Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
317.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanırım bu modlarla vtec açıp kapatabilirsin, muhtemelen açma kapa devri ile bile oynarsın...

    DIYAutoTune.com
    How to MegaSquirt Your Honda or Acura - DIYAutoTune.com
    http://www.diyautotune.com/tech_articles/how_to_megasquirt_your_honda_acura.htm




  • En kısa zamanda kabloyu almaya karar verdim. Aracımda bulunan LPG kitinin yetkili servisine dün gittim ve arıza lambasından dolayı distribütöre uzaktan erişimler ayar yaptırmasını söyledim. Aldığım cevap "SEN BIRAK XXXXXX'e BAĞLANMAYI AMERİKAYA BAĞLANSAN BU IŞIK SÖNMEZ" . Distribütörler işbilmezlere bayilik verdiği sürece biz daha çok koşarız kablo peşinde. Amacım kabloyu alıp düzgün bir ayar yapan bayiye uzaktan erişimle ayar yaptırmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Sanırım bu modlarla vtec açıp kapatabilirsin, muhtemelen açma kapa devri ile bile oynarsın...

    http://www.diyautotune.com/tech_articles/how_to_megasquirt_your_honda_acura.htm

    Teşekkürler inceleyeceğim
  • Merhaba, Araç Grande Punto , zavoli takılı, Araç haritası olarak 2ms 3ms ve en son tablo olarak göz önüne alındığında en sol en baş taraf 185 en sağ en alt taraf 135ti, otomatik kalibrasyon sonrasında en sol en baş taraf 130a en sağ en alt taraf 105e indi, Tekrar otomatik kalibrasyon yaptırdım yine aynı değerler çıktı.

    Sorular şunlar

    1-Bu kadar fark neden oluşmuş olabilir, 185 olan değer 135e neden iner

    2-185 ten 135e inmesi azmı yakması demek çokmu yakması demek, karışım fakirleştimi zenginleştimi

    3-185ten 135 e inen değer sonrası aracın çekişi gaza aşırı duyarlı oldu, Ancak ve ancak anlık yakıt tüketiminde ortalamam aynı yol aynı güzergahta eskiden 8 litre iken şimdi 11e çıktı, Yakıt olarak ise 50 km daha az gittim, Bu durumda yeni ayar yaptırmalımıyım yoksa böyle kalsınmı yada yeni ayar yaptırırken neye dikkat etmeliyim.

    Saygılar
  • Merhaba arkadaşlar,
    yaklaşık 3 yıldır 75 bin km dir milano lpg kullanıcısıyım.aracım nissan primera 1.6 ga16de motor.Kendim bilgisayar servisiyim.Merak ettiğim nokta şu:Farklı markalarda satılan Kitlerin Ecu 'ları aynı fabrikada üretilmiş gibi görünüyor.Bendeki Milano ecu italyan lo-gas üretimi.Buna lovato programı ile bağlandığımda çalışıyor.diğerlerini denemedim.acaba Lovato firmware yüklemesi yaparsak cihaz kabul eder mi?bunu deneyen bir arkadaş varmıdır? eğer aynı pcb bordu kullanılıyorsa yazılımın da uyması gerek ancak deneyimi olan birisi varsa paylaşmak istedim.Aynı durum laptop anakartlarında da var mesela Arçelik clevo marka mainboarda kendi biosunu yüklüyor,aynı bordu casper ve exper de kullanıyor ve onlarda kendi bioslarını yüklüyorlar ancak bordlar aynı yani elektronik devre yapısı aynı üretici fabrika aynı ancak herkes kendi plastik kasasında topluyor.Bu durum lpg ecularında da aynımıdır? bilgisi olan varsa memnun olurum.Ben kendi ecu'mu tamir ederken farkettim bu durumu mosfet arızası nedeniyle enjektörlerden birine elektrik gitmiyordu.mosfeti değiştirip sorunu çözdüm bu arada lovato beyin ile bendeki beynin aynı pcb kullandığını farkettim.Bize farklı markalar altında pazarladıkları lpg kitleri aslında aynı valtek enjektörleri,aynı ecu'ları kullanıyor sadece regülatör (gaz ısıtıcı) vaporizatörler her markada farklı gibi.(italyan veya italyan patentli markalardan bahsediyorum)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteguler1969

    Merhaba, Araç Grande Punto , **** takılı, Araç haritası olarak 2ms 3ms ve en son tablo olarak göz önüne alındığında en sol en baş taraf 185 en sağ en alt taraf 135ti, otomatik kalibrasyon sonrasında en sol en baş taraf 130a en sağ en alt taraf 105e indi, Tekrar otomatik kalibrasyon yaptırdım yine aynı değerler çıktı.

    Sorular şunlar

    1-Bu kadar fark neden oluşmuş olabilir, 185 olan değer 135e neden iner

    2-185 ten 135e inmesi azmı yakması demek çokmu yakması demek, karışım fakirleştimi zenginleştimi

    3-185ten 135 e inen değer sonrası aracın çekişi gaza aşırı duyarlı oldu, Ancak ve ancak anlık yakıt tüketiminde ortalamam aynı yol aynı güzergahta eskiden 8 litre iken şimdi 11e çıktı, Yakıt olarak ise 50 km daha az gittim, Bu durumda yeni ayar yaptırmalımıyım yoksa böyle kalsınmı yada yeni ayar yaptırırken neye dikkat etmeliyim.

    Saygılar

    Merhaba, yol bilgisayarları enjeksiyon süreleri üzerinden yaklaşık tüketim hesabı yapar. LPG'de hatalı ayar yaparsanız bu değerler artar yada azalır. Eğer artarsa yaptığınız ayar fakir, azalırsa zengin demektir. Önceki ayarın doğruluğu hakkında bilginiz olmadığı için şimdiki ile (ki bununda doğruluğu mechul) kıyaslamak yanlış olur. Aracınızı bir süre kullandıktan sonra lft ve sft değerlerine bakıp yapılan ayar hakkında fikir sahibi olabilirisiniz.




  • zavolli sıralı sistem kullanıcıları en doğru ayarı nasıl yapıyor acaba. 1.5 cc 98 hp 136 tork/4000 rpm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    Merhaba arkadaşlar,
    yaklaşık 3 yıldır 75 bin km dir milano lpg kullanıcısıyım.aracım nissan primera 1.6 ga16de motor.Kendim bilgisayar servisiyim.Merak ettiğim nokta şu:Farklı markalarda satılan Kitlerin Ecu 'ları aynı fabrikada üretilmiş gibi görünüyor.Bendeki Milano ecu italyan lo-gas üretimi.Buna lovato programı ile bağlandığımda çalışıyor.diğerlerini denemedim.acaba Lovato firmware yüklemesi yaparsak cihaz kabul eder mi?bunu deneyen bir arkadaş varmıdır? eğer aynı pcb bordu kullanılıyorsa yazılımın da uyması gerek ancak deneyimi olan birisi varsa paylaşmak istedim.Aynı durum laptop anakartlarında da var mesela Arçelik clevo marka mainboarda kendi biosunu yüklüyor,aynı bordu casper ve exper de kullanıyor ve onlarda kendi bioslarını yüklüyorlar ancak bordlar aynı yani elektronik devre yapısı aynı üretici fabrika aynı ancak herkes kendi plastik kasasında topluyor.Bu durum lpg ecularında da aynımıdır? bilgisi olan varsa memnun olurum.Ben kendi ecu'mu tamir ederken farkettim bu durumu mosfet arızası nedeniyle enjektörlerden birine elektrik gitmiyordu.mosfeti değiştirip sorunu çözdüm bu arada lovato beyin ile bendeki beynin aynı pcb kullandığını farkettim.Bize farklı markalar altında pazarladıkları lpg kitleri aslında aynı valtek enjektörleri,aynı ecu'ları kullanıyor sadece regülatör (gaz ısıtıcı) vaporizatörler her markada farklı gibi.(italyan veya italyan patentli markalardan bahsediyorum)

    Merhaba, bilgisayar servisi olduğunz için şu örneği verebilirim, asus P8H61 EVO 'ya P8H61 PLUS'ın bios güncellemesini atamazsınız. Bunun nedeni kullanılan bios, kompenantlar aynı olsada farklı veri yolları kullanılmasıdır. Aynı şey ECU'lar içinde geçerlidir, örneğin AEB bütün ECU'larında MC9S120 serisi mikro işlemci kullanır ama markalara göre çevre birimleri farklıdır, sürülecek transistörler farklıdır, eprom'lar farklı kapasitedir, crypto'ları farklıdır ve netice olarak yazılımsal olarak farklılıklar vardır. Bu nedenle hiç bir kite başka bir kitin yazılımını atamazsınız. Atiker Fast sistem STAG ECU kullanır, sistem birebir aynı olsada STAG firmware'ini Atiker fast sistem'e attığınızda ECU kilitlenir. Çin malı AEB klonu ECU 'lar var piyasada şu an, bundan bahsetmeye zaten gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 7 Nisan 2012; 0:37:28 >




  • Ecu konusuna tüketici olarak şöyle bir yaklaşım getirmek istiyorum. Evet ecu ve enjektör üreticileri bellidir, bazı kit üreticileri ecu ve enjektörü satın alırlar, regülatör sensör gibi parçaları kendileri üreterek kit haline getirip satarlar. AEB ecudan bahsedilmiş şöyle örnek vereyim AEB den ecu alan 2 firma var. a firması AEB den aldığı ecuyu tam sürüm almış, içinde firmanın ürettiği tüm ayar olanakları var. b firması ise ayar olanakları daha kısıtlı olarak satın almış ecuyu. Sanırım daha az ödemek için. Yani Microsoft Office ev ve öğrenci sürümü 100 tl ise office business sürümü 500 tl (örneğin). Ama ucuz sürümde daha az program var. Ucuz ecu alan firmanın kiti araca uyum sağlamazsa ayarla bunları çözme imkanı da olmadığından kiti değiştirmeye kadar gidiyor olay. O yüzden siz siz olun montaj yaptırdığınız kitin ecusunu iyi araştırın. Herşey fiyat da değil. 1400 tl lik kitin ecusu 1500 tl lik kitten daha iyi olabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Burada enjeksiyon sistemlerinin en ince detayına kadar yazsak çizsek boş. Sebebi ise daha halen doğru montaj yapan servis sayısı parmakla gösterilecek kadar az. Siz doğru montaj yapamayan bir servisten ayar konusunda fazla bir şey beklemeyin, aynı şekilde hatalı montaj yapılmış bir kite yapılacak en iyi ayardan da bir şey beklemeyin. Ben aracıma kit taktıralı 8 ay ve 25.000 km oluryor. Kendim bir kere ayar yapma gereksinimi bile duymadım. Sebebi ise ehil montaj ve ayar yapan montajcım.

    Taktırdığın yerin adresini verir misin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 7 Nisan 2012; 23:02:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Burada enjeksiyon sistemlerinin en ince detayına kadar yazsak çizsek boş. Sebebi ise daha halen doğru montaj yapan servis sayısı parmakla gösterilecek kadar az. Siz doğru montaj yapamayan bir servisten ayar konusunda fazla bir şey beklemeyin, aynı şekilde hatalı montaj yapılmış bir kite yapılacak en iyi ayardan da bir şey beklemeyin. Ben aracıma kit taktıralı 8 ay ve 25.000 km oluryor. Kendim bir kere ayar yapma gereksinimi bile duymadım. Sebebi ise ehil montaj ve ayar yapan montajcım.

    Taktırdığın yerin adresini verir misin.

    Çevre Otogaz

    Adres : Atatürk Oto San. Sit.1.Kısım A Blok No:80-105 Maslak / İSTANBUL
    Telefon : 0 212 346 4 346





  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Burada enjeksiyon sistemlerinin en ince detayına kadar yazsak çizsek boş. Sebebi ise daha halen doğru montaj yapan servis sayısı parmakla gösterilecek kadar az. Siz doğru montaj yapamayan bir servisten ayar konusunda fazla bir şey beklemeyin, aynı şekilde hatalı montaj yapılmış bir kite yapılacak en iyi ayardan da bir şey beklemeyin. Ben aracıma kit taktıralı 8 ay ve 25.000 km oluryor. Kendim bir kere ayar yapma gereksinimi bile duymadım. Sebebi ise ehil montaj ve ayar yapan montajcım.

    Taktırdığın yerin adresini verir misin.

    Çevre Otogaz

    Adres : Atatürk Oto San. Sit.1.Kısım A Blok No:80-105 Maslak / İSTANBUL
    Telefon : 0 212 346 4 346



    Teşekkür ederim.




  • Lpg ayarları vista laptopta olmuyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim. xp şart mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteguler1969

    Merhaba, Araç Grande Punto , **** takılı, Araç haritası olarak 2ms 3ms ve en son tablo olarak göz önüne alındığında en sol en baş taraf 185 en sağ en alt taraf 135ti, otomatik kalibrasyon sonrasında en sol en baş taraf 130a en sağ en alt taraf 105e indi, Tekrar otomatik kalibrasyon yaptırdım yine aynı değerler çıktı.

    Sorular şunlar

    1-Bu kadar fark neden oluşmuş olabilir, 185 olan değer 135e neden iner

    2-185 ten 135e inmesi azmı yakması demek çokmu yakması demek, karışım fakirleştimi zenginleştimi

    3-185ten 135 e inen değer sonrası aracın çekişi gaza aşırı duyarlı oldu, Ancak ve ancak anlık yakıt tüketiminde ortalamam aynı yol aynı güzergahta eskiden 8 litre iken şimdi 11e çıktı, Yakıt olarak ise 50 km daha az gittim, Bu durumda yeni ayar yaptırmalımıyım yoksa böyle kalsınmı yada yeni ayar yaptırırken neye dikkat etmeliyim.

    Saygılar

    Merhaba, yol bilgisayarları enjeksiyon süreleri üzerinden yaklaşık tüketim hesabı yapar. LPG'de hatalı ayar yaparsanız bu değerler artar yada azalır. Eğer artarsa yaptığınız ayar fakir, azalırsa zengin demektir. Önceki ayarın doğruluğu hakkında bilginiz olmadığı için şimdiki ile (ki bununda doğruluğu mechul) kıyaslamak yanlış olur. Aracınızı bir süre kullandıktan sonra lft ve sft değerlerine bakıp yapılan ayar hakkında fikir sahibi olabilirisiniz.

    Anlık tüketim artarsa zengin karışım olmazmı, Yani gazı daha çok veriyor havayı daha az alıyor, Fakir karışımda almazmı, O halde yol bilgisayarları hava miktarına göremi anlık tüketimi ölçüyorlar.

    Aynı sorun bendede oluştu, Normal yolda benzinle giderken anlık tüketim 8 ise gazla giderken anlık tüketim 11 oluyor , Ancak eski ayarımda anlık tüketimim benzinde 8se gaza geçiş yapıncada 8 oluyordu, Bu durumda benim ayardamı fakir olmuş oluyor, En iyi ayar için anlık tüketim benzinde ne ise gazdada o mu olmalı, Ortalama tüketim ve gazın benzinden çok yaktığından bahsetmiyorum.

    Şöyle bir durum daha var, Anlık tüketimim bu ayarda artmasına rağmen gazda gidilen mesafem aynı kaldı.

    Ne diyorsunuz.




  • Merhaba, ölçümler enjeksiyon süreleri üzerinden yapılır. Benzin enjeksiyon süreniz benzinde kullanırken 5ms ise atıyorum yol bilgisayarınız 8 litre gösteriyor. Siz gaza geçiyorsunuz, ayar fakir olduğundan araç ECU'su karışımı ayarlamak için benzin enjeksiyon süresini 6ms'ye çıkartıyor. Bu durumda yol bilgisayarı 10 litre tüketim gösteriyor. Benzin enjeksiyon süresi normalin üzerine çıkıyorsa karışım fakir, altına iniyorsa zengin demektir. Neye göre? normalde enjekte edilecek benzine göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Lpg ayarları vista laptopta olmuyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim. xp şart mıdır?

    Bütün yazılımlar windows 7'de sorunsuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Lpg ayarları vista laptopta olmuyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim. xp şart mıdır?

    Bütün yazılımlar windows 7'de sorunsuz.

    Çok yardımsever birisiniz Allah razı olsun sizden.
  • Rica ederim, cümlemizden Allah razı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    zavolli sıralı sistem kullanıcıları en doğru ayarı nasıl yapıyor acaba. 1.5 cc 98 hp 136 tork/4000 rpm.


    zavolli ecu suna otomatik kalibrasyon işe yaramıyor otomatik kalibrasyonda bi önceki ayarın aynısını cıkartıyor doğru ayarı ancak obd ile yapabiliyorsun hatay a gelirsen sana güzel bi ayar yaparım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 10 Nisan 2012; 23:11:33 >
  • Araç benzinde çalışırken MAP'i resetle dedikten sonra otomatik kalibrasyon yaparsanız daha doğru olur.
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.