|
KİA STONİC İnceleme (7. sayfa)
-
-
Merhaba arkadaşlar. Kullanışlı bir suv araç almak istiyorum. Malum fiyatlar çok yükseldi. Araştırmalarım sonucunda Kia Stonic makul şık bir araç gibi geldi bana. Siz kullanıcılardan fikir almak istedim.
Öncelikle memnuniyet derecenizi ve yakıt tecrubelerinizi öğrenmek isterim.
Ve en uygun fiyatı hangi bayiden alabilirim?
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
-
karaoglan_61 arkadaşım.
Ben 23 Ekimde cool paket 1.0 100ps otomatik aldım.
O Günden beri 1500 km oldu daha.
Gidişi, çekişi, hızlanması, konforu gayet güzel.
Şehir dışı 6,1 şehir içi 6,9 yakıyor.
Çok hızlı kullanmıyoruz eşimle zaten ama hızlanması gerçekten tatmin edici turbo motor kendini hissettiyor. 1.0 diye aklında soru işareti olmasın.
İyi ki almışım diyorum. Zevkle biniyorum.
Balıkesir Teknak Otoya sorabilirsin. -
quote:
Orijinalden alıntı: TARES
karaoglan_61 arkadaşım.
Ben 23 Ekimde cool paket 1.0 100ps otomatik aldım.
O Günden beri 1500 km oldu daha.
Gidişi, çekişi, hızlanması, konforu gayet güzel.
Şehir dışı 6,1 şehir içi 6,9 yakıyor.
Çok hızlı kullanmıyoruz eşimle zaten ama hızlanması gerçekten tatmin edici turbo motor kendini hissettiyor. 1.0 diye aklında soru işareti olmasın.
İyi ki almışım diyorum. Zevkle biniyorum.
Balıkesir Teknak Otoya sorabilirsin.Cevap için teşekkür ederim. Ben Stonic 1.4L Elegance Konfor almayı düşünüyorum. Acaba yakıt konusunda çok fark olur mu?
-
1.0T yeni turbo-benzinli motorla alınacaksa alınır, ancak diğer düz atmosferik motorlar artık çağdışı kaldı artık. 1.0T-GDI motor hem performanslı, hem daha az yakar hemde senelik MTV'si en alt dilimde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
-
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: TARES
Ben stoklarda olmadığı için ve fazla beklemek istemedim. Cool paket aldım. Asla pişman değilim. Sadece birkaç eksik var. Onları da yavaş yavaş tamamlıyorum. Allah gönlüne göre versin
Amin. Teşekkür ederim. Allah sizlere de kazasız belasız kullanmak nasip etsin. Aracınız çok güzel. Siyah renk çok yakışmış bu modele.
-
Öncelikle Allah herkese aracını kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.
Dün yani 17 aralık itibari ile Stonic 1.4 benzinli otomatik aracımızı siyah renk ve cool paket olarak teslim aldık.
Virajlı ve hafif arızalı yollarda yaklaşık 50 km kadar test etme imkanım oldu.Uzun yol denemesini önümüzdeki günlerde yapacağım.
Alacak olan ya da niyeti olan arkadaşlarımızın öncelikle şunu bilmesi gerekir.Bu araç konfordan çok yol tutuşa önem verdiğinden sert bir suspansiyona sahip ve yol arızalarını hissetmenize sebep oluyor.
120-130km gibi hızlara kadar motor ve rüzgar sesi duymuyorsunuz ,lakin asfaltın durumuna göre lastik sesi alabiliyorsunuz.
Cool pakette 15 inch lik bir jant var.Üst versiyonlarda bu 17 '' olarak geliyor.
Gelelim şanzımana.Tork konvertörlü bir tam otomatik şanzımana sahip.Yokuşlarda kalkışta geri kaçırma gibi bir problem hiç yok.( hanımlara duyrulur :) ).Zaten yokuş kalkış destek sistemi olduğundan ayağınızı frenden çekseniz bile gaza basmak için yaklaşık 2 saniyeniz var.Bu şanzımanın artıları olduğu gibi eksileri de var elbette.Örneğin daha fazla yakıt harcamaları ya da daha yavaş ivmelenme gibi.Buna mukabil en az arızalanan ve konforlu bir şanzıman olduğunu.özelliklede şehir içi gibi yoğun trafikte kullanıyorsanız ideal olduğunu söylemekte fayda var.
Çift kavramalı şanzımaların sıkışık trafikteki ısınma ve balata sorunları herkezce malumdur.Seri vites geçişi isteyen arkadaşlarımız bu tür şanzımana sahip bir araç düşünebilirler.
Tork değerleri yeterlimi sorusunun cevabi,bana göre hayır.133.3 Nm ve 4000 devirde alabildiğiniz en yüksek tork değeri zaten fazla yakıt tüketimininde bir başka sebebi.Örneğin bu aracın 1.0 türbo motorlu versiyonundaki 171.5 Nm lik tork değerini 1500-4000 aralığında vermesi,aracın yakıt tüketimi ve ivmelenmesindeki en büyük etken.Daha az yakıt ve düşük devirlerde yüksek vitesle gidebilme avantajı demek.Elbetteki bu motorunda titreme hafif gürültülü çalışma ve çift kavramalı şanzımanın eksileri gibi özelliklerini de dikkate almalısınız.Ne kadar iyi dengelenselerde bu motorlarda vites topuzunu tutttuğunuzda titremeyi hissedebilirsiniz.
100 beygir sizi gerekli hıza ulaştırabilirmi.Ne beklediğinize bağlı olarak değişir.173 km son hızı olan bir araç bir aileyi A noktasından B noktasına güvenli ve konforlu olarak götürmek için bana göre yeterlidir.Sonucta çocuklarınızla gezmeye gideceksiniz.Aşırı hızın sonuçları acı olabilir.Allah göstermesin.
Dış tasarım olarak oldukça şık demek yanlış olmaz sanırım.B sınıfı compact bir SUV için oldukça güzel.Yerden yükseklik 15 inch olan araçta 16 cm civarında ,17 inch jant olanda 18.3 cm.Cool pakette farlar led olarak sunulmuyor.Işığa duyarlı otomatik far ayarı mevcut.
İç tasarımda sert malzeme kullanılmış.Daha yumuşak olabilirdi.Bu pakette klima otomatik değil. 7 inch lik bir multimedya ekranı var.Arkada diz mesafesi ve baş yüksekliği yeterli.Bagaj 352 litre.Arka koltukalrı yatırp genişletebilrisiniz.Şöför tarafında kapıdan otomatik ayna ayarlarını yapabilir ve tüm camlara kumanda edebilrsiniz.Şöför koltuğu yükseklik ayarlı.Yan kavramaları yeterli diye düşünüyorum.tavan ışıklandırmaları güzel,birde gözlük saklama alanı var.Kol dayama mevcut ve ayarlı.saklama gözleri yeterli.Koltukalr kumaş.
Yol bilgisayarı tatminkar sayılır.Bir çok özellik mevcut.Android auto 9.0 ve üzerindeki telefonlarda kablosuz bağlanabilirken 9.0 ve altındakilerde orjinal kabloya ihtiyaç duyuyor.Ben kabloyla çok rahat bağlandım ve navigasyon spotfy dahil bir çok özellliği kullanabiliyorum.Bluetooth ile eller serbest çok kolay.Direksiyondan rahatlıkla kumanda edebiliyorsunuz.direksiyon üzerindeki tuşların kullanımı kolay ve doğru yerleştirilmiş diyebiliriz.
Stepne ve kriko yok ,onun yerine tamir kiti var,aklınızda bulunsun.Acil fren ışığı mevcut,ani fren yaparsanız flaşörleri yakıp arkadaki sürücüleri uyarıyor.Fakat acil fren desteği ,şerit takip,gibi özellikler bu pakette mevcut değil.
ESP var ve tatminkar çalışıyor.Lastik basınç uyarı sistemi mevcut.
Temel özellikler yaklaşık bu şekilde. Bir aile aracım olsun hafif SUV a benzesin ve yakışıklı da olsun ama biraz fazla yaksa da birşey olmaz diyorsanız Tam size göre demektir.
Yok ben daha perfomanslı olsun,çift kavramalı şanzımanla da ileride boğuşurum ve,donamımım da daha üst seviyede olsun diyorsanız. Belki Reno Clio 1.3 turbo ya falan bakmalısnız.
Hekese mutlu keyifli ve Coronadan uzak günler dinliyorum.
Edit : Biraz uğraştırsada Android 9.0 pie sürümünü kullanan Sony XZ1 telefonumu kablosuz olarak Android Auto uygulamasına sorunsuz bir şekilde bağlayabildim.Kararlı bir şekilde çalışıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ravenick -- 19 Aralık 2020; 16:36:6 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: TARES
Arkadaşta var 1.4 bir depo ile ş.içi -ş.dışı karışık 620 km gidiyorum diyor.
Benimde 670-680 km. arası gidiyor.
Sol taraf 1.4 sağ taraf 1.0.
1.4 için LPG seçeneği var. 1.0 a LPG olmuyor.
Suat arkadaşın dediği gibi yeni teknoloji turbo motor seçeneği ve düşük MTV 👍🏻Kağıt üstünde 1.0 litre, gerçek tüketimde 0.5 litre fark etmiş arkadaşınızın aracı ile. Tam otomatik 1.4 motor için çok iyi. Yarım litre fark için çift kavramanın riskini almaya değmez. Ayrıca lpg ile daha düşük tüketim elde edebilir.
-
Kullandıkça düşüyor.
Araç daha 1500 km’de
Ş.Dışı 5.8 ş.içi 6.7 -
Arkadaşlar bayiler için paket ve fiyat bilgisi olan var mi
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba yaklaşık bir ay önce 1.4 otomatik elegance desing pack paketini satın aldım. Yalnız araç çift renk olduğu için ruhsatta sıkıntı yaşıyorum. Aracım gri turuncu ancak sanırım ülkeye girişte bu araçlar tek ana renk olarak girişi yapılmış bu nedenle araç tesciline ilişkin geçici belgede tek renk olarak yazıyordu. Ruhsatı çıkartırken de notere söylememe rağmen ekrana müdahale edemedikleri söylediler. İkinci bir ruhsat için de renk değişikliğinde boya faturası ve tespit muayenesi istiyorlar ama aracım sıfır ve boyalı değil bu da bana mantıksız geliyor. Durumu firmaya bildirdim. Noterler birliği ile konuyu görüştüklerini ve düzeltme yapıldığında bilgi vereceklerini söylediler. Ancak bu zaman alacak diye tahmin ediyorum. Bunu başka türlü düzeltme şansım yok mu?
-
Selamlar. Kia Stonic’i çok beğendim ama Opel Crossland da aklımı çeliyor.
Sizce 1.4 Stonic Elegance paketi mi, yoksa 1.2 Crossland Elegance paketi mi mantıklı olur?
Crossland turbo besleme sanırım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Marcher
Selamlar. Kia Stonic’i çok beğendim ama Opel Crossland da aklımı çeliyor.
Sizce 1.4 Stonic Elegance paketi mi, yoksa 1.2 Crossland Elegance paketi mi mantıklı olur?
Crossland turbo besleme sanırım.1.4 Atmosferik, 100 bg, 133 nm tork var. 6 ileri otomatik Vites olması güzel ama elbette asla bir Turbo beslemeli motor gibi olmaz. 1,5 sene oldu bir yakınıma aldırmıştım, kullanıyor, performansı dışında da çok memnun. Uzun yolda araç sollamak sıkıntı diyor (bayan olmasına rağmen). Geçenlerde bir sebeple hanım kullandı Stonici, yokuş çıkarken sanki geriye doğru kaçacakmış gibi hissettim dedi, bizim aracımız 1.6 atmosferiğe göre yokuşta hissedilir farketti ama düz yolda daha atik gibi geldi dedi.
Öte yandan crossland güzel araç motoru güçlü, 230 nm tork okudum, gayet güzel değer. Aradaki fiyat farkına bakmak lazım, bu fiyat farkı sizi ne derece zorlayacak ona bakın. Yoksa 1.4 dahi olsa stonic te işinizi görür.
Şimdi fiyat farkına baktım "0" olarak arada 80 bin ₺ fark var, az para değil. Bankaya koysanız senelik getirisi ile (ortalama 13-14 bin tl getiriyor), kasko/sigorta, MTV, yakıt gibi giderlerinizi bedavaya getirirsiniz.
Performanstan ödün vererek arabaya bedava binmiş oluyorsunuz gibi bir durum çıkıyor ortaya, son karar size ait elbette ama şahsen 80 bini bankada tutmayı yeğlerdim.
-
Peki bu fiyat farkı 12bin lira olursa tercihin ne olurdu?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X