sayın faruk sevgili.. görüşlerinizi önemsiyor ve dikkate alıyorum. ama siz bana yapabileceğim bi yol gösterin, sizin gibi hiç tanımadığım ama lpg işinde uzmanlaşmış birileri diyor ki araç yolda ayarlanmalı ve lpg ile benzin enjektör milisaniyeleri mümkün olduğu kadar eşitlenmeli zor da olsa yapılabiliyor diyor bunu ustama söylediğimde en iyi ifade ile bizim kitte öyle olmuyor baska markalarda olabilir deniyor oysa bu tavsiyeyi bana yapan adamlar zaten kitimin markasını biliyor ona göre yönlendirme yapıyor siz olsanız kime inanırsınız ve ne yaparsınız?
Burada enjeksiyon sistemlerinin en ince detayına kadar yazsak çizsek boş. Sebebi ise daha halen doğru montaj yapan servis sayısı parmakla gösterilecek kadar az. Siz doğru montaj yapamayan bir servisten ayar konusunda fazla bir şey beklemeyin, aynı şekilde hatalı montaj yapılmış bir kite yapılacak en iyi ayardan da bir şey beklemeyin. Ben aracıma kit taktıralı 8 ay ve 25.000 km oluryor. Kendim bir kere ayar yapma gereksinimi bile duymadım. Sebebi ise ehil montaj ve ayar yapan montajcım.
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
birileri diyor ki araç yolda ayarlanmalı ve lpg ile benzin enjektör milisaniyeleri mümkün olduğu kadar eşitlenmeli zor da olsa yapılabiliyor diyor bunu ustama söylediğimde en iyi ifade ile bizim kitte öyle olmuyor baska markalarda olabilir deniyor oysa bu tavsiyeyi bana yapan adamlar zaten kitimin markasını biliyor ona göre yönlendirme yapıyor siz olsanız kime inanırsınız ve ne yaparsınız?
LPG ve BENZİN enjektör süreleri eşitlenmez, bir mantığı yok bunun. Sayın OBD 'nin yazdığı gibi değişkenler var. Her iki enjeksiyon sistemi farklı değişkenlikteki basınçlarla besleniyor ve bu basınç her devirde, her yükte değişiyor. Değişmesi problem değil ama iki değişiklite lineer değil, birbirinden çok kopuk.
quote:
Orijinalden alıntı: 23korg23
sayın faruk sevgili.. görüşlerinizi önemsiyor ve dikkate alıyorum. ama siz bana yapabileceğim bi yol gösterin, sizin gibi hiç tanımadığım ama lpg işinde uzmanlaşmış birileri diyor ki araç yolda ayarlanmalı ve lpg ile benzin enjektör milisaniyeleri mümkün olduğu kadar eşitlenmeli zor da olsa yapılabiliyor diyor bunu ustama söylediğimde en iyi ifade ile bizim kitte öyle olmuyor baska markalarda olabilir deniyor oysa bu tavsiyeyi bana yapan adamlar zaten kitimin markasını biliyor ona göre yönlendirme yapıyor siz olsanız kime inanırsınız ve ne yaparsınız?
Yol ayarı (Yüklü ayar) her marka kitte yapılabilir, ancak bunun mantığını bilen bir elemana ihtiyacınız var. Aracınızı, aracınıza takılan kiti, yaşadığınız ili bana PM den yazın sizi yönlendirebileceğim bir dostuma yönlendireyim. Boşuna zaman ve para harcamayın:) Saygılar.
ne gerek var böyle şeylere senede 1 kere ayar yaptıracaz da 10 tl onun ücretide zaten sıralı sistem ayarları kolay kolay bozulmuyor
quote:
Orijinalden alıntı: ilker_3792
ne gerek var böyle şeylere senede 1 kere ayar yaptıracaz da 10 tl onun ücretide zaten sıralı sistem ayarları kolay kolay bozulmuyor
burada maksat 10 tl den kaçmak değil. senede bir defa ayar yaptıran kişi zaten foruma girip böyle şeyleri merak dahi etmez.
ayardan sonra benzinle sürüş1
ayardan sonra benzinle sürüş2
ayardan sonra lpg ile sürüş1
ayardan sonra lpg ile sürüş2
harita
arkadaşlar bu grafiklerin ne anlama geldiğini anlatabilirmisiniz. kalibrasyondan sonra test sürüşü yapıp çarpanları ayarlayın diyor. çarpanlar neye göre nasıl ayarlanıyor.?
MAP: 0.23 bu fark benzin ve gaz arasındaki oranın farkı mı? eğer öyleyse fazla değil mi? enjeksiyon süreleri nasıl eşitlenir? örneğin rölantide benzindeyken enjektörler 3.1-3.2 arası değişiyor, gaza geçince 2.7 gibi bir değere düşüyor.(alt tarafta da LPG nin karşısında 4.7 gibi bir değer yazıyor) Lambda sensör bilgisi var iki adet bunlar neyi ölçüyor ve bir anormallik var mı? Ayrıca P1: 1.04 bu nedir?
çok fazla soru sorduğumun farkındayım kusura bakmayın.
gecen gün iyi referans aldığım bir ustaya gittim o da bana benzin milisaniyelerinin lpgnin 2 katı olması gerektiğini söyledi.. diğer usta ise otomatik ayar yapıyo sonra plan sayfasından sağ yıklayıp işaretliyo 10-20-30 bişeyler yazıyo sonra diyoki bi den bak nasıl çekişi ve yakıtı. ALLAH aşkına biri bana şu plan-map sayfasının mantığını anlatsın bende deneme yanılma yöntemiyle bulayım en azın sürekli ustaya gidip bu şimdi de yakıtım arttı biraz kıs demem
Ben hercinin bazi sorularına cevap vereceğim ama burada üstadlarımız dururken bize düşmez diye bekliyorum. LPG konusunda deneme yanılma ya da eğitim yoluyla bir takım deneyimler kazanmış olanlardan bu deneyimlerini paylaşmalarını bekliyoruz. Zaman zaman forumlarda çok acemice notlar yazılıyor katılıyorum. Aracında soğutma suyunun olduğundan bi- haber kullanıcılar var. LPG fiyatının 2.10 - Tl lerin üzerine çıktığı günümüzde yakın zamanda o paylaşmadığınız bilgilerinizi italyanlarla paylaşırsınız. LPG ye biraz daha zam gelirse zaten kimse size bu soruları sormayacak.
quote:
Orijinalden alıntı: egemena
Ben hercinin bazi sorularına cevap vereceğim ama burada üstadlarımız dururken bize düşmez diye bekliyorum. LPG konusunda deneme yanılma ya da eğitim yoluyla bir takım deneyimler kazanmış olanlardan bu deneyimlerini paylaşmalarını bekliyoruz. Zaman zaman forumlarda çok acemice notlar yazılıyor katılıyorum. Aracında soğutma suyunun olduğundan bi- haber kullanıcılar var. LPG fiyatının 2.10 - Tl lerin üzerine çıktığı günümüzde yakın zamanda o paylaşmadığınız bilgilerinizi italyanlarla paylaşırsınız. LPG ye biraz daha zam gelirse zaten kimse size bu soruları sormayacak.
cevap vereceğim demişsin ama vermemişsin hiç bi cevap. ha eğer üstadları bekliyorsan daha beklersin. sen bişeyler yaz önce sonra onlar araya girip siz bu işten anlamıyorsunuz öyle olmaz böyle olur derler merak etme. :)
Ben aracıma 2007 yılından beri lpg li biniyorum.Yaklaşık 60 bin km yaptım.Bir çok defa ayar ve bakım yaptırdım değişik illerde Bir defa obd cihazına bağlayıp ayar yapıldığını görmedim.Otomatik kalibrasyon ve plan üzerine -5, +10 düzeltme hepsi bu.Haliyle tam bir memnuniyet olmuyor.Yoksa güzel bir ayar yapılıyor olsa servislerde 5-10 değil 50 lira verelim bizde bu ayrıntılarla uğraşmayalım.Ben çözümü şöyle buldum.Kutup başını sökerek resetliyorum ecuyu.100 km kadar benzinde biniyorum.Otomatik kalibrasyon yapıyorum.Sonra Benzin enjeksiyon süresi ile lpg ye geçince ki yine benzin enjeksiyon süresine bakıyorum .Aynı yada çok yakınsa işlem tamam.Zaten lpg enjeksiyon süresi benzin enjeksiyon süresinin 2 katı olarak otomatik ayarlanıyor sanırım.Benim bildiklerim ve yaptıklarım bu kadar umarım faydası olur.
Selamlar... Benimde böyle bir sorunum var... Yaklaşık 23000 km'dir araca lpg ile biniyorum ve aracım 307 otomatik. İlk başlarda 9 litre civarı ortalama ile gezerken şu anda 12-13 litre ortalama ile geziyorum. Gerçi eskiden tuzla'ya gidip geliyordum şu anda sadece Gebze içindeyim ancak bu kadar fark olması beni düşündürüyor... 10000 km'de bir bakımı yapıyorum ama sanırım benim sorun aracın benzinde de fazla yakması... Uzun süre benzinde kullanmamak böyle bir şey yapabiliri mi? Ya da benim benzin ecusunu sıfırlamam gibi bir şey olabilir mi kutup başını söküp bekleyerek? Eğer öyleyse yeni bakım yaptırdım. şöyle bir 100-200 km benzinde dolaşıp bir daha ayarlatıyım...
quote:
Orijinalden alıntı: hercin
ayardan sonra benzinle sürüş1
ayardan sonra benzinle sürüş2
ayardan sonra lpg ile sürüş1
ayardan sonra lpg ile sürüş2
harita
arkadaşlar bu grafiklerin ne anlama geldiğini anlatabilirmisiniz. kalibrasyondan sonra test sürüşü yapıp çarpanları ayarlayın diyor. çarpanlar neye göre nasıl ayarlanıyor.?
MAP: 0.23 bu fark benzin ve gaz arasındaki oranın farkı mı? eğer öyleyse fazla değil mi? enjeksiyon süreleri nasıl eşitlenir? örneğin rölantide benzindeyken enjektörler 3.1-3.2 arası değişiyor, gaza geçince 2.7 gibi bir değere düşüyor.(alt tarafta da LPG nin karşısında 4.7 gibi bir değer yazıyor) Lambda sensör bilgisi var iki adet bunlar neyi ölçüyor ve bir anormallik var mı? Ayrıca P1: 1.04 bu nedir?
çok fazla soru sorduğumun farkındayım kusura bakmayın.
ne çok bilen varmış. cevap yağmış bereket versin
herkes aylak aylak burada oturuyor zannetmeyin, vaktimiz oldukça bakıyoruz. Ayarınız zengin ayarlanmış,%20 cıvarında fakirleştirerek tekrar chek ediniz. Mavi ve yeşil noktaların üst-üste gelmesi gerekiyor.
ATİKER İÇİN KALİBRASYON YAPMAK SON DERECE KOLAY. ARACI ECU BAĞLANTISINDAN BİLGİSAYAR BAĞLAYIN. DAHA SONRA ARACI ÇALIŞTIRIN. MASA ÜSTÜNDEKİ ATİKER İCONUNA TIKLAYIN PROGRAMI ÇALIŞTIRIN. ARAÇTAKİ KLİMA, FAR, FAN VB. ŞEYLERİ KAPATIN. ARAÇ SADECE ROLANTİDE ÇALIŞIYO OLSUN. DAHA SONRA ÖNCELİKLE HATA RAPORLARINI KONTROL EDİN. VARSA SİLİN. ARDINDAN OTOMATİK KALİBRASYONA TIKLAYIN. BU 5-7 DAKİKA ARASI SÜRER. ENJEKTÖR AYARLARINI BENZİNDEKİ AYARLARLA BİREBİR AYNI YAPMAYA ÇALIŞIR KALİBRASYON. OTOMATİK KALİBRASYON BİTİNCE. EĞER ARZU EDERSENİZ TASARRUF İÇİN REGULATÖR BASINÇ AYARINDAN GAZ AYARINIZI AÇABİLİR YADA KISABİLİRSİNİZ. ÇOK KISARSANIZ DA ÇOK YAKAR. ÇOK AÇARSANIZDA ÇOK YAKAR. ONUN İÇİN ORTALAMA MESALA 1400 MOTOR BİR ARAÇ 1.5 REGULATÖR BASINCI ŞEHİR İÇİ TASARRUF İÇİN İDEALDİR. SİZDE KENDİNİZE GÖRE ARACIN GAZ YEMESİNE GÖRE AYARLAYIN REGÜLATÖR BASINCINIZI. AYRICA YENİ ÖĞRENDİĞİM BİRŞEY; MANİFOLTU ALTTAN DELMEK ÇEKİŞ İÇİN DAHA İİMİŞ.
quote:
Orijinalden alıntı: faruksevgili
herkes aylak aylak burada oturuyor zannetmeyin, vaktimiz oldukça bakıyoruz. Ayarınız zengin ayarlanmış,%20 cıvarında fakirleştirerek tekrar chek ediniz. Mavi ve yeşil noktaların üst-üste gelmesi gerekiyor.
iyi demişsin sağol verdiğin cevap için ama nasıl fakirleştireceğimi de anlatabilirmisin? senden sonra yazan arkadaşın bahsettiği gibi regulatör basıncını mı ayarlamak gerekiyor? regulatör basıncını neye göre nasıl düşürürüm veya yükseltirim?
quote:
Orijinalden alıntı: janreno1905
ATİKER İÇİN KALİBRASYON YAPMAK SON DERECE KOLAY. ARACI ECU BAĞLANTISINDAN BİLGİSAYAR BAĞLAYIN. DAHA SONRA ARACI ÇALIŞTIRIN. MASA ÜSTÜNDEKİ ATİKER İCONUNA TIKLAYIN PROGRAMI ÇALIŞTIRIN. ARAÇTAKİ KLİMA, FAR, FAN VB. ŞEYLERİ KAPATIN. ARAÇ SADECE ROLANTİDE ÇALIŞIYO OLSUN. DAHA SONRA ÖNCELİKLE HATA RAPORLARINI KONTROL EDİN. VARSA SİLİN. ARDINDAN OTOMATİK KALİBRASYONA TIKLAYIN. BU 5-7 DAKİKA ARASI SÜRER. ENJEKTÖR AYARLARINI BENZİNDEKİ AYARLARLA BİREBİR AYNI YAPMAYA ÇALIŞIR KALİBRASYON. OTOMATİK KALİBRASYON BİTİNCE. EĞER ARZU EDERSENİZ TASARRUF İÇİN REGULATÖR BASINÇ AYARINDAN GAZ AYARINIZI AÇABİLİR YADA KISABİLİRSİNİZ. ÇOK KISARSANIZ DA ÇOK YAKAR. ÇOK AÇARSANIZDA ÇOK YAKAR. ONUN İÇİN ORTALAMA MESALA 1400 MOTOR BİR ARAÇ 1.5 REGULATÖR BASINCI ŞEHİR İÇİ TASARRUF İÇİN İDEALDİR. SİZDE KENDİNİZE GÖRE ARACIN GAZ YEMESİNE GÖRE AYARLAYIN REGÜLATÖR BASINCINIZI. AYRICA YENİ ÖĞRENDİĞİM BİRŞEY; MANİFOLTU ALTTAN DELMEK ÇEKİŞ İÇİN DAHA İİMİŞ.
sağol verdiğpin bilgiler için de, regulatör basıncını neye göre nasıl düşürürüm veya yükseltirim?
Atikerin arayüz programını bilmiyorum ama Landi de map haritası üzerindeki degerlerin tamamını mouse ile tarayıp enter a basınca çıkan kutucuğa -20 (eksi yirmi) yazınca tüm değerleri 20 puan azaltırsın gönderilen gazı da azaltmış, fakirleştirmiş olursun.
böyle rast gele -20 yazmak ne kadar doğru? yada bu -20 tam olarak ne demek yani -10 yapsak ne olur -20 yapsak ne olur?
Size helal olsun. Böyle meraklı adamları çok severim. Söke söke öğreneceksiniz ustalardan bu işi Kolay gele