Navigasyonel, teşekkür ederim. Tavsiyelerinizi değerlendireceğim. En azından başka bir servise montajı inceleteceğim.
Şunu anladım KitMTM problem çıkmadığı sürece iyi ama herhangi bir aksaklık durumunda gerekli desteği veremiyor/ vermiyor. Ben bana montajcının tavsiyesine güvenerek BRC'den vazgeçerek taktırdım ve yanıldığımı anladım. Bence kimse 2.000TL verdikten sonra işi şansa bırakacak kadar zengin değil.
Ben yaşadığım tecrübe doğrultusunda kimseye tavsiye edemediğim gibi, soranlara KitMTM'i taktırmamalarını söylüyorum.
pegasus33 regülatör olarak ne taktırmayı düşünüyorsunuz, bir karar aşamasına gelebildiniz mi? Fiyat olarak ne tutuyor paylaşabilirseniz memnun olurum. Bugün Lpg'ye gelen 30 kuruş zamdan sonra bu işi daha hızlı çözüme kavuşturmam gerekiyor.
İşin aksi tarafı en az 6 yada 7 kişiye vesile oldum kitmtm taktırması için.Benim düşüncem brc regülatör taktırmak hem menü hem soketler uyumlu hemde sıkıntı duymadım hiç .Nette satılıyor 200 tl yazıyor sanırım orjinaldir.Yalnız merak ettiğim şu regülatörde problem olduğu program üzerinden net olarak görülebilirmi mesela rolanti de 1400 civarı olur boşta gaza basınca 1600 1700 lere çıkıyorsa kesin bozuk demektir gibi teşhisi varmı acaba çünkü çok yakmaya başladı desen havalar soğuk ondan performans kaybı desen ayardandır bi daha yapalım denebiliyor.
pegasus33
kullanıcısına yanıt
Tüketimim sizinle benzer. 100TL lik gaz alıyorum. Litresi 2,69'dan 37 litre alıyor ve 310km'de bitiyor. Bu arada sizin 200TL dediğiniz regülatör sıralı sistem olmayabilir. Birde hangi araçta kullanıyorsunuz, motor şanzıman bilgisini paylaşabilirseniz memnun olurum.
mahony
kullanıcısına yanıt
doğru söylüyorsunuz karbüratörlü içinmiş o fiyat arac civic 1.6 125 bg manuel landirenzonunki uygunmuş 170 yazıyor ama sanırım takarken biraz uğraştırır.
pxinrorhP
kullanıcısına yanıt
İyi günler. yaklaşık bir ay önce sizin arabanın aynısından aldım. lpg takılı değil. Araştırma yapıyorum. En iyisinin prins olduğunu biliyorum. 2008 yılında böyle olmasına rağmen atiker kiti taktırdım aracıma. Prins in kieh enjektör yerine kendi üretimi silver i takıyor. kieh enjöktörde ise fiyat 700 tl artıyor. Bu nedenle kieh enjöktör kullanan kitmtm ilgimi çekti. taktıranlar da olumlu beyanda bulunuyorlar. Sizin bu konuda bana ne gibi öneriniz olabilir. Bir de yakıt değerlerininzi paylaşırsanız sevinirim. şimdiden teşekkürler
mahony
kullanıcısına yanıt
Hocam sanmayın ki diğer markalarda durum farklı!
Öncelikle kendi yaşadığım probleme gelelim... Bir kaç yıl önce ikinci el olarak aldığım araçta alış tarihinden 1,5 yıl kadar önce takılmış BRC sıralı sistem vardı. Aracı alır almaz ilk iş bakım yaptırmak ardından da o berbat LPG montajını görünce hata tespiti için güvendiğim bir LPG servisine gitmek oldu. Montajdan şüphelendim, aynen şüphelendiğim gibi bir çok hata çıktı. O gün için BRC sistemin garantisi vardı. Fakat montajı zaten yanlış yapmış Ankara'daki o servisine gidip "Montajı düzeltin" demenin anlamı yok çünkü adam zaten o kadar becerebilmiş ve bir sürü ölümcül hata yapmış. Bunun üzerine BRC-2A İstanbul ile görüştüm. Dedim ki:
Ben: "Aracıma 15-16 ay önce BRC sıralı sistem LPG montajı yapılmış. Montajda ve kullanılan ekipman kalitesinde ölümcül hatalar var. Sistemin 8-9 ay daha garantisi var. Bu hatayı kim düzeltecek?" 2A: "Efenim montajı yapan yetkili bayimize gidip sorunlarınızı anlatın. Onların düzeltmesi gerekir." Ben: "İyi de bu adam zaten bu işten anlasa böyle berbat bir montaj yapmaz. Beni güvenilir bir servisinize yönlendirin hataları düzeltsinler!" 2A: "Montajı hangi bayi yaptıysa ona gidebilirsiniz. Ücreti ona verdiniz."
Ve ben gidip bir başka yerde hem filtre değişimini yaptırdım hem de montajı düzelttirdim. Cebimden o gün için 100 TL para çıktı. Gördüğünüz gibi o gün için en yaygın servis ağına sahip markalardan biri olan BRC'nin tutumu bile bu oldu. Belki bugünlerde bu konuda iyişeltirme yapmışlardır bilemiyorum.
PRINS: Daha bir kaç ay önce bu bölümde PRINS konusunda bir tartışma vardı. Aracına yanlış hatırlamıyorsam berbat bir PRINS montajı yapılmış birinin derdine aylar boyunca PRINS Türkiye bile çözüm bulamamıştı. Yok o distribütör malıymış, yok diğer distribütör falan filan derken aylaar boyu o vatandaş süründürüldü. Kaç ay aracına benzinle binmek zorunda kaldı. Uzun bir mağduriyet döneminden sonra mağduriyeti giderildi. Yine aynı konuda yanlış hatırlamıyorsam PRINS montajı yapılan bir Toyota'nın LPG'den kaynaklı motor yakması ve mağdur edilmesi olayı vardı. O da bir kaç ay hak aradı. En sonunda Ankara ÖZBEK Oto diye bir yerde motor yenileme teklif ettiler, araç sahibi bilmediği yerde motor yenilemeyi kabul etmedi vs.vs. bir sürü problem.
Japon Keihin enjektörlü Kit.MTM takılı TOYOTA Corolla 1.6 otomatik 2010 model aracımla dün gece 0-100 km hızlanma testi yapayım dedim... Aracım sanki LPG'de yavaş hızlanıyormuş gibi geldi.
Aynı yolda aynı şartlarda önce "LPG" ile sonra "BENZİN" ile test yaptım:
- LPG ile 0-100 km hızlanma zamanı 12,73 sn - BENZİN ile 0-100 km hızlanma 12,87 sn çıktı.
Benzin ile daha kötü performans olması garip ama bunun dışında rakamlar normal. Çünkü bu araç için fabrika verisi 0-100 km 11,9 saniye. Araç 90 bin km'ye dayanmış durumda...
Test şartları: Araçta kışlık lastikler takılı, sonraki yağ bakımına 2000 kilometre kaldı. Test edilen yol eğimsiz ve 4 şeritli geniş-boş bir yol. Motor uzun bir süre yol aldıktan sonra yani sıcakken test edildi. Tamamen durup, aynı anda gaza ve kronometreye basıp ibre 100km olduğu anda kronometreye basıldı. Daha sonra benzin ile test etmeden önce baraç benzine alınıp ir süre benzinle gidildi. Daha sonra aynı yerde yine durulup aynı anda dip gaz ve kronometre... İbre 100 üstündeyken tekrar kronometreye basıldı.
Sonuçlar şaşırtıcı. LPG'de yavaş gidiyormuşum hissi tamamen psikolojik.
Benzin ile Ankara şehiriçi ortalama yakıt tüketimim: 9,2-9,5 litre /100km (Yol bilgisayarı verisi. Tam depo doldurup ölçmedim yani)
LPG ile Ankara şehiriçi yakıt tüketimim: 9,8-10,2 litre /100km (Aygaz. Tam depo doldurup bitince kaç kilometre yaptığıma bakıp bu rakamı elde ettim. Tabi bu rakama motor ısınmalarında harcanan benzin dahil değil.)
Navigasyonel arkadaşım Toyota Corolla kullanan biri olarak yaklaşık 1 ay önce 2. el aldığım 2013 Toyota Verso'ya lpg kit öneriniz ne olur ve mtm kit in eksileri artıları nelerdir?
ben şu an araştırma aşamasındayım brc my11, prins, landi, ve mtm arasında kaldım, tabi aracın 12600 km de ve garantisinin devam ettiğini de belirtmeliyim.
quote:
Orijinalden alıntı: kedemen
Navigasyonel arkadaşım Toyota Corolla kullanan biri olarak yaklaşık 1 ay önce 2. el aldığım 2013 Toyota Verso'ya lpg kit öneriniz ne olur ve mtm kit in eksileri artıları nelerdir?
ben şu an araştırma aşamasındayım brc my11, prins, landi, ve mtm arasında kaldım, tabi aracın 12600 km de ve garantisinin devam ettiğini de belirtmeliyim.
TOYOTA ve HONDA gibi yüksek devirli motorlara o yüksek devirlerde bile kararlı ve stabil olarak görevini yapmaya devam eden Japon "KEIHIN" enjektörlü herhangi bir LPG kiti öneririm hocam. Yüksek devirlerre çıkmasıyla ünlü HONDA benzinli motorların benzin enjektörleri de KEIHIN'dir mesela...
Diğer markaların çoğunun motorları 6000 devirin az üzerinde öksürmeye başlarken örneğin bendeki otomatik Corolla dip gaz yapınca 6300-6500 devir civarında vites değiştiriyor. Bu devirlerde her enjektör işini iyi yapamıyor maalesef ve araç yığılıyor. KEIHIN takılı araçlarda montaj ve kalibrasyon düzgünse bu problem yaşanmıyor.
Japon KEIHIN dışında yüksek devirlerde kararlı, uzun ömürlü enjektör var mı bilmiyorum ama bu markadan herkes emin. Keihin kullanan kitler şu an benim bildiğim PRINS VSI 1/2 serisi ve KİT.MTM. Adı PRINS olmasına rağmen Prins Silverline modelini de önermedim. Çünkü onun enjektörleri Keihin değil, VSI ve VSI-2 kitlerine göre ucuzlatılmış bir model.
Kit.MTM 'den marka olarak memnunum. Olası bir arıza durumunda distribütör malının arkasında duruyor, BRC distribütörü gibi... Zaten Kit.MTM ve BRC ikiz kardeşler. Atiker ve AKL gibi. Kit.MTM aynı üreticinin prestij markası, BRC ise daha ekonomik markası. BRC ve KİT.MTM 'nin bazı komponentleri ortak. Kiti bilgisayara bağladıkları ve gaz ayarı yaptıkları kablo girişleri de aynı. Sadece KİT.MTM bayileri (servisleri) BRC kadar yaygın değil. Ankara'daki BRC servislerinin önemli kısmında KİT.MTM yazılımı da var. Ankara'da Kit.MTM servisi bol ama eğer azalırsa bile bazı BRC servislerine gidebiliyorum. Elinde Kit.MTM yazılımı olmayan ve BRC kablosu olan bir servis de eğer BRC yazılımını iyi biliyorsa KitMTM.com.tr sitesinden 5 dakikada indirip kuracağı yazılımla müdahale edebiliyor.
Ben de zamanında Prins VSI ile Kit.MTM arasında kaldım. Ekonomik marka-model tercihim BRC MY11 idi. Geçen martta öyle fiyatlar aldım ki BRC MY11 için en ucuz 1600 TL taksitli fiyat adım, nakit 1550 TL dediler. Fakat montaj ve işçilik kalitesine güvenip aracı emanet edebileceğim yer 1650 TL istemişti. KİT.MTM markasını araştırırken genelde o gün için 1850-1900 TL denilirken sonunda güvenilir bir yer 1750 TL dedi. Yani 100 TL farkla KİT.MTM bulunca hiç düşünmeden taktırdım.
Önemli olan öncelikli olarak işçilik ve montaj kalitesi. Montajda kulanılan ekipman ve sarf malzemelerinin de çok önemi var. Sonrası ise markaya kalmış.
Navigasyonel
kullanıcısına yanıt
Navigasyonel hocam verdiğin kıymetli bilgiler için teşekkürler, gerçekten çok faydalı oldu. Ben Bolu da yaşamama rağmen Ankara da 17 yıl yaşamış biri olarak eğer montajı yaptırırsam yine Ankara da düşünüyorum çünkü burada ki servisleri hem pek tanımıyorum hemde en az 2 ayda bir Ankara ya gidip geldiğim için sorun olmayacaktır. Bu yüzden sizin güvendiğiniz ya da montaj yaptırdığınız servisin adını verebilirseniz, gidip fiyat almak isterim.
Bunun yanında dönüşümü baharda yaptırmak istiyorum hem benzin yakıt değerlerine bakmak hem de kış olduğu için. Malum son gelen 30 kr. lpg zammından sonra km. de yaktığı arasında çok fark yoksa dönüşümden pek yana değilim açıkçası ama yine de mutlaka az çok karı olacağından şüphem yok. Corolla la da sanırım aynı motor vardır verso ile(bendeki 1.6 132 beygir valvematic), eğer hesap yaptıysanız km. de kaç kuruş yakmakta mtm kit ile şu anda aracınız?
kedemenK
kullanıcısına yanıt
Montaj yaptırdığım yeri değil de bu işi gerçekten kusursuz yapan yeri söyleyeyim: "KAYRA OTOGAZ" (Tufan usta) ve "MEMDUH USTA LPG" firmalarını arayın. Diğer firmalara göre belki 100 TL fazla fiyat isterler ama kesinlikle bu farka değer. KAYRA Kit.MTM montajı yapıyor, Memduh ustayı arayıp sormanız lazım. İkisinin de ustalıkları iyidir.
Ben montaj yaptırdığım yerden kullandıkları malzeme kalitesi ve fiyat yönüyle çok memnunum. Ancak kalibrasyonu çok iyi yapamıyorlar, montajda ufak-tefek hatalar yaptılar -ki benim uyarılarımla tekrar tekrar düzeltmek zorunda kaldılar. Az kalsın aracıma yanlış KEIHIN enjektörleri takıyorlardı, ben uyarmasam 100-110 beygir araçlara takılan mavi renkli Keihin enjektörleri takıp geçeceklerdi. Uyardım da doğru olan Turuncu enjektörleri taktılar. Enjektör-üfleç (nozzle) arası gaz hortumlarının boyu uzundu, o yüzden motor gaz pedalına biraz gecikmeli tepki veriyordu. O hortumları kısalttırdım vs. vs. Yai aracımın montaj sırasında başına durmasam düşük güçlü motorlar için olan enjektörleri takıp geçeceklerdi. O yüzden siz iyisi mi bunları sizin yerinize düşünen Kara ve Memduh Ustaya gidin.
Yakıt tüketimlerimi yukarıda litre bazında yazdım. Değişken fiyatlar yüzünden kuruş olarak yazmamaya gayret ediyorum.
Bizim araçtaki 1.6 124HP VVTİ motor. 2010-2013 arası kasada genellikle bu motor var. 2007-2009 arası makyajsız kasalardaki Corolla motorları LPG ile sıfır problem. Makyajlı kasalarda da çok uzun vadede problem oluyor. LPG montajı sonrası yaklaşık 150-160 bin km sonra motor kapağı yenileme işlemi (sübap ve sübap yataklarının değişimi) gerekiyormuş. Benim gittiğim Toyota servisine 2007-2009 arası Corolla'lardan kapak yaptırmaya gelen hiç yok. 2010-2011 model makyajlı kasalardan kapak yaptırmaya gelen bir kaç araç olmuş. Şimdi son çıkan 2014 kasa Corolla'larda servisin deyişine göre sübaplar daha da hafifleştirilmiş. Son Corolla'larda LPG'nin biraz daha kısa vadede problem yapacağını tahmin ediyorlar. Gerçi 100 bin kilometrelere inse bile iyi rakam. Yanlış hatırlamıyorsam 2001-2004 arası eski kasa Focus motorları da LPG montajı sonrası 100-120 bin km dayanıyordu. OPEL ve Chevrolet gibi 40-45 bin kilometrede bir kapak isterse o büyük sıkıntı.
Motor kodunuzu verip ustalara LPG problemi var mı, varsa da hangi boyutta onu sorun. Yetkili servise de danışmanızı öneririm. Onlar sırf Toyota özelinde çalıştıkları için LPG'li motorların hangi kilometrelerde kapak yaptırmaya geldiklerini daha iyi bilirler.
Sayın navigasyonel, Ben Lpg ciye gittiğimde nozzle'ları kontrol etmesini istedim. KitMTM'de nozzle olmadığını söyledi. İsmini mi bilmiyor sistemi mi bilmiyor anlamadım. Nozzle nedir nerdedir bilgisini ve resmini gösterebilir misiniz?
quote:
Orijinalden alıntı: madu19
İyi günler. yaklaşık bir ay önce sizin arabanın aynısından aldım. lpg takılı değil. Araştırma yapıyorum. En iyisinin prins olduğunu biliyorum. 2008 yılında böyle olmasına rağmen atiker kiti taktırdım aracıma. Prins in kieh enjektör yerine kendi üretimi silver i takıyor. kieh enjöktörde ise fiyat 700 tl artıyor. Bu nedenle kieh enjöktör kullanan kitmtm ilgimi çekti. taktıranlar da olumlu beyanda bulunuyorlar. Sizin bu konuda bana ne gibi öneriniz olabilir. Bir de yakıt değerlerininzi paylaşırsanız sevinirim. şimdiden teşekkürler
aracı satalı yaklaşık 1 yıl oldu fakat kullandığım süre zarfında bir sıkıntım olmamıştı bende çok fazla kafanı karıştırıp araştırma yapmana da gerek yok taktırabilirsin.
quote:
Orijinalden alıntı: mahony
Sayın navigasyonel, Ben Lpg ciye gittiğimde nozzle'ları kontrol etmesini istedim. KitMTM'de nozzle olmadığını söyledi. İsmini mi bilmiyor sistemi mi bilmiyor anlamadım. Nozzle nedir nerdedir bilgisini ve resmini gösterebilir misiniz?
Bizim araca montaj yapan ekibe sorduğumda da "Uygun çapra nozul taktık" demişlerdi. Bildiğim kadarıyla LPG enjektöründen çıkıp manifolda giren o gaz hortumlarının ucunda "nozul/nozzle" var. Gazı içeri üflüyorlar. Kimi sanayiciler "nozul" der, kimi "gaz memesi / meme" der, kimi "üfleç" der...
Nozul olmayan LPG sistemi var mı bilmiyorum ama bana ilginç geldi. Hani bazı usta montajcılar performans kaybı olmasın diye LPG enjektörlerini direk manifolda bağlıyor, belki onlarda "nozzle" olmayabilir, o da belki... Ama diğer sistemlerde hortumdan çıkan gazın direk manifolda "nozulsuz / üfleçsiz" verildiğini sanmıyorum.
Arkadaslar kit mtm cok iyi bir sistem fakat istanbulda taktiracak olanlar maslak cevre otogazda kesinlikle montaj yaptirmasinlar, montajimi orada yaptirdim montaj sonrasi ilgi alaka sifir destek sifir
Merhaba, ben ve HCTR'den bir çok arkadaşım Çevre Otogaz'da montaj yaptırıyoruz. Hiç bu yönde bir şikayetimiz olmamıştı, siz ne gibi bir sıkıntı yaşadınız?
MONTAJ VE SATIŞ SONRASI HİZMET VEREMEYEN FİRMA ER GEÇ ZİYANA DÜŞECEKTİR
forumu ben açmıştım ama bayadır girmiyordum biraz bilgi paylaşayım dedim.
2005 model honda civic manuel aracımla 3 yıl 4 aydır toplamdada 70 km KİTMTM lpg kiti ile sadece milan gaz alarak aracımı çok şükür sıkıntısız kullanıyorum... öncelikle milan gazı tavsiye ederim. hem daha ucuz hem daha fazla km yaptırıyor benim arabama. Tüm markaları denedim. başkasını bilmem eğer vtec honda civic aracınız varsa 30 bin km de bir mutlaka subap ayarı yaptırmanızı şiddetle tavsiye ederim farkını göreceksiniz (hondacı kadir ustaya bu konuda kefilim)
KİTMTM nin BRC den farkı daha sessiz olması ve daha az yakması. çok defa karşılaştırdım denedim dinledim kullandım benim vardığım sonuç bu. aradakı fiyat farkı ne durumda şu an bilmiyorum ama uzun vadede zaten kendini amorti ediyor. bildiğim kadarıyla 2005 civiclerde yağlama sisteme gerek yok. sadece lpg bu araçlarda subap ayarını bozuyor
sorun olarak yazabileceğim; aracı çok düşük devirde yüksek viteste (5. viteste 60 km hızla giderken) kullandığım zaman bir kaç defa fakir karışımdan dolayı motor ışığını yakmıştır. bununda sebebi bilidğim kadarıyla honda civiclerde 2 tane oksijen sensörü var ve çok hassas. zaten bu ışıkta 100 km de geri söner anlık bir ışıktır. bence işçilik çok önemli. benim araçta lpg depo girişi benzin depo kapağının yanında ve aracın altından sağından solundan hiç bir şekilde lpg li olduğu anlaşılmamakta. ayrıca enjektörleri bile çok dikkatlı bakmazsanız görmezsiniz (Turkuaz otogaz Murata saygılar)
herkese hayırlı forumlar Allah kaza bela vermesin
Saygıdeğer arkadaşlar;
KitMTM lpg otogaz kiti Türkiye çapında çok iyi bilinen bir ürün olup BRC' yi üreten fabrikanın ismidir. Bu ürün hem OBDI sistemi ayrıca daima keihn enjektör kullanıyor oluşu aracın tüm tepkilerine en iyi şekilde sonuç veren Lpg otogaz sistemidir. Bu sistem ile ilgili tüm sorunlarınızı benimle direkt paylaşabilirsiniz. Ben Şafak Karaca olarak; 1996 yılından beri; Türkiye pazarına lpg otogaz kiti toptan olarak satan firmanın 15 yıldır satış ve pazarlama müdürüyüm. Ayrıca; teknik konulardaki sorunlarınızı bizimle direkt paylaşabilirsiniz. Aşağıdaki mail adresimizden tüm sorunlarınızı bizimle paylaşabilirsiniz. Ve zamanımın kısıtlı olmasından dolayı devamlı forum sitelerinde maalesef yazamamaktayım.
info@kitmtm.com.tr mail adresine sorunlarınızı yazarsanız; size en hızlı çözümleri üretmeye çalışacağım.
Tüm donanım haber ailesine sevgi ve selamlarımı sunuyorum.