Valla bir umut işte, bu zamana kadar muayenede sıkıntı olmadı. Diğer forumda arızayı sil, benzinde kullan, arıza yanarsa sorun katalitik konvertör demişler, pahalı parça olduğu için önce temizleteyim diyorum. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Kendi LPG ayarını kendi yapmak (84. sayfa)




-
-
Merhaba arkadaşlar bugün zavoli marka ecuyu soketinden çıkaetım temşzlik amaçlı. Sonra yerine taktım. Araç marş alıyor ama çalışmadı. Ne yapmam gerekiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
arkadaşlar atiker kit bağlı aracımda, kablosu var, proğram için yardımcı olurmusunuz lütfen?
-
modeli nedir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Kardeşim atikfast 200 yazıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
merhaba tekrar,
yabancı forumlara bakınırken map sensörü ile ilgili bir bilgi buldum, belki işinize yarayabilir.
brc nin programında, map calibration diye bir menü var. daha önce ayar kılavuzunu okurken de denk gelmiştim ama pek üzerinde durmamıştım, keşke biraz daha araştırsaymışım. şöyleki brc nin map sensörünü almak yerine aracın kendi map sensörünü bağlayıp kullanabiliyormuşuz. işin bağlantı kısmı, lpg map sensörü soketindeki beyaz kabloyu aracın map sensöründeki sinyali veren kabloya bağlıyorlar, hepsi bu. aracın map sensörü zaten çalışır halde olduğu için elektriği bağlamaya da gerek yok, sadece beyaz kablo.
sonrası basit, programdan ekipman tipi olarak oem map seçiliyor ve map calibration menüsünden basitçe 2 aşamalı kalibrasyon yapılıyor. eğer kabloyu yapabilirseniz map sensörünü bu şekilde halledebilirsiniz. şimdilik kurcalamak istemiyorum ama eğer bendeki bozulursa ilk olarak bunu deneyeceğim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 9 Eylül 2022; 14:33:18 >
-
Merhabalar hocam,
Kablo ile ilgili birkaç şey denedim başarılı olamadım, bir akrabamda msc elektroniğin 8 pinli bağlantı kablosu varmış öncelikle kendisinden bu kablonun donanım kimliğine bakmasını ve PL2303 mü yoksa FT232 mi olduğunu görmeyi istedim, PL2303 çıktı işime yaramadı. Acaba dedim kendi elimdeki PL2303 ile bağlantı kurabilir miyim 3 pinli soket üzerinden bütün kombinasyonları denedim(bir öncekinde 4 pinli soketi denediğim için) sonuç alamadım.
FT232 kabloyu da internetten araştırdığımda hep devre kartı üzerine basılmış eciş bücüş şeyler karşıma çıktı, sadece bir sitede bitmiş bir ürün şeklinde kablo halinde satıldığına şahit oldum (benim aslında isteğim Wi-Fi yada Bluetooth üzerinden bağlantı kurabilmek) açıkcası bu kabloyuda henüz temin edemedim. Zaten araba şu an bende değil, önümüzdeki hafta içi kabloyu satın alıp hafta sonu bu işle uğraşmayı düşünüyorum.
MAF sensör konumunu biliyorum ancak MAP sensörü nerdedir bilmiyorum veri kablosu nerdedir ustama bir sorayım. Bu yaptığımız işlem bir şeyi bozmayacaksa ben deneyip sonuçları sizinle paylaşabilirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Rich -- 9 Eylül 2022; 16:55:26 >
-
wifi-bluetooth ile bağlantı olsa çok iyi olurdu. burada olmayan ac stag diye bir marka vardı, bluetooth ile bağlanıp tablet-telefon ile ayar yapma imkanı veriyordu. aslında lpgkablo.com da bir ara wifi bağlantısı için uğraşıyordu, akıbeti ne oldu takip etmedim.
map sensörü emme manifoldu üzerinde bir yerlerde, doğrudan manifolda takılmış küçük bir sensör. soketinde muhtemelen 3 veya 4 kablo vardır, sinyali hangisi taşıyorsa onu bulup ek yapmak yeterli olacaktır. gördüğüm kadarıyla, veri alamayanları saymazsak, bir sorun yaşayan olmamış.
mantıken aracın kendi sensörü ile lpg kalibrasyonu yapmak daha da sağlıklı sonuç verecektir. kendi aracımda gördüğüm kadarıyla oem map ile lpg mapi arasında ufak oynamalar oluyor. belki kayda değer bir fark olmaz ama denemeden bilemiyorum. siz yapabilirseniz iyi olur tabi, map masrafınız ortadan kalkar, biz de deneyiminizden faydalanırız. çalışan sistemi çok kurcalamamak lazım ama vakit bulursam ben de meraktan deneyebilirim belki
-
Hocam lpg kablo sitesinde wifi-bluetooth ile ayar ekipmanı var ama acayip uçuk 2.000 tl fiyatı var, o kadar maliyeti olduğunu düşünmüyorum. 2 gün içinde kablonun siparişini vereceğim. Sizden ricam eğer paylaşmak isterseniz şu araç map sensörüyle ayar yapmanın yurt dışı rehber linkini paylaşabilir misiniz ? (özelden veya burdan fark etmez) Denedikten sonra deneyimlerimi paylaşacağım.
-
ayar kılavuzunun linkini aşağıya ekliyorum hocam. birebir bizim versiyon olmayabilir ama genel hatlarıyla tutuyor. aynı linkte başka detay dokümanlar da var, mesela golf5 te nasıl montaj yapılacağı. muhtemelen bir çok araç için montaj kılavuzu hazırlamışlardır ama onlara başka yerlerde de rastlamadım.
map sensörü işine dönersek, fiziksel bağlantıyı yaptıktan sonra programda 2 aşama kalıyor.
- sayfa 11de, 3. fotoğraf: ekipman tipi sayfasında map sensor tipi BRC yerine OEM seçilmeli.
- sayfa 28de, 1. fotoğraf: sensor kalibrasyonu yapılmalı. motor çalışmıyorken ve rölantideyken değer alınmalı. böylece sensörden gelen voltaj ile map değerini oranlayacak.
-
Seq32 icin bir cozum var mi? Lisans muhabbetinden dolayi cihaz baglanmiyor diye okumustum birkac yerde. Ayriyetten paylastiginiz dokumanda obd baglantisi icin bir bolum var acaba ayni seyi kendi aracimda ( astra j) denesem obd baglantisini aktif edebilirmiyim.
4pinli soketten mi baglanti cekiliyor obd icin? Kendi tesisatimda obdye giden hicbir kablo yok
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
seq32 için son durumu bilmiyorum, ama seq24 için bile uzun zamandır vardı bu konu. son ayar yaptırdığınız yerdeki yazılım yeniyse korumalı olabilir, önce onu netleştirmek lazım.
seq24te obd bağlantısı, veri görmek dışında bir işe yaramıyor ama seq32 de düzeltme de yapıyor olması lazım. obd bağlantısı soketlerden yapılmıyordur, lpg ecusuna giren kablo demetinde mantıken boşta duruyor olmaları lazım ya da pinler boş olmalı. obd konusunu hiç incelemedim, sadece fikir yürütüyorum.
-
-
-
merhabalar hocam, kablo hayırlı olsun. içeri almakla da iyi yapmışsınız, ben de içeri çekmiştim, bağlanmak rahat oluyor. diğer türlü sürekli kaputu aç, kabloyu camdan içeri al vs. bir süre sonra sıkıyor.
öncelikle, mevcut ayar üzerinden +- ince ayarları denemek bence doğru bir yol değil, motor sesine bakarak 20-30 gibi büyük düzeltmeler ayarı daha çok bozar, kafa karıştırır. benim önerim şu sırayla ilerlemek, kendim de böyle uyguluyorum.
- ltft sabitlenene kadar benzinle kullanmak (belki motor bir yerden hava aldığı için ltft +19dur, bu kısmı bilmiyoruz). herşey sağlıklıysa 50-100km içinde ltft sıfır civarında bir yerlere gelir zaten.
- sıfırdan otomatik kalibrasyon.
- rölantide ince ayar. en son fotoğrafta yaptığınız işlem, burasını da %3-5 civarı bir düzeltmeyle bitirir.
- son kısım yolda ayar. yukarıdaki işlemleri yaptığınızda bu kısım sadece doğrulamak için olacak bence. yine son fotoğraftaki yükte ayar kısmına tıklayıp önce benzinde, sonra lpgde bir süre yol alıp mavi-turuncu noktaların oluşmasını bekleyeceksiniz. yüksek oranda üst üste biniyorlarsa sorun yok. ayrışıyorlarsa yine aynı menüden +- değer verip noktaları üst üste getireceksiniz.
mevcut ayarı zaten kaydettiğiniz için yukarıdakileri çekinmeden yapabilirsiniz, bir aksilik olursa zaten aynı değerleri geri yüklersiniz.
yazılım güncellemenin bir katkısı olacağını sanmıyorum, nereden bulunur bilmiyorum ama kabloyla gelen yazılım günceldir sanıyorum. bende de uyarı çıkıyor genelde, yeni sürüm mevcut diye. hiç kurcalamıyorum, çünkü programda ana ayarlar dışında kullandığım bir yer yok sayılır. çalışan programı bozmayı göze alamıyorum anlayacağınız
-
Hocam şimdi araba uzun yoldan gelmek üzere son 80 km yi benzinle geliyor, geldiği gibi garajda yatacak yarın çalıştırıp benzinle ayar yapacağım rotaya doğru yine benzinle hareket edeceğim, kendi benzin beyninde 80 km sabit sürüş 1500-2500 devir arasının sağlam bi haritası oluşur, pazar günü bende şehir içinde dur kalk hızlanma ve devir çevirme gibi kalan devirlerin haritasını oluştururum.
Şimdi yaklaşık 100 km kadar benzinle sürülmüş olacak, araç çalışma sıcaklığına geldikten sonra ve rölantide fan açıp kapattıktan sonra otomatik ayara tıklayacağım fakat otomatik ayar (2. maddede bahsettiğiniz bölüm) nerede tam olarak ?
Otomatik ayarı yaptı diyelim, sonrasında ben o yapılan otomatik ayarı bi yedek alırım daha sonrasında arkadaşa arabayı verip ben bilgisayara geçebilirim, yada aracın hissiyatını ben daha iyi bildiğim için arkadaşı oturturum bilgisayarın başına ben sürüş yaparım, hangi sayfayı açıcam benzinde ve lpg de sürüş yaparken ? (o bahsettiğiniz yükte ayar kısmında map sensörüm olmadan noktalar çıkıyor mu ? Sanki daha önceki konuşmalarımızda map sensörü olmadan noktaların çıkmadığını söylemiştiniz, hatta aracın üzerinde bulunan map sensöründen beyaz olan veri kablosunu brc nin map ayar soketine bağlamayı okuduğunuzdan bahsetmiştiniz)
Valla kafam çok allak bullak oldu
elimde sadece kablo var bide yarın uğraşabilirsem map sensöründen beyaz veri kablosunu çekebilirim, eğer imkanınız varsa bana birde fotoğraflarla anlatma şansınız var mı şunu yap bunu yap diye ? ( Çok şey istedim valla kusura bakmayın bu brc fazla kaynak barındırmıyor valla)
-
hocam map sensörü yoksa ayar da yok
ekran görüntülerine bakınca map sensörü de bağlandınız zannetmiştim. şu durumda ne otomatik kalibrasyon yapılır ne de yol ayarı. önceki mesajda yazdığınız gibi +- düzeltme yapılır ama o da sağlıklı olmaz. aracı benzinle kullandıktan sonra ltftyi kontrol edin önce, eğer sıfır civarı bir yerdeyse tekrar yol yapmanıza gerek yok.
aracın map sensörünü bağlamayı denemek bence mantıklı, ek masraf ve ek bağlantıya gerek kalmaz. bağlantıyı yapabilirseniz işaretlediğim yerde brc yerine "oem" seçeceksiniz. sonra ikinci işaretlediğim yerdeki değer ile aracın map sensörü verisini karşılaştırmanız gerekecek (3. foto). eğer değerler tutuyorsa bağlantı olmuş demektir.
aslında brc en kolay ayar yapılan kitlerden biri, bir kez denediğinizde göreceksiniz zaten. ayrıca yol ayarında sürüş esnasında birşey yapmaya da gerek yok, yani gerekli düzeltmeleri sürüş bitince yapabiliyorsunuz. ben elimden geldiğinde yardımcı olurum ama dediğim gibi map sensörü olmadan şimdilik yapılabilecek birşey yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 28 Kasım 2022; 9:15:4 >
-
Arkadaşlar Merhaba,
Elimde pl2303 kablo var ve maalesef arabamda Aldesa Lpg sistemi var.
Lpg bağlantı ucunu ölçü aleti ile sırası ile kontrol ettiğimde (kırmızı, siyah, beyaz, yeşil) Kırmızı gnd, Siyah +5v, Beyaz +5v, yeşil ise yine boşta görünüyor.
Okuduğum anlatımlara göre kırmızı +12v, siyah gnd, beyaz ve yeşil ise tx ve rx olmadı, ama ölçtüğüm değerler iyice kafamı karıştırdı,
Usb kablosunun siyahını lpg ucunun kırmızısına bağladım, beyaz ve yeşili de iki farklı kombinasyonda denedim ancak bağlantı kuramadım.
yardımlarınızı bekliyorum, şimdiden teşekkürler.
-
@ersin310 Hocam selamlar süreç benim için yavaş işliyor, araç için her zaman vakit ayıramıyorum. Ustalarla konuştuktan ve motor içi bazı ekipmanları denedikten sonra araçta M.A.P sensörü olmadığını gördüm bazı atmosferik araçlarda M.A.P veya M.A.F sensörü olduğunu ikisinin her zaman kullanılmadığını, turbolu araçlarda ise iki sensöründe bulunduğunu okudum. Aslında benim aracımda manifolddan geldiğini tahmin ettiğim bir silikon hortum var bir cihazın içine giriyor, aynı cihazda giriş yapılan yerin üstünden de başka bir hortumla çıkıyor bu hortumları söktüğümde marşa basar basmaz çalıştı ve rölantiye düştüğü anda stop etti.
Bunun map sensörü olduğunu düşündüm ancak klasik map sensör kablo diyagramlarında 3 kablolu eğer havanın sıcaklığıyla alakalı bir değeri de ölçüyorsa 4 kablolu olduğunu okudum. Bu bahsettiğim hortumların girdiği sensör ise 2 kablolu
Sanırım birde map sensörü temin edeceğim.
Bunun haricinde biraz kurcalarken şöyle bir ayar sayfası buldum
Benim araçta lpg azaldığında bitmeye yakın olduğunda benzine otomatik atmıyor, lpg ustalarıyla konuştuğumda şamandıranın değişmesi gerektiğini söylediler (120-150 km den sonra 420 km menzile kadar tek diş yanıp sönüyor göstergede)
Diyelim gaz bitmeye çok yakın, sollamaya çıkmak istiyorum tapa gaz yapıyorum olduğu yere yığılıyor araba, gazdan ne kadar ayağımı çekersem o kadar hızlanıyorneticede bilmeyen biri kullanırken sollamaya çıkayım dese gaz bitmek üzere olsa kazaya bile sebebiyet verebilir ki gazdan ayağı bi anda hızlı çekipte rölantiye düşürürsem stop ediyor yolda giderken
bu sayfada - li değerler görünce acaba dedim burada bişeyler karışmış olabilir mi ? Bunların ne işe yaradığını biliyor musunuz ?
Ek olarak benim benzinde de ltft 19.53 bi türlü düşüremedim sanırım aracımda sorun var 10 bin bakımı geldi bakıma götürünce kaçak vs testleri yaptıracağım, buji enjektör vs. Elden geçsin diyeceğim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X