Şimdi Ara

KIŞ LASTİKLERİ ( tüm paylaşımlar buraya) (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.953
Cevap
80
Favori
687.519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki

KIŞ LASTİKLERİ ( tüm paylaşımlar buraya)


(En Son Oy Tarihi: 21.1.2025)
Giriş
Mesaj
  • Jant takıp çıkarırken lastiklerin zarar gördüğünü duymuştum bu sebepten dolayı sabit jant daha faydalı olur diye düşünüyorum........Sevgilerimle.......
    quote:

    Orjinalden alıntı: cell-im


    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    benim derdim baska arkadaslar

    ben belcikada yasiyorum

    orada kis mi oluyor kis lastigi ile ne alakan var demeyin
    simdi burada cok fazla kis olmuyor kar nadir yagar
    ama sorun belcika da yakin zamanda yani onumuzdeki sene sanirim arabalarin kisin mecburi kis lastigi kullanmasi
    yani bir takim daha lastik alacagiz jant falan filan valla kis lastiklerinin fiatlarini dusunun ce karnim agriyor
    birde arabamda orijinal jantlar var simdi diger lastiklere normal jant alacagiz onlarda cirkin duracak
    ise yarasa hic bakmayacagim gozunun yasina ama
    ama kis yok yaww


    sizin adınıza üzüldüm. aslında bu gerekli bir uygulama. kış lastikleri için kar gerekli değil. içersindeki silica özelliğinden dolayı 7derece ve altına kesinlikle şart. yanlız anlamadığım birşey var. kış lastikleriniz için niye yeniden jant alıcaksınız? tabi isterseniz alabilirsiniz ama bence orjinal jantına taktırın masraftan birazda olsa sizi kurtarır...




  • Maliyet dikkate alınmazsa ideal durum bu tabi, elbette jantları üzerindeyken depolama esnasında yere koymak yerine asmak tercih edilirse.

    Ama gördüğüm kadarıyla zorunlu olan kış lastiği değil, kış tekerleği gibi anlamışsınız. Sadece lastik değişimi yeterli.

    Lastik takıp çıkarmak zararlı, ama bu kaçınılmaz bir durum. Patlak olmadığı durumlarda yılda iki defa değişim, ki aslında bir kez takma, bir kez de sökmeden dolayı bir kez değişim sayılır. Buna da dayanamayacak lastiği almamak lazım zaten.

    Internette de böyle söylentiler duyulabilir. Ama bu tip söylentilerin en büyük destekçileri, kazançlarına jant kârı da eklemek isteyen tüccarlar ve esnaf olacaktır.

    .oO°Oo.
  • Merhabalar.

    İstanbulda yaşıyorum ve hergün aracımı kulanmam gerekiyor.
    Ancak malum istanbulda pekde kış kar olmuyor.
    Daha cok sabah çig , bol su , yağmur , nadiren kar ve buz.

    Sizce kış lastiğimi almalıyım yoksa 4 mevsim mi ?

    (2004 Kalos 185/60/14 yada 175/65/14)

    teşekkürler.
  • Bu arada bi süredir aklımda kış lastiği vardı ama kış lastiklerini kuru ve ıslakta pekte başarılı olamadıklarını öğrendim.
    Bu bilgi beni 4 mevsim lastik düşünmeye itti.

    Aklımda pirelli snowcontrol vardı ama şimdi gy vector 5 mi acaba die düşünüyorum.
    yada bana cidden kış lastiği gereklimi?
    kış lastiği alırsamda continental yada gy ug7 alcam..

    yanlış mı düşünüyorum.
    fikrileriniz nedir??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aragorn999

    Merhabalar.

    İstanbulda yaşıyorum ve hergün aracımı kulanmam gerekiyor.
    Ancak malum istanbulda pekde kış kar olmuyor.
    Daha cok sabah çig , bol su , yağmur , nadiren kar ve buz.

    Sizce kış lastiğimi almalıyım yoksa 4 mevsim mi ?

    (2004 Kalos 185/60/14 yada 175/65/14)

    teşekkürler.


    Yaz lastiklerinde sıcaklığın + 7 derece altına indiğinde tutunma özelliğinin azaldığını ve yağmur, çamur gibi etkenlerede de (Sadece kar değil) faydalı olduğunu düşünerek hareket edelim. Özetle ; kış lastiği almalıyız. Unutmayalım ki Can güvenliğinden tasarruf yapılmaz.
  • Ekonominin güvenliğin önüne geçemeyeceğini görmek için sadece bir yaşanmış örnek yeterlidir.

    "Ama esas olan, başkalarının tecrübelerini kendimiz de yaşamadan değerlendirip önlemimizi almaktır. Başkalarının tecrübelerini bile bile bizzat yaşayarak öğrenmek ise en hafif ifadeyle ahmaklıktır" güzel bir söz olarak hafızamda. Çünkü bazı şeylerin ikinci şansı olmuyor.

    Bana da bu kış dört kere lazım oldu. İlk yağış çok erken olmuştu, yakalandık. Dağın tepesinde ana yollar duman oldu. Bu ders yetti. Bir daha da yakalanmadım. Satın alma planlarımı öne çektim çünkü.

    Nereden çıktı, "yağmur ve kuru yolda kötü yol tutuş"? İnsanların aklını karıştırıyolar. Sadece 20 lira ucuz olsun diye sadece "kar" lastiği alınıyor, hiç bir inceleme yapılmıyor, lastikçinin lafıyla elde kalmış mallar satın alınıyor. Ondan sonra da "kış lastikleri tu, kaka!" Bende sorun yok. Yağmurlu havada, ıslak yolda 120, evet 120 ile frene asıldım ve sorun yoktu, en ufak kayma bile. Kuru yolda da çok berbat bir viraj almadıkça farkı anlamıyorsun bile. Ama tutup da uzakdoğu malına para verseydim belki ben de şikayet edecektim.

    Diğer detaylar geride kalan onca sayfada.

    .oO°Oo.




  • Arkadaşlar sonunda kış lastiklerini aldık.Toyo düşünüyorduk. Pirelli snowsport aldık tanesi 117.5 ytl ye geldi. Arabamız connect yalnız lastiklere ya çok hava bastılar yada lastik sert . yaz lastiklerim Gt3 lere göre sert yani bu arada bu lastik sanırım performans-winter serisi bir lastik. Bu lastik hakkında ne biliyorsunuz? nasıldır?
    Yoksa almakla hata mı ettik!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: worldwar

    Arkadaşlar sonunda kış lastiklerini aldık.Toyo düşünüyorduk. Pirelli snowsport aldık tanesi 117.5 ytl ye geldi. Arabamız connect yalnız lastiklere ya çok hava bastılar yada lastik sert . yaz lastiklerim Gt3 lere göre sert yani bu arada bu lastik sanırım performans-winter serisi bir lastik. Bu lastik hakkında ne biliyorsunuz? nasıldır?
    Yoksa almakla hata mı ettik!


    Ben de geçen hafta 4 adet Good Year kış lastiği aldım. Başıma gelen bir lastik basınç olayını anlatayım. Eski lastikleri söküp yenilerini takıp hava basmaya başladıklarında 33 bar hava bastıklarını söylediler. Basınç ölçerlerinin sağlıklı olup olmadığını sordum yeni ayarlandı abi dedi ve güya 33 bastılar. Arabaya binip çıktım sertleşti araba birden. Basınç yüksek oldu kesin dedim. Her zaman gittiğim öndüzen-balans ayarı yapan bir tanıdık işyerine gittim ertesi sabah. Ve lastiklere kaç basmışlar biliyormusunuz. 33 dedikleri hava 45 bar.

    Bu hususa dikkat edelim ve farklı yerlerde ölçelim. Bu çok önemli. Bir keresinde yine benzer olay yaşamıştım. Karadeniz gezisinde Rize'de basınç ayarsızlığı yaşadım. 32 basılacaktı hava. Bastılar, düzensizlik olduğunu anlayıp bir başkasına gittim sonuç 40 bar. Hiç hava bastırmadım bir başka lastikçiye gittim sonuç yine farklı, inanmayacaksınız kaç ölçtü 28 bar, bu düşük abi diyor lastikçi. İnadım inat yol boyu tüm lastikçileri dolaşıyorum. Başlangıçtaki 32 basılan havayı kimisi 40, kimisi 28 kimisi 36 ölçtü. Dikkatinizi çekerim hiçbirinde (Başta 32 diye basılan yer hariç ) hava takviyesi- azaltması yapılmadı. Sadece ölçüm yaptılar.

    Lastik basıncı konusu önemli arkadaşlar. O nedenle sağlıklı ölçülen yerleri seçmek gerek. Ve de en önemlisi her 15 günde bunları kontrol ettirmek gerek. Yol ve yük durumuna göre farklı basınçlar gerektiğini unutmayalım.

    Herkese keyifli , kazasız-belasız sürüşler dilerim.




  • En iyisi kaliteli bir manometre alarak lastik basinclarini kendimizin kontrol etmesi. Ben kendi manometremle benzinliklerden basiyorum havayi, lastikcilerin cogu zaten aracin fabrikaca onerilen hava degerini bilmiyor rastgele 30,32 basiyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    En iyisi kaliteli bir manometre alarak lastik basinclarini kendimizin kontrol etmesi. Ben kendi manometremle benzinliklerden basiyorum havayi, lastikcilerin cogu zaten aracin fabrikaca onerilen hava degerini bilmiyor rastgele 30,32 basiyorlar.

    Nasıl bir manometre kullanıyorsun. Markası ne ? Nerden aldın? Yanıtlarsan sevinirim. Ben de almak istiyorum böyle bir cihaz. Bir ara Michelinin promosyonla dağıttığı dijital ölçer görmüştüm. Ama satın almak için bu türlüsünü bulamamıştım.
  • Kalem seklinde arka kismindan gosterge cikan manometreden kullaniyorum. Pakkens marka. Ankara'da ikmal yapi market ten almistim.
  • kendi deneyimimdir.
    lassan snowways2 karlı zeminlerde kalkışlarda güzel kavrama yapıyor , patinaja düşürmeden aracı kopartıyor ancak frenleme konusunda michellin alpine biraz daha iyi performans veriyor ama kalkışlarda lassa kadar iyi değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vuralkan


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    En iyisi kaliteli bir manometre alarak lastik basinclarini kendimizin kontrol etmesi. Ben kendi manometremle benzinliklerden basiyorum havayi, lastikcilerin cogu zaten aracin fabrikaca onerilen hava degerini bilmiyor rastgele 30,32 basiyorlar.

    Nasıl bir manometre kullanıyorsun. Markası ne ? Nerden aldın? Yanıtlarsan sevinirim. Ben de almak istiyorum böyle bir cihaz. Bir ara Michelinin promosyonla dağıttığı dijital ölçer görmüştüm. Ama satın almak için bu türlüsünü bulamamıştım.




    lastik basıncı kesinlikle çok önemli bir mevzu.bende dışardaki ölçümlere itimat etmediğim için pakkens marka çubuklu manometre ile kendim yapıyorum ölçümleri.

    bu manometreyi sanayide otoparçacılarında yada hırdavatçılarda bulabilirsin 7 ytl.civarında.fakat şöyle bir handikapı var;bunun ölçüm mantığı bir borunun içindeki ,başka bir dolu metal silindirin hava basıncı ile ötelenmesi ve bu ötelenme miktarının üzerindeki cetvelde psi olarak okunması biçiminde.soğuk havalarda bu 2 metal parçası biribirine çok yaklaşıyor ve ekstra bir direnç oluşturuyor yani soğuk bir manometre ile gerçek değerin altında bir ölçüm sözkonusu olabilir.
    bunu önlemek için manometreyi ısıtıp öyle ölçüm yapmak makul bir çözüm.fakat yinede daha sağlıklı ölçüm yapmak isteyen arkadaşlara dijital manometre öneririm ben.

    ülkemizde olmamakla beraber ebay de ben fazlaca gördüm.üstelik hassasiyetleri çok yüksek ve fiyatları uygun.altta misalleri mevcut.

    http://search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=unknown&sbrftog=1&from=R10&satitle=digital+tire+gauge&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=




  • Merhabalar

    Pirelli snowcontrol w190 175/65/14 aldım. 4 adet. DOT 2006 40. hafta.
    98 tanesi. kredi kartına 10 taksit.

    henuz 100 km yaptım. iyi gibi. izlenimlerimi yazarım..

    tşk.
  • Merhaba
    Ben de uzun süreden beri digital manometre arıyorum. Geçenlerde migrosta bir model gördüm, ama çok basit, güven vermedi bana. Türkiyede nerede ve nasıl bulabiliriz digital ölçü aletini. Kalem şeklindeki metal manometreler çok çabuk özellik ve hassas ölçme niteliğini kaybediyor.
  • Merhaba. Dün Bolu dağından geçtim ve ankaraya kadar yoğun tipi altında geldim. Kumho KW19 kullanıyorum. Sadece bolu dağında polisin takmamızı istediği yerde zincir taktık. Sonrasında çıkarttık. Hatta yaklaşık 500 aracı benzincilerin içinden geçerek ve sağda bulunan ara yolardan geçerek solladım. (ZİNCİRSİZ) konvoyun en önüne geçip zincir taktım ve tek başıma bolu dağını tırmandım. Daha sonra 2 saat yoğun tipi altında zincirsiz 90-100 km yoluma devam ettim. Hava -7 dereceydi. Yani lastikleri bu koşullarda denemiş oldum.

    Çok para vermektense az para verip iyi sayılabilecek bir lastik aldığıma inanıyorum.

    Kumhoyu da bir düşünün derim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaptankaya

    ÇOK ÖNEMLİ:::Ben İlaç firmasında satış temsilcisiyim ve yılda yaklaşık 80bin km yol yapıyorum. 3 yıldır da kış lastiği kullanıyoruz şirketimizde. Çok yararlı ve elzem bir şey olduğunu inkar edemem.. Ama 15 gün önce, 80 km hızla giderken 15derecelik viraj çıkışında arabamın arkası kaydı ve arabamın kontrolü kayboldu. Yoldan çıkıp şarampole 2 takla attım. Aynı haftada 2 mümessil arakadaş daha sırf kış lastiği takılı olduğu için yol tutuşunu kaybından yoldan çıktılar.. Şunu söylemek istiyorum.Eğer hava sıcaklığı 4-5 derecenin altına düşmemişse, özellikle hafif nemli havalarda kış lastiğii hamu rgibi ve yol tutuşu sıfır. Çok diikkatli olun bence ve güvenip te hız yapmayın. Kesinlikle normal havalarda 4 mevsim lastiğe göre emniyetsiz. Canımla ödeyecektim nerdeyse bu hataymı..


    Çok geçmiş olsun! Şanslıymışsınız takla atan araçtan sağ çıkmışsınız, hızınızın yükesek olmamasının ve kemerlerinizin takılı olmasının payı vardır diye düşünüyorum.

    Sizin gibi dört tekerlek üzerinde sürekli müşteriden müşteriye ve zaman baskısı altında araç kullanan arkadaşların çok dikkatli araç kullanması gerek. Bu konuda birkaç önerim olacak:
    - Mümkünse zaman baskısı yaratmayacak zaman ve randevu planlaması yapın ve yaptırın ,
    - yöneticileriniz size yanlış planlama yaparak hızlı araç kullanmanızı gerektirecek programlar verecek
    olurlarsa gerekçenizi açıklayarak kabul etmeyin ,
    - Randevunuza geç kalmanız kaza yapmanızdan çok daha iyidir.

    "Kış Lastiğinize güvenip hız yapmayın" tavsiyenize katılıyorum, aynı şekilde ABS ve ESP ve hatta 4x4'ünüze de güvenip hız yapmayın diye ekleme yapmak istiyorum.

    Kış Lastiği , ABS , ASR , ESP ve en gelişmiş 4x4 tekniği bile fizik kanunlarını değiştiremez, viraja hızlı girmiş bir aracın savrulmasını engelleyemez, bu teknolojik yardımcılar stresi azaltmak için vardır, yoksa hızı artırmak için değil. Konuyla ilgili olarak kışlastiği.com web sayfasındaki "KARDA FREN" yazısını okumanızı öneririm:
    http://www.kislastigi.com
    Makaleler | Kış Lastiği Web Sitesi – Kış Lastiği Hakkında Herşey
    http://www.kislastigi.com/makaleler.asp


    Öte yandan Kış Lastiği seçimi de son derece önemli bir husustur:
    http://www.kislastigi.com
    Kış Lastiği Nasıl Seçilir? En İyi Kış Lastiği Hangisidir? | Kış Lastiği Web Sitesi – Kış Lastiği Hakkında Herşey
    http://www.kislastigi.com/kis_lastigi_nasil_secilir.asp


    En iyi Kış Lastiği ;
    - Karda Fren ve Çekiş yönünden yeterli ,
    - Kışın Kuru ve ıslak zeminde Yaz Lastiğine en yakın sonucu veren lastiktir.

    Kış lastiklerinizle güvenli ve kazasız yolculuklar diliyorum.

    Saygılarımla

    _____________________________

    kışlastiği.com


    ::::::Öncelikle geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Uzun süre foruma giremedim ve yazılanları görünce mutlu oldum.
    Aracım 2005 albea multijet'ti. Öyle diyorum çünkü emekliye ayrıldı. Bende arkadaşlar gibi aracın markasıyla, modeliyle bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Gerçekten de aracınız belli fizik kurallarıyla ilerliyor, ancak yanlış seçimler insanı ölümle burun buruna getirebiliyor. Kemerim takılı olmasaydı ve hızım daha fazla olsaydı büyük ihtimal Fiat Albea'nın içinden çıkmam imkansızdı. Benim paylaşmak istediğim şudur; Ne kar lastiği ne araç markası ne de bissürü kısaltmadan medet ummayın. Aklınız hep sevdiklerinizde olsun ve gaz pedalına fazla yüklenmeyin. Çünkü araç bir kere savrulunca fren yapsanızda işe yaramaz. İsterse 8X8 kar lastiğiniz olsun.Kar lastiği sadece yolda kalmanızı engeller.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: worldwar

    Arkadaşlar sonunda kış lastiklerini aldık.Toyo düşünüyorduk. Pirelli snowsport aldık tanesi 117.5 ytl ye geldi. Arabamız connect yalnız lastiklere ya çok hava bastılar yada lastik sert . yaz lastiklerim Gt3 lere göre sert yani bu arada bu lastik sanırım performans-winter serisi bir lastik. Bu lastik hakkında ne biliyorsunuz? nasıldır?
    Yoksa almakla hata mı ettik!

    Arkadaşlar ben kısa bir süre önce bu lastikleri aldım.Lastiği kullananlardan nasıl olduğu hakkında yorum bekledim. Fakat ya kullanan yok yada herneyse şimdi nette snowsport modelini bi arkadaş gayet iyi bir testini vermiş. Şimdi onu buraya yapıştırıyorum.

    Sonucunu çok merak ettiğim "Dragos Çamlık Sokağı Tırmanma Testi"mi bu sefer Pirelli SnowSport 190 larla yaptım.
    Bir önceki gün de biraz yarım yamalak ta olsa thekillingroad'la beraber hız testleri yaptık.

    Araç: 206 1.4 Dizel 68 bg 148Nm@1750d/d Depoda: 3 lt. den az EuroDizel Boş: 1050kg Herhangi bir sürüş veya yoltutuş asistanı yok(ABS,ESP, DSC vs.)

    Lastik: 4 adet Pirelli SnowSport 190 185/65-14 (Orj:175 ancak SnowSport'un 175 i için 1 ay beklemem gerekiyordu) psi: 30, normal hava

    Sürücü: Bendeniz.. 96 kg.
    Tırmanma güzergahları: 4 adet farklı Yokuş..
    Biri 10 derece 10-15 cm yarı sert karlı
    Biri azami 7 derece ancak 20 cm kadar yumuşak kar
    Biri ortasında sokak kestiği için düzlük olan yaklaşık 20 derecelik 5-7 cm kar
    Biri ise 20-25 derece arasında değişen bir yokuş.. Kar Sertçe 10 cm

    Tüm testleri özellikle önce 1. viteste yaptım. 2'ye 3'ye daha sonralarda veya tehlike anlarında başvurdum. Testleri 5 farklı şekilde yaptım: Yokuşta kaldırma, başlangıcında kaldırma, rolling(hız sabit 30 kms), iniş, inişte veya tırmanmada panik fren..


    İlk yokuşta yokuş ortasında çok az gazla gayet rahat kalktı. Sonra araç kendi gazıyla tırmandı. Karın bollaşıp sertleştiği bazı 1-2 noktada burun sağa sola kayma yaptı ben müdahele etmedim. Sonuna kadar tırmandı. Yokuş ortasında durup kaldırdığımda yine hiçbir problemle karşılaşmadım. Hatta yüksek gazla denediğimde bile geriye kaymadan kalktı. Rollingte zaman zaman 2. vitesi istedi..Hızı korumaya çalıştığımda araba yolu seçmemi istedi ama seçimlerimde sorunsuz tırmandı. 30 kms ile tırmanıştaki panik frende araba 3-4 metrede durdu. Durduktan sonra geri kaymadı. İnişte hiçbir kayma yaşanmadı tedirgin bir durum olmadı. 20kms panik frende araç 12 metrede durdu 5-10 derece sola döndü. Durduktan sonra kaymadı.

    2.yokuşta yokuş başında kaldırıp yürüdüğümde araç keşke rolling yapsaydın dedi.. Debriyajı bitire bitire biraz da kendi gazıyla çok ta yavaş olsa tırmanabildi. Yokuş ortasında 1.viteste kalkamadı. 2.viteste biraz sağ sol yaparak kalktı ve tırmanamadı. Sağ solda biraz geri kayma oldu max 15 cm. Bu son 2 işlemi 3 kere tekrarladım 1 metre yukarı çıkabildim. Rollingte ise araba 3. vitesi istedi kimi yerde. 30kms hızı hiç koruyamadı. Sürekli hızı kaybetti ama tırmandı. İnişte hiç problem olmadı. Zaten açı az. İnişte fren yaptığımda araç 2 metrede durdu ancak karları da topladığından ayağımı frenden çektiğimde bile kaymadı. Yokuş yukarı frende olduğu yerde durdu hemen zaten hız yüksek değildi.

    3. yokuş M.Tahincioğlu'nun evinin yanındaki yokuş. Yokuş başında aracı birde kaldırdım kendi gazında bıraktım zorlanmadan tırmandı sonuna doğru açı en dik halini aldığından biraz gaz verdim gaza çok pati çekmedi. YOkuş ortasında gaz pedalı kullanmadanm kaldırdım araç 20 cm kadar kaydı tabi ancak patisiz yürüdü. Gazlı kaldırdığımda da hiç pati yapmadı. Rollingte ben bu yokuşu daha hızlı da çıkarım der gibiydi. Yokuş yukarı frende araç iyi durdu ancak 5 cm kadar geri kaydı sonra durdu. İnişte hiç problem yaşanmazken inişteki panik frende(hız 20) araç 25 metrede durdu. Direksiyonu da dinlemedi sağ sol konusunda. O koşullarda durbilmesi yeterli bnm için. Mesafe daha sonra.

    Son yokuş ise en ağır koşullara sahip olan ve acaba denemesem mi diye düşündüren bi yokuş. Bu yokuş bitişine 5 metre kala 25 dereceleri buluyor hatta son metrede bu 30 oluyor. Denedim.
    Yokuş başı kalkışında tırmanmakta çok zorlandı burada bende devreye girdim yolu seçtim ve 2 de pati attırıp 3 le devam ettim.. Yokuşun %80ini tırmandı. Sonra geri geri aşağı inmek zorunda kaldım. Geri geri inerken az frende bile lastikler kitlendi ve araç kontrolsüz kaymaya başladı çok yavaşta olsa ancak durmadı. Pompalama işe yaramadı. kayarken 1'e takıp gaz vererek durdurabildim. Durduktan sonra kayma olmadı. Yokuş ortasında 1. viteste kalkmadı. 2'de 2 kez stop ettirdikten sonra kaldırabildim. Hızlanmaya çalıştım ama olmadı 15 metre kadar tırmandırabildim. Rollingte ise O dediğim 5 metreye kadar tırmandı 2 ve 3. vites ile. Ancak 3. viteste bile patiye kaldı biraz sağ sol yaparak 2 metre kadar daha çıkarabildim ve orada kaldı. O sırada oralarda kafaları biraz güzel 6-7 kişi pejo buraya yumruk havaya diye bağırınca bir deneme yapmaya daha karar verdim. yine 30la bu sefer tamamen yol seçerek tırmandım ve 2 metre kala durdu. O noktada bu kişiler yardım etmek istediler. Onlar da yokuş yukarı iterken 1'de patiye kalktı 2'de ise ok gibi fırladı.. İnişinde geri geri inerkenki denemeden daha kontrolsüz ve hızlı kaymalar oldu. Panik frene gerek kalmadan lastikler kitlendi. Zaman zaman geri vites ile destek aldım. Ancak araç direksiyona hep tam tepki verdi.



    Kendi yorumum. Bu testi geçen kış Pirelli SnowControl T190 larla yapmıştım. O lastik daha kontrollü ve yavaş gidenler içinmiş ve yarı sert ve buzlu zeminlerde daha başarılı. Bu Snowsport ise hızlı ve sportif kullanımlarda hızlı tırmanmalarda daha başarılı ve frenlemesi itibariyle de Snow Controlden daha üstün bi lastik..

    SnowControl: İlk kez kış lastiği kullanacaklar ve risk almayı sevmeyenler için en ağır hava koşullarında bile başarılı bir lastik. Buzda dahi en azından direksiyona tepki verdirtiyor. Yağmurda da daha başarılı..

    SnowSport: Tam bir eğlence ve spor lastiği. Risk almayı sevenler arabasının orasını burasını oynatmayı seven, kontralardan hoşlananlar ve süratli gitmek isteyenler için. Ancak buzda hemen hemen hiçbir etkisi yok. Biraz daha işini bilenlerin lastiği bu. Öğrenme kısmını bitirmiş şimdi eğlence zamanı diyenlerin....




  • merhaba, focus collection aracıma kar lastiği önerebilirmisiniz?
    aracı ikinci el olarak aldım üzerinde Condi EcoCondi 195/60/R15 lastik takılı, bu focusların orjinal lastiği mi? vede bu lastik yaz kış dörtmevsim, hangisi?
    fazla pahalı olmamak üzere lastik tavsiyelerinizi bekliyorum...
  • ve de kar ile kış lastiği arasında ne fark var?
    yani kar lastiği = kış lastiği + M + S
    değil mi?
    bu durumda kar lastiği her halükarda daha iyi olmuyor mu?
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.