lpg fakirde kalmış gibi görünüyor ama bu titreme dalgalanma ayardan değildir enjektör arızası olma ihtimali yüksek, regületörden de olabilir tabi < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 3 Şubat 2022; 13:4:5 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Kendi LPG ayarını kendi yapmak (81. sayfa)
-
-
rica ederim hocam, umarım en kısa zamanda çözersiniz. siz gelişmeleri paylaştıkça biz de tecrübe edinmiş oluruz.
1500mb ise iyi o zaman, bende de aynı regülatör var, rölantide 1,65 bara ayarlı, yaklaşık 180hp yi sorunsuz yürütüyor. boru çapı konusunda ben iç çapı 8mm diye düşünüyorum, öyle olsa bile dış çapını ölçebilirseniz anlaşılır. hatta etrafınızda atmosferik lpgli araç varsa onunla kıyaslayarak da kolayca anlaşılır.
şamandıra kontrolü de önerilmiş, o konuda bir tecrübem yok.
-
Lpg ustası benzin enjektör süreleri çok uzun buna bi baktırın dedi. gerçekten öyle mi ? süreler uzunsa nerelere bakmalı ? bu sayfadan anlaşılmaz derseniz programım var farklı veriler de sağlayabilirim . 1.6 atmosferik motorda atiker safe fast kullanıyorum.
-
lpg de çalışırken mi uzun benzinde çalışırken mi uzun, bir müddet benzinde kullanın benzinde çalışırken ki benzin enjeksiyon süresini kontrol edin kaç olduğunu, ayrıca elm327 alın hem ltft stft değerlerine bakarsınız hem hata kodu varsa görürsünüz, çok mu yakıyor aracınız, şikayetiniz nedir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
elm var hangi programla bağlayayım .torque uygun mudur ? benzinde enjeksiyon süresi ne olmalı ? var mı belli bir değeri ? regülatör değişimine götürdüğümde benzin enjektör süreleri uzun dediler . motor soğuktu lpg ye geçmemiş benzinde çalışıyordu.
-
çok atıp tutmak istemem usta değilim ama 4.5 bana çok görünmedi, motor soğukken zaten yüksek olması normal, ayrıca uzun süre lpg de fakirde çalışmışsa da ltft ye bağlı enjeksiyon süreleri yükselmiş olabilir, bir müddet benzinde kullanıp takip edin, elm327 ile torque kullanıyorum ben, ltft stft değerine bakın, benzinde +-5 içinde olmalı, benzinde kullandıkça normal değerlerine dönecektir, ltft normal değerine dönünce enjeksiyon süresine tekrar bakmak lazım, sanırım standart değildir ama 3.5 civarı oluyor genelde
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 8 Şubat 2022; 12:16:12 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yok ya estagfurullah yardımlaşıyoruz .dediklerinize bakacağım. benim bir şikayetim yok lpg ile . öyle söyleyince araştırayım eğer gerçekten bi sorun varsa müdahale edeyim diye düşündüm.
-
güzel bir konu takip
-
enjektör arızası çıktı. değiştirdim kalibrasyon yaptım. şu an yağ gibi çalışıyor.
-
Merhaba,
Araçta (opel astra 1.4 turbo 140 hp) fakir karışım verme ve lpg' den benzine geçme sorunları devam ediyor.
Sebep lpg basıncının düşmesi.
Özet olarak şu ana kadar yapılanlar şunlar:
Regülatör BRC genius 1500. Temizlendi diyaframı değiştirildi. Regülatör lpg çıkış basıncı 1.5 bar olacak şekilde ayarlandı.
Lpg simit depo yönü yanlışmış düzeltildi (şamandıra (multivalf) yönü lpg' yi önden çekecek şekilde idi, şimdi yandan çekecek şekilde bağlı)
Lpg enjektörleri temizlendi.
Lpg tüm filtreler değiştirildi.
Lpg depodan regülatöre kadar olan boru 6mm idi. 8 mm ile değiştirildi. Multivalf (şamandıra) sökülüp kontrol edildi, görünen bir sorun yoktu. Lpg deposunun içinde yağ, kir yoktu.
Kaput altında regülatörün önündeki gaz kesici değiştirildi.
Multivalf (şamandıra) üstünde takılı olan gaz kesici emniyet valfi (elektrik kontrollü valf) iptal edildi (Video için teşekkürler :
Dr. Auto - Çerkezköy Yunus OtogazyoutubeŞAMANDIRA ( MULTİVALF ) EMNİYET VALFİ İPTALİhttps://www.youtube.com/watch?v=IsB4MdkrTpoSorunun devam ettiği görülünce emniyet valfi geri takıldı.
Anladığım kadarıyla sistemdeki bir parça gaz akışını engelliyor (özellikle soğuk havalarda).
Multivalf (şamandıra) üstünde, lpg borusunun kopması gibi durumlarda devreye girip gaz akışını kesen bir de aşırı akım valfi (kaçak akım valfi) (mekanik valf) varmış.
Bu valfi değiştirmek istiyorum. Sorum şu. Bu aşırı akım valfi değiştirilebilen bir parça mı yoksa şamandıra tümden mi değişiyor?
@simsekotogazankara @ersin310 @dndd
Teşekkürler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcerci81 -- 17 Mart 2022; 13:1:16 >
-
Merhaba,
Kendi soru(n)um için kendi yorumumu yapayım.
Soğuk havalarda gaz akışını engelleyen regülatörün içindeki diyafram. Olay diyaframın esnekliği ile ilgili. Diyaframın kendisi soğukken ve yeterince esnek değilken sisteme yeterli gaz akışını sağlayamıyor. Regülatör uzun süre düşük sıcaklığa maruz kalıp diyafram iyice soğuyunca ısınıp esnekleşmesi de uzun zaman alıyor. Ancak yeterince esnekleştiğinde sisteme yeterli miktarda gaz verebilir hale geliyor.
ÖR1 (Bu veriler alındığında motor suyu sıcaklığı 90 dereceydi. Araç kısa zamandır lpg ile çalışmaktaydı):
TEMPO GIRI LAMBDA GAS BENZ PRESS MAP T.RID T.GAS LIV SLOW FAST OX
9984 4253 4.240000 27.030000 18.380000 0.680000 1.790000 61.000000 22.000000 181 22.656250 0.000000 0.920000
10234 4306 4.240000 26.570000 18.650000 0.600000 1.800000 61.000000 22.000000 181 22.656250 0.000000 0.920000
10453 4371 4.240000 26.250000 18.840000 0.450000 1.830000 61.000000 22.000000 181 22.656250 0.000000 0.920000
Yukardaki örnekte lpg basıncı 0.45 barlara düşüyor. Regülatör sıcaklığı 61 derece, gaz sıcaklığı 22 derece
ÖR2 (Bu veriler alındığında motor suyu sıcaklığı 90 dereceydi. Araç yaklaşık 15 dakikadır lpg ile çalışmaktaydı):
TEMPO GIRI LAMBDA GAS BENZ PRESS MAP T.RID T.GAS LIV SLOW FAST OX
15265 4303 4.310000 26.770000 18.240000 0.780000 1.820000 59.000000 28.000000 112 21.093750 0.000000 0.915000
15515 4351 4.310000 26.350000 18.490000 0.820000 1.800000 59.000000 28.000000 112 21.093750 0.000000 0.915000
Yukardaki örnekte lpg basıncı 0.8 barlara düşüyor. Regülatör sıcaklığı 59 derece, gaz sıcaklığı 28 derece
ÖR3 (Bu veriler alındığında motor suyu sıcaklığı 90 dereceydi. Araç yaklaşık 45 dakikadır lpg ile çalışmaktaydı):
TEMPO GIRI LAMBDA GAS BENZ PRESS MAP T.RID T.GAS LIV SLOW FAST OX
26234 4452 4.160000 24.950000 18.960000 1.080000 1.920000 78.000000 43.000000 112 21.093750 0.000000 0.925000
26500 4517 4.130000 25.380000 19.230000 1.000000 1.920000 78.000000 43.000000 112 21.093750 0.000000 0.925000
26765 4577 4.130000 24.980000 19.290000 1.070000 1.900000 78.000000 43.000000 112 21.093750 0.000000 0.925000
Yukardaki örnekte lpg basıncı 1.0 barlara düşüyor. Regülatör sıcaklığı 78 derece, gaz sıcaklığı 43 derece
Diyaframı ısıtıp esnekleştiren şey ise benim yorumum birincil olarak ürettiği gazın sıcaklığı(T.GAS) ikincil olarak da regülatörde dolaşan suyun sıcaklığı(T.RID) (Diyafram su ile direkt muhatap değil ama gaz ile muhatap. Gaz diyaframdan geçerek enjektörlere ulaşıyor. Dolayısıyla diyaframı gaz ısıtıyor). Regülatör sıcaklığı ve gaz sıcaklığı yeterli düzeye gelip yeterince uzun süre regülatörden bu sıcak gaz akışı sağlandıktan sonra diyafram esnekleşip gaz akışı - gaz basıncı olması gereken değerlere ulaşıyor.
(Motor suyu sıcaklığının 90 derecelere ulaşmış olması lpg sisteminin yeterince ısındığı manasına gelmiyor benim asıl yanıldığım nokta burası olsa gerek)
Sözün özü çok soğuklarda araç en az bir yarım saat 45 dakika lpg ile çalışmalı ki sistem verimli çalışma noktasına ulaşabilsin.
Selamlar.
-
Bu durumlari ayarlamak için sicaklik basınç duzeltmesi var programlarda bunun hesaplamalarida yine google da mevcut ona göre yapasaniz sorun buysa çözüm uretirsiniz
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Selâm arkadaşlar Lovato güncel ayar programı olan varmı bana atsanız wendor1110@gmail.com
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
merhaba,
multivalf ile ilgili bir bilgim yok. ama regülatör sıcaklığının basınca bu kadar etki etmemesi lazım bence. değiştirilen diyafram veya montajla ilgili bir sorun olabilir mi acaba? imkan varsa geçici olarak başka bir regülatör takılıp denenebilir.
bu süreçte ben de geç çalışma ve basınç dalgalanması sebebiyle regülatörü komple yenilemeye gönderdim, pırıl pırıl geri geldi. henüz taktırma şansı bulamadım, umarım çalışması da dışı kadar iyi olmuştur. geçici olarak 1200mb regülatör takıldı, süreler biraz uzadı ama sürüşte şimdilik bir sorun yok. bayram sonrası ilk iş yenilenmiş regülatörü taktıracağım.
-
brc de böyle bir düzeltme menüsü bulunmuyor, sanırım arka planda kendisi yapıyor bu işi.
-
merhabalar aracım 1.6 74 kw 100hp ford focus
aracımda tekleme sorunu yaşıyorum özellikle 1800 2400 devirler arası .
benzinde hiçbir problem yok ama gazda bu devirlerde sarsılma yaşıyorum ve araba fakirde çalışıyor çarpanı ne kadar arttırsamda hiç zengine geçmedi
daha öncesinde böyle bir durumla karşılasan oldu mu nasıl çözebilirim ?
(not:üzerinde ahc atiker valtek tipi enjektör var daha öncesinde 1.8 idi nozul çaplarını 2.0 a genişlettik ve enjektör ile emme manifoldu arası kabloları kısalttık )
-
hocam benzin enjektöü her iki durumda birbirini tutuyorsa bir sıkıntı yoktur
misal araç benzinde ve benzin enjektör süresi 3.4ms
arabayı lpgye alınca benzin enjektör süresi 3.4ten büyükse ozaman arabanız fakirdedir ve yakıt yetiremiyordur
eğer benzin enjektör süresi 3.4msden küçükse ozaman arabanız zengindedir yakıt fazla geliyordur bunu da yol ayarı ile düzeltebilirsiniz.
edit: hocam şimdi fark ettim lpg basıncınız biraz yüksek gibi duruyor eğer enjektörünüz hızlı tip değil ise yüksek devirlerde işeme yapabilir takılı kalabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esesas31 -- 13 Mayıs 2022; 23:51:3 > -
teklemeler genellikle enjektör kaynaklı oluyor, sanırım denemeden anlaşılmaz, imkan varsa enjektörleri değiştirip denemek lazım, aslında bu valtekler çok pahalı değil alıp deneyibilirsiniz hatta almışken internette satılan atiker uyumlu 2ohm luk uygun fiyatlı enjektörlerden alıp deneyin bence, eğer 2ohm takarsanız ayarlardan enjektör tipini değiştirip yeniden kalibrasyon yapmayı unutmayın, ancak sorun enjektörden değilse de para boşa gitmiş gibi olur, öyle de bir durum var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 14 Mayıs 2022; 20:26:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim
. Şuan Üniversite sınavına hazırlıyorum yaklaşık 1 ay sonra sınavım bitmiş olur o zaman devam etmeyi düşünüyorum . Sağlıcakla kalın.
-
Ya yanıt gelirmi vs bilmem ama. Bende eski sistem zavoli pan enjektör beyin vs baya eski sanırım beyinde arıza var pcye bağlanınca beyin adaptasyon yapamıyor. Komple bu sistemden vazgeçmek istiyorum aracım düz sıralı enjeksiyon Honda afr yok. En iyisi hangisi bu konuda kolay kullanıcı arayüzü güncellenmesi vs bana işi basitleştirmek bişey. Zavolinin güncel prosunu bile bulamıyorum yaw.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X