Şimdi Ara

Kimsenin Far Ayarını Önemsememesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
87
Cevap
0
Favori
4.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba,

    Uzun süredir canımı sıkan bir durumu sizlerle paylaşmak istedim. Her gün trafik eşliğinde sabah karanlığında -tabiri caizse rush hour'da- işe gidip akşam karanlığında eve dönüyorum. Takdir edersiniz, sürekli farlar açık.

    Aracım 2011 Chevrolet Aveo 1.4 LT HB

    Trafikte aracımdan yüksek araçların (kamyon, özellikler servisler gibi) ve diğer çoğu aracın farları dikizden ve yan aynalardan yeterince rahatsız ediyor. Hep olan bir şey değil ama her gün en az 2-3 kere denk geliyorum.

    Ama bunun sebebinin aracımın boyutlarından dolayı değil, diğer araçların far ayarsızlığından olduğunu düşünüyorum. Hemen her araçta artık günümüzde bulunan far ayar butonu (aşağıda paylaşıyorum) hep 0 konumunda en dik konuma bakacak şekilde bırakılıyor. Halbuki kullanım kitapçıklarında bu alan ile ilgili belirli kriterler vardır. Örneğin; araçta 2 kişi ve bagaj var ise 2 konumuna getiriniz gibi.

    Kimsenin Far Ayarını Önemsememesi


    Biraz araştırdım, forumda hiç dile getirilmemiş. Sizler bu duruma dikkat ediyor musunuz, yoksa sadece sorun yaşayan ben miyim merak ettim. Psikolojik tedavi alayım eğer öyleyse



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bc_ -- 21 Ocak 2017; 11:21:57 >







  • Genelde o ayar 0 da, kimse kusura bakmasın yollar mayın tarlası gibi. Neymiş ben araçta tekken 4 e alıcakmışımda giderken ona göre görücekmişim de o dediğiniz avrupa ülkeleri için geçerli efendim. Türkiye de o ayar 0 a çekilir. Gerekirse uzunlar açılır, yollar çok kötü çünkü, daha geçen aylarda 500 lira bayıldım lastiğe çukura düştüm diye..
  • Valla farı ayarsız şahıslara fena giydiriyorum yolda. Kendi aracımda oto ayar var ama eski araçlarda çok dikkat ediyordum.

    Merceksiz xenon lara, ayarsız farlara ölüm :)
  • Genelde o ayar 0 da, kimse kusura bakmasın yollar mayın tarlası gibi. Neymiş ben araçta tekken 4 e alıcakmışımda giderken ona göre görücekmişim de o dediğiniz avrupa ülkeleri için geçerli efendim. Türkiye de o ayar 0 a çekilir. Gerekirse uzunlar açılır, yollar çok kötü çünkü, daha geçen aylarda 500 lira bayıldım lastiğe çukura düştüm diye..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 21 Ocak 2017; 18:57:9 >
  • Allah belassini versin bunlarin. Yav trafikte 10 aractan belki 5i ayarsiz geziyor. Arabayi bosver yaya giderken bile kor ediyor adami. Ne kadar umursamaz milletimiz var. Lafa gelince en agir muslumaniz. Ee bu kul hakki degil mi? Niye adamin gozune gozune sokuyorsun farlari? Ayrica ayarsiz zenonlular. Tez zamanda motorunuz yansin emi
  • Şu arabayı üretip de farlarını oraya koyan mühendis kör oldu:
    Kimsenin Far Ayarını Önemsememesi
  • İleride olan çukurları görmek için uzunları bile açmak gerekiyor bazen yollar berbat durumda kar sonrası tuzlanan yollar birde iyi aydınlatan far ampulü takılması reflektör dolmuşta yeni far takılmalı bende genelde yeri gösterecek şekilde yaparım ayarını.
  • Ölüm ayarını bir nebze sindirebilirim de sol farı uzuna ayarlamak nedir arkadaş? Direk uzunla gezsen daha iyi.
  • Arkadaşım bizim trafikte yada toplumda bencillik hakim, BEN sıkıntı yaşamıyorsam diğerleri umurumda değil diyorlar...

    Her konuda öyle değil mi ? Toplumumuzun birlikte yaşama sıkıntısı var, birbirimize saygımız ve kendimize saygımızı yitirmiş durumdayız.

    Şimdi siz çok güzel bir noktaya dikkat çekmişsiniz, fakat bu ülkede ekstra güçlendirilmiş far kullanıp milleti kör etmeye çalışan insanlar var. Böyle adamların olduğu trafikte far ayarını kim takar ?

    Aklı başında ve topluma saygısı olan insanlar az, onlarda diğerleri arasında aklını sıyırmak üzere trafikte direniyor.
  • Eğime vb göre otomatik ayarlananlar var,onlardan olması lazım aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şu arabayı üretip de farlarını oraya koyan mühendis kör oldu:
    Kimsenin Far Ayarını Önemsememesi

    Daha dün denk geldi çok sövdüm. Bu kadar ayarsız olamaz
  • Ayarsız fara razıyım birde sarı ampül takan tipler çıktı ortaya son zamanlarda
  • Ben bazen kurcalarimda pek o ayarla ilgilenen gormedim,araclarda bir suru tek stop yanan tipler var gerisi hikaye
  • Birde şu premium araclar sol seritte giderken bi selektor yapiyo simsek cakti zannediyon
  • quote:

    Orijinalden alıntı: göktuğbey

    Ben bazen kurcalarimda pek o ayarla ilgilenen gormedim,araclarda bir suru tek stop yanan tipler var gerisi hikaye

    Hiç far yakmayan var, gündüz farı ile giden var. Beyaz arabalar az çok belli oluyor da bir kere koyu renkli eski kasa bi i20'ye arkadan patlıyordum.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Ya adam tek stopla gidiyo motor zannediyosun
  • Arkadas haklidir far ayarinda fakat tek far gezen 1 ton adam var
  • Mercek xenon larda gozumu aliyor.
  • Bu arada gunduz sis fari kullanmak cezaya tabi mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: göktuğbey

    Ya adam tek stopla gidiyo motor zannediyosun

    Hocam adamın arka tarafı tamamen kör, adam hiç far yakmıyor diyorum. Beyaz bir Focus ve Clio 4 denk geldi onlar fark ediliyor da 90 ile giderken aydınlatmasız yolda füme renkli i20 hiç fark edilmiyordu.
    Bir de motorcu olup kask, aydınlatma falan taşımayanlar var. Geçen gecenin kör bir vakti eve gidiyorum, karanlık bir yol aydınlatma falan yok. İleride sağda kalan kısımda yol T yapıyor dükkanlar falan var orada, bir kıpraşma gördüm, dikkatli bakınca motorlu olduğunu anladım. Adamda ne kask var, ne çalışan aydınlatma var ne de başka bir şey. Eğer dükkan ışıkları olmasa çok geç fark edip başıma bela alabilirdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: göktuğbey

    Bu arada gunduz sis fari kullanmak cezaya tabi mi

    Sis farı :

    Görüşün azaldığı sisli, yağmurlu hava koşullarında yol yüzeyini, şerit çizgilerini ve işaretleri daha iyi görmenizi sağlar. Kısa ya da uzun far ışıkları yağmur veya sisteki yoğunlaşma nedeni ile parlak yansımalar oluşturduğundan verimli bir aydınlatma sağlanamaz. Islak bir yol yüzeyi ışığın %85'ini yuttuğu için sis farı otomobilde yere daha yakın bir noktaya monte edilerek yüzey aydınlatmasının etkisi artırılmaktadır.



    Trafik Cezası Madde 64/1-b-1



    Gece sis ışıklarının sisli, karlı ve sağanak yağmurlu havalar dışında diğer farlarla birlikte yakılması



    2016 Ceza Miktarı (Ceza Tutarı Ne kadar?)

    92,00 TL ( Peşin 69,00 TL)



    Ceza Puanı (Sürücüler için)



    15 ceza puanı



    Ceza Kime Uygulanır



    Sürücülere



    Bu 2016 itibari ile kesilen cezaydi. Daha zamlanmistir haliyle




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.