde 4. viteste kalmak suretiyle devir 1800 lere düşüyor o 1800 e düştükten sonra gazı az ezerek viteste yürütebiliyordum şimdi aynı parametrelerde yeni ayar sonrası gazı az ezdiğimde hemen 3. vitese çekiyor. Sanırım kaş yapalım derken göz çıkardık iyice haritayı karman çorman ettik. En kısa sürede kablo + map ayarı şart oldu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 23 Ağustos 2022; 19:1:50 >
-
bingo fdti çip
-
sizin soruyu arada kaçırmışım. obd den bağlanınca sadece yazdığınız arıza kodu mu çıkıyor?
o kod 2. oksijen sensörüne ait gibi duruyor. eğer sadece o hata varsa ayarla ilgili bir sorununuz yok demektir, zaten ltft de doğruluyor.
bu durumda ya katalitik konvertörde bir sorun var ya da 2. sensör/sensör tesisatında.
-
Cevabınız için teşekkürler. Yolda başladı, 3 defa sildim, geri geldi.
"P2096: Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean bank1
Yolda arıza lambasını yaktı. Uzun yakıt kesmem +-5 aralığı içinde.
Eve gelince baktığımda, lpg basıncım 0.75 e düşmüştü. Niye düştü, bilmiyorum. Regülatörden motor sıcak ve çalışırken 1.03 e yükselttim, ama yine arıza lambasını yaktı.
Yol ayarı yapacam ama önce fikir alayım dedim. Bir kere yol ayarı yaptım, sonrasında regülatör de değişti ama uzun yakıt kesme iyi olduğu için önemsememiştim."
Ben de yeni ayar yapmam lazım diyordum. Yine ayar yaparım ama arıza kodu silinse de yine geri gelecek o zaman. O zaman da oksijen sensörü temizliği yaptırmam lazım. Sanayideki ustalardan korkuyorum. Olanı da bozacaklar diye. En son ise katalitik konventöre baktırmam lazım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmucit -- 24 Ağustos 2022; 15:42:58 > -
oksijen sensörü temizliği işe yarar mı emin değilim. sonuçta 1. sensöre göre daha az sıcaklık ve kirlilik gidiyor. yine de denenebilir tabi. sorun sensörde çıkarsa ve pahalıysa idarelik olarak sensör yuvasına bir uzatma aparatı takılıp denenebilir, belki işe yarar. sonuçta o sensörün tek görevi katalitik konvertörün etkin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek. katalitik konvertör hasarlıysa zaten egzoz muayenesinden de geçmez.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X