Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (74. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.714
Cevap
57
Favori
314.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    Google hesabı aynı hesapsa tanıması lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dndd D kullanıcısına yanıt
    Aynı, teşekkürler ,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,
    Bende kendi ayarımı kendim yapmaya çalışıyorum. Aşağıda dün akşam yaptığım 35 dakikalık yolun haritası var. Haritanın hangi bölgerinde güncelleme yapsam daha iyi olur sizce? Üstadların yorumunu bekliyorum. Araç Honda Accord 2012. Atiker Grand OBD2, SR11 130kw regülatör takılı. Nozulları 2.5mm.
    Hasan Türkyoutube
    Atiker LPG 02.03.2020 22:48
    https://www.youtube.com/watch?v=6UHAuDsCSKs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HavucKral -- 3 Mart 2020; 11:24:21 >




  • HavucKral H kullanıcısına yanıt
    İLk önce araç benzindeki değerleriyle lpg ayar yapmak doğru değil
    söyle yapmalısınız
    benzinde ısınmış 80 derece ve üzeri motorda yavaş ve hızlı değerler toplamını kontrol ediniz.
    motor lpg de çalışırken lpg haritasının tamamını motoru benzine aldığınızda yavaş ve hızlı değerlerinin toplamı artı eksi 5 elde edecek şekilde yüzdesel olarak ayarlayınız .
    sonra benzinde rölantide yavaş ve hızlı değerler toplamı -+%5 aralığında olduğunda lpg ye kalibrasyon yapınız.
    Kalibrasyon bittikten sonra paylaştınız aynı ekran görüntüsünü tekrar kaydederken map üzerindeki işaretin mümkün olan her satır ve sütunda 3-5 sn kalacak şekilde güvenlik açısında olabildiğince düşük hızda uygun bir yolda aracı kullanınız . durduğunuzda kaydettiğiniz videoyu yavaşlatarak izlerken hangi satır ve sütunda ne kadar düzeltme yapmanız gerektiğini tespit edip gerekli düzeltmeleri yapınız .bu ayarları gerekirse daha sonra tekrar ve tekrar yapabilirsiniz.
    yukarıdaki metni paylaştığınız videoyu hem soğuk motorda hemde benzin yavaş ve hızlı değerlerinin %5 aralığından fazla olmasından dolayı yazdım.
    umarım izah edebilmişimdir.
    kolaylıklar dilerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi poweron6 -- 3 Mart 2020; 19:26:21 >




  • poweron6 kullanıcısına yanıt
    Merhaba evet haklısınız. Bu ayarlanmış hali zaten :) Birşey değiştirmiyorum. Benzinde ilk LPG taktırdığımda LTFT +%10 civarındaydı. Şimdi benzinde LTFT +%20 civarında sabitliyor kendini. Benzinde araba kendini ayarlayamıyor zaten. Benzinde LTFT +%20 olması benzin deposundan, benzin enjektörlerine kadar olan yakıt hattında bir sorun olduğunu düşünüyorum. Giderek LTFT büyüdüğüne göre benzin hattında büyüyen bir tıkanıklık olduğunu düşündürüyor bana. Benzin filtresi yaklaşık 60.000 km önce değişti. Tahminim benzin filtresi değişecek.

    LPG ayarına gelince, Ben LTFT'yi +-5 arasına sokmaya çalışıyorum ama arasokaklarda kullanımda +9 lara çıkıyor, duble yolu bulduğumda 0'a bazen -1'e geliyor. Aslında bu ayara uzun çabalar sonucunda ulaştım. Daha iyi yapabilir miyim diye uğraşıyorum.

    Birde ısınmış motorda aşağı kaydım var.
    Hasan Türkyoutube
    Atiker LPG 02.03.2020 23:45
    https://www.youtube.com/watch?v=h89rueoHH8Y


    Birde 2 ay öncesinden 1 saat 40 dakikalık aşağıdaki kaydım var.
    Hasan Türkyoutube
    Atiker LPG 11.01.2020 19:20
    https://www.youtube.com/watch?v=CzJEuruyCvU


    Ayar aynı değiştirmiyorum 5 aydır. Sadece kaydediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HavucKral -- 4 Mart 2020; 14:40:28 >




  • HavucKral H kullanıcısına yanıt
    Anladım
    ilk aklıma gelen benzin enjektörlerinin bakımı, benzin pompasının basıncı da düşmüş olabilir
    Bu durumda ltft yi 0 yaklaştırdığınızda soğuk motorda geç çalışma problemi de ortaya çıkabilir .
    aracın km sine göre lambda sensöründe de sıkıntı olabileceğini göz önünde bulundurmalısınız

    bir de lpg pipolu montaj mı çünkü manifoltun hava alması da ltft yi + yönde yükseltebilir
    pipolu montajda o-ringler sertleştiği için manifolta extra hava aldırabiliyor. manifoltun birleşim yerlerine enjektör diplerine cam sil fıs fıs kutusuna su koyup motor çalışırken azar azar sıkıp motorun çalışmasında düzensizlik yapıyor mu kontrol edebilirsiniz. manifolttan extra hava alma varsa motor ilk kalkışta stop etme isteği klima devreye girdiğinde rölanti bozulması gibi gariplikler olabiliyor üstelik bunlar benzinde çalışırken de yaptığından kafa da karıştırabiliyor.
    kolaylıklar dilerim




  • poweron6 kullanıcısına yanıt
    Montaj pipo yöntemi değil. Manifolt delinerek yapıldı. Benzinde LTFT sorunu çözeceğim ama arabayı benzinde kullanmadığım için ve okul iş çocuğu bırak al durumları olduğu için şu anda o konulara giremiyorum. Birkaç kere kurcalarken arabayı kullanılamaz hale sokmuşluğum var Pipo var pipo yöntemine geçebilirim ama beyhude olabilir. benzin enjektör repair KİT var, yakıt filtresi yok ama orjinali baya pahalı AliExpress’te en uygun 200 TL’ye alabilirim. Ama en acısı yakıt pompası yada enejketörler çıkarsa biraz tuzlu olacak.

    Araba en stabil uzun yol değeri 100 km/7.5 litre LPG yol bilgisayarının değeri 100 km/5.4 litre benzin. Ama bu değer OBD2 otomatik adaptasyon açıktı. Otomatik adaptasyonda araba benzin tüketiminin %20 fazlası LPG kuralını aşıyor. Şehiriçi son değerim otomatik adaptasyon kapalı yukarıdaki videodalarda paylaştığım 211 km de 23 litre LPG yani 100 km/10.9 litre LPG yakmış. Yol bilgisayarı 100 km/9.4 litre benzin tüketimi gösteriyor. 1650 kilo 155 beygir 2000 motor bir araba için bana göre mükemmel olmasa da iyi seviyede. Benim burda merak ettiğim ayarlarda bir kaç değeri artı eksi yapıp mükemmeli yakalamak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HavucKral -- 5 Mart 2020; 1:30:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mrb arkadaslar yardiminiza ihtiyacim var
    2019 corolla otomatik araca 3 hafta once lovato c obd kit taktirdim tek sikintim su
    motor sicakken d konumunda veya r konumunda motor devri 650 devirde oluyor lpgye gecis ayari da 35 derece ve 600 rpm iste bu noktada bazen tam lpgye gecis esnasinda arac rolanti dalgalanmasi esnasinda stop ediyor bu her zaman olmuyor bazen oluyor ve soguk motorda degil sadece motor sicakken oluyor bu sorunu lpgye gecis devrini 1000 yaparsam gaza bastigimda lpgye gecmis olur boylece cozebilir miyim yoksa enjektör arizali diyerek garantiden degisim yolunu mu secmeliyim lutfen yorum yapin ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam sen bu sorunu çözmemişmiydin, dediğim gibi benim araçta geçiş devri 1200 ve yavaşlarken seçili tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dndd

    Hocam sen bu sorunu çözmemişmiydin, dediğim gibi benim araçta geçiş devri 1200 ve yavaşlarken seçili tavsiye ederim
    ara sira yapiyor benim arac otomatik ama dediginiz gibi yapicaz artik 40 derece 1500 devir duserken ayarlatmayi dusunuyorum yada su anki ayarlarla yani 35 derece 600 devir 5 saniye secili bu sureyi 2 saniyeye indirsek motor devri 650 lere dusmeden 700-750 gibiyken 2 saniyede lpgye gecerse belki boyle de sorun cozulur ne dersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım bu sorun süreyle sıcaklımla ilgili değil, lpg ye geçerken benzin enjektörleri durup lpg enjektörleri çalışacağı anda, anlık bir gaz yetişememe durumu oluyor
    Benimki 30 derece 1200 devir yavaşlarken seçili ek sn yok bir sıkıntı yaşamadım, motor sıcak olsa bile direk lpg ye geçmiyor, devrin yükselip geri düşmesi lazım, devir düşerken lpg ye geçiyor, vites atarken debriyaja basınca geçiyor ama otomatikte nasıl olur bilemiyorum, sizin araç vites değiştirirken devir düşürmez sanırım ayağınızı gazdan çekmeniz gerekir eğer yavaşlarken seçerseniz, hızlanırken seçerseniz direk geçer ama ozamanda yine ilk lpg ye geçişde silkeleme yapar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 8 Mart 2020; 19:8:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dndd

    Sanırım bu sorun süreyle sıcaklımla ilgili değil, lpg ye geçerken benzin enjektörleri durup lpg enjektörleri çalışacağı anda, anlık bir gaz yetişememe durumu oluyor
    Benimki 30 derece 1200 devir yavaşlarken seçili ek sn yok bir sıkıntı yaşamadım, motor sıcak olsa bile direk lpg ye geçmiyor, devrin yükselip geri düşmesi lazım, devir düşerken lpg ye geçiyor, vites atarken debriyaja basınca geçiyor ama otomatikte nasıl olur bilemiyorum, sizin araç vites değiştirirken devir düşürmez sanırım ayağınızı gazdan çekmeniz gerekir eğer yavaşlarken seçerseniz, hızlanırken seçerseniz direk geçer ama ozamanda yine ilk lpg ye geçişde silkeleme yapar
    aynen dediginiz gibi benzini kesip gazi acarken sorun stop ediyor bazen ilk olarak deviri 600den 650 ye cikarmayi ve sureyi 2 saniyeye indirmeyi dusunuyorum yine stop ederse bu defa sizin gibi 1200 devirden sonra gecsin seklinde ayarlaticam artik ama 40 derece uzun vadede mantikli geliyor bir de örneğin 5000 devir uzeri benzine gecsin olayi var siz boyle birsey kullaniyormusunuz tavsiyeniz nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aslında bir pl2303hx li kablo alıp kendiniz de ayar yapabilirsiniz, bildiğim kadarıyla lovato 2303hx le bağlanıyor, hem değişik değişik devirleri deneyip en uygununu bulursunuz hem de bir elm327 alıp yolda ince ayar yaparsınız
    5000 değil 4000 üstü benzin benimkinde ayrıca çok dik rampa çıkarken benzine alırım, bu arabalar honda değil, subaplar alaşımlı, 50 60 binde motor indirenler var, dikkat edin lpg de çok zorlamayın
    Elm327 alırsanız da wifi li olanından alın, bluetoothlu almayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında bir pl2303hx li kablo alıp kendiniz de ayar yapabilirsiniz, bildiğim kadarıyla lovato 2303hx le bağlanıyor, hem değişik değişik devirleri deneyip en uygununu bulursunuz hem de bir elm327 alıp yolda ince ayar yaparsınız
    5000 değil 4000 üstü benzin benimkinde ayrıca çok dik rampa çıkarken benzine alırım, bu arabalar honda değil, subaplar alaşımlı, 50 60 binde motor indirenler var, dikkat edin lpg de çok zorlamayın
    Elm327 alırsanız da wifi li olanından alın, bluetoothlu almayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dndd

    Aslında bir pl2303hx li kablo alıp kendiniz de ayar yapabilirsiniz, bildiğim kadarıyla lovato 2303hx le bağlanıyor, hem değişik değişik devirleri deneyip en uygununu bulursunuz hem de bir elm327 alıp yolda ince ayar yaparsınız
    5000 değil 4000 üstü benzin benimkinde ayrıca çok dik rampa çıkarken benzine alırım, bu arabalar honda değil, subaplar alaşımlı, 50 60 binde motor indirenler var, dikkat edin lpg de çok zorlamayın
    Elm327 alırsanız da wifi li olanından alın, bluetoothlu almayın
    eyvallah hocam arastirayim su kabloyu programi nerden indiriyoruz link var mi rica etsem ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternette aratınca bir kaç tane çıkıyor, kitinize uygun olanı indirin
    www.asilgrupotogaz.com
    LPG PROGRAMLARI
    https://www.asilgrupotogaz.com/lpg-programlari

    projekt-tech.com
    LPG drivers and software
    https://projekt-tech.com/diagnostic-programs-pm-23.html

    Ecunun üzerinde easy fast yazıyorsa sanırım şu
    https://docs.google.com/uc?id=0BwoYMRbJjXj1bkN0eEdGYVU2eFE&export=download

    Bu arada pl2303 için n11 den falan uygun fiyata bulabilirsiniz yalnız win7 de iyi çalışıyor üstünde sorun yaşayabilirsiniz

    Şu sitede bağlantıyı anlatmış
    Блог с перчинкой
    Как изготовить кабель для ГБО Lovato?
    http://jcup.ru/avto/kak-sdelat-kabel-dlya-gbo-lovato



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 8 Mart 2020; 22:35:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onyargisiz

    aynen dediginiz gibi benzini kesip gazi acarken sorun stop ediyor bazen ilk olarak deviri 600den 650 ye cikarmayi ve sureyi 2 saniyeye indirmeyi dusunuyorum yine stop ederse bu defa sizin gibi 1200 devirden sonra gecsin seklinde ayarlaticam artik ama 40 derece uzun vadede mantikli geliyor bir de örneğin 5000 devir uzeri benzine gecsin olayi var siz boyle birsey kullaniyormusunuz tavsiyeniz nedir ?

    Alıntıları Göster
    hocam hallettik sorun bitti kitin otomatik ayari 600 devirde lpgye gecme idi 3 ayri lovato ustasiyla gorustum Turkiye capinda meshur ustalar diyim o kadar ugrastim yani :) biri 1000 devir digeri 1200 devir digeri 1600 devir ve gaza gecis yavaslarken diye ayarliyormus bende 1600 yavaslarkeni sectim simdi rilantide gecmiyor gaza basinca devir 1600 den asagi duserken geciyor farkindayim eskisine gore 3 kurus daha fazla benzin yakacagim ama raziyim yeterki stop etmesin 3 haftadir yoruldum hersey icin tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hayırlı olsun ama bitmedi şimdi bir elm327 alıp ltft ve stft yi takip edin +-10 aralığında değilse gaz ayarı kötü demektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dndd

    Hayırlı olsun ama bitmedi şimdi bir elm327 alıp ltft ve stft yi takip edin +-10 aralığında değilse gaz ayarı kötü demektir
    hocam elm327 cihaza baktim netten ama o cihazi takmak icin buyuk ihtimal direksiyonun alt tarafini sokmek gerekecek ayrica bazilari beyni kitledi demisler hem o cihazla ayarda yapilamiyor sadece goruntuleme amaciyla ve hata silmek icin kullaniliyor ben lovato c obd2 icin kablo alsam laptopla baksam hem ayarlari degistirebilirim hem lovatoda sol altta uzun kisa yazan yerde uzun yazan kisim ltft diye biliyorum burdan takip etsem nasil olur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru kitiniz obd li ltft ve stft yi gösterir,
    Elm için direksiyonu sökmek gerekmez, obd soketi altta açıktadır,
    Tabi çin malı ucuz cihaz bunlar çok da güvenilmez, bende arasıra takıp bakıyorum, sürekli takılı tutmuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.