Şimdi Ara

KIA CEED Dizel Otomatik tavsiye edenler bir gelsinler bu konuya (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
0
Favori
51.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ceed iç ve dış tasarım olarak 1.sınıf bence,özellikle iç tasarım ve kullanılan malzeme yönünden çok hoşuma gitti .
  • bu çift kavramalı koyamazmıydı diyen arkadaş sen hiç kıa ya binmemişsin anlaşılan:)
    bırakın ön yargıları sırf marka takıntısına boş araçlara dünya bi para veriyorsunuz..
    kıa zaten çift kavramalı elektrik destek motorlu şanzuman kullanıyor hele yeni 2012 modellerde sorma ne istiyorsan var park asistanından tut elektrikli direksiyona kadar
    sen en iyisi bi kıa bayisine git bi tets sürüşü yap nasılsa bedeva:))
  • okudukça güldüm arkadaşlar araç otamatik olsun diyorsan o rahatlığı yaşamak istiyorsan azda yakıtına katlanacaksın..
    bu arada şu vw yi öven arkadaşlardan rica ediyorum birde servis masraflarını yazarsa çok memnun oluruz..
    benim bundan önce vardı bı vw ve bu serviste uğradığım soygundan sonra bi daha yarı fiyatına satsalar almam binmem tavsiye de etmem...
    araç almak değil mesele ya sonrası bi parçası bozulsa değişşe yıpransa o zaman işin rengi bozuluyor arkadaş..

    araç alacak arkadaşlara bu konuda araştırmadan araç almamalarını öneririm..
  • Konvasiyonel otomatik alacaksan yakıt artışına çok hassas olmayacaksın. Yalnız dikkatimi çeken, benim aracım 2 lt. olmasına rağmen yakın şekilde tüketimin çıkması. 4700 km ortalaması komple şehir içi 9.2 lt ortalama ve 31.2 km ortalama hız. Ki ben bunu bazı depolarda 8.5 lt ye kadar düşürdüm (otomatik vites). Bu 9.2 lt ortalamaya da sakin kullanarak ulaşmadım genelde boşluk bulduğum zaman gazlayan biriyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    bu çift kavramalı koyamazmıydı diyen arkadaş sen hiç kıa ya binmemişsin anlaşılan:)
    bırakın ön yargıları sırf marka takıntısına boş araçlara dünya bi para veriyorsunuz..
    kıa zaten çift kavramalı elektrik destek motorlu şanzuman kullanıyor hele yeni 2012 modellerde sorma ne istiyorsan var park asistanından tut elektrikli direksiyona kadar
    sen en iyisi bi kıa bayisine git bi tets sürüşü yap nasılsa bedeva:))

    Çok enteresan ya ! Yanlış anlaşılacağım hiç aklıma gelmezdi.

    Bir kere kullanıcıyım ve başta demiştim son derece memnun olduğumu.
    Konu dizel otomatik idi. Oysa çift kavramalı DCT vites benzinlide var şu an. Onda da sadece concept donanım var yani baz donanım.
    Ben de zaten özellikle vurgulamak istedim ki ;
    Yeni ceed dizel otomatiğin biraz fazla yakıt tüketmesi bir eksi değil, çünkü karşılığında rahat sarsıntısız vites geçişleri ve istatiksel olarak çok daha sorunsuz ve dayanıklı bir şanzuman kullanıyorsunuz.
    Şehirlerarasında yakıt tüketimi açısından hiç bir sorun yok zaten.
    Şehir içinde rakip dizel otomatiklere göre 100 km de 1-2 lt fazla yakması benim için sorun değil.
    Ama dizel alıyorum diye yakıt ekonomisi yapacağım diyenler şehiriçinde hayal kırıklığına uğrayabilir.Alacak olan bunları bilerek almalı

    Bir kere yeni ceed e çok özen gösterilmiş. İç ve dış tasarım bence çok iyi.
    Kullanılan malzeme ve işçilik kaliteli.
    Aracın yalıtımı çok iyi.
    İç hacmi sınıfına göre çok geniş ve rahat.
    Arka koltuk mesafesi çok iyi.
    Cam tavan muhteşem. Bu özellikle istediğim bir donanımdı.
    İlk başta konsolda ve direksiyona bakınca amma çok düğme konulmuş demiştim, ama anladım ki çok ergonomik tasarlanmış herşey. Herşey yerli yerinde, çok iyi düşünülmüş.
    Anahtarsız giriş, elektrikli hafızalı koltuklar gibi donanımlara çok önem vermezdim eskiden ancak çok kullanışlı.
    Bagaj bile çok iyi tasarlanmış.
    Yol tutuş çok iyi. Hızlanma iyi.
    Bu araca gerçekten emek harcanmış ve kalite hissini her anlamda hissettiriyor.

    Zaten, o çok referans gösterilen modelin yeni kasasından daha pahalı olmasına rağmen (dizelini kastetmiyorum, benzinlilerini kastediyorum) ben bu aracı fiyat/performans anlamında beğenerek seçtim.

    Kimseye illa ki bunu alın demem ama C sınıfı araç bakanlar mutlaka görüp bir test etmeli.

    Bilgi olarak, 900 km. dir kullanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saroz34


    Zaten, o çok referans gösterilen modelin yeni kasasından daha pahalı olmasına rağmen (dizelini kastetmiyorum, benzinlilerini kastediyorum) ben bu aracı fiyat/performans anlamında beğenerek seçtim.

    Kimseye illa ki bunu alın demem ama C sınıfı araç bakanlar mutlaka görüp bir test etmeli.

    Bilgi olarak, 900 km. dir kullanıyorum.


    Hocam daha önce hiç golf kullandınız mı? Golfe göre sürüş tokluğu, sessizliği nasıl? Çünkü 2.el golf tsi dsg yada sıfır ceed düşünüyorum o yüzden sordum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chameleon41

    quote:

    Orijinalden alıntı: saroz34


    Zaten, o çok referans gösterilen modelin yeni kasasından daha pahalı olmasına rağmen (dizelini kastetmiyorum, benzinlilerini kastediyorum) ben bu aracı fiyat/performans anlamında beğenerek seçtim.

    Kimseye illa ki bunu alın demem ama C sınıfı araç bakanlar mutlaka görüp bir test etmeli.

    Bilgi olarak, 900 km. dir kullanıyorum.


    Hocam daha önce hiç golf kullandınız mı? Golfe göre sürüş tokluğu, sessizliği nasıl? Çünkü 2.el golf tsi dsg yada sıfır ceed düşünüyorum o yüzden sordum.

    Benzinli Golf test sürüşünde az kullandım.Sessizlik anlamında pek fark göremedim.Sürüş tokluğu için pek bir şey diyemiyeceğim az kullandım çünkü.Golf başka nedenlerden dolayı elendi.

    Aslında burada başka marka araç isminden bahsetmek istemiyorum ama bahsetmiş oldum tabi. Sonra bir sürü insan üşüşüyor yok öyle değil diye.
    Siz en iyisi ikisini de test edin ve test sürüşünü biraz uzun tutmaya çalışın derim.

    Sonuçta herkesin beklentileri farklı olabilir.




  • Sevgili saroz34 kardeşim,
    - seviyeli yorumlar yapman,
    - bindiğin arabaya ait donanımlardaki ayrıntılara dikkat etmen ve aracını tanıman
    - subjektif olduğunun (ve bir arabayı sırf marka diye değil de anlayarak / bilerek / isteyerek seçen birinin subjektif olabileceğinin) farkında olman
    sevgi, saygı ve muhabbet duymamı sağlıyor... Keşke herkes bu kadar seviyeli olsa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: açık-pozisyon

    Sevgili saroz34 kardeşim,
    - seviyeli yorumlar yapman,
    - bindiğin arabaya ait donanımlardaki ayrıntılara dikkat etmen ve aracını tanıman
    - subjektif olduğunun (ve bir arabayı sırf marka diye değil de anlayarak / bilerek / isteyerek seçen birinin subjektif olabileceğinin) farkında olman
    sevgi, saygı ve muhabbet duymamı sağlıyor... Keşke herkes bu kadar seviyeli olsa...



    Eyvallah, sağolun...
  • Dur kalk trafikte her tork konvertörlü otomatik çok yakar, çünkü durunca motorla tekerlerik bağlantısı kesilmiyor, siz frene basarak motorun tekerleklere gönderdiği güce ters yönde kuvvet uygulayarak bileşke kuvveti nötürlüyorsunuz.

    Tam otomatik arabaların fren balatalarının çabuk bitmesi de bunun bir diğer yansıması.

    Üstüne bir de dizel motorun benzinliye kıyasla çok yüksek torkuna dayanabilecek bir kapasitede bir tork konvertörü kullanılması zorunluluğu eklenince bu tüketim daha da artıyor.

    Bunu engellemek için bazı firmalar mesela bmw start-stop sistemi entegre ediyor ve şehiriçi tüketim değerlerinin yükselmesini engelliyor, fakat pratikte kullanımı ne kadar mümkün olduğu tartışılır bir sistem.
  • 20 bin lira daha verip golf alıp az tüketmek varken insanlar neden i30 ve ceed gibi ne idüğü belirsiz araçlar satın alırlar anlamak mümkün değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Dur kalk trafikte her tork konvertörlü otomatik çok yakar, çünkü durunca motorla tekerlerik bağlantısı kesilmiyor, siz frene basarak motorun tekerleklere gönderdiği güce ters yönde kuvvet uygulayarak bileşke kuvveti nötürlüyorsunuz.

    Tam otomatik arabaların fren balatalarının çabuk bitmesi de bunun bir diğer yansıması.

    Üstüne bir de dizel motorun benzinliye kıyasla çok yüksek torkuna dayanabilecek bir kapasitede bir tork konvertörü kullanılması zorunluluğu eklenince bu tüketim daha da artıyor.

    Bunu engellemek için bazı firmalar mesela bmw start-stop sistemi entegre ediyor ve şehiriçi tüketim değerlerinin yükselmesini engelliyor, fakat pratikte kullanımı ne kadar mümkün olduğu tartışılır bir sistem.

    "Dur kalk trafikte her tork konvertörlü otomatik çok yakar, çünkü durunca motorla tekerlerik bağlantısı kesilmiyor, siz frene basarak motorun tekerleklere gönderdiği güce ters yönde kuvvet uygulayarak bileşke kuvveti nötürlüyorsunuz."

    güzel süslü bir cümle ama, yanlış.
    Durma esnasında tork konvertörüde durur. Devamlı tekerlere güç vermesi diye bir şey söz konusu olamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Durma esnasında tork konvertörüde durur. Devamlı tekerlere güç vermesi diye bir şey söz konusu olamaz.


    Malesef öyle devamlı teekre güç aktarır. Ama çok fazla değil tabiki. Frenden ayağınızı çektiğinizde harekete başlaması da bu yüzdendir. Tamamen güç iletimini sıfırlayamadılar diye biliyorum.
  • @trexin
    sana katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zzoorroo

    quote:

    Durma esnasında tork konvertörüde durur. Devamlı tekerlere güç vermesi diye bir şey söz konusu olamaz.


    Malesef öyle devamlı teekre güç aktarır. Ama çok fazla değil tabiki. Frenden ayağınızı çektiğinizde harekete başlaması da bu yüzdendir. Tamamen güç iletimini sıfırlayamadılar diye biliyorum.

    valla benim fd6 otomatik civic devamlı hareket etme isteğinde. tork konvertörü duruyor mu şimdi yani?
  • Merhaba
    Arkadadim ceed i iyi tanirim tasarimi carpar adami bakinca fakat kotu aktarma organlari sayesinde pek verimli degildir malesef. Cok yakmasi normal malesef dizel otomatik neredeyse benzin tuketimine yakindir. Ancak dedigim gibi guzel tasarimi albenili ic yapisi guzeldir ceker insani. Bende dizel bir arac kullaniyorum eger sizin icin oncelik yakit ise bulasmayin derim, gerci o paraya o segmentte cok tercih var ve inanin cok cok daha kaliteli araclar var.
    Gelelim golf mevzusuna malesef bir donem bende bulastim vw ye ancak bir daha tovbe tamamen kisisel fikrimdir asla ama asla para vermem.
    Ozetlemek gerekirse ceed cekicidir ama sahsen diger markalara yonelmekte fayda var derim saglicakla kalin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    20 bin lira daha verip golf alıp az tüketmek varken insanlar neden i30 ve ceed gibi ne idüğü belirsiz araçlar satın alırlar anlamak mümkün değil

    Yani 20.000 TL gibi bir rakamı, fazla yakıt tüketimi olarak 3-4 yılda taksit taksit ödemek varken, baştan peşin öderim o parayı diyorsun. Golfün ne idüğü olduğu da belli zaten. Başka araçların idüğü belli değil tabi, tosbağa varken....

    Hak vermemek elde değil....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Dur kalk trafikte her tork konvertörlü otomatik çok yakar, çünkü durunca motorla tekerlerik bağlantısı kesilmiyor, siz frene basarak motorun tekerleklere gönderdiği güce ters yönde kuvvet uygulayarak bileşke kuvveti nötürlüyorsunuz.

    Tam otomatik arabaların fren balatalarının çabuk bitmesi de bunun bir diğer yansıması.

    Üstüne bir de dizel motorun benzinliye kıyasla çok yüksek torkuna dayanabilecek bir kapasitede bir tork konvertörü kullanılması zorunluluğu eklenince bu tüketim daha da artıyor.

    Bunu engellemek için bazı firmalar mesela bmw start-stop sistemi entegre ediyor ve şehiriçi tüketim değerlerinin yükselmesini engelliyor, fakat pratikte kullanımı ne kadar mümkün olduğu tartışılır bir sistem.

    "Dur kalk trafikte her tork konvertörlü otomatik çok yakar, çünkü durunca motorla tekerlerik bağlantısı kesilmiyor, siz frene basarak motorun tekerleklere gönderdiği güce ters yönde kuvvet uygulayarak bileşke kuvveti nötürlüyorsunuz."

    güzel süslü bir cümle ama, yanlış.
    Durma esnasında tork konvertörüde durur. Devamlı tekerlere güç vermesi diye bir şey söz konusu olamaz.


    N'ye almadığın sürece motorla tekerleklerin bağlantısı kesilmez.

    2 senedir arabaların %99'unun otomatik olduğu bir yerde yaşıyorum, Yeni eski infinitiden forda, hondadan bmw'ye, belki on farklı marka-model-yaşta otomatik araba kullandım, en az o kadar farklı marka-model otomatik araba'da yolculuk ettim, dediğin gibi tek bir örneğe rastlamadım.

    Hepsinde D'de dururken N'ye alınca rölanti düştü, motor rahatladı, frene uygulanması gereken basınç azaldı. Zaten teknik olarak N'ya alınmadan tork konvertörünün durması gibi bir şey söz konusu olamaz.

    Varsa elinde bir döküman-kaynak birşey paylaş.




  • Arkadasim kafanmi güzel senin test ettigin arac sifir bir arac 8.5 tüketim gayet normal bir deger konu acilacak öyle abartilacak bir durum yok ortada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teneke hyundai'a kia'ya para verilmez. golf'e verilen para bence az bile. ancak korelilerin de iyi olduğu noktalar mevcut ne yazık ki.

    almanların yaptığı karşılaştırma verileri tabloda. soldaki değerler i30 1.6 crdi manuel için ve sağdaki değerler golf 6 1.6 tdi manuel için.

    üzülerek söylüyorum ki görüldüğü üzere i30 daha az tüketmiş, ayrıca daha performanslı. şimdi dünyanın en zeki insanları almanlar da mı yalan söylüyor

    i30'un ceed'in yakıt tüketimini artıran otomatik şanzıman. en fazla 1 litre... e hem konforlu hem sağlam olsun istiyorsanız bunu seçeceksiniz.

    yok benim gibi kaliteden prestijden yanaysanız, bozulursa bozulsun ben razıyım, opsiyon ücreti de mühim değil, nihayetinde şemsiye açılmaz diyorsanız üstün alman mühendisliği ürünü GOLF alacaksınız.

     KIA CEED Dizel Otomatik tavsiye edenler bir gelsinler bu konuya




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.