Şimdi Ara

Kimi Raikkonen: ''Alonso Rakibim Değil'' (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
272
Cevap
0
Favori
8.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: thekeys
    kesinlikle katılıyorum. ama görüyorumki forumun ferrarici üyeleri bayağı fanatik yani...neyse ben kapattım.. rahatsızlık için özür...

    Öncelikle o "mangal keyfi" konusundan bahseden kişi daldan dala uçan, bir zamanlar Renault tutup, şimdi muhtemelen McLaren taraftarı olacak birisidir. Ferrari taraftarı değildir. Aklı sıra Ferrari taraftarlarının onun söyledikleri ile kendilerini kötü hissettiğini ve o gidince rahat ettiklerini sanıyor. İnsanların onun burada olup olmamasını çok takacaklarını zannediyor ve kendisinin burada olup olmayışının insanlar için bir anlamı olduğunu zannediyor. Ancak gerçek şudur ki, burada birçok kişinin (ben dahil) onun gereksiz tartışma çıkaran tavrı ve tuhaf iddiaları nedeniyle canı sıkılmış ve kendisi bir sürü ceza yemişti.


    Gelelim şu "forumun ferrarci üyelerinin" "bayağı fanatik" oluşuna:
    Ben bayağı değil oldukça fanatik bir Ferrari taraftarıyım. Ancak tutup da düpedüz bir şeyleri savunmam. Tartışmayı severim. Ama karşımdakinin de doğru ve destekli argümanlarla gelmesini isterim. Hiçbir kanıt veya dayanağa sahip olmadan öne sürülen iddialara karşı hep tartışırım.

    Fanatiklik gözü körlük anlamına gelmez.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    Öncelikle o "mangal keyfi" konusundan bahseden kişi daldan dala uçan, bir zamanlar Renault tutup, şimdi muhtemelen McLaren taraftarı olacak birisidir. Ferrari taraftarı değildir. Aklı sıra Ferrari taraftarlarının onun söyledikleri ile kendilerini kötü hissettiğini ve o gidince rahat ettiklerini sanıyor. İnsanların onun burada olup olmamasını çok takacaklarını zannediyor ve kendisinin burada olup olmayışının insanlar için bir anlamı olduğunu zannediyor. Ancak gerçek şudur ki, burada birçok kişinin (ben dahil) onun gereksiz tartışma çıkaran tavrı ve tuhaf iddiaları nedeniyle canı sıkılmış ve kendisi bir sürü ceza yemişti.




    evet bahsettiğin arkadaşın en büyük özelliklerinden biride başkalarının yazdıklarını dikkatli okumamasıdır
    onun açtığı bi topicte uzun bi msj yazmıştım ve o msjın sonuna "mclaren taraftarı olmama rağmen" şeklinde başlayan bi cümle yazmıştım
    aynı sezonun sonlarında arkadaş beni ferrari taraftarı sandığını yazmıştı,bunun nedeni ferrariyi ve schumiyi çok övmemdi ancak başka bi takım/pilotu övmek ile taraftar olmak arasında dağlar kadar fark var

    ayrıca aynı arkadaş kendisi gidince herkesin rahatladığını düşünüyor ama ben,o forumu bıraktığından beri bi kişinin bile "oh be etuch gitti artık rahatız" anlamında bi cümle yazdığını görmedim
    dahası forumda bi değişiklik görmedim
    ne ferrari taraftarlarında bi ferahlama ne de başka bi takımın taraftarında bi rahatlık görmedim,burda herkes hala aynı değişen bir şey yok
    sadece sezon başlamadığı için pek fazla yazı olmuyor hepsi bu




  • neden bu tür F1 forumlarında birbirleri ile tartışma - sağlam argüman - F1 tarihi bilgisi - tartışmadan galip çıkma - tarışma hevesi gibi şeylere önem veriliyor ki ? neden paylaşılmıyor da tartışılıyor onu anlayamıyorum ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _fisico_

    neden bu tür F1 forumlarında birbirleri ile tartışma - sağlam argüman - F1 tarihi bilgisi - tartışmadan galip çıkma - tarışma hevesi gibi şeylere önem veriliyor ki ? neden paylaşılmıyor da tartışılıyor onu anlayamıyorum ?

    Tartışmaktan kasıt paylaşmaktır, kavga değil. F1 bilgisi ve tartışmadan galip çıkma vs. gibi bir şeye önem verilmiyor. Ama tutup da "Ferrari araçlarını kullanmak çok kolay" diyorsanız, bunun bir kanıtını göstermek zorundasınız.
  • tabi ki öyle bir şey demek için en başta Ferrari aracını kullanan kişileri iyi bilmek tanımak gerekir, kimse o lükse sahip değil, pilotların kendileri bile kullandıkları otomobillerin diğerlerine kıyasla kolay mı zor mu olduğunu bilmiyorlar iken taraftarların böyle bişey demesi bana da saçma geldi. ha derler ki schumacher'in takım arkadaşı ömrü boyunca ferrari'ye gelene kadar bi podyum başarısı bile gösterememiş, göstermişse de ben hatırlamıyorum, şimdi felippe Ferrari ile iki yarış kazandı ve bazı yarışlarda da Schumacher'i bile terletti, otomobili kullanmak kolay mı yoksa Felippe çok büyük bir yeteneğe mi sahip ? buna takım patronlarından öte kimse karar veremez bence.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _fisico_
    ha derler ki schumacher'in takım arkadaşı ömrü boyunca ferrari'ye gelene kadar bi podyum başarısı bile gösterememiş, göstermişse de ben hatırlamıyorum, şimdi felippe Ferrari ile iki yarış kazandı ve bazı yarışlarda da Schumacher'i bile terletti, otomobili kullanmak kolay mı yoksa Felippe çok büyük bir yeteneğe mi sahip ? buna takım patronlarından öte kimse karar veremez bence.

    Ama şöyle şeylerle bir çıkarımda bulunabiliriz:
    Podyum başarısı gösterememesinin nedeni zirveye oynayabilecek bir takımdan gelmiyor oluşu olabilir. Biliyorsun, kendisi Ferrari' nin domine ettiği dönemde Sauber ile yarışıyordu ve hemen hemen her yarışta podyumda en az bir Ferrari pilotu bulunabiliyorken diğer güçlü takımlar (McLaren ve Williams) ile güçlenen takımların (Renault ve BAR) yanında podyuma çıkması çok zor görünüyor.

    Felipe' nin iyi bir pilot olduğunu ve yetenekli olduğunu ısrarla söylememde bazı nedenler var. Tabi bizzat kendisini görmüş, sürüş verilerini takip etmiş değilim. Ancak F1' de yarışmaya başladığından bu yana gelişimini takip ettim. Bunun nedeni onu F1' e getirenin Ferrari oluşu ve Ferrari' nin gelecek planlarında her zaman var olacağı idi. Kendi kendime şöyle diyordum: "Ferrari bu çocuğu Sauber' de yarıştırtıyorsa ve kendi aracının testlerine katılmasını istiyorsa, vardır bir bildiği".

    F1 Racing' in o dönemdeki sayılarından birisinde Peter Sauber' in vaktiyle kendisi hakkında bir söyleşisi vardı. Çok agresif olduğunu ve özellikle frenleri çok zorladığını, geç ve sert frenaj yaptığını söylüyordu. "Uysallaşması gerekiyor, çok hırçın" diyordu.

    Ferrari Felipe' yi 1 yıl test pilotu olarak kullandı ve sonra da Sauber ile tekrar yarışmasını istedi. Bunu istemelerinin arkasında ne neden olabilir? Felipe test programındayken iyi işler çıkardı ve gelecek vaat ettiğini gösterdi. Yarış konusunda daha fazla deneyim kazanabilmesi için tekrar Sauber' e yollandı. Ama aynı dönemde Ferrari test pilotu olan Marc Gene için böyle bir şey yapılmadı ve Marc Gene hala test pilotu. Neden?

    Felipe 2006 sezonunda başlarda acemice birkaç şey yaptı. Ama dikkat edin. Sezon başında Bahreyn' de Schumacher' den pol pozisyonunu çalacak kadar hızlıydı, ancak trafiğe takıldığını söylemişti. Sezon boyunca sıralamalarda genellikle güçlü bir tablo çizdi. Hatalar yaptı, hem de acemice hatalar. Ama ilk defa bu kadar güçlü bir araç ile F1' de yarışıyor. Daha önce Sauber ile genellikle orta sıraların adamıydı.

    2004 yılında Belçika' da Sauber' i ile güçlü Williams' a sahip Montoya' ya ne yaptığını hatırlıyor musunuz?

    Kazandığı 2 yarışı da şans eseri kazanmadı. Tamam Türkiye' de Michael güvenlik aracının çıkışında beklemek zorunda kalmasaydı muhtemelen geçilecekti. Takım emri verilmese bile Michael Felipe' yi geçebilirdi. Fakat Felipe o yarışta hata yaptı mı? Peki ya Brezilya' da? Baştan sona harika bir sürüş sergilemedi mi?

    Felipe 2006 sezonunda başlangıçta yaşadığı acemiliğini ve toyluğunu muhtemelen Michael sayesinde aştı. Acemiliği ve toyluğu Michael' ın önerileri ve tavsiyeleri ile yontuldu. Aralarında özel bir ilişki olduğu bariz görülüyordu zaten. En büyük kanıtı Türkiye' de podyumundaki abisine sarılan küçük kardeşe benzeyen hali ve Michael' ın da kardeşinin başarısına sevinen abi gibi olan görüntüsü.

    Felipe' ye biraz şans tanıyın. Belki yanılıyor olabilirim. Büyük konuşmayı sevmiyorum. Ama eğer 2006' daki hataları bu sezon yapmazsa, Kimi' ye Maranello' yu zindan edebilir.

    Bekleyip göreceğiz.

    Ferrari aracının kolay kullanımı konusuna gelirsek. Söz konusu arkadaş "Ferrari' nin çok kolay kullanılan bir araç olduğunu" ve Michael' ın "bu çok kolay kullanılan araç sayesinde bu kadar yarış ve şampiyonluk kazandığını" iddia etmişti. Ben de uzun uzun Ferrari' nin 1996 aracından 2004 aracına kadar olan hepsini sıralamış ve özelliklerini, o dönemde yaşanan sorunları ve o dönemdeki yorumları anlatmıştım. Arkadaşın bana verdiği cevap "F1 hakkında hiçbir şey bilmiyorsun" idi.

    Yorum sizin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 11 Şubat 2007; 17:28:51 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger





    2004 yılında Belçika' da Sauber' i ile güçlü Williams' a sahip Montoya' ya ne yaptığını hatırlıyor musunuz?






    Şimdi öncelikle iyi bir pilot massa bu şüphe götürmez bir gerçek.Ancak alonso ve raikkonen kadar iyi diyebilmemiz için massa nın bize göstermesi gereken birkaç bir şey olmalı.Belki birkaç bir şeyi bu sezon gösterebilir ancak henüz bu iki pilotun seviyesinde değil.Ama bu sezon bu iki pilotun seviyesine gelebilecek şeyleri bize gösterebilir.Şu anda bunları yapabilecek bir takım da yarışıyor massa.


    2004 Belçika grand prisine gelince massa ile montoya nın yana yana olduğu sadece 2 pozisyon var yarış boyunca.

    1 incisi;Montoya ilk pit stop unu yaptıktan sonra pitten çıkışı sırasında ''la source'' virajından gelen ve daha fazla ''top speed'' e sahip olan massa ile eau rouge virajına giremiyor.Üstelik lastik lastiğe temas ediyorlar.Tabi bu da cesurca hamle massa açısından.(Sanıyorum bu hamleyi kastediyorsun challenger)(Tabi yarış çizgisine sahip olan da massa)

    2 ncisi; montoya dan iki tur sonra massa pite girip yerini tekrar montoya ya bırakıyor.

    Yani raikkonen den sonra pistin en hızlısı olan montoya ile massa nın çekişmesi söz konusu değil.

    Massa nın 2004 belçika grand prisin de kaydadeğer yaptığı iş barrichello ve pizzonia yı arkasında tutabilmesi.İki uzun düzlükte de bu iki pilota massa nın geçilmemesi önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadrazzam -- 11 Şubat 2007; 18:07:50 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadrazzam
    1 incisi;Montoya ilk pit stop unu yaptıktan sonra pitten çıkışı sırasında ''la source'' virajından gelen ve daha fazla ''top speed'' e sahip olan massa ile eau rouge virajına giremiyor.Üstelik lastik lastiğe temas ediyorlar.Tabi bu da cesurca hamle massa açısından.(Sanıyorum bu hamleyi kastediyorsun challenger)(Tabi yarış çizgisine sahip olan da massa)

    2 ncisi; montoya dan iki tur sonra massa pite girip yerini tekrar montoya ya bırakıyor.

    Yani raikkonen den sonra pistin en hızlısı olan montoya ile massa nın çekişmesi söz konusu değil.

    Kastettiğim çekişme değil, yan yana gelme durumu ve orada gösterdiği cesaret. Yani şu videoda görülen:
    http://www.youtube.com/watch?v=xGiwxu8jCpI

    Evet dediğin gibi Massa hızlı geliyor. Montoya pitten çıktığı için biraz daha yavaş çıkıyor. Fakat Eau Rouge virajında yan yana gitmeye kadar cesaret etmek ve geçiş yapmak? Bahsettiğim şey bu.

    Zaten Massa' nın aracı o kadar güçlü bile değildi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sadrazzam
    Şimdi öncelikle iyi bir pilot massa bu şüphe götürmez bir gerçek.Ancak alonso ve raikkonen kadar iyi diyebilmemiz için massa nın bize göstermesi gereken birkaç bir şey olmalı.Belki birkaç bir şeyi bu sezon gösterebilir ancak henüz bu iki pilotun seviyesinde değil.Ama bu sezon bu iki pilotun seviyesine gelebilecek şeyleri bize gösterebilir.Şu anda bunları yapabilecek bir takım da yarışıyor massa.

    Ben de bunu bu yıl çok güzel bir şekilde gösterebileceğini söylüyorum. Çünkü bunu yapabilecek bir potansiyeli var. Umarım beni yanıltmaz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger


    Fakat Eau Rouge virajında yan yana gitmeye kadar cesaret etmek ve geçiş yapmak? Bahsettiğim şey bu.





    Zaten bende bunu kastettiğini kastettiğimi yukarıda yazdım.(ilginç bir cümle oldu)

    Yarış çizgisine sahip olduğu için zaten avantajını bırakması gibi bir şey söz konusu olamaz Massa nın.Yani cesaretten öte avantajı var zaten massa nın o pozisyonda.Kim olsa o durumda eau rouge da geri adım atmaz zaten.Massa da avantajını kullandı.

    Yine dediğim gibi pizzonia ve barrichello yu arkasında 5 tur tutabilmesi en büyük artısıydı massa nın o yarış için.


    Massa şimdilik kapalı kutu.
    2007 yılında ne yapacağını ben de merak ediyorum,ferrari ye uyumu bir avantaj bakalım bunu piste yansıtabilecek mi?Eğer yansıtırsa büyük sükse yapacaktır kanımca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sadrazzam -- 11 Şubat 2007; 21:15:22 >




  • geçtiğimiz sezona oldukça kötü bi başlangıç yapmıştı tabi ama ileride de toparladı, Felippe'nin yetenekli olduğuna inanıyorum bence o kapalı kutu değil, iki yarış kazanarak o kutusunu açtı bence :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _fisico_
    geçtiğimiz sezona oldukça kötü bi başlangıç yapmıştı tabi ama ileride de toparladı, Felippe'nin yetenekli olduğuna inanıyorum bence o kapalı kutu değil, iki yarış kazanarak o kutusunu açtı bence :)

    İnşallah devam eder ve sezona da kazanarak başlar.
  • ilk yarışı fisi kazansın
  • Ben massa dan okadar umutlu değilim. Raikkonene gelince testlerde massanın arkasında kalmasına aldanmayın hatırlarsanız. Raikkonen testlerde farklı yarışda farklı yarışan bir pilot. Yani massanın raikkonenden daha iyi olacağı kanısına nasıl varılıyor onu anlamıyorum..

    Kimse testlerin tam anlamıyla bilmiyor. Yani takımların elde ettikleri dataları bilmeden kimi iyi kimin kötü olduğunu bilmeyiz. Belki raikkonen testlerde sürekli aynı dereceye yakın turlar atıyordur. Massa ise tek sefer nızlı tur atmıştır. Nitekim öyle olduğunada inanıyorum. Herkez geçen sene görmüştür. Massa sıralamada iyi bir yer elde etmesine rağmen yerini koruyamayıp kaybetmiştir. Raikkonen bu konuda daha fazla tecrübeye sahip aksine kazandığı yere her zaman dahada ilerletiyor.

    Bu arada ferrarinin işi gerçekten çok zor. Schumi gibi teknik seviyesi yüksek bir pilotun boşluğunun eksikliği fazlasıyla hissediliyor. Testlerdeki sorunlarda bunun ispatı olsa gerek.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarman61

    Ben massa dan okadar umutlu değilim. Raikkonene gelince testlerde massanın arkasında kalmasına aldanmayın hatırlarsanız. Raikkonen testlerde farklı yarışda farklı yarışan bir pilot. Yani massanın raikkonenden daha iyi olacağı kanısına nasıl varılıyor onu anlamıyorum..

    Kimse testlerin tam anlamıyla bilmiyor. Yani takımların elde ettikleri dataları bilmeden kimi iyi kimin kötü olduğunu bilmeyiz. Belki raikkonen testlerde sürekli aynı dereceye yakın turlar atıyordur. Massa ise tek sefer nızlı tur atmıştır. Nitekim öyle olduğunada inanıyorum. Herkez geçen sene görmüştür. Massa sıralamada iyi bir yer elde etmesine rağmen yerini koruyamayıp kaybetmiştir. Raikkonen bu konuda daha fazla tecrübeye sahip aksine kazandığı yere her zaman dahada ilerletiyor.

    Bu arada ferrarinin işi gerçekten çok zor. Schumi gibi teknik seviyesi yüksek bir pilotun boşluğunun eksikliği fazlasıyla hissediliyor. Testlerdeki sorunlarda bunun ispatı olsa gerek.

    Benim açımdan, Massa' dan yana olan umudumun kaynağı testler değil.




  • Challenger hane derler ya adam olacak pilot sürüşünden bellidir :) . Benim formula-1 de gördüğüm massa kariyeri boyunca bir yarışı diğer yarışını tutmamıştır. Bu açıkcası beni massa konusunda şüphelere itiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarman61
    Challenger hane derler ya adam olacak pilot sürüşünden bellidir :) . Benim formula-1 de gördüğüm massa kariyeri boyunca bir yarışı diğer yarışını tutmamıştır. Bu açıkcası beni massa konusunda şüphelere itiyor.

    Sürüşünü tekrar izlemeni tavsiye ediyorum. Araç üstü kameradan.
  • massa bana göre yetenekli bi yarışçı
    geçen sene başlarında sadece ferrariye alışması zaman aldı o kadar
    alıştıktan sonra neler yapabildiğini gördük
    schumi onun için "eğer iyi bi pilot olmasa ferrari koltuğuna oturamazdı" tarzında birşeyler söylemişti
    benzer şeyleri kimi içinde söyledi
    yalnız kimi için birşey söylemeliyim;kimi çalışkan bir pilot değil yani araç hakkında birşeyler öğrenmek konusunda hevesli değil testlerdede bunun etkisini yaşıyor olabilir.gerçi ferrari diğer takımlara benzemez,kiminin bu huyunun zamanla değişeceğini düşünüyorum
    herşeye rağmen kimi,yarışlarda testlerde olduğundan çok daha hızlı olucaktır ancak massa da önünde,yanında veya arkasındada olsa her zaman kiminin yakınında bulunacaktır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanctus Diavolos -- 15 Şubat 2007; 17:25:37 >
  • aklıma geldi,alonso 2005 içinde kendi kendine "2007de ferrariye gidebilirim" demişti ama jean todt un cevabı herşeyi açıklıyordu:"evet alonso iyi bir pilot ancak biz en iyisini istiyoruz,bir ingiliz-alman takımında yarışan pilotla ilgileniyoruz"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanctus Diavolos -- 15 Şubat 2007; 17:28:16 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sanctus Diavolos

    aklıma geldi,alonso 2005 içinde kendi kendine "2007de ferrariye gidebilirim" demişti ama jean todt un cevabı herşeyi açıklıyordu:"evet alonso iyi bir pilot ancak biz en iyisini istiyoruz,bir ingiliz-alman takımında yarışan pilotla ilgileniyoruz"

    2005' in ortalarında da "asla Ferrari' ye gitmem" tarzı bir açıklaması vardı yanlış hatırlamıyorsam.
  • Evet bende öyle hatırlıyorum. Asla ferrariye gitmem diye açıklama yapmıştı.
    Bunun üzerine Ferrari bir açıklama yapmıştı zaten biz kendisi ilgilenmiyoruz gibisinden bir açıklama.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.