Arkadaşlar bu durumun ben birazda üretim kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Çünkü bazı eski araçlar buğu yapmazken bazı sıfır araçlar buğu yapabiliyor. Şu marka aracı kullandım hiç buğu yapmıyordu diyenleri duyuyorum. Benim ilk aklıma gelen cam sıyırıcı/cam fitili diye tabir edilen kısımdan giren yağmur suyunun araç kaportası içerisinde fazla zaman geçirmesi olabilir mi. Bu kısım aracın iç yüzeyinin su ile temas ettiği tek yer. Camdan giren suyun işaretlediğim çizgilerden hızlı bir şekilde akıp tahliye olması gerekir. Eğer üretim kaynaklı olarak su hızlı bir şekilde dışarı atılamıyorsa, suyun kaporta içinde geçirdiği zaman nem olarak bize geri dönebilir. Kapı altındaki deliklerinden tıkalı olmasından bahsetmiyorum. Üretim kaynaklı sıkıntıdan bahsediyorum. Yağmur suyunun ne kadarı camdan içeri giriyor, ne kadar girerse normal onu bilemiyorum. Aklıma gelen üretim kaynaklı diğer sıkıntı ise havalandırma olabilir. İçeriye yeterli hava girmemesi veya nemli havanın dışarı atılamaması durumunda buğu olabilir. Yani kısaca araçların buğu yapmasında teknik sıkıntılar ne olabilir? |
Bazı araçların camlarının yazın bile buğu yapması, bazılarının hiç yapmaması.
-
-
Şimdi gelip paspaslar ıslaktır, araç bir yerden su almıştır, buğu yapıyorsa klimayı aç, klima yönünü camlara çevir, klima iç sirkülasyon düğmesini kapat gibi cümleler söyleyecekler. Bunlar herkes tarafından bilinen durumlar. İşin biraz daha teknik kısmı, üretim kaynaklı olan durumlarını soruyorum.
-
Öncelikle camları 3-4 yılda bir kireç çözücü ve kimyasallarla temizlemek, sonrasında cam cilası sürmek, en son olarak silikonlu cam temizleme spreyiyle ara ara nemli kalacak şekilde temizlemek lazımdır. Cila sürdükten sonra camları açıp kapatmak, fitillerinde cilalanmasını sağlamak önemlidir.
Bir diğer etken ise cam filmidir, cam filmi buğunun temel nedenlerindendir çünkü çoğunda iç sıyırıcı fitiller sökülerek cam filmi takılıyor. Arka camda da rezistansları koparıyor, hemde termal verimliliği azaltıyor.
Yağmur noktasında mümkünse ön iki camı bir parmak açmak, kaloriferi de en sıcağa alıp, sirkülasyon varsa kapatarak azar azar üfletmek lazımdır, aracı park ettikten sonra da açık bırakırsanız içerideki nem gider. Öbür türlü bez tavan varsa döşeme sarkar.
-
içeri giren nem kadar dışarı çıkamayan nemin de etkisi var,
fitili yeni, havalandırma kanalları kapanan, bagajdaki hava tahliyesi laçkalaşmamış arac içindeki nemi daha zor dışarı atacaktır.
ayrıca içeride kullanılan malzemenin nem tutma kapasitesi etki eder. petrol türevi-organik kumaş halı vs gibi.
-
Buğu problemlerinin %80 sebebi kirli iç camlardır.. iç camları iyi bir camsil ve mikrofiber bezle güzelce silip kurulayın, buğu sorununuz çözülecektir. cam filmi varsa film daha sık kir tutacağı için daha sık temizlik yapmak gerekir.
-
Aynen bahsettiğiniz gibi araç içi buğunun tek sebebi içeride kalan nemli hava. Havalandırmayı doğru kullanamayan bir sürücü 0km araçta bile buğulu camlarla gezer. Üstelik yeni araçlardaki halı altındaki yalıtım malzemeleri, döşeme, kapı içleri bu nemin birikeceği ve suya dönüşeceği yerlerdir.
Unutmayın, araçlara takılan klima aslında temelde bir güvenlik aygıtıdır.
Buğudan kurtulmanın tek yolu klimayı kışın da kullanmaktır. Benim aracımda klima yaz kış açıktır. Daha bir kere bile buğulanma yaşamadım, araç içinde gram nem yok. Yolda hava kirliliği ya da egzos dumanı varsa sirkülasyona aldığım zaman kısa süre sonra buğulanma kendini gösterir. Aracıma sirkülasyon sayacı olduğu için kısa süre sonra kendiliğinden kapanır ve yine problemsiz yoluma devam ederim.
Buğulu araçlarla gezenlere çok gülüyorum. A/C düğmesine bassalar herşey hallolacak ama işte ne yaparsınız, ellerinde bezle mücadeleye devam!
K.
-
bagajdaki hava tahliyesi almanlarin hepsinde var ama sanirim corollada yok, tek kisi bile klima olmadan hemen bugu yapiyor. yaz kis klima acik gezmek zorunda kaliyorum maalesef. -
Havalandırma menfezi bütün arabalarda var. O menfezin içerideki nemi atmaya faydası olacağını sanmıyorum.
-
Camla conta fitiller arasinda kılcal bir bosluk varsa buhar tutar
Bendede oluyor hala -
30 senedir araç sahibiyim. bütün araçlarımı aynı şekilde kullandım. bazılarında çok buğu sorunu yaşadım, bazılarında yaşamadım. mevcut aracım passat en iyi bu konuda. sebebini bilmiyorum.
-
Camın kalitesinden kaynaklı olabilir mi acaba. Maliyeti düşürmek için fabrikada kalitesiz cam takılması veya camların yıllar geçtikçe eskimesi etki eder mi bilmiyorum fikir üretiyorum.
-
Antalya sıcak memleket olsa da çok nemlidir. Dolayısıyla buğu işi fazla olur.
Clio 4 ün cami çok bugulanirken Nemonun cami bugulanmiyor.
İki aracın da içerisi nemli kalmaz çünkü evde park halindeyken cami aralıklı bırakırım.
Fark neden bilmiyorum.
Focus 3.5 vardı onun cami da çok bugulanirdi.
Benim suphelendigim konu ise ya araç kokusunun camda yağlı bı katman yapması ya da yikamacilarin konsola sürdükleri yağlı şey neyse ondan.
Bı de nasıl biseyse neyle silsen de camdaki o yaglimsi katman çıkmıyor. -
cam kalitesi değilde fitillerin kauçuk kalitesinden kaynaklı bence.
-
bunu yazmaya gelmiştim hatta %99'u böyledir. Cam ne kadar düz ve pürüzsüz gibi göze gözükse de normalde mikro düzeyde girintili çıkıntılıdır. Zamanla buralara kirler iyice yarleşiyor.Buğu dediğin olay ise mikro su tanecikleri o kirlere tutunuyor. Normal bezle silseniz bile temizlenmiyor o kirler. En iyi yöntem ipa alacaksınız (izopropil alkol) temiz bir mikrofiber beze döküp camı hafif bastırarak alkollü bez ile iyice silip temizleyeceksiniz. Aylarca asla buğu olmaz. Zaten buğu spreylerinin mantığı budur. Alkol içerir o spreyler ama en sağlıklı ve kesin yol ipa alkol ile yapmak. İpa %99.9 saf alkol olduğundan en iyi temizliği yapar.
Hadi alamadın ipa mipa diğer bir basit yöntem ise rahmetlinin bana öğrettiği yol, nemli bir beze birkaç damla bulaşık deterjanı damlatın, o bez ile camları silin. Baya uzun süre kurtarır sizi.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X