Şimdi Ara

^^^^KİA CEED CLUB^^^^ (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8.758
Cevap
58
Favori
846.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet söyledıklerınızde haklısınız ancak bı sorun daha var.Hyundai i30 da Kia ile aynı motoru kullanıyor ve i30'lar 15000 km de bakıma gırıyor(muş).Kia yavaş yavaş sömürmeye mi çalışıyor acaba?
  • herşey mümkün. Hyundai i30 ile aynı motor teknolojisi var ama bizim bakım aralıklarımız daha sık. YA sömürü, yada Kia kullanıcılarının araçlarını daha sağlıklı kulanmaları yönünde bir uygulama.
    fazla yorum yapacak birikime sahip değilim bu konuda..
  • Dedıgınız gıbı ömür meselesı yada Kia bizi düdüklücek
  • Sabah dıreksıyonu döndürürken tık diye bı ses geliyor.Acaba nedir bilgisi olan varmı?
  • Merhaba Arkadaşlar,

    2010 Ceed SW Concept aracımla aranızdayım.

    Aracımla ilgili başka bir başlık altında yaptığım yorumları aşağıdaki bağlantılarda bulabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/m_33451302/tm.htm#33915426

    http://forum.donanimhaber.com/m_33494489/mpage_3/key_/tm.htm#34228291

    http://forum.donanimhaber.com/m_33494489/mpage_3/key_/tm.htm#34296952




  • Ceed'imi 10.000 km de de olsa bakıma götürebildim. Aracı Trabzon bayisinden satın alırken ilk bakım bizden dediler. Bakımdan aldıktan sonra neler yaptılar diye geç de olsa bir bakim dedim. Sadece yağını ve yağ filtresini değiştirmişler. Uyanık bayi işi ucuza getirmek için bakımı bile yarım yapmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gen_61


    quote:

    Orijinalden alıntı: ViTeSKoLu

    7500 yağ değişimi
    15000 genel bakım
    22500 yağ değişimi
    30000 genel bakım
    37500 yağ değişimi
    45000 genel bakım

    bu böyle sürüp gidecek....



    7500 km az değilmi?

    Arkadaşlar ordaki 7500 km'de bir yağ ve yağ filtresini değiştirmek tamamen tercih meselesi,garanti açısından öyle bir sıkıntı yok. Resmi olarak garantinin bozulmaması için 15.000 km'de bir bakım yaptırmak yeterli ama Türkiye'deki yakıt kalitesi,motorun zor çalışma şartları ve motorun uzun km'ler boyunca diri ve temiz kalması için forumumuzdaki motor uzmanları 7500 km'de bir yağ ve yağ filtresinin değişmesini tavsiye ediyorlar.

    Bu 7500 km de yağ ve yağ filtresi değiştirme olayı sadece Kia Ceed'ler için değil bütün turboşarjlı araçlar için geçerlidir zira turbo donanımı motora göre yıpranma olasılığı daha yüksek ve maliyetli bir parçadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gen_61

    Sabah dıreksıyonu döndürürken tık diye bı ses geliyor.Acaba nedir bilgisi olan varmı?


    Bende de şöyle bir sorun vardı, araba park halindeyken direksyonla park etmek için manevra yaptığımda sürtünme sesinden daha boğuk bir ses geliyordu.

    Servise götürdüm ama servis dolu olduğu için yarın getirin bakalım dediler. Ben de sesin daha belirgin olmasını bekleyip sonra servise götürme kararı aldım.

    7500 km bakımında bu şikayetimi de söyledim ve usta bana öyle bir ses duymadıklarını söyledi bakım sonunda ve cidden yoktu.Aynı zamanda usta ceed'lerin fabrikadan amortisörlerinde bir yerin tam sıkılmadan,gevşek bırakılarak geldiğini ve bunun ilk bakımda düzeltildiğini söyledi.Belki sorunun sebebi olabilir.

    Ses belirginse ve herzaman oluyorsa servise başvurursan illaki yardımcı olurlar.Bu arada ben Ataşehir tarafındaki servise gitmiştim ve gayet güzel ilgilendiler, orayı tavsiye edebilirim. En azından gidip ustayla bir test sürüşü yapabilirsin.Ama sorun sadece sabah oluyorsa nasıl bir uygulama yapılır bilmem, çok büyük bir sorun olduğunu sanmıyorum.Hatta şimdi hatırladım, diğer başlıklarda da böyle sorular gelmişti, tam tur çevirdiklerinde direksyondan ses gelme sorunu. Bir çok tecrübeli kullanıcı bunun olağan olduğunu ve sorun teşkil etmediğini söylemişlerdi.Yine şimdi hatırladım bu sorun Civic'lerde ve Megane'larda vardı.

    Oğuşlar Otomotiv San. Tic. Ltd. Şti.
    Adres : İnönü Mah. Kayışdağı Cd. No:78 İçerenköy
    Telefon : +90 (216) 576 06 66
    Faks : +90 (216) 576 98 19
    E-posta : oguslar@kia.com.tr
    Web Adresi : www.oguslar.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci


    quote:

    Orijinalden alıntı: gen_61

    Sabah dıreksıyonu döndürürken tık diye bı ses geliyor.Acaba nedir bilgisi olan varmı?


    Bende de şöyle bir sorun vardı, araba park halindeyken direksyonla park etmek için manevra yaptığımda sürtünme sesinden daha boğuk bir ses geliyordu.

    Servise götürdüm ama servis dolu olduğu için yarın getirin bakalım dediler. Ben de sesin daha belirgin olmasını bekleyip sonra servise götürme kararı aldım.

    7500 km bakımında bu şikayetimi de söyledim ve usta bana öyle bir ses duymadıklarını söyledi bakım sonunda ve cidden yoktu.Aynı zamanda usta ceed'lerin fabrikadan amortisörlerinde bir yerin tam sıkılmadan,gevşek bırakılarak geldiğini ve bunun ilk bakımda düzeltildiğini söyledi.Belki sorunun sebebi olabilir.

    Ses belirginse ve herzaman oluyorsa servise başvurursan illaki yardımcı olurlar.Bu arada ben Ataşehir tarafındaki servise gitmiştim ve gayet güzel ilgilendiler, orayı tavsiye edebilirim. En azından gidip ustayla bir test sürüşü yapabilirsin.Ama sorun sadece sabah oluyorsa nasıl bir uygulama yapılır bilmem, çok büyük bir sorun olduğunu sanmıyorum.Hatta şimdi hatırladım, diğer başlıklarda da böyle sorular gelmişti, tam tur çevirdiklerinde direksyondan ses gelme sorunu. Bir çok tecrübeli kullanıcı bunun olağan olduğunu ve sorun teşkil etmediğini söylemişlerdi.Yine şimdi hatırladım bu sorun Civic'lerde ve Megane'larda vardı.

    Oğuşlar Otomotiv San. Tic. Ltd. Şti.
    Adres : İnönü Mah. Kayışdağı Cd. No:78 İçerenköy
    Telefon : +90 (216) 576 06 66
    Faks : +90 (216) 576 98 19
    E-posta : oguslar@kia.com.tr
    Web Adresi : www.oguslar.com





    Bahsettıgınız servıs aracı aldıgımız yer yarın gıdıp ahmet beylede goruselım bakalım.Tesekkurler Mert abi




  • birçok kia servisinde petrol ofisinin 10-40 yağı kullanılıyor istenirse yağ dışarıdan kendimiz tarafından da getirilebiliyormuş ancak tekirdağ servisi bunu not ettiklerini ve yağdan dolayı yaşanabilcek bir problemin bu durumda garanti kapsamına girmeyebileceğini söyledi.
    Ayrıca tekirdağ servisinde petrol ofisinin 0-40 yağını kullandıklarını daha önce 10-40 yağ kullanıldığını ancak bu yağın turbo arızası yaptığını bu nedenle 0-40 yağ kullanmaya başladıklarını bunun da 15000 km lik yağ olduğunu söyledi servis sorumlusu.
    7500 km bakımının zorunlu olmadığını garantiyi etkilemediğini ekledi ve asıl olan 15000 km de bir bakım yaptırılması olduğunu bu durumda garantinin devam edeceğini 7500 de bir yapılan bakımın ülkemizdeki yakıt kalitesi ve kullanım şartları ile ilgili olduğunu söylediler.
    Ben avrupadaki kia satıcılarının internet sayfasında görmüştüm orada ceed in garantisi 7 yıl (ingiltere almanya yunanistan hatta bulgaristan) bizde neden 5 yıl acaba




  • hiç 15000 km genel bakıma götüren yok mu o kaç lira tutuyor ve yapılan işlemler neler
    bilgisi olan palaşsın arkadaşlar
  • Yanlısınız olmalı çünkü Kia Castrol ile 5 yıl anlasma yaptı.
    http://www.castrol.com/castrol/promotionalarticle.do?categoryId=73026000&contentId=7051523
  • Onu ben de okudum ancak sanırım o ilk dolum yağı olarak kullanım anlaşması çünkü anadolu kia,ulukar kia ve tekirdağ servislerinin petrol ofisi yağları kullandığını biliyorum ancak diğer servisleri bilemem
  • Oğuşlarda Castrol kullanılıyor(muş)
  • doğrudur ben bu söylediğim üç servise sordum bana bu cevabı verdiler
  • Merhaba,
    Dün aracımla(kia cee'd sportywagon concept 2009/9000 km) giderken küçük bir sorun yaşadım.
    Birden gaza bastığımda motordan herzamankinden farklı sesler gelmeye başladı, gaza bastığımda
    araç alışık olduğum şekilde gitmiyor ve egzostan siyah duman çıkıyordu. Aracımı sağa çekip stop
    ettim, tekrar çalıştırıp gaza bastım, araç bir süre gidip stop etti. Yol yardımını aradım, usta geldi.
    Teşhis cihazını araca bağladı, cihaz herhangi bir arıza göstermedi. Ustanın ilk yorumu aldığım yakıttan kaynaklanmış
    alabileceği oldu. Yakıtımı 150 km önce ve herzamanki yerden aldığımı söyledim. Ayrıca araç duruyorken gaza basınca motorun
    çalışmasında ve sesinde bir sıkıntı yoktu, harekete geçilince garip ses geliyordu.
    Usta kaputu açtığında bir kelepçenin yerinde olmadığını söyledi.
    kelepçenin izi gözüküyordu ama kelepçe yerinde yoktu. Usta bunun garanti kapsamına giremeyeceğini söyledi.
    Kelepçenin yerinde olmadığını raporlaması durumda, araç sahibinin yetkili servisten başka bir yere gitmiş
    olabileceğini düşüneceklerini söyledi. Uzun süre durumu tartıştık. Usta aracın altına girip tekrar baktığında
    kelepçenin orada bir yere düşmüş olduğunu gördü. Yanında uygun alet olmadığı için uzun uğraşlardan sonra benim
    de yardımımla kelepçeyi yerine taktık. Şu anda bir sorun yok. Yanlız aklıma takılan sorular var.
    Ustaya bu kelepçenin bir daha çıkmaması için ne yapmam gerektiğini sordum, kelepçenin bir daha çıkmayacağını söyledi,
    şimdi nasıl çıktığını sorduğumda ise sert bir çukura girmiş olabileceğimi söyledi. Aracı aldığımdan beri sert bir çukura girmedim.
    Girmiş olsam bile bu kelepçenin çıkması normal bir durum mudur? Dilim döndüğümce dün iftar vakti başımdan geçen durumu anlatmaya çalıştım.
    Siz değerli forum üyelerinin de görüşlerini almak isterim.




  • aynı olay benim başıma 3750 km de iken gelmişti otoyolda giderken araç birden çekişten düşüp sesi değişti ve arkasından siyah duman çıkarmaya başladı sağa çekip yol yardımı aradım karşıma çıkan görevli turbo arızası olabileceğini söyledi ve beni sakarya servisine yönlendirdi onlarla görüştüğümde sizin de bahsettiğiniz turbo hortumunun yerinden çıkmış olabileceğini söyledi ve beklememi yol yardım aracının geleceğini söyledi ben de sağa çekip bekledim araç geldi kaputu açtıklarında gerçekten de turbo hortumunun çıktığını gördüler yerine takıp kelepçeyi sıktılar ve bir daha olmayacağını söylediler daha sonra iki ayrı servisi arayarak durumu sordum onlar da bir daha olmayacağını söylediler daha sonra eskişehire giderken yol üzerinde bulunan anadolu kia servisine uğrayıp kontrol ettirdim bir sıkıntı olmadığını yeterince sıkılmadığı için hortumun basınca dayanamayıp yerinden çıktığını söylediler bir daha olmayacağını söylediler şu anda 7200 km de bir sorun çıkmadı
    Ancak yol yardımına gelen sakarya servisi bu durumun kia tarafından servislere bildirildiğini ilk bakımda bu kelepçenin kontrol edildiğini söyledi demek ki sıkça karşılaşılan bir sorun




  • Duman ve çekiş sorunu kesınlıkle yakıttandır.Ama kelepcenın düşmesi 7500 bakımına gitmişseniz orda bi yanlışlık yapmış olabilirler.Ama bı kelepcenın gevşeyip çıkması zor gibi görünüyor.
  • kelepçe yeterince sıkılmamış olabilir çünkü turbo sistemi belirli bir basınç altında çalışıyor yeteri kadar sıkılmamışsa hortum çıkar yol yardımı zaten bu sorunla daha önce karşılaşmış olacak ki telefonla görüşürken söyledi turbo hortumunun yerinden çıkmış olabileceğini geldiklerinde de çıkmış halde olduğunu gördük beraberce ancak benim kelepçe hortumun üzrindeydi
  • Bu durumun sadece benim başıma gelmediğini forum sayesinde öğrendim. Benim şanssızlığım gelen ustanın başına daha önce böyle bir durumun gelmemiş olmasıydı. Usta arabanın başına ilk geldiğinde rio dimi dedi. Eyvah dedim işimiz iş. Yok ceed diyince şöyle bir baktı hımm dedi. Ustaya keşke bu araçtan daha fazla olsaydı piyasada, siz de bu sorunla daha önce karşılaşmış olurdunuz, kolayca çözülürdü dedim. Ustamız daha önce defalarca ceed'lere müdahale ettiğini, hiç böyle bişey görmediğini söyledi. Yanında kelepçeyi sıkmak için bir alet yoktu. Usta iki tane tornavidanın sapını kelepçenin içine soktu, penseyi de bana verdi, usta kelepçeyi açınca ben de penseyle sabitledim. Tabi 3 yada 4. denemede oldu bu, az daha parmağı kaptırıyorduk. Son durum olarak, şu anda benim aracın turbo kelepçesinin servise gidip tekrardan sıktırmam gerekiyor sanıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.