Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
317.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pavel usta sizi daha öncede kınamıştım, yine kınıyorum. Kimseye sazan demeye hakkınız yok. Ayar v.s. konuda yorum yapmıyorum, kullananların vardır bir bildikleri ki alıyorlar. İsteyen neden aldığını ve neticelerini yazar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 19 Mart 2012; 9:07:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Pavel usta sizi daha öncede kınamıştım, yine kınıyorum. Kimseye sazan demeye hakkınız yok. Ayar v.s. konuda yorum yapmıyorum, kullananların vardır bir bildikleri ki alıyorlar. İsteyen neden aldığını ve neticelerini yazar.

    Bununla ilgili her konuya girip aynı yorumu yaparak kendisi SAZANLIK yapıyor aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pavel usta

    saygılarımla.bunca zamandır hep yazılanları okudum.cevap verileceklere cevap vermeye çalıştım.netice olarak görüyorum ki bu LPG DENİZİNDE O KADAR ÇOK SAZAN VAR Kİ !.montaj için srv.lere gidiliyor,ustalarla,firma sahipleri ile bolca konuşuluyor,pazarlıklar yapılıp olur olmaz,netice alınır veya alınmaz bir sürü sistemlerden biri takılıyor.ondan sonra gelsin şikayet gelsin nasıl ayar yaparım vs.vs.araçlarına bu lpg sistemi taktıranlar garanti belgesini okumuyorlar mı ?.kitapçıkta 4.cü MADDE var.onu okusalar,hiç olmazsa garanti kapsamında nasıl davranacaklarını,nasıl kazıklanmayacaklarını öğrenirler.iyi,kötü bu araçlara sistemleri montaj yapan bilgili,bilgisiz ustalar var.bu işi biz yapacağız diye dükkan kurdular.devlete vergi,elemana maaş,malzemeye para vermek için,ailelerini geçindirmek için taşın altına ellerini,gençliklerini koydular.bu işleri öğrenmek için,bilgi sahibi olmak için kurslara gittiler,kitaplar okudular,meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulundular.kimisi şu ana kadar ekonomi ile mücadele edip dayanabildi,kimisi ise batıp,yok oldu.GAYE AMAÇ,MUHAKKAK Kİ BİR YATIRIMIN SONUNDA PARA KAZANMAK.eğer,siz,sizler,bu sektörde bulunan size hizmet veren,vermeye çalışan bu sektör erbabının yapmış olduğu işleri bu kadar basit görüp,basite indirirseniz bu sektöre saygısızlık olur.bir kablo temini ile mi usta olunur,olunuyor ?.teknik,mekanik,elektrik,elektronik bilgiye,deney ve tecrübeye hiç mi ihtiyaç yok ?.eğer yok ise,kendilerini usta zanneden üstün niteliklere sahip olan kişiler neden vergi mükellefi olup ta bu lpg kullanıcılarına hizmet sunma zahmetine girmekten kaçınıyorlar ?.bilgisizce,bilinsizce yapılan her ayar hem araca hem de vereceği zarardan dolayı milli ekonomiye zarar verecektir.bu zarar bununla kalmayıp kullanıcıyı da zarara uğratacaktır.sayın KULLANICILAR.bir iş yaptırıp bir bedel ödüyorsunuz.bunun karşılığında hizmet almak sizin kutsal hakkınız.bu hizmeti de bu sektördeki esnaf size seve seve sunacaktır.bu koşullar varken neden boş yere para harcayıp,boş işlerle uğraşıyorsunuz ?.şikayet mercileri belli.olmuyorsa hakkınızı arayacağınız yerler var.dilim varmıyor amma,söylemeden de edemiyeceğim.biraz medeni cesaret yeterlidir.yeter ki kaliteyi,kaliteli firmayı ve kaliteli ustaları seçin.kalitesiz iş yapanı da hiç çekinmeden adı,sanı ile yazın.zamanınız,aracınız kıymetli ve değerlidir.bunun için ,orijinal olmayan malzeme ve boş işlerle uğraşmayın.lpg sektöründe bulunan ,bu işlerle uğraşan kişiler BASİT,BECERİKSİZ kişiler değildirler.sorunlarınızı onlara gidip,söyleyerek çözmelerini söylemek yeterlidir.bu yolu deneyeceğinizi umar,iyi günlerde lpg'li araçlarınızı kullanmanızı dilerim.saygılarımla.

    Sevgili Pavel Ustam;
    Sizin engin tecrübelerinize öncelikle saygı duyduğumu itiraf etmeliyim.Bende ama hobi ama boş uğraş diyelim,lpg ile alakalı çok uzun araştırmalar yaptım ve başımada birçok işler geldi.Söylediğiniz gibi lpg kablosu alarak işe başladım,kimi zaman ayarları bozdum,kimi zaman ise düzelttim,hiç olmadı hatalarını sildim.Bir lpg ciye gittiğinizde adam pc ye bağlıyor,vay hata varmış deyip sildim ve birde otomatik kalibrasyon yaptım diyor sonra borcun 40-50 tl .Birde garanti bitmiş ise vay haline.Ben oyle yerlerde dolaştım ki,bırak ustayı,elinde 10 numara yıldızı çeviremeyen usta müsvettelerini gördüm.Orada bu işi yapacak başka insanda olmazsa,gerisini sen düşün.Baktımki olmuyor sonunda kendi kablomla araca bağlanıp uzaktan yardım ile aracıma ayar dahi yaptırdım.Nedeni ise elimde aparatım vardı.Şimdi aracımın tüm ayarları 10 numara.Sen işten anlamayan birisine gitte araca uzaktan bağlanacakların söyle bakalım ikna edebilirmisin?.Ben şarka gittiğimde çamaşır makinam bozulmuştu,tamirci bulamayınca parçayı İstanbuldan getirtip,telefon yardımı ile kendim değiştirmiştim ve halen makinam bozulunca kendim yaparrım.İşten almayanlar çok olunca usta olmamak elde değil.Kötü komşu insanı mal sahibi yapar derler.Kötü ustada insanı tamirci olmaya zorlar.Bugün aracımın eksantrik mil sensör okuyucusunu kendim değiştirdim.Bir motorcuya sorduğumda 50 tl ye değiştiririm dedi.20 dakikalık iş ve toplam 7 civatayı söküp takma olayı.Sanki günün tüm ihtiyacını benden karşılayacak.Bana deseki 20 tl.Al kardeşim sen yap,bende parmağımın birisini motor sıcaklığından dolayı yakmayayım derdim,ama 50 tl çok olunca kendi kendine yapmak zorundasın.Bir yerde ayar yapılırken,en azından soru sorabileceğiniz konular oluşur,yada yanlışı gördüğünüzde itiraz edersiniz.İllaki yanış bilgilendirmeye inanmak zorunda kalmazsınız.Birde otomatik kalibrasyon olayında araca zarar vermez,sadece düzensiz çalışmasına neden olur,yada aracını düzeltir.İkisinden birisi kesin olur.Olmadı eski ayarlarını kaydettiyse tekrar yükler ve başa döner.
    Saygılar sunar iyi günler dilerim.Uzun oldu,okuduğunuz için teşekküler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Okifi -- 19 Mart 2012; 21:42:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Okifi


    Sevgili Pavel Ustam;
    Sizin engin tecrübelerinize öncelikle saygı duyduğumu itiraf etmeliyim.Bende ama hobi ama boş uğraş diyelim,lpg ile alakalı çok uzun araştırmalar yaptım ve başımada birçok işler geldi.Söylediğiniz gibi lpg kablosu alarak işe başladım,kimi zaman ayarları bozdum,kimi zaman ise düzelttim,hiç olmadı hatalarını sildim.Bir lpg ciye gittiğinizde adam pc ye bağlıyor,vay hata varmış deyip sildim ve birde otomatik kalibrasyon yaptım diyor sonra borcun 40-50 tl .Birde garanti bitmiş ise vay haline.Ben oyle yerlerde dolaştım ki,bırak ustayı,elinde 10 numara yıldızı çeviremeyen usta müsvettelerini gördüm.Orada bu işi yapacak başka insanda olmazsa,gerisini sen düşün.Baktımki olmuyor sonunda kendi kablomla araca bağlanıp uzaktan yardım ile aracıma ayar dahi yaptırdım.Nedeni ise elimde aparatım vardı.Şimdi aracımın tüm ayarları 10 numara.Sen işten anlamayan birisine gitte araca uzaktan bağlanacakların söyle bakalım ikna edebilirmisin?.Ben şarka gittiğimde çamaşır makinam bozulmuştu,tamirci bulamayınca parçayı İstanbuldan getirtip,telefon yardımı ile kendim değiştirmiştim ve halen makinam bozulunca kendim yaparrım.İşten almayanlar çok olunca usta olmamak elde değil.Kötü komşu insanı mal sahibi yapar derler.Kötü ustada insanı tamirci olmaya zorlar.Bugün aracımın eksantrik mil sensör okuyucusunu kendim değiştirdim.Bir motorcuya sorduğumda 50 tl ye değiştiririm dedi.20 dakikalık iş ve toplam 7 civatayı söküp takma olayı.Sanki günün tüm ihtiyacını benden karşılayacak.Bana deseki 20 tl.Al kardeşim sen yap,bende parmağımın birisini motor sıcaklığından dolayı yakmayayım derdim,ama 50 tl çok olunca kendi kendine yapmak zorundasın.Bir yerde ayar yapılırken,en azından soru sorabileceğiniz konular oluşur,yada yanlışı gördüğünüzde itiraz edersiniz.İllaki yanış bilgilendirmeye inanmak zorunda kalmazsınız.Birde otomatik kalibrasyon olayında araca zarar vermez,sadece düzensiz çalışmasına neden olur,yada aracını düzeltir.İkisinden birisi kesin olur.Olmadı eski ayarlarını kaydettiyse tekrar yükler ve başa döner.
    Saygılar sunar iyi günler dilerim.Uzun oldu,okuduğunuz için teşekküler.

    çok doğru.haklısınız.+1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Okifi

    quote:

    Orijinalden alıntı: pavel usta

    saygılarımla.bunca zamandır hep yazılanları okudum.cevap verileceklere cevap vermeye çalıştım.netice olarak görüyorum ki bu LPG DENİZİNDE O KADAR ÇOK SAZAN VAR Kİ !.montaj için srv.lere gidiliyor,ustalarla,firma sahipleri ile bolca konuşuluyor,pazarlıklar yapılıp olur olmaz,netice alınır veya alınmaz bir sürü sistemlerden biri takılıyor.ondan sonra gelsin şikayet gelsin nasıl ayar yaparım vs.vs.araçlarına bu lpg sistemi taktıranlar garanti belgesini okumuyorlar mı ?.kitapçıkta 4.cü MADDE var.onu okusalar,hiç olmazsa garanti kapsamında nasıl davranacaklarını,nasıl kazıklanmayacaklarını öğrenirler.iyi,kötü bu araçlara sistemleri montaj yapan bilgili,bilgisiz ustalar var.bu işi biz yapacağız diye dükkan kurdular.devlete vergi,elemana maaş,malzemeye para vermek için,ailelerini geçindirmek için taşın altına ellerini,gençliklerini koydular.bu işleri öğrenmek için,bilgi sahibi olmak için kurslara gittiler,kitaplar okudular,meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulundular.kimisi şu ana kadar ekonomi ile mücadele edip dayanabildi,kimisi ise batıp,yok oldu.GAYE AMAÇ,MUHAKKAK Kİ BİR YATIRIMIN SONUNDA PARA KAZANMAK.eğer,siz,sizler,bu sektörde bulunan size hizmet veren,vermeye çalışan bu sektör erbabının yapmış olduğu işleri bu kadar basit görüp,basite indirirseniz bu sektöre saygısızlık olur.bir kablo temini ile mi usta olunur,olunuyor ?.teknik,mekanik,elektrik,elektronik bilgiye,deney ve tecrübeye hiç mi ihtiyaç yok ?.eğer yok ise,kendilerini usta zanneden üstün niteliklere sahip olan kişiler neden vergi mükellefi olup ta bu lpg kullanıcılarına hizmet sunma zahmetine girmekten kaçınıyorlar ?.bilgisizce,bilinsizce yapılan her ayar hem araca hem de vereceği zarardan dolayı milli ekonomiye zarar verecektir.bu zarar bununla kalmayıp kullanıcıyı da zarara uğratacaktır.sayın KULLANICILAR.bir iş yaptırıp bir bedel ödüyorsunuz.bunun karşılığında hizmet almak sizin kutsal hakkınız.bu hizmeti de bu sektördeki esnaf size seve seve sunacaktır.bu koşullar varken neden boş yere para harcayıp,boş işlerle uğraşıyorsunuz ?.şikayet mercileri belli.olmuyorsa hakkınızı arayacağınız yerler var.dilim varmıyor amma,söylemeden de edemiyeceğim.biraz medeni cesaret yeterlidir.yeter ki kaliteyi,kaliteli firmayı ve kaliteli ustaları seçin.kalitesiz iş yapanı da hiç çekinmeden adı,sanı ile yazın.zamanınız,aracınız kıymetli ve değerlidir.bunun için ,orijinal olmayan malzeme ve boş işlerle uğraşmayın.lpg sektöründe bulunan ,bu işlerle uğraşan kişiler BASİT,BECERİKSİZ kişiler değildirler.sorunlarınızı onlara gidip,söyleyerek çözmelerini söylemek yeterlidir.bu yolu deneyeceğinizi umar,iyi günlerde lpg'li araçlarınızı kullanmanızı dilerim.saygılarımla.

    Sevgili Pavel Ustam;
    Sizin engin tecrübelerinize öncelikle saygı duyduğumu itiraf etmeliyim.Bende ama hobi ama boş uğraş diyelim,lpg ile alakalı çok uzun araştırmalar yaptım ve başımada birçok işler geldi.Söylediğiniz gibi lpg kablosu alarak işe başladım,kimi zaman ayarları bozdum,kimi zaman ise düzelttim,hiç olmadı hatalarını sildim.Bir lpg ciye gittiğinizde adam pc ye bağlıyor,vay hata varmış deyip sildim ve birde otomatik kalibrasyon yaptım diyor sonra borcun 40-50 tl .Birde garanti bitmiş ise vay haline.Ben oyle yerlerde dolaştım ki,bırak ustayı,elinde 10 numara yıldızı çeviremeyen usta müsvettelerini gördüm.Orada bu işi yapacak başka insanda olmazsa,gerisini sen düşün.Baktımki olmuyor sonunda kendi kablomla araca bağlanıp uzaktan yardım ile aracıma ayar dahi yaptırdım.Nedeni ise elimde aparatım vardı.Şimdi aracımın tüm ayarları 10 numara.Sen işten anlamayan birisine gitte araca uzaktan bağlanacakların söyle bakalım ikna edebilirmisin?.Ben şarka gittiğimde çamaşır makinam bozulmuştu,tamirci bulamayınca parçayı İstanbuldan getirtip,telefon yardımı ile kendim değiştirmiştim ve halen makinam bozulunca kendim yaparrım.İşten almayanlar çok olunca usta olmamak elde değil.Kötü komşu insanı mal sahibi yapar derler.Kötü ustada insanı tamirci olmaya zorlar.Bugün aracımın eksantrik mil sensör okuyucusunu kendim değiştirdim.Bir motorcuya sorduğumda 50 tl ye değiştiririm dedi.20 dakikalık iş ve toplam 7 civatayı söküp takma olayı.Sanki günün tüm ihtiyacını benden karşılayacak.Bana deseki 20 tl.Al kardeşim sen yap,bende parmağımın birisini motor sıcaklığından dolayı yakmayayım derdim,ama 50 tl çok olunca kendi kendine yapmak zorundasın.Bir yerde ayar yapılırken,en azından soru sorabileceğiniz konular oluşur,yada yanlışı gördüğünüzde itiraz edersiniz.İllaki yanış bilgilendirmeye inanmak zorunda kalmazsınız.Birde otomatik kalibrasyon olayında araca zarar vermez,sadece düzensiz çalışmasına neden olur,yada aracını düzeltir.İkisinden birisi kesin olur.Olmadı eski ayarlarını kaydettiyse tekrar yükler ve başa döner.
    Saygılar sunar iyi günler dilerim.Uzun oldu,okuduğunuz için teşekküler.

    Bence
    + (½) 100 pavel usta (usta ve iş yeri sahibi olarak)
    + (½) 100 Okifi (Tüketici olarak)
    Haklı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Okifi

    quote:

    Orijinalden alıntı: pavel usta


    Sevgili Pavel Ustam;
    Sizin engin tecrübelerinize öncelikle saygı duyduğumu itiraf etmeliyim.Bende ama hobi ama boş uğraş diyelim,lpg ile alakalı çok uzun araştırmalar yaptım ve başımada birçok işler geldi.Söylediğiniz gibi lpg kablosu alarak işe başladım,kimi zaman ayarları bozdum,kimi zaman ise düzelttim,hiç olmadı hatalarını sildim.Bir lpg ciye gittiğinizde adam pc ye bağlıyor,vay hata varmış deyip sildim ve birde otomatik kalibrasyon yaptım diyor sonra borcun 40-50 tl .Birde garanti bitmiş ise vay haline.Ben oyle yerlerde dolaştım ki,bırak ustayı,elinde 10 numara yıldızı çeviremeyen usta müsvettelerini gördüm.Orada bu işi yapacak başka insanda olmazsa,gerisini sen düşün.Baktımki olmuyor sonunda kendi kablomla araca bağlanıp uzaktan yardım ile aracıma ayar dahi yaptırdım.Nedeni ise elimde aparatım vardı.Şimdi aracımın tüm ayarları 10 numara.Sen işten anlamayan birisine gitte araca uzaktan bağlanacakların söyle bakalım ikna edebilirmisin?.Ben şarka gittiğimde çamaşır makinam bozulmuştu,tamirci bulamayınca parçayı İstanbuldan getirtip,telefon yardımı ile kendim değiştirmiştim ve halen makinam bozulunca kendim yaparrım.İşten almayanlar çok olunca usta olmamak elde değil.Kötü komşu insanı mal sahibi yapar derler.Kötü ustada insanı tamirci olmaya zorlar.Bugün aracımın eksantrik mil sensör okuyucusunu kendim değiştirdim.Bir motorcuya sorduğumda 50 tl ye değiştiririm dedi.20 dakikalık iş ve toplam 7 civatayı söküp takma olayı.Sanki günün tüm ihtiyacını benden karşılayacak.Bana deseki 20 tl.Al kardeşim sen yap,bende parmağımın birisini motor sıcaklığından dolayı yakmayayım derdim,ama 50 tl çok olunca kendi kendine yapmak zorundasın.Bir yerde ayar yapılırken,en azından soru sorabileceğiniz konular oluşur,yada yanlışı gördüğünüzde itiraz edersiniz.İllaki yanış bilgilendirmeye inanmak zorunda kalmazsınız.Birde otomatik kalibrasyon olayında araca zarar vermez,sadece düzensiz çalışmasına neden olur,yada aracını düzeltir.İkisinden birisi kesin olur.Olmadı eski ayarlarını kaydettiyse tekrar yükler ve başa döner.
    Saygılar sunar iyi günler dilerim.Uzun oldu,okuduğunuz için teşekküler.

    aynen katılıyorum




  • sazanlığın lüzümu yok burdaki vatandaş keyfinden kablo program alıp uğraşmıyor çıkıp şöyle bi dolaş bakalım lpg cilerin kaçtanesi obd yle ayar yapıyor obd deyince bönbön yüzüne bakıyor çoğu ilkokul terk kafası basmayan adamlarla dolu lpg sektörü yardım edeceksseniz edin etmeyecekseniz boşuna bu faydalı konuyu işgal etmeyin

    bu arada uzatma kablosunu denedim 1.8 mt lik kabloyla calısıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 23 Mart 2012; 14:20:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pavel usta

    saygılarımla.bunca zamandır hep yazılanları okudum.cevap verileceklere cevap vermeye çalıştım.netice olarak görüyorum ki bu LPG DENİZİNDE O KADAR ÇOK SAZAN VAR Kİ !.montaj için srv.lere gidiliyor,ustalarla,firma sahipleri ile bolca konuşuluyor,pazarlıklar yapılıp olur olmaz,netice alınır veya alınmaz bir sürü sistemlerden biri takılıyor.ondan sonra gelsin şikayet gelsin nasıl ayar yaparım vs.vs.araçlarına bu lpg sistemi taktıranlar garanti belgesini okumuyorlar mı ?.kitapçıkta 4.cü MADDE var.onu okusalar,hiç olmazsa garanti kapsamında nasıl davranacaklarını,nasıl kazıklanmayacaklarını öğrenirler.iyi,kötü bu araçlara sistemleri montaj yapan bilgili,bilgisiz ustalar var.bu işi biz yapacağız diye dükkan kurdular.devlete vergi,elemana maaş,malzemeye para vermek için,ailelerini geçindirmek için taşın altına ellerini,gençliklerini koydular.bu işleri öğrenmek için,bilgi sahibi olmak için kurslara gittiler,kitaplar okudular,meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulundular.kimisi şu ana kadar ekonomi ile mücadele edip dayanabildi,kimisi ise batıp,yok oldu.GAYE AMAÇ,MUHAKKAK Kİ BİR YATIRIMIN SONUNDA PARA KAZANMAK.eğer,siz,sizler,bu sektörde bulunan size hizmet veren,vermeye çalışan bu sektör erbabının yapmış olduğu işleri bu kadar basit görüp,basite indirirseniz bu sektöre saygısızlık olur.bir kablo temini ile mi usta olunur,olunuyor ?.teknik,mekanik,elektrik,elektronik bilgiye,deney ve tecrübeye hiç mi ihtiyaç yok ?.eğer yok ise,kendilerini usta zanneden üstün niteliklere sahip olan kişiler neden vergi mükellefi olup ta bu lpg kullanıcılarına hizmet sunma zahmetine girmekten kaçınıyorlar ?.bilgisizce,bilinsizce yapılan her ayar hem araca hem de vereceği zarardan dolayı milli ekonomiye zarar verecektir.bu zarar bununla kalmayıp kullanıcıyı da zarara uğratacaktır.sayın KULLANICILAR.bir iş yaptırıp bir bedel ödüyorsunuz.bunun karşılığında hizmet almak sizin kutsal hakkınız.bu hizmeti de bu sektördeki esnaf size seve seve sunacaktır.bu koşullar varken neden boş yere para harcayıp,boş işlerle uğraşıyorsunuz ?.şikayet mercileri belli.olmuyorsa hakkınızı arayacağınız yerler var.dilim varmıyor amma,söylemeden de edemiyeceğim.biraz medeni cesaret yeterlidir.yeter ki kaliteyi,kaliteli firmayı ve kaliteli ustaları seçin.kalitesiz iş yapanı da hiç çekinmeden adı,sanı ile yazın.zamanınız,aracınız kıymetli ve değerlidir.bunun için ,orijinal olmayan malzeme ve boş işlerle uğraşmayın.lpg sektöründe bulunan ,bu işlerle uğraşan kişiler BASİT,BECERİKSİZ kişiler değildirler.sorunlarınızı onlara gidip,söyleyerek çözmelerini söylemek yeterlidir.bu yolu deneyeceğinizi umar,iyi günlerde lpg'li araçlarınızı kullanmanızı dilerim.saygılarımla.

    Yazınızı görünce çok sinirlendim. Keşke uzun-uzun yazabilme vaktim olsa ama ... " bu LPG DENİZİNDE O KADAR ÇOK SAZAN VAR Kİ !." demişsiniz, size sonuna kadar katılıyorum! ki başı çeken sazanlardan biri de benim!. <aptal gibi kendi sorunumu kendim çözmek dururken, gidip aracımı geri zekalı az gelişmiş, bir dükkan kiralayıp, bayiilik alarak kendini usta konumunda gören şarlatana arabamı teslim edip mahvettirip üstüne bir de para ödediğim için, benden daha sazanını tanımam.
    Daha öncesinde banada " boş işlerle uğraşma git bilmem hangi ustaya" -(istanbulda bir usa önermiştiniz ama hangi şehirde ikamet etiiğimi sormadınız bile) gibi ukalaca ve küçümseyici bir tavır sergilediniz.
    Amacım polemik yaratmak değil, insanlara size bulunulmasını istemediğiniz ithamlarda bulunamazsınız.
    Kapital sermayenin sömürüsüne boyun eğip bunun bir parçası olmak, sonraki nesillere bırakacağımız kocaman bir hayalkırıklığı demektir...
    --fırsat bulunca devam ederim .. sayglar...




  • Konunun okunacak hali kalmamış madem, burdan bir sual sorayım tecrübeli arkadaşlar belki yardımcı olurlar.

    Şimdi benim aracım atmosferikten turboya dönecek. Aracımın orjinali PGM-FI yakıt sistemli OBD1 ECU kontrollü. Ben ECU ve yakıt sistemini zaten modifiye ettim ve istediğim gibi ayar yapabiliyorum. Benzinde her şey elimin altında.

    Peki aracımı LPG ye çevirsem, enjektörleri istediğim gibi kısıp açabileceğim, değişik devir bantları ve turbo basıncı altında AFR yi sabit tutabileceğim, şanzıman sensörü gibi sensörlere bağlanabilen, hatta (belki abarltılı bir istek LPG ecusundan ama) araç dururken yani şanzımandan sinyal almadan daha erken devirde kesiciye sokabileceğim (launch control) gibi özelliklere müsaade eden, sorunsuz tuning edilebilen bir LPG ECU su var mıdır piyasada? varsa hangisidir?
  • Merhaba, malesef öyle bir ECU'yok, standart kullanıcılar için gerekli olmayan bir sistem. LPG ecuları bildiğiniz piggy-back sistemler gibi, elektronik ve yazılım bilginiz iyi ise arduino efi tarzı bir çalışma yapabilirsiniz. Mevcut lpg ecu'sunun enjeksiyon için baz aldığı manifolt basınç değerini wideband sensörden ve talep ettiğiniz diğer sensörlerden alarak ikinci bir kontrol kartı ile istediğiniz oranda simule edebilirsiniz, bu da gaz enjeksiyonunu talepleriniz doğrultusunda sağlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, malesef öyle bir ECU'yok, standart kullanıcılar için gerekli olmayan bir sistem. LPG ecuları bildiğiniz piggy-back sistemler gibi, elektronik ve yazılım bilginiz iyi ise arduino efi tarzı bir çalışma yapabilirsiniz. Mevcut lpg ecu'sunun enjeksiyon için baz aldığı manifolt basınç değerini wideband sensörden ve talep ettiğiniz diğer sensörlerden alarak ikinci bir kontrol kartı ile istediğiniz oranda simule edebilirsiniz, bu da gaz enjeksiyonunu talepleriniz doğrultusunda sağlar.

    Bilgi için teşekkürler.

    Aslında benim istediğim bu ayarları ecu nun kendi yapması değil. Laptopu bağlayıp yakıtı ve enjektörleri kısıp açabilirsem, zaten değerleri wideband dan okuduğum için AFR ye göre yakıt açıp kısabilirsem benim işimi görür gibi. Aracımda Zeitronix ZT2 var, AFR, BOOST, EGT, Oil Pressure gbi detayları burdan görüyorum anlık olarak. LPG ECU sunu burdan okuduğum değerlere göre tuning yapabilmem yeterli olacaktır.




  • MGS sistemin Zenit Pro ECU'su işinizi görür. Linkten indirip inceleyebilirsiniz.http://www.mgsgas.com.tr/images/programlar/MGS_1_12_12.rar
  • Sazanlık konusuna şöyle bir yorum getireyim: Bazen çok araştırsanız bile, büyük firmalara dönüşüm yaptırsanız bile sonuç olumsuz olabiliyor. Hatta ben aracıma dönüşüm yaptırırken yetkili servise bile gittim x bir markanın sorun çıkarmayacağını söylediler. gene x markanın bölge dağıtıcısına gittim dönüşüm yaptırdım. hatta orada y bir marka daha vardı. ydaha pahalı olmasına rağmen hangisi sorun çıkarmazsa onu seçelim dedim, oradaki bir ustaya bu araca x olurmu, olur dediler sonuçta x markayı seçtik. Ancak x marka benim aracıma olmadı çünkü ecusunda bazı ayarlar yoktu. Bunu satın aldığım kabloyla yaptığım ayarlar ve araştırmalar sırasında gördüm. Şimdi başka bir aracım var garantisi bitince lpg dönüşümü yaptıracağım. Hangi markaları seçebileceğimi, dönüşüm öncesi servise soracağım soruları biliyorum. Ayrıca etrafta lpgye dönmek isteyen çok kişi var ancak yaptıkları araştırmalar sonucunda bazı kullanıcıların lpgden memnun olduğunu bazılarının ise olmadığını görerek vazgeçiyorlar. Ben böyle bir endişe taşımıyorum, sırf bu nedenle bile 3 kuruş verip kablo almaya, biraz araştırmaya değer.




  • @President

    Bildiğim kadarı ile Megasqurit 3 te çift kanal yakıt besleme var. Bunun yanında LPG ECU leri zayıf kalır. Bu kadar modifiyeden sonra MS iyi olur diye düşünüyorum ben...

    Hem Benzin LPG arası avans ve AFR farkını nasıl ayarlatıcan normal ecu da ?
  • Çift yakıt desteği yeterli değil, doğru yakıtın hesaplanması için kütük üzerindeki basıncını ve sıcaklığını bilmeniz lazım ki yoğunluk hesabını doğru yapıp enjeksiyon süresi ayarlaması yapabilesiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    @President

    Bildiğim kadarı ile Megasqurit 3 te çift kanal yakıt besleme var. Bunun yanında LPG ECU leri zayıf kalır. Bu kadar modifiyeden sonra MS iyi olur diye düşünüyorum ben...

    Hem Benzin LPG arası avans ve AFR farkını nasıl ayarlatıcan normal ecu da ?

    Cevaplar için teşekkürler.

    Ben LPG ECU larını hiç tanımıyorum, daha önce işim olmadı fazla LPG ile. Fakat benzin fiyatları ortada malum. Aklımda bu tip bir proje vardı ama az önce iptal oldu

    Sebebi ise yeni aklıma geldi, ilk düşüneceğim şeyi sona düşünmüşüm hadi her şeyi ayarladık LPG ecusundan diyelim nasıl vtec açtıracağız

    Yine de sağolun arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    @President

    Bildiğim kadarı ile Megasqurit 3 te çift kanal yakıt besleme var. Bunun yanında LPG ECU leri zayıf kalır. Bu kadar modifiyeden sonra MS iyi olur diye düşünüyorum ben...

    Hem Benzin LPG arası avans ve AFR farkını nasıl ayarlatıcan normal ecu da ?

    Cevaplar için teşekkürler.

    Ben LPG ECU larını hiç tanımıyorum, daha önce işim olmadı fazla LPG ile. Fakat benzin fiyatları ortada malum. Aklımda bu tip bir proje vardı ama az önce iptal oldu

    Sebebi ise yeni aklıma geldi, ilk düşüneceğim şeyi sona düşünmüşüm hadi her şeyi ayarladık LPG ecusundan diyelim nasıl vtec açtıracağız

    Yine de sağolun arkadaşlar.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    @President

    Bildiğim kadarı ile Megasqurit 3 te çift kanal yakıt besleme var. Bunun yanında LPG ECU leri zayıf kalır. Bu kadar modifiyeden sonra MS iyi olur diye düşünüyorum ben...

    Hem Benzin LPG arası avans ve AFR farkını nasıl ayarlatıcan normal ecu da ?

    Cevaplar için teşekkürler.

    Ben LPG ECU larını hiç tanımıyorum, daha önce işim olmadı fazla LPG ile. Fakat benzin fiyatları ortada malum. Aklımda bu tip bir proje vardı ama az önce iptal oldu

    Sebebi ise yeni aklıma geldi, ilk düşüneceğim şeyi sona düşünmüşüm hadi her şeyi ayarladık LPG ecusundan diyelim nasıl vtec açtıracağız

    Yine de sağolun arkadaşlar.


    http://www.ftzoneracing.com/store/index.php?act=viewProd&productId=412



    Mesajınızı görünce birden heyecanlandım :)

    Ama bu tip vtec controller cihazları benzinde kullanmak için de var, fakat bizlerin pek kullanmak istemediği ürünler, sebebi ise bu cihaz beyne adapte ediliyor ve vtec açış devrini değiştirebiliyorsunuz sadece. Ama vtec öncesi ve vtec sonrası AFR için bir şey yapılamıyor, bunun için en azından vafc gerekli ki vafc bile bizim kullanmadığımız eh işte bir yere kadar idare eder şeklinde nitelendirilen ürünler. Bu yüzden tüm ayarlar ECU üzerinden mapping yapılarak tune ediliyor.

    Acaba benzin ECU su ile LPG ECU sunu birbirine entegre edebilir miyim? boş bir zamanda kafa patlatmak lazım




  • can ve iso 9141(/2) protokollerini kullanan ecu'larla entegre olabiliyor, tabii bu entegrasyondaki amaç sadece lft/sft değerlerine ulaşarak enjeksiyonu optimize etmek. Sizin amacınız için w/b sensöre entegre bir controller yapılabilir. Meşakatli bir yoldasınız, bu tip sounlar olur ve aşılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    can ve iso 9141(/2) protokollerini kullanan ecu'larla entegre olabiliyor, tabii bu entegrasyondaki amaç sadece lft/sft değerlerine ulaşarak enjeksiyonu optimize etmek. Sizin amacınız için w/b sensöre entegre bir controller yapılabilir. Meşakatli bir yoldasınız, bu tip sounlar olur ve aşılır.

    Şükür meşakkatli olmayan bir yola girmedim hiç şu motoru bitireyimde LPG işine ayrıca kafa yormam lazım olmazsa benzinle devam...




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.