Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (80. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
316.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Akl lpg sisteminde ayar yaparken lambda kapalı olarak görünüyor. Lambda aktif ettiğimde 3.5 gibi değerler çıkıyor. Bu ne işe yarıyor. Aracın oksijen sensörü normalde çalışmıyor, bu lpg ayarındaki lambda farklı bir şey midir. Açık mı kapalı mı olmalıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, araçta şu sıralar anormal bir yakıt artışı var. Benzin ve Lpg de seyir halindeki anlık verileri ekte paylaşıyorum.


    Nissan Almera 1.8 A/T 2001 araçta Atiker MicroFast sistem bulunuyor.

    Ayarları olabildiğince kendim yapmaya çalışıyorum. 2.2mm nozul ile 159-146 aralığında map değerleri ile LTFT-STFT açısından uygun değerleri yakaladığımı düşünüyorum ama aynı ayarlar ile %30 civarı yakıt artışı var. MAF sensörü yeni değişti. O2 sensöründen şüpheleniyorum ama bu grafikler üzerinden 02 sensörünün çalışma verimi hakkında çıkarımda bulunulabilir mi bilmiyorum.


    Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olabilirlerse memnun olurum.






  • Merhabalar. Benim aracımda LPG ayarı yaptığımda çarpanlar 220 lerde oluyordu. Ben de nozulları büyüttüm. 1.8 lik idi 2.2 yaptım. yeni gaz ayarı yaptığımda çarpanlar 205 civarında oldu. Çarpanlar hala yüksek. 2.2 nozul için 205 çarpan yüksek değil mi. Aracım 1.6 atmosferik motor 110 beygir. Başka nerelerde sorun arayabilirim. Mesela debi ayarından falan yapabilir mi? Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar. herkese iyi forumlar

    ben bir kaç konuda destek rica edeceğim. tecrübeli arkadaşlardan.
    2012 model accord 2.0 aracımda prins silverline modeli lpg sistemi bulunmakta,

    aracımın geçen sene genel bakımında sübap ayarı yapıldı, bu seneki bakımda aracımda rölentide tireme şikayetim vardı ustam sübap ayarını sordu,
    10 000 km önce yaptığımız söyleyince tekrar baktığında sübapların sıkmış olduğunu söyledi, tekrar sübap ayarı yapıldı.
    daha sonra ben aracı prisnlere program sadece bayilerde bulunduğundan bayiye götürdüm yol ayarı yapılmasını istediğimde,
    aracın benzinde %25 fakir kaldığını , vakum kaçağı olabileceğini söyledirler ve honda ustasına baktırmamı istediler,
    honda ustası gaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yaptı sonrasında lpg ayarı için yine bayiye gittim lpg yol (afr) ayarı yapıldı.
    araçta az da olsa hissedilir tepkiler hissettim .
    sonrasında biraz forumları okuyorak torque programı ve elm327 cihazı edindim
    araç sürüş esnasında kayıt alarak takip etmeye çalışıyorum .
    benzinde LTF değerim ortalama % +7 olarak STF değerinin de % +7-15 arasında gezdiğini görüyorum ,
    ayrıca O2 sensör ve MAF sensör voltajlarını takip ettiğim kadarıyla voltajlar olması gerektiği gibi gözüküyor,
    bu durumda lpg bayisinin dediği gibi vakum kaçağı olabiilir düşüncesi oluşturdu.

    burada sormak istediğim bu LFT ve SFT değerleri kabul edilebilir aralıktamıdır? yapılan AFR ayarım bu değerlere göre mi yapılmış demektir..
    vakum kaçağı varsa nerelere bakmam gerekir, ya da yapılacaklar nelerdir ?


    teşekkürler .
     Kendi LPG ayarını kendi yapmak
    saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bluemonday B kullanıcısına yanıt

    benzin değerlerini tam görebilmek için bir müddet benzinde kullanmalısın, ltft uzun dönem değeri zaten stft de onu düzeltmeye çalışıyor, lpg den bozulan ayar benzinde kullandıkça yavaş yavaş düzelir o yüzden ilk çıkan değerler yanıltıcıdır, lpg de +-10 normal kabul edilir, enaz bir depo hiç lpg ye almadan benzinde kullanarak değerleri takip edin derim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 18 Ekim 2021; 8:42:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dndd D kullanıcısına yanıt

    Sayın dndd,

    Değerli yorumunuz için teşekkürler.

    Bugün honda ustasına götürdüm aracımı,

    Sıkıntıları ve afr Ayar öncesi yapılanları anlattım, benzinde lft nin %+7 civarında ort. Olduğunu anlattım.

    Araçta kaçak için bir kaç noktaya baktı,

    Daha sonra tüm sensörleri voltaj ve dirençlerine detaylıca beraber baktık. Herşeyi normal göründüğünü banada ekrandan gösterdi. Sadece katalizör durumunun iyi olmadığı yazıyordu diagostnik cihazında. Ustanın dediği 140 000 km araçta Ltf nin sıfır olması imkansız gibi birşey dedi.

    Oksijen sensöründen başlayarak katalitik konvertörde dahil değişirse ancak %0 Lara ulaşabileceğini söyledi.

    Ben yinede sizin dediğiniz gibi benzinle bir süre bineceğim.

    Ustanın yanından döndüğümde lpg ye alıp rölen tide torque ile baktığımda oldukça ilginç değerler gördüm. Lpg de lft %1.6 sft ise %-2.3 gibi bir değer gördüm.

    Bu yapılan afr ayarının düzgün olduğunu mu gösterir.

    Değerli yorumlarınızı rica ederim.

    Teşekkürler.

    Saygılar.

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • karamanli-70 K kullanıcısına yanıt
    Merhaba, programda kalibrasyondan sonra bir harita verir. Ancak %100 doğru sonuca ulaşılmaz. Rolantide ve yükte benzin ms değerleri ile karşılaştırmanız doğru olacaktır. Eğer aracınızın manifoltunda hava alma ve ateşleme problemi yoksa sizin de dediğiniz gibi enjektör debi ayarının bozuk olduğunu göstermektedir. Debi ayarının düzgün yapılamayacağı kanaat getirilirse enjektörlerin değişmesinde fayda var. Ayrıca, regülatörün manifolta gaz salmadığı ve programda doğru enjektör seçiminin yapıldığı teyit edilmelidir. İyi günler..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar. Muhtemelen benim soruma cevap vermişsiniz. Rölanti ve yükte benzin MS değerleri ile karşılaştırarak çarpanları kendim ayarladım ve dediğim gibi halen 200 civarında. LPG regülatörü ve enjektörlerini söküp temizledim, regülatör de herhangi bir yırtık falan yok ama benzinden gaza geçiş esnasında basınç çok yükseliyor muhtemelen regülatörün vadesi doluyor. Şimdilik bir problem yok gibi. Zaten bir buçuk aydır falan benzinde biniyorum.şu fiyatlarda iken benzin daha avantajlı. Teşekkürler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dndd D kullanıcısına yanıt

    Hocam merhaba,

    Aitker kit kullanıyorsunuz sanırım, map kısmındaki, değerleri paylaşmanız mümkün mü acaba.

    Benim değerler ile bir karşılaştırma yapacağım, bir depo ile 220 kilometre rahat gidiyorken şimdi 160 km gidiyorum.

    Usta sağ olmasın berbat etti, tabi açık açık senin araca ayar tutturamıyoruz böyle bin dedikten sonra ben ısrar edince bilerek yaptı.

    Değerlerim saçma sapanda ondan bir karşılaştırma yapacağım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01Mrt -- 15 Kasım 2021; 18:4:15 >
  • selam arkadaşlar.lovato c obd 2 kitim var.araç bazen özelliklede uzun yolda lpg bitip benzine geçerken sarsıla sarsıla geçmeye çalışıyor.bu geçiş süresi en az 40 saniye sürüyor.ama bunu her zaman yapmıyor,çoğunlukla normal sarsıntısız geçiyor.lovato kitte lpg biterkenki benzine geçis basıncını nerden ayarlayabilirim.basınç düşerken kaç barda benzine geçeceğini nasıl ayarlıyabilirm

  • Merhaba,


    Soru - sorun şu şekilde


    Araç opel astra 1.4 turbo. Atiker gold kit takılı. Sorun aracın fakir karışım hataları vermesi. 3. vites tam gaz hızlanma (1000 devirden başlayarak 6000 devire kadar) esnasında Atiker safefast yazılımı ile dataları alıp export ettim. Anlayamadığım birkaç nokta var:


    1- Öğrendiğim kadarıyla aracın turbosu 0.7 bar civarı bir basınç oluşturabiliyormuş. Ama map sütunundan görüleceği üzere manifold basınç sensöründen gelen veriler 0.9 bardan başlayıp 1.85 bar' a kadar yükseliyor. 0.7 bar turboya sahip bir araçta bu imkansız bir durum gibi görünüyor.


    2- LPG basıncı (press sütunu) araç rölantideyken 1.3 bar olacak şekilde ayarlanmış durumda. Motor devri artarken bu değer azalmaya başlıyor ve 0.88 bar' a kadar azalıyor(4517 devirde). Motor devri artmakta iken bu azalmanın olmaması lazım gibi geliyor bana


    3- Motor devri artarken genel olarak gaz basıncının azaldığını, manifold basıncının arttığını görüyoruz. Hatta 1953 devirden sonraki devirlerde manifold basıncının değeri gaz basıncından yüksek. Bu koşullarda mantıken enjektörün manifolda gaz püskürtmesi mümkün olmaz gibi geliyor bana.


    Yorumlarınızı bekliyorum.


    DEVİR   LAMBDA    GAS    BENZ    PRESS    MAP    T.RID    T.GAS    LIV   SLOW    FAST    OX   

    1005   4.240000   11.210000   7.260000   1.290000   0.900000   80.000000   16.000000   26   3.906250   0.000000   0.025000

    1028   4.240000   12.160000   8.000000   1.290000   0.900000   80.000000   16.000000   26   3.906250   0.000000   0.025000

    1049   4.250000   12.240000   8.030000   1.270000   0.910000   80.000000   16.000000   25   3.906250   0.000000   0.025000

    1070   4.250000   12.080000   7.950000   1.290000   0.920000   80.000000   16.000000   26   3.906250   0.000000   0.025000

    1089   4.250000   12.110000   7.970000   1.280000   0.920000   80.000000   16.000000   26   3.906250   0.000000   0.025000

    1105   4.250000   12.120000   7.980000   1.270000   0.930000   80.000000   16.000000   25   3.906250   0.000000   0.030000

    1139   4.250000   12.180000   8.020000   1.270000   0.930000   80.000000   16.000000   26   3.906250   0.000000   0.030000

    1171   4.270000   12.140000   7.990000   1.290000   0.940000   80.000000   16.000000   26   3.906250   0.000000   0.030000

    1193   4.270000   12.280000   8.090000   1.300000   0.950000   80.000000   16.000000   26   3.906250   0.000000   0.030000

    1210   4.270000   12.400000   8.170000   1.300000   0.950000   80.000000   16.000000   26   3.906250   0.000000   0.030000

    1242   4.270000   12.400000   8.170000   1.290000   0.960000   80.000000   17.000000   26   3.906250   0.000000   0.030000

    1261   4.270000   12.390000   8.170000   1.280000   0.960000   80.000000   17.000000   25   3.906250   0.000000   0.030000

    1289   4.270000   12.470000   8.230000   1.290000   0.970000   80.000000   17.000000   26   3.906250   0.000000   0.030000

    1307   4.270000   12.600000   8.310000   1.290000   0.980000   80.000000   17.000000   25   3.906250   0.000000   0.030000

    1348   4.270000   12.640000   8.340000   1.280000   0.990000   80.000000   17.000000   25   3.906250   0.000000   0.030000

    1380   4.270000   12.700000   8.430000   1.280000   0.990000   80.000000   17.000000   26   3.906250   0.000000   0.030000

    1394   4.270000   12.830000   8.520000   1.270000   1.000000   80.000000   17.000000   25   3.906250   0.000000   0.030000

    1431   4.270000   12.930000   8.590000   1.260000   1.010000   80.000000   17.000000   25   -0.781250   0.000000   0.030000

    1469   4.270000   12.670000   8.370000   1.290000   1.020000   80.000000   17.000000   26   -0.781250   0.000000   0.030000

    1496   4.270000   12.730000   8.450000   1.270000   1.030000   80.000000   17.000000   26   -0.781250   0.000000   0.030000

    1520   4.270000   12.960000   8.610000   1.300000   1.030000   80.000000   17.000000   26   -0.781250   0.000000   0.030000

    1537   4.270000   13.100000   8.710000   1.280000   1.050000   80.000000   17.000000   26   -0.781250   0.000000   0.030000

    1572   4.270000   13.260000   8.870000   1.270000   1.060000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    1606   4.270000   13.630000   9.180000   1.270000   1.080000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    1640   4.270000   13.910000   9.420000   1.270000   1.100000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    1665   4.270000   14.090000   9.550000   1.260000   1.120000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    1702   4.270000   14.130000   9.590000   1.270000   1.140000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.025000

    1730   4.270000   14.360000   9.800000   1.260000   1.160000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.025000

    1760   4.250000   14.660000   10.010000   1.260000   1.180000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.025000

    1799   4.250000   14.920000   10.200000   1.240000   1.200000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.025000

    1823   4.250000   15.000000   10.270000   1.240000   1.210000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    1877   4.270000   15.120000   10.350000   1.260000   1.230000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    1921   4.250000   15.250000   10.440000   1.240000   1.250000   80.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    1953   4.250000   15.430000   10.580000   1.240000   1.260000   78.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    1983   4.250000   15.530000   10.700000   1.220000   1.280000   78.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2028   4.250000   15.500000   10.680000   1.200000   1.300000   78.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2071   4.250000   15.660000   10.800000   1.220000   1.300000   78.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2123   4.250000   15.690000   10.820000   1.240000   1.320000   78.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2154   4.270000   15.890000   11.020000   1.230000   1.340000   78.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2199   4.250000   16.030000   11.090000   1.210000   1.360000   78.000000   17.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2251   4.250000   16.000000   11.100000   1.200000   1.370000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2280   4.270000   15.910000   11.030000   1.230000   1.380000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2324   4.270000   15.880000   11.010000   1.220000   1.390000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2381   4.270000   15.960000   11.070000   1.220000   1.390000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2425   4.270000   16.020000   11.110000   1.180000   1.400000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2489   4.270000   16.260000   11.290000   1.200000   1.430000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2517   4.270000   16.290000   11.310000   1.210000   1.440000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2578   4.270000   16.300000   11.370000   1.190000   1.450000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2635   4.270000   16.500000   11.530000   1.170000   1.470000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2693   4.290000   16.700000   11.670000   1.170000   1.490000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.030000

    2738   4.290000   16.940000   11.850000   1.160000   1.510000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.035000

    2800   4.290000   17.130000   11.990000   1.130000   1.530000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.035000

    2847   4.290000   17.290000   12.110000   1.160000   1.550000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.035000

    2883   4.290000   17.570000   12.310000   1.150000   1.580000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.035000

    2960   4.290000   17.840000   12.520000   1.120000   1.600000   78.000000   18.000000   25   -3.906250   0.000000   0.035000

    3009   4.290000   18.220000   12.790000   1.130000   1.640000   78.000000   19.000000   25   -3.906250   0.000000   0.035000

    3070   4.290000   18.650000   13.160000   1.120000   1.680000   78.000000   19.000000   25   -3.906250   0.000000   0.035000

    3125   4.290000   19.000000   13.340000   1.060000   1.710000   78.000000   19.000000   25   -3.906250   0.000000   0.035000

    3202   4.290000   19.450000   13.700000   1.120000   1.750000   78.000000   19.000000   25   -3.906250   0.000000   0.035000

    3273   4.290000   19.370000   13.580000   1.100000   1.760000   78.000000   19.000000   25   -3.906250   0.000000   0.040000

    3312   4.290000   19.580000   13.740000   1.110000   1.770000   78.000000   19.000000   25   -3.906250   0.000000   0.040000

    3397   4.290000   19.960000   14.140000   1.110000   1.780000   78.000000   19.000000   25   -3.906250   0.000000   0.040000

    3466   4.290000   21.180000   14.370000   1.030000   1.780000   78.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.040000

    3531   4.290000   21.170000   14.840000   1.080000   1.790000   76.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.040000

    3595   4.270000   22.540000   14.930000   0.990000   1.770000   76.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.040000

    3694   4.270000   22.090000   15.300000   1.050000   1.790000   76.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.040000

    3759   4.270000   23.090000   14.990000   0.970000   1.770000   76.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.070000

    3837   4.270000   21.800000   15.160000   1.060000   1.780000   76.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.070000

    3893   4.270000   23.160000   15.040000   0.970000   1.760000   76.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.070000

    3959   4.270000   21.840000   14.970000   1.050000   1.760000   76.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.070000

    4031   4.270000   23.820000   15.160000   0.930000   1.780000   76.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.080000

    4101   4.270000   22.070000   15.150000   1.030000   1.790000   76.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.080000

    4168   4.270000   24.950000   15.590000   0.950000   1.810000   76.000000   20.000000   25   -3.906250   0.000000   0.080000

    4233   4.270000   23.760000   15.500000   0.980000   1.800000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.080000

    4308   4.270000   24.680000   15.840000   0.970000   1.810000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.500000

    4375   4.270000   25.810000   16.200000   0.910000   1.840000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.500000

    4438   4.270000   25.290000   16.260000   0.960000   1.840000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.500000

    4514   4.250000   25.360000   16.550000   0.880000   1.850000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.500000

    4577   4.250000   24.950000   16.710000   0.980000   1.850000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.875000

    4661   4.250000   24.560000   16.690000   0.890000   1.850000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.875000

    4717   4.250000   24.190000   16.690000   0.940000   1.830000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.875000

    4783   4.250000   23.890000   16.380000   0.950000   1.820000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.875000

    4836   4.250000   23.600000   16.220000   0.930000   1.800000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.885000

    4901   4.250000   23.210000   15.940000   1.000000   1.780000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.885000

    4963   4.250000   22.990000   15.770000   0.940000   1.770000   76.000000   21.000000   25   -3.906250   0.000000   0.885000

    5025   4.250000   22.650000   15.300000   1.010000   1.740000   76.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.885000

    5079   4.250000   22.410000   15.010000   0.940000   1.710000   76.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.830000

    5121   4.250000   22.120000   14.910000   1.000000   1.700000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.830000

    5182   4.240000   22.890000   14.630000   0.970000   1.690000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.830000

    5240   4.240000   21.640000   14.520000   0.970000   1.670000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.830000

    5283   4.240000   21.420000   14.390000   1.000000   1.670000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.840000

    5353   4.240000   21.180000   14.200000   0.950000   1.670000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.840000

    5395   4.240000   21.030000   13.920000   1.040000   1.650000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.840000

    5437   4.240000   20.810000   13.830000   0.960000   1.630000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.840000

    5478   4.240000   20.630000   13.620000   1.010000   1.630000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.725000

    5525   4.240000   20.480000   13.420000   1.010000   1.620000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.725000

    5564   4.240000   20.320000   13.270000   0.990000   1.600000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.725000

    5604   4.240000   20.120000   13.160000   1.020000   1.590000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.725000

    5653   4.240000   20.010000   13.110000   0.990000   1.590000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.105000

    5680   4.210000   19.860000   13.140000   1.050000   1.590000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.105000

    5733   4.240000   19.690000   13.160000   0.990000   1.600000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.105000

    5767   4.240000   19.570000   13.400000   1.040000   1.610000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.105000

    5801   4.240000   19.400000   13.500000   0.990000   1.610000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.105000

    5847   4.210000   19.270000   13.500000   1.020000   1.600000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.820000

    5882   4.240000   19.140000   13.450000   0.990000   1.590000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.820000

    5924   4.210000   18.970000   13.350000   1.050000   1.580000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.820000

    5963   4.210000   18.840000   13.230000   0.960000   1.570000   75.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.855000

    6003   4.210000   18.730000   13.210000   1.030000   1.570000   72.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.855000

    6046   4.210000   18.620000   13.160000   1.020000   1.570000   72.000000   22.000000   24   -3.906250   0.000000   0.855000

    6075   4.210000   18.490000   13.150000   1.010000   1.570000   72.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.855000

    6116   4.210000   18.350000   13.060000   1.030000   1.570000   72.000000   22.000000   24   -3.906250   0.000000   0.855000

    6151   4.210000   18.230000   13.130000   0.990000   1.570000   72.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.855000

    6187   4.210000   18.140000   13.180000   1.050000   1.580000   72.000000   22.000000   24   -3.906250   0.000000   0.855000

    6216   4.210000   18.030000   13.160000   1.000000   1.560000   72.000000   23.000000   24   -3.906250   0.000000   0.855000

    6250   4.210000   17.920000   13.020000   1.050000   1.550000   72.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.870000

    6290   4.210000   17.820000   13.020000   0.990000   1.540000   72.000000   22.000000   25   -3.906250   0.000000   0.870000

    6230   4.200000   5.520000   2.740000   1.460000   0.420000   72.000000   23.000000   25   -3.906250   0.000000   0.870000





  • mcerci81 M kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Bildiğim kadarıyla sorularınızı yorumlayayım.


    1. Rölantide manifoldta vakum oluşur, dolayısıyla orada gözüken değer negatif, aslında -0,9 yani. Lpgnin yazılımı atmosfer basıncını da hesaba kattığı için maksimum turbo basıncında 0,7 yerine 1,7 bar olarak gösteriyor. Bir sorun yok, sadece hesabın başlangıç noktası farklı.
    2. Basınç düşmesinin normal olduğunu düşünüyorum, motor yükü arttıkça lpg enjeksiyonu da artıyor. Regülatörün kapasitesi nedeniyle basınç düşüyor, daha büyük kapasiteli bir regülatör olsa basınç bu kadar oynamazdı bence.
    3. Cevap ilk soru ile aynı. 3bin devir civarında lpg basıncı 1,2 bar, turbonun ürettiği basınç 0,5-0,7 bar arası. Dolayısıyla püskürtmede bir problem oluşmuyor.


    Paylaştığınız haritada ltft (slow yazan değer) 25 olarak gözüküyor. Dolayısıyla aracınız %25 fakir karışımda çalışıyor. Lpg ayarını tam gazda değil de, günlük kullanım tarzınız nasılsa o şekilde kullanırken kontrol ederseniz daha iyi olur. Tam gaz yapınca zaten open loopa geçiyordur, yani paylaştığınız haritada araç yakıt düzeltmesi yapmıyor (fast değerinin değişmemesi de bunu destekliyor).


    Bir de tam yükte benzin enjeksiyonu 16ms civarındayken lpg enjektörü 26ms leri görüyor, buna bakarak enjektörlerin tam olarak yakıt yetiştiremediğini düşünüyorum. Rölantideki değeri de kontrol etmek lazım, onu biraz aşağı çekebilirseniz tam yük durumu da rahatlar bence. 





  • Merhaba


    Öncelikle zaman ayırdığınız için teşekkür ediyorum. @ersin310


    Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla gerçek manifold basıncını map sütununda gördüğümüz değerden 1 bar kadar eksilterek alabiliyoruz (bu durumda turbo 0.85 bara kadar basabiliyor 4500 4600 devir civarı).


    Basıncın düşmemesi hatta artması gerektiğine dair kanaatim şöyle oluşmuştu. Kalibrasyon yaptıktan sonra aşağıdaki gibi bir harita oluşuyor (Kavramlara çok hakim değilim. Kalibrasyondan kastım şu başlattıktan sonra aracı 3000 devir civarı sabit tutmayı isteyen ve yaklaşık 1 dakika süren ayarlama)




     Kendi LPG ayarını kendi yapmak

    (NOT: Dataları export aldığımda araç bu harita ile çalışmıyordu)


    Haritada sağa ve/veya aşağıya ilerledikçe motor yükü artıyor malum.


    Görüldüğü üzere haritada aşağı yönde ilerledikçe çarpanlar azalıyor. Ben olayı şöyle yorumlamıştım. Muhtemelen aşağı yönde gaz basıncı da artıyor olmalı ki enjektör çarpanı daha az olmasına rağmen yeterli miktarda gaz püskürtülebilsin. Anlaşılan yorumum yanlış.


    Regülatör kapasitesiyle ilgili olarak şunları yazayım. Atikerin orjinal regülatöründe sorun olduğu için yaklaşık 30000 km önce usta onun yerine brc regülatör takmıştı (araç şu an 80000' de). Takarken de bu regülatörü 170 hp' ye kadar olan araçlara takıyoruz demişti. Benim araç 140 hp. Dolayısıyla ustanın söylediklerinden yola çıkarak regülatör kapasitesinin yeterli olması gerekir gibi görünüyor.


    Ufak bir yanlışlık, 25 civarı olan değerler liv değerleri. Bu arada bu liv' in manasını da merak ediyorum.


    Dediğiniz gibi normal yol sürüşü datalarını da yükleyeceğim.


    Tekrar teşekkürler.





  • mcerci81 M kullanıcısına yanıt

    turbo motorla ilgili deneyimim yok, genel olarak bir elm327 alıp ltft stft değerlerine bakmalısınız, fakir mi zengin mi daha iyi anlaşılır, map değerlerine de stft ye göre müdehale etmeniz mantıklı olur, map da aşağı doğru değerlerin düşmesinin sebebi enjeksiyon süresinin artması, aracı sert kullanıyorsanız enjektörler yüksek ms veya devirde gaz yetiştiremiyor olabilir, yüksek devir ve ms de benzin desteği verebilirsiniz veya direk benzine geçmesini sağlayabilirsiniz, lpg de motoru çok zorlamamak lazım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mcerci81 M kullanıcısına yanıt

    Merhaba tekrar,

    Rica ederim, ben de kendi ayarını yapan biri olarak elimden geldiğince yorumlamaya çalışıyorum, arada yanlışlarım olabilir.


    Devir bandının sonlarına doğru hem turbo basıncı, hem de enjeksiyon süresi azalıyor. Çarpanların da bu yüzden azaldığını düşünüyorum. Benim ayar yaptığım brc ve atikerde bu tablolar yok, grafik şeklinde bir ayar tablosu çıkarıyor.


    Regülatörü atiker yerine brc takılması bence iyi olmuş, kendi aracımda gördüğüm kadarıyla brc regülatörü daha stabil ve uzun ömürlü. Benim araçta 1500mb olanı var, 160-180 beygire kadar yetiyor gibi, tabi enjektör de önemli.


    Dediğiniz gibi ltft ile liv değerini karıştırmışım, bu durumda obd den veri okuyarak devam etmek daha garanti olur. Rölantide de bir ekran görüntüsü alabilirseniz en azından başlangıç noktasını daha iyi yorumlarız.

  • Merhaba,


    Sorunla ilgili olarak elde ettiğim yeni bilgiler ve yapılan bazı uygulamalar oldu.


    Sorun enteresan bir şekilde ortam sıcaklığı ile doğrudan bağlantılı. Araba o gece -5 derece gibi bir sıcaklığa maruz kalmış ise o sabah normal yol sürüşü esnasında veya tam gazda kesilme-sarsıntı-kerkinme yaşanıyor ve bir müddet sonra arıza ışığını yakıyor (fakir karışım). Eğer gece daha düşük sıcaklığa maruz kalmış ise (-10 ve altı gibi) araç yüke binince 2500-3000 devir civarı lpg' den benzine geçiyor. Aşağıda benzine geçtiği duruma ait veriler var:


    GIRI   LAMBDA    GAS    BENZ    PRESS    MAP    T.RID    T.GAS    LIV   SLOW    FAST    OX

    2067   4.290000   6.980000   4.100000   1.270000   0.600000   54.000000   20.000000   63   0.0000000   0.0000000   0.000000

    2071   4.290000   7.120000   4.220000   1.250000   0.600000   54.000000   20.000000   63   34.375000   18.750000   0.725000

    2083   4.290000   7.130000   4.230000   1.280000   0.600000   54.000000   20.000000   63   34.375000   18.750000   0.725000

    2093   4.290000   6.960000   4.090000   1.260000   0.600000   54.000000   20.000000   63   34.375000   18.750000   0.725000

    2105   4.290000   6.960000   4.090000   1.250000   0.600000   54.000000   20.000000   63   34.375000   18.750000   0.725000

    2106   4.290000   6.910000   4.060000   1.250000   0.600000   54.000000   20.000000   63   34.375000   18.750000   0.725000

    2101   4.290000   7.070000   4.190000   1.260000   0.600000   55.000000   20.000000   63   34.375000   18.750000   0.720000

    2121   4.290000   7.000000   4.120000   1.270000   0.600000   55.000000   20.000000   63   34.375000   18.750000   0.720000

    2127   4.290000   6.960000   4.090000   1.270000   0.600000   55.000000   20.000000   63   34.375000   18.750000   0.720000

    2125   4.310000   6.920000   4.070000   1.310000   0.600000   55.000000   20.000000   63   34.375000   18.750000   0.720000

    2128   4.290000   7.080000   4.190000   1.250000   0.600000   55.000000   20.000000   63   34.375000   18.750000   0.720000

    2140   4.290000   7.070000   4.170000   1.260000   0.600000   55.000000   20.000000   63   34.375000   13.281250   0.720000

    2148   4.310000   6.880000   4.040000   1.280000   0.600000   55.000000   20.000000   63   34.375000   13.281250   0.720000

    2156   4.310000   6.870000   4.030000   1.270000   0.600000   55.000000   20.000000   63   34.375000   13.281250   0.720000

    2164   4.310000   6.850000   4.040000   1.270000   0.590000   55.000000   20.000000   63   34.375000   13.281250   0.720000

    2168   4.290000   6.930000   4.070000   1.270000   0.600000   55.000000   20.000000   63   34.375000   13.281250   0.720000

    2178   4.310000   6.840000   4.010000   1.260000   0.600000   55.000000   20.000000   63   34.375000   17.187500   0.715000

    2176   4.310000   7.160000   4.250000   1.260000   0.610000   55.000000   20.000000   63   34.375000   17.187500   0.715000

    2183   4.310000   7.300000   4.340000   1.260000   0.620000   55.000000   20.000000   63   34.375000   17.187500   0.715000

    2201   4.310000   8.590000   5.270000   1.200000   0.720000   55.000000   20.000000   63   34.375000   17.187500   0.715000

    2239   4.310000   12.980000   8.630000   1.200000   0.850000   55.000000   20.000000   63   34.375000   17.187500   0.715000

    2283   4.310000   14.740000   10.080000   1.170000   0.890000   55.000000   20.000000   63   34.375000   17.187500   0.715000

    2343   4.310000   14.850000   10.160000   1.180000   0.940000   55.000000   20.000000   63   34.375000   0.000000   0.535000

    2402   4.310000   15.540000   10.710000   1.180000   1.000000   55.000000   20.000000   63   34.375000   0.000000   0.535000

    2483   4.310000   16.100000   11.170000   1.160000   1.050000   55.000000   20.000000   63   34.375000   0.000000   0.535000

    2552   4.310000   16.580000   11.580000   1.120000   1.100000   55.000000   20.000000   63   34.375000   0.000000   0.535000

    2645   4.330000   17.390000   11.900000   1.050000   1.160000   55.000000   20.000000   63   34.375000   0.000000   0.535000

    2723   4.330000   17.920000   12.570000   1.100000   1.220000   55.000000   20.000000   63   30.468750   0.000000   0.040000

    2849   4.330000   19.100000   13.320000   1.070000   1.290000   55.000000   20.000000   63   30.468750   0.000000   0.040000

    2954   4.330000   20.970000   14.390000   1.000000   1.370000   55.000000   20.000000   63   30.468750   0.000000   0.040000

    3074   4.350000   26.120000   15.520000   0.780000   1.470000   55.000000   20.000000   63   30.468750   0.000000   0.040000

    3257   4.330000   28.560000   16.570000   0.790000   1.580000   56.000000   20.000000   63   30.468750   0.000000   0.360000

    3409   4.350000   30.600000   17.090000   0.710000   1.610000   56.000000   20.000000   63   30.468750   0.000000   0.360000

    3601   4.350000   32.610000   17.840000   0.380000   1.650000   56.000000   21.000000   63   30.468750   0.000000   0.360000

    3770   4.350000   31.210000   17.510000   0.460000   1.670000   56.000000   21.000000   63   30.468750   0.000000   0.360000

    3983   4.210000   0.000000   16.870000   0.810000   1.600000   55.000000   21.000000   58   30.468750   0.000000   0.360000

    4027   4.020000   0.000000   18.380000   0.790000   1.650000   55.000000   21.000000   58   30.468750   0.000000   0.965000

    4157   3.870000   0.000000   19.040000   0.790000   1.640000   56.000000   21.000000   58   30.468750   0.000000   0.965000


    Görüldüğü üzere gaz basıncı 0.4 bar altına düşüyor ve araç benzine geçiyor.


    Bahsettiğim bu durumlar lpg deposu boşa yakınken de full dolu iken de oluyor.


    Lpg ustası da yol testi esnasında duruma şahit olunca regülatörden olabilir dedi. Aracı bıraktım. Ertesi gün regülatör sökülmüş. Regülatörün içinde gress yağına benzer birikintiler çıkmış:


     Kendi LPG ayarını kendi yapmak

    Usta regülatörü temizleyip iç parçalarını (diyafram vs) değiştirmiş. Akşam aracı teslim almaya gittim (araç gün boyu nispeten sıcak olan dükkanda durdu). Tekrar yol testine çıktık. Tam gazda birkaç denemede benzine geçme sorunu yaşamadık. Usta basıncın 0.9 barlara falan düştüğünü bunun da normal olduğunu söyledi. (NOT: Regülatör basıncını 1.3 bardan 1.5 bara yükselttiğini de söylemişti. Dolayısıyla sürüş esnasında yük durumlarında 1.5' ten 0.9 barlara düşmüş oluyor). Sorunun düzeldiğini zannederek ayrıldık.


    Gece yine -10' un altında sıcaklıklar yaşadıktan sonra ertesi sabah işe giderken tekrar denedim, yük anında yine benzine geçti araba. (NOT: motor sıcaklığı 90 derecelere ulaşmış durumda idi. Regülatör de yeterince ısınmış olmalı bu durumda).


    Sözün kısası araç -5 gibi sıcaklıklara maruz kalınca birşey gaz akışını engellemeye başlıyor ve araç fakir karışım hatası veriyor. Sıcaklık daha da düşük olduğunda o şey gaz akışını daha fazla engelleyip gaz basıncının 0.4 bar ve altına inmesine sebep olup aracın benzine geçmesine sebep oluyor.


    Sorunun kaynağı regülatörün yağlanması olabilir ama regülatörün temizlenmesinin hemen sonrasında da aynı durumu yaşadığım için bu pek ihtimal dahilinde görünmüyor.


    Gaz akışını engelleyen ne olabilir?


    Bildiğim kadarıyla sistemde 2 adet gaz kesici var. Biri lpg deposunun hemen çıkışında diğeri lpg regülatörünün hemen önünde. Bu gaz kesiciler galiba röle mantığıyla çalışıp gaz akışını ya tam açıyor ya tam kapatıyor. Soğuk havalarda röle tam çekmeyip arada kalıyor olabilir mi acaba? Veya regülatörü yağlayan her ne ise kesicileri de yağlayıp, tıkayıp gaz geçişini mi engelliyor ki? Bir de ortam sıcaklığı ile bağlantısı olması da enteresan.


    Ustaya rica ettim regülatörün önündeki kesiciye bakmış ve bir sorun olmadığını söyledi.


    Birşey daha yazayım, araç 2 yıldır bende ve kesinlikle katkılı lpg kullanmadım. LPG' yi de her zaman güvenilir yerlerden alırım. Bu regülatördeki yağa benzer şeyin kaynağını da merak ediyorum. Benden önceki sahibi sürekli katkılı lpg kullandı desem 30000 km' dir ben kullanıyorum şimdiye depodan temizlenirdi herhalde.


    LPG ustası araç çalışmakta iken yağ çubuğunu çekti ve oradan bir vakum ve içeriye hava girişi oluştuğunu gördük (aynı durum motor yağı kapağını sökünce de oluyor). Muhtemelen külbütör kapağı diyaframı yırtık o yüzden vakum oluşuyor dedi. Regülatörü yağlayan da muhtemelen motor yağı dedi.


    Biraz araştırdım ve anlayabildiğim kadarıyla buradan bir vakum oluşması doğal çünkü bu üst kapak aracın emme manifolduna bağlı ve araç buradan emiş yapıyor (maksat yağ buharının yanma odasına alınıp yakılması imiş). ( https://forum.donanimhaber.com/ust-kapak-ve-emis-hatti-arasindaki-hortum-baglantisi--40357765 )


    Bir de şöyle bir durum var; lpg regülatöründen emme manifolduna doğru gaz akışı olmakta iken motor yağının buna ters yönde gidip regülatöre ulaşması pek mümkün görünmüyor.


    İlave bir bilgi daha; serviste boğaz kelebeği temizliği yaptırdım orada yağ falan yoktu. Yağlanma regülatörden öteye geçememiş görünüyor.


    Yorumlarınızı bekliyorum.



    @ersin310





  • mcerci81 M kullanıcısına yanıt

    regülatör temizlenmiş, yenilenmiş, bu acıdan iyi olmuş. yalnız bu kadar yağ birikmesi bana garip geldi. artık katkılı ibaresini kullanmıyorlar ama lpg aldığınız yerle ilgili bir sorun sanırım bu. bence bir süre istasyonu değiştirmekte fayda var. motordan regülatöre yağ geçmesi zaten mümkün değil, yağlanmanın tek sebebi aldığınız lpgnin içindeki yağ olmalı.


    regülatörden önceki gaz kesicinin içinde de bir filtre var, yalnız ondan sıvı fazda lpg geçiyor diye biliyorum. ben ilk defa 60bin km kullanımdan sonra değiştirdim. parçalanmamıştı ama çok kırılgan haldeydi, eğer parçalanırsa gaz kesiciyi tıkar mı bilemiyorum. bu ihtimali eleyebilirsiniz bence, ustanız kontrol etmiş zaten. genel olarak gaz kesicilerden değildir bence.


    regülatör üzerindeki basınç sensörü diyeceğim ama o bozuk olsa normal kullanımda da sorun yaratırdı.


    anladığım kadarıyla sizin regülatör 1200mb olan versiyon ve desteklediği güç 140hp sınırında. benim nihai görüşüm regülatör kapasitesinin maksimum güçte yetersiz kaldığı yönünde. aklıma son bir şey daha geliyor. turbo motorlu araçlara 6mm yerine 8mm çapında boru uygulanıyor gördüğüm kadarıyla (lpg tankından motordaki gaz kesiciye kadar), eğer 6mm boru kullanılmışsa yine gaz yetişmiyor olabilir.


    önerim de şöyle, lpg programından benzin takviyesini açmayı deneyin. örneğin 0,2-0,3 bar turbo basıncından itibaren %20-30 benzin takviyesi yapsın. eğer o ayarla kullandığınızda tam gazda sorun yoksa regülatör-bakır boru vs birinin kapasitesi yetmiyor diye yorumlayabiliriz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 2 Şubat 2022; 14:47:28 >




  • merhaba arkadaşlar,

    araç gazda rölantide aşırı tekleme, devir dalgalanması ve çekişde zayıflık var.

    benzine alınca da rölantide tekliyor. 10-15 km benzinde kullandıktan sonra araç saat gibi düzeliyor.

    tekrar gaza alınca aynı durum.


    lpg kablo sipariş ettim genel ayarlarına baktım.


    lpg'ye geçince:

    gazdaygen gaz basıncı 1.25-1.35 civarı

    lpg enjektörleri 3,40 ms civarı

    benzin enjektörleri 1,80 civarı


    aracı benzine alınca benzin enjektörleri 2,40-2,80 ms civarı yükseliyor.


    onarıma nereden başlayacağımı bilmiyorum. gaz basıncı yüksek gibi geldi. düşürsem ne olur?

    aracın bujileri orijinal değil. orijinalde ngk üstündeki bosch marka.

    yağ yakma su eksiltme yok. benzinde performans düşüklüğü, tekleme yok. 2-3 gün çalıştırmasam bile yarım marşta çalışıyor.


    kit: atiker microfast

    araç: palio 1.2 16v 130.000 km

  • Tekrar merhaba,


    Öncelikle zaman ayırdığınız için tekrar teşekkürler @ersin310


    Regülatör brc genius 1500mb hocam. 176 hp' ye kadar desteği varmış.


    Boru çapının kaç mm olduğunu bilmiyorum onu da öğrenmeye çalışacağım. Bu 8 mm' den kasıt borunun dış yüzeyinin oluşturduğu çemberin çapı ise kendimiz de ölçebiliriz gibi geliyor (Çap=çevre/pi)


    Dediğiniz gibi istasyonu değiştirip bakmakta fayda var galiba. Yağ muhtemelen lpg kaynaklı. Bir sonraki aşamada da benzin takviyesi denenebilir.


    Sağolun tekrardan.

  • mcerci81 M kullanıcısına yanıt

    depodaki şamandıra kaynaklı da olabilir gibi geliyor bana, eski konulardan birinde sanki böyle bir şey hatırlıyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7879808182
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.