Şimdi Ara

KIA Soul...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle Merhabalar,

    Dün Kia Soul'ü inceleme ve test etme şansı yakaladım.. Almanya'dan bir tanıdığımız bu aracı satın almış ve Türkiye'ye getirdi. 1,6 CRDI 130 beygir gücündeki otomobil otomatik şanzımanlıydı ve Almanya'da satılan en donanımlı paketi idi(öyleymiş yani)..

    Araçtaki donanımlar biraz daha görsel donanımlardı.. Standart 18'' jantla araç gerçekten çok yakışıklı duruyordu.. Köşeli ve yüksek yapısı aracı kaslı da göstermiş.. 6 havayastığı, ABS,EBD,TCS,ESP güvenlik donanımlarıydı. Katlanır-ısıtmalı ayna, koltuk ısıtma, sunroof gibi konfor özellikleri araçta fonksiyonelliği de artırmış..Fakat araçta hız sabitleyici, deri döşeme ve elektronik kontrollü klima yoktu..(biraz eksiklik gibi geldi bana)

    Aracın performansı 130 beygir gücünde olduğundan araç hiçbir isteğinize yanıtsız kalmıyor. Ara hızlanmaları, kalkışlardaki hırçınlığı sizi gaza getirebiliyor.. Torku konusunda ise maalesef bir bilgim yok. 1,6 CRDI 115 beygirlik motorun 260nm tork ürettiğinden yola çıkarak bu 1,6 motorun 300 civarında bir tork üretebileceğini düşünmekteyim. Araçta hala tork konvertörlü otomatik şanzıman kullanılmakta. Yani tiptronik falan değil. Ve vitesin tasarımı maalesef biraz sinir bozucu.(çok eski göürünüyor)

    Aracın yol tutuşu sert süspansiyon ile hayli başarılı. ELektro servo direksiyonun tepkisleri ise gerçekten hoşuma gitti. Yüksek bir araç olmasına rağmen 70-80 ile yapılan manevra ve virajlarda araç bir crossover gibi fazla yatmıyor. Yol hakimiyeti beni gerçekten şaşırttı..(Aracı sadece 3-4 km kullanabildim)

    Araçta malzeme kalitesi çok had safhada değil. Soul'de sert malzeme kullanılmış. Fakat işçilik ve tasarım ile bu sert malzeme kullanımı başarıyla gizlenmiş.. Yani göze batmıyor..

    Yaşam kabini genişliği başarılı olan araç bu avantajını bagajda koruyamamış. Fakat bagajın altına yerleştirilen göz bölmeleri kaldırılırsa derin bir bagaj olabiliyor. Ve tahminimce 300-320 lt. civarına çıkar.

    B segmenti SUV sınıfı gibi duran bu crossover araç Türkiye'ye ithal edilir mi, edilirse hangi motor,şanzıman ve donanım kombinasyonuyla gelir bilmiyorum ama, dizel otomatik olup,45.000TL civarına dolu bir paket alınabilinirse bence KIA Türkiye'de SUV piyasasındaki yerini daha da sağlamlaştırabilir...

    Saygılarımla...







  • Test için teşekkürler..Yanlız motor 130 değil 128 hp ve 260 tork..C segmentinde bu araç..
    Fotoğraf falan çekmedinizmi?
  • Hocam sizin test ettiğiniz araçtaki motoru Yeni Cerato ile satmaya başladıklarında ben Çelik Motor dayım :-) İncelemeniz için teşekkürler...
  • @Tergener Aynen bende :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Hocam sizin test ettiğiniz araçtaki motoru Yeni Cerato ile satmaya başladıklarında ben Çelik Motor dayım :-) İncelemeniz için teşekkürler...


    Rica ederim.. Fotoları koyma şansını yakalaybilirsem ekleyeceğim...
  • Türkiyeye getirmediler nedense.. tipi biraz tuhaf aracın..
  • Biraz resim ekliyeyim de konu canlansın :)











  • Şu Kia nın yeni marka imajına dahil olan kokpit ve direksiyon tasarımını alıp Cerato ya koyarız deseler benden helalinden bir 3-4 bin lira çıkar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.