|
Kendi LPG ayarını kendi yapmak (82. sayfa)
-
-
Landirenzo evo L program icon lisanslı diyorlar. Bunu indirip kurmam,bağlanmam için ne yapmaliyim -
Merhabalar arkadaşlar güncel atiker programı olan var mı? link te kabul :)
-
Dostlar selamlar BRC MY07 ECU ya sahip bir LPG kurulumum var. Aylardır araştırmalarım ve kafa yormalarım sonucu doğru LPG ayarını kendim yapabilmek adına bu işe giriştim.
Elimde PL2303HXA kodlu USB TTL cihazı mevcut, RX, TX, ve GND pinlerinden Dupont ile erkek uç çıkarttım şu şekilde:
Fakat internette araştırmalarım sonucu hep 4 pinli (Kırmızı 12V, Siyah GND, Beyaz RX, Yeşil TX) LPG ayar bağlantı soketlerinde işlemi anlatıyorlar.
Benim LPG beyninden şöyle 1 adet 4 pinli 1 adet 3 pinli soket çıkıyor:
Bu iki soketinde 3 pini dolu yani şu şekilde:
Bu pinlere neredeyse her kombinasyonda erkek dupontları takarak bağlantı sağlamayı denedim ama nafile BRC Sequent Plug & Drive v3.07 adlı program hiçbir türlü ECU'ya bağlanamadı. (Bilgisayardan COM port ve Aygıt Yöneticisi altında USB PL2303HXA cihazı gözüküyor ayar programında da USB'nin COM Portu seçili)
Ayrıca benim bildiğim kırmızı kablo ECU üzerinden gelen 12v demek, şimdi bu kabloları göz önünde bulundurursak benim hangisine hangi kabloyu takmam gerekiyor.
Yardımlarınızı bekliyorum umarım sorunumu çözecek birini bulabilirim. @dndd
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 15 Ağustos 2022; 22:2:12 >
-
uzun zamandır bu işlerle ilgilenmiyorum ama brc nin çok eski kitleri hariç bayi hariç ayar yapılamıyordu, ozamanlar da defalarca yazdım buralarda, kaliteli diye brc alıyor millet sonra ortada kalıyor diye, şu an durum nedir bilmiyorum lpgkablo diye bir site vardı orayla iletişime geçin ama zannetmiyorum
-
Bendeki LPG kiti 11 senelik, internette genelde hep Atiker sistemlerin ayar videoları veya kablolarıyla alakalı bilgiler dolaşıyor. Ama şundan eminim LPG ayar için götürdüğüm yer BRC Sequent Plug & Drive programını kullanıyor hangi sürüm ona bakamadım ama arayüzünden hatırladığım kadarıyla o programı kullanıyorlar. Acaba diyorum erkek Dupont kabloların metal yüzeyleri LPG ayar kablosunun içine tam giremiyor ve değmiyor mu.
İnternette bende bazı BRC kitlerin sadece bayilerin ayar yaptığını okumuştum ama ayar kablosu yapma konuları ve videolarında BRC aynı arayüzü kullanıyor onda da çalışır yorumları almıştım.
Aslında aracımın hiçbir şeyinden şikayetçi değilim şehir içi 42lik simit tankımla 400-450 km arası menzile sahibim, LPG de çalışma sırasında ne bir tekleme ne bir performans sorunu (1.6 110hp atmosferik) hiçbir problemim yok ama 1.5 senedir obd2 üzerinden verilerimi ara sıra takip ederim bir aksaklık var mı diye, çok uzun zamandır LTFT ve STFT ayarına takığım ve araştırma yapıyorum. LPG de LTFT değerim %19.53 hatta şöyle aracı uzunca süre kullandıktan sonra garajda rölantide değerlerin görüntüsünü atayım.
STFT genelde yolda giderken -10 ile +10 arasında oynaklık gösteriyor büyük çoğunlukla da 0 civarlarında dolanıyor (-2, +2 gibi)
Fakat LTFT 19.53 ile sabit, benzine alıyorum hemen %15 lere düşüyor LTFT, kullandıkça da %12 lere geriliyor ama 0 olana kadar hiç benzinle kullanmadım (malum altın gibi bişey oldu)
Ayar yaptırdığım yerde çırak çocukla samimiyeti kurdum sağolsun şunu kıs bunu yükselt bende OBD2 cihazı var değerler şöyle böyle dediğimde yardımcı oluyor ama bu LTFT değeri canımı sıktı, görünürde arabada hiçbirşey yok dediğim gibi ne menzilim kısa, ne devir çevirirken kesiklik yapıyor (6600 devir çeviriyorum LPG ile bana mısın demiyor) hiçbir problemim yok ama araştırdığım kadarıyla bu LTFT normal değil.
-
elinizde varsa bir de ft232rl ile deneyin bazı kitler ft232rl ile bağlanıyor yada msc elektronik in sitelerine bakın çok pahalı değildir sanırım, ecu nun tam modelinin resmini çekip sorun
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 16 Ağustos 2022; 15:17:32 > -
Kablo elimde maalesef yok, satın alabilirim ancak şu pin işini çözmem lazım.
Hangi kabloya hangi pini takacağımı bilemediğim için belki elimdeki cihaz çalışıyordur, işten anlayan biri kabloların hangisinin ne olduğunu anlamama yardımcı olsa diğer ekipmanları temin edebilirim.
Lpgkablo sitesinde kablolar 275 tl civarında ben zaten ayar için tanıdık olmasından dolayı 20 tl para ödüyorum 11 ayar parası demek, değer mi o ücrette bir kablo almaya emin değilim.
-
merhaba,
4pinli soket ayar kablosu için, 3 pinli olan ise map sensörü için (brc de map sensörü yok, sadece oto kalibrasyon yaparken takıp ayar sonrası çıkarıyorlar, farketmişsinizdir). kablo ve pinler konusunda birşey diyemiyorum, o konudan hiç anlamam. lpgkablo sitesinden kablo ve map sensörü almıştım, uzun süredir ayarları kendim yapıyorum.
aracınız bir miktar fakirde çalışıyor, benzine aldığınızda ltftnin 19'dan 12'lere inmesi bunu gösteriyor zaten. en doğrusu ltft sabitlenene kadar benzinde kullanmak, sonra hiç lpg ye almadan oto kalibrasyon yaptırmak. brc bu işi genelde iyi yapıyor, yeterli bir ayarlama yapar diye düşünüyorum. sonrasında ltftyi izleyip duruma göre ya lpgci de, ya da kablo alırsanız kendiniz bağlanarak +- yüzde 5-10'luk oynamalarla ayarı biraz daha toparlamak. lpgcinin 20 tl alarak yaptığı işlem de bu zaten. aslında map sensörü takılıyken yol ayarı yaptırabilseniz ayar mükemmele yaklaşmış olur, ama bunu yapacak birini bulmak zor.
aracı uzun süre kullanacaksanız kablo+map sensörü yatırımına değer bence, aracı satarsanız 2. el olarak satabilirsiniz ayrıca. şahsen lpgciye gidip gelmekten ve ltft kontrol etmekten bıktığım için bu işe girdim ve iyi de oldu. bir kere uğraşıp yolda düzgün bir ayar yapıyorum, sonra nadiren kontrol ediyorum, kafam rahat ediyor.
-
Merhabalar,
Bu şahane tecrübenizi paylaştığınız için çok minnettarım, kablo ve pin konusu kafamı çok karıştırıyor çünkü internette bulunan bütün video ve makalelerde 4 pinli soketin 4 yuvası da dolu (12V,GND,RX,TX şeklinde) fakat bende bulunan 4 pinli soketin 3 yuvası dolu acaba diyorum LPG taktırdığım yer sadece kendisi ayarı yapabilmek adına farklı bir dizilim mi kullandı ? (Niye böyle bir şeyden şüpheleniyorum derseniz, daha önce konuştuğumda usta bu kablo alıp kendi ayar yapma işine ne diyorsun diye, bana dediği şey "Ayar yapmak için kablo alıp beyni yakıp/kitleyen çok oluyor geliyolar bana x TL diyorum sonra vay usta ne yaptın bu kadar pahalı ne var diyolar" bu oldu. Yani kısacası beni kendim ayar yapma konusunda korkuttular.
Aracın LTFT ve STFT değerlerine göre standartında olmadığını anlayabiliyorum, aracım 4 ileri otomatik vites, yokuş çıkarken VVT-İ açma öncesi 2-3 bin devir arasında yüke geldiğinde sanki manuel vites aracın yüksek viteste yokuşta bayılması gibi, ancak onun daha hafifi şeklinde bir motorda titreşim hissediyorum ve son zamanlarda düşük devirlerde (az gaz pedalına basarken) bir isteksizlik var aracımda.
Aracı uzun süre kullanma konusuna gelirsek, yeni aldığım bir araç değil 2001 yılında bayiden alındığından beri ailemizde olan 360k kilometredir bizi yolda bırakmayan ayrıca 11 yıldır tüplü, ilk sahibi olduğumuz benim gözümde japon tankı, çiçek gibi bir E110 Corolla. Uzun vadede kendisiyle ilgili çok çılgın projelerim var satmayı da hiç düşünmüyorum fakat önceliğim yakıt sistemi. (Biraz çenem düştü kusura bakmayın )
İnternetten kablo alma işi ise aklımı çok karıştırıyor, DIY felsefesini benimseyen biri olarak kendim yapabilsem çok hoşuma gider.
Şunu merak ediyorum umarım sizin bu konuda bilginiz vardır. 42 lik tankla (ki çoğu zaman 39-40 litre alıyor) şehir içi yokuşlu rotamı az veya çok kullanmama bağlı 400-450 km menzilim var, e sollamalarda veya hızlanmalarda üzmüyor (ister tapa gaz (gerçi open loopa giriyor bu seferde) ister normal kullanım), LPG de ip gibi 700-800 devir civarı rölantim var. Yani bu %19.53 LTFT nin bana ne zararı var aklım almıyor, farkında olmadan motorun ömründen mi yiyoruz yoksa fazla yakıt mı yakıyoruz yoksa performansımızı tam alamıyor muyuz ?
-
kabloyu bilgisayara takınca aygıt yöneticisinden donanım kimliklerine bakarsınız hangi çip le çalıştığını öğrenebiliriz, bizi de aydınlatmış olursunuz
-
quote:
Orijinalden alıntı: Mr.RichMerhabalar,
Bu şahane tecrübenizi paylaştığınız için çok minnettarım, kablo ve pin konusu kafamı çok karıştırıyor çünkü internette bulunan bütün video ve makalelerde 4 pinli soketin 4 yuvası da dolu (12V,GND,RX,TX şeklinde) fakat bende bulunan 4 pinli soketin 3 yuvası dolu acaba diyorum LPG taktırdığım yer sadece kendisi ayarı yapabilmek adına farklı bir dizilim mi kullandı ? (Niye böyle bir şeyden şüpheleniyorum derseniz, daha önce konuştuğumda usta bu kablo alıp kendi ayar yapma işine ne diyorsun diye, bana dediği şey "Ayar yapmak için kablo alıp beyni yakıp/kitleyen çok oluyor geliyolar bana x TL diyorum sonra vay usta ne yaptın bu kadar pahalı ne var diyolar" bu oldu. Yani kısacası beni kendim ayar yapma konusunda korkuttular.
Aracın LTFT ve STFT değerlerine göre standartında olmadığını anlayabiliyorum, aracım 4 ileri otomatik vites, yokuş çıkarken VVT-İ açma öncesi 2-3 bin devir arasında yüke geldiğinde sanki manuel vites aracın yüksek viteste yokuşta bayılması gibi, ancak onun daha hafifi şeklinde bir motorda titreşim hissediyorum ve son zamanlarda düşük devirlerde (az gaz pedalına basarken) bir isteksizlik var aracımda.
Aracı uzun süre kullanma konusuna gelirsek, yeni aldığım bir araç değil 2001 yılında bayiden alındığından beri ailemizde olan 360k kilometredir bizi yolda bırakmayan ayrıca 11 yıldır tüplü, ilk sahibi olduğumuz benim gözümde japon tankı, çiçek gibi bir E110 Corolla. Uzun vadede kendisiyle ilgili çok çılgın projelerim var satmayı da hiç düşünmüyorum fakat önceliğim yakıt sistemi. (Biraz çenem düştü kusura bakmayın )
İnternetten kablo alma işi ise aklımı çok karıştırıyor, DIY felsefesini benimseyen biri olarak kendim yapabilsem çok hoşuma gider.
Şunu merak ediyorum umarım sizin bu konuda bilginiz vardır. 42 lik tankla (ki çoğu zaman 39-40 litre alıyor) şehir içi yokuşlu rotamı az veya çok kullanmama bağlı 400-450 km menzilim var, e sollamalarda veya hızlanmalarda üzmüyor (ister tapa gaz (gerçi open loopa giriyor bu seferde) ister normal kullanım), LPG de ip gibi 700-800 devir civarı rölantim var. Yani bu %19.53 LTFT nin bana ne zararı var aklım almıyor, farkında olmadan motorun ömründen mi yiyoruz yoksa fazla yakıt mı yakıyoruz yoksa performansımızı tam alamıyor muyuz ?
rica ederim, kablo yüzünden beyin kilitlenir mi bilemiyorum. daha önce forumlarda ecu güncellemesi yaparken sorun yaşayanlar olmuştu. onun dışında sorun olacağını sanmıyorum. tek problem brc nin yazılım koruma meselesi olabilir.
aracınızı güle güle kullanın, böyle ilk sahibinden olan araçlara çok özeniyorum. olabildiğince orijinal tutup bakımları düzenli yapıldığı sürece daha uzun yıllar hizmet eder, sonuçta o bir corolla
lpg ayarını kendi yapanların amacı, ayarı mümkün olduğunca benzine yakın noktaya getirmek ve mükemmelleştirmek. dolayısıyla yeri geliyor gereksiz bir ayrıntıya takılıp araştırıp çözmeye çalışıyoruz. bir noktadan sonra iş hobiye dönüyor gibi bir şey. ayarın çok bozuk olması motor ömrünü (özellikle üst kapak) ve yakıt tüketimini az veya çok mutlaka etkiler. sizin durumda yakıt tüketimi bence normal, ltft normal seviyesine gelirse performans ve yakıt bir miktar iyileşir ama günlük kullanımda farkı pek hissedilmeyebilir. özetle, arıza lambanız yanıyorsa ve bu konuya çok takılıyorsanız uğraşın derim (uğraşamam derseniz de afr ayarı yapan kişiler vardı, onlara bir kere yolda ayar yaptırırsınız, sonra sizi uzun süre götürür).
@dndd araca ilk bağlandığımda bakıp yazacağım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ersin310rica ederim, kablo yüzünden beyin kilitlenir mi bilemiyorum. daha önce forumlarda ecu güncellemesi yaparken sorun yaşayanlar olmuştu. onun dışında sorun olacağını sanmıyorum. tek problem brc nin yazılım koruma meselesi olabilir.
aracınızı güle güle kullanın, böyle ilk sahibinden olan araçlara çok özeniyorum. olabildiğince orijinal tutup bakımları düzenli yapıldığı sürece daha uzun yıllar hizmet eder, sonuçta o bir corolla
lpg ayarını kendi yapanların amacı, ayarı mümkün olduğunca benzine yakın noktaya getirmek ve mükemmelleştirmek. dolayısıyla yeri geliyor gereksiz bir ayrıntıya takılıp araştırıp çözmeye çalışıyoruz. bir noktadan sonra iş hobiye dönüyor gibi bir şey. ayarın çok bozuk olması motor ömrünü (özellikle üst kapak) ve yakıt tüketimini az veya çok mutlaka etkiler. sizin durumda yakıt tüketimi bence normal, ltft normal seviyesine gelirse performans ve yakıt bir miktar iyileşir ama günlük kullanımda farkı pek hissedilmeyebilir. özetle, arıza lambanız yanıyorsa ve bu konuya çok takılıyorsanız uğraşın derim (uğraşamam derseniz de afr ayarı yapan kişiler vardı, onlara bir kere yolda ayar yaptırırsınız, sonra sizi uzun süre götürür).
@dndd araca ilk bağlandığımda bakıp yazacağım.
Sanırım beyin kitlenir muhabbeti müşteri kaybetmemek için söylenen bir yalan çünkü şimdiye kadar beyine ciddi hasar verdim diyenlerin sayısı çok az.
Arabayla ilgili güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
LPG ayarıyla alakalı şöyle bir problem var, çok çok uzun süredir lpg de kullandığım için sanırım haritalar falan iyice çorba oldu. Eskiden lpg bittikten sonra benzinle gezmeye devam ederdim 12 depo lpg ile kullandıysam 1 depo muhakkak benzinle giderdim falan. Ama şu an lpg bitmeden tamemen doldurup, sabahları regülatör ısınması için gereken süre haricinde asla benzinle kullanmıyorum.
Arıza lambam şimdiye kadar yanmadı bile diyebilirim (maşallah) biraz pimpirikli biri olduğumdan bu tarz konular kafamı kurcalıyor.
Hazır kablo almayla alakalı 1-2 yer ile iletişime geçtim, aralarından en bilindik olanı ince ayar yapmak için ciddi pahalı olan map sensörünü de almamı önerdi. Şimdi benim anlamadığım nokta şu, benim isteğim aracıma bağlanıp rölanti düzeltmesi yapmak + sağ koltuğa geçip yolda giderken oynamalar yapmak + geçiş ısısını değiştirmek bunlardan birini yapmak için illa map sensörü mü gerekiyor ? Ben ayar için ustama gittiğimde aracın haritasını açar mısın dediğimde abi bu sistemde öyle harita yok ayar kısmından düzeltme yapıyosun o kadar demişti (e kit obd li falanda değil hangi devirde ne kadar yakıt göndereceğini neye göre hesaplıyor yanlışlık olunca nerden düzeltiliyor. Belki 3000 devirde LTFT 0 ama 4000 devirde %10 oluyor)
Yani map sensörü kullanan biri olarak (internette hiç kaynak bulamadım) o cihaz tam olarak ne işe yarıyor.
Sizden bir ricam kabloyla bağlandıktan sonra eğer soketin dibinde açıklık varsa 4 pinli soketin hangi pinleri dolu bi fotoğraf çekebilir misiniz ? (4 pini mi dolu 1-2 ve 4 numara mı dolu şeklinde bi anlamış olalım)
-
ecu firmware güncellemesi yaparsanız (ki hiç gerek yok ) güncelleme yüklerken bir şekilde bağlantı falan koparsa veya yanlış firmware yüklerseniz sıkıntı olur, ben şimdiye kadar hiç güncelleme yapmadım riske girmeye gerek yok, map ayarı geçiş ayarı diğer basit ayarları kurcalayın bir sıkıntı olmaz, yine de ayarlar sayfasının ekran resimlerini alıp kaydedin bir yere arşivinizde bulunsun
-
Lpgkablonun forumu vardı. Uçtu mu? Hatta adamın birisi vardı, Landiranzo mu ne, ona ayar veren
Benim sıkıntı
P2096: Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean bank1
Yolda arıza lambasını yaktı. Uzun yakıt kesmem +-5 aralığı içinde.
Eve gelince baktığımda, lpg basıncım 0.75 e düşmüştü. Niye düştü, bilmiyorum. Regülatörden motor sıcak ve çalışırken 1.03 e yükselttim, ama yine arıza lambasını yaktı.
Yol ayarı yapacam ama önce fikir alayım dedim. Bir kere yol ayarı yaptım, sonrasında regülatör de değişti ama uzun yakıt kesme iyi olduğu için önemsememiştim.
Durum böyle dostlar, lpgkablonun forum iyiydi ama artık nasip burayaymış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmucit -- 21 Ağustos 2022; 22:51:0 > -
Hocam bende atıker var. Lpg kablosunu kendim yaptım, bildiğim en önemli şey 12 voltu, kırmızı kablo kesinlikle bağlama.
Siyah, beyaz, yeşil.
Bizde böyle valla.
Bi de brc nin özel lisanslı bir şeylere ihtiyacı olduğunu okumuştum. Onları bir incele istersen.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmucit -- 21 Ağustos 2022; 22:57:13 > -
Uzun yakıt kesme fakir gösteriyor ve çok kötü. +-5 olmazsa,+-10 olmalı.
Bu şekilde kullanım motoru bitirir.
Korkuttum ama durum budur.
-
Yanıtınız için teşekkürler, 12v bağlanmayacağı benimde öğrendiğim en önemli şey ya ECU'yu yada bilgisayarı yakabilirmişiz.
Bende siyah, beyaz ve yeşil ile işlem yapacağım fakat aynı kablolar ayar soketinde yok
Umarım lisansla alakalı bir durum yoktur, kablo satan sitelerde MY07 ECU ile bağlantı kurulacağı yazmış sanıyorum ki lisans muhabbeti başka modellerde geçerli.
-
Bi araştır bakalım, usta inşallah kafasına göre takmamıştır.
Lpg işinde usta ve ayar çok önemli.
İyi işçilik bulunabilir ama iyi alar yapan daha da az
-
forum uçmadı aslında, belki linki değişmiştir, ben hala takip ediyorum. çok şey öğrendim oradan özellikle atiker ayarı konusunda. eskisi kadar hareketli olmasa da lpg konusunda bu kadar dolu başka bir forum yoktur herhalde.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X