Şimdi Ara

KiTmTm KULLANICI YORUMLARI ve TERCİH SEBEBLERİ (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
1
Favori
19.313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safakkaraca-KİTMTM

    Saygıdeğer arkadaşlar;

    KitMTM lpg otogaz kiti Türkiye çapında çok iyi bilinen bir ürün olup BRC' yi üreten fabrikanın ismidir. Bu ürün hem OBDI sistemi ayrıca daima keihn enjektör kullanıyor oluşu aracın tüm tepkilerine en iyi şekilde sonuç veren Lpg otogaz sistemidir. Bu sistem ile ilgili tüm sorunlarınızı benimle direkt paylaşabilirsiniz. Ben Şafak Karaca olarak; 1996 yılından beri; Türkiye pazarına lpg otogaz kiti toptan olarak satan firmanın 15 yıldır satış ve pazarlama müdürüyüm. Ayrıca; teknik konulardaki sorunlarınızı bizimle direkt paylaşabilirsiniz. Aşağıdaki mail adresimizden tüm sorunlarınızı bizimle paylaşabilirsiniz. Ve zamanımın kısıtlı olmasından dolayı devamlı forum sitelerinde maalesef yazamamaktayım.

    info@kitmtm.com.tr mail adresine sorunlarınızı yazarsanız; size en hızlı çözümleri üretmeye çalışacağım.

    Tüm donanım haber ailesine sevgi ve selamlarımı sunuyorum.


    2013 Yılbaşında 2.4 Accord aracımı alıp almaz Lpg için sistem araştırmaları yaptım, bu arada daha önce hiç lpg montajı yaptırmadım ve lpg li araç kullanmadım fiyat avantajı, sorunsuz olması ve keihin enjektör kullanıyor olması durumu olduğu için Kitmtm montajına karar verdim, bu marka için İstanbul'da sadece 3 bayii görünüyordu,
    araştırmalarım sonucunda methini duymasam da bir çok markaya montaj yaptığı için tercihimi Maslak Çevre Otogaz' dan yana kullandım, montaj sonrasında çeşitli problemler yaşamaya başladım, lpg ile kullanımda verim alamama, regülatörden gelen uğultu, yüksek devirde benzine geçme bunlardan bazıları, biraz araştırdım ve benim montaj yaptırdığım dönemde takılan regülatörlerin problemli olduğu ve firma tarafından değiştirildiğini öğrendim, Çevre Otogaz ile irtibata geçtim ve regülatörümü değiştirdim,

    Sorunların bir çoğundan kurtulmuştum, fakat dipgazda ve yüksek devirde benzine geçme sorunum bir türlü geçmedi, bu sırada bu durum canımı sıktığı için aracı benzinle daha çok kullandım, çok fark edilmese de araç benzinle daha randımanlı çalışıyordu bunu anlayabiliyordum, ama şu benzine geçme konusu epeyce canımı sıkıyordu, bunun için birkaç kez Çevre Otogaza gittim, arkadaşlar basınçtandır deyip basınç ayarını yükseltti, bir gün idare etti sonra yine sorun devam etti, bu olayı bir kaç kez yaşadım, yani defalarca gittim basınç ayarını yükseltip gönderdiler.
    Neyse sonra ben bu konuyu biraz araştırayım dedim ve araştırmamın hemen başında keihin enjektörlerin aracın gücüne göre farklı renkte enjektör kullandığı bilgisine ulaştım,belki birçoğunuz bunu biliyordur ama dedim ya lpg konusunda sıfır bilgi sahibiydim, enjektörlerin yanı sıra Kitmtm' nin güçlü motorlar için standart regülatör dışında genius max adını verdiği bir regülatör kullandığını gördüm, araç gücüne göre enjektör tablosunda benim aracımda sarı enjektör takılı olması gerekiyordu, oysaki bende turuncu enjektör takılıydı, regülatörün gücü ise ucu ucuna yeter gibi görünüyordu, tereddütlerimi birkaç arkadaşla da paylaştım, her sorduğum kişi enjektörümün yetersiz gelebilme ihtimalini daha en baştan tahmin etmiştir, bu süreçte bu konuları Çevre Otogaz ve Kitmtm distribütörü Şafak Bey ile görüştüm, kendileri böyle birşeyin olmadığını
    yanlış verilerin üzerinden gittiğimi söylediler, çok şaşırdılar enjektör renkleri prins için geçerli, regülatör ise 2.500 motor ve 200hp üzeri için genius max kullanılıyor dediler, ben de aylardır aracımdan istediğim verimi alamadığımı söyledim, mağdur olduğumu ve problemin bir şekilde çözülmesi gerektiğini belittim, en azından sarı enjektörü takalım deneyelim, regülatörü değiştirip deneyelim dedim, enjektörle alakası yok regülatör için de 700 tl fark vermen lazım dediler, bunu hem distribütör hemde Çevre Otogaz söyledi, yani problem çözmeye odaklanmadan hemen masraf çıkardılar, duruma itiraz ederek sonuçta ben montaj yaptırırken 2.4 190hp aracım var diye gittim ve buna göre fiyat alarak montaj yaptırdım
    kimse de bana şu parçayı takmazsak verim alamazsın demedi, dediğim gibi zaten kendileri aracıma takılan her parçanın yeterli olduğunu savunuyorlardı, sonra Mtm Şafak Karaca enjektörlere ayar yapılır böylece benzine geçmez dedi ve tekrar Çevre otogaz ' a yönlendirdi, kendisine ısrarla bu enjektörler yetmiyor belli dedim, ısrarla umursanmadım, bir yerden sonra çok yoğunum diye telefonlarıma bakmadı ve bir keresinde resmen yüzüme kapattı, çok kafama yatmamıştı bu enjektör ayarlama konusu, sonuçta bu enjektörün debisi belli özelliği belli ve keihin in sunduğu tabloya göre yetersiz olduğu aşikardı Çevre Otogaz' a gittim ve yol testine çıktık ilgili kişi regülatörün yeterli geldiğini, enjektörlere ayar yapacağını söyledi, ve bana para harcatmadan sorunumu çözeceğini söyledi, pişkinliğe bakar mısınız, yanlış montaj yapmışlar, takılması gereken parça için ekstradan benim para vermem gerektiğini düşünüyorlar,
    Neyse yolda ben dipgaz yaptım, usta ayar yaptı, bir kaza kez dip gaz yaptım yaklaşık 30 dakika uğraşıp ayarları değiştirdi, evet aracım artık benzine geçmiyordu, oradan yola çıktım ve evime döndüm, ertesi gün çoluk çocuk araçtayken Tem otoyolunda seyir halinde aracım stop etti, çalıştırıp devam ettim sonra yine stop etti, kesin lpg kaynaklı dedim ve benzinde kullanmaya devam ettim, sorun kalmamıştı.

    O gün iyice midem bulandı bu işten, başıma gelenleri Kitmtm merkeze mail olarak yazdım mailim okundu ama hiçbir dönüş olmadı, sonra yine Mtm ve Aynı zamanda Prins montajı yapan İstanbul Beylükdüzü Ay Otogaz Sebahattin usta' a ulaştım, kendisine telefonda tüm olan biteni anlattım, Sebahattin Usta da Araçta kesinlikle sarı enjektör kullanılmalıydı dedi, belirli bir ücret karşılığı bendeki enjektörleri alarak yerine sarı enjektör takabileceğini söyledi,bende kendisine sorunum devam ederse bir ücret ödemeyeceğimi söyledim, sağolsun hiç ikiletmeden, olur mu öyle şey problem düzelmezse para almayız dedi, ben de kendisine gittim ve enjektörleri değiştirdik, yol testine çıktık ve araçta hiçbir sorun kalmadı, aracın çekişi daha da iyi oldu, Sebahattin Ustayı her konuda tavsiye ederim, kendisi hem pratik hem bilgi sahibi tecrübeli bir insan, ayrıca enjektör değişimi için ücret konusunda da yardımcı oldu, kendisi paradan önce problem çözme odaklı çalışan bir usta.
    Akabinde Şafak beyi aradım ve ücret ödeyerek enjektörleri değiştirdiğimi ve problemin ortadan kalktığını söyledim, bu işlem için ekstradan verdiğim 300 TL nin müşteri memnuniyeti doğrultusunda tarafıma ödenmesi gerektiğini söyledim, sonuçta onların en baştan takması gereken parçayı ben fark vererek değiştirmiştim, Şafak bey bu işe hiç yanaşmayıp ayarla düzelirdi o demeye devam etti, yine her zamanki gibi çok yoğunum deyip telefonu kapattı

    Sonuç olarak, uzun süre uğraştığım problemin aslında bir günde çözülecek bir şey olduğunu anladım, Lpg kiti satan bir firmanın müdürüyüm diye kendini tanıtan bir kişi, sattığı malın arkasında durmadı, problemin sebebi apaçık ortada olduğu halde ya anlamazdan geldi ya da gerçekten hiçbirşey bilmiyor, yanlış iş yapan bayisi ile kafa kafaya verip, üç kuruşluk malzemeyi kullanmayıp saçma sapan ayar yapıp insan canına kast ettiler,
    Kitmtm gerçekten çok iyi bir sistem, şuan sorunsuz kullanıyorum, ama maalesef distribütör firma, bilgisiz ve ilgisiz insanların yönetiminde, müşteri memnuniyetiymiş, problem çözmeymiş hiç umurlarında değil, İstanbul' da iki bayisi var, aslında sistem o kadar kaliteli ki inanın distribütör firma biraz özenli çalışsa piyasada ne prins kalır ne başka bir marka , araştırmalarım sırasında distribütör firmanın ilgisizliğinden mustarip birçok insan ile karşılaştım. bu sistemi aracına taktırmak isteyen arkadaşlar varsa Marka olarak kesinlikle tavsiye ederim ama yaşayacakları sorunlarda karşılarında muhatap bulamayacaklarını ve olası problemlerde kendi başlarının çaresine bakması gerektiğini, sorunlar karşısında muhatap alınan kişinin, aldığınız malın ve hizmetin sanki size hibe edilmiş gibi davrandığını bilsinler isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volvole -- 24 Şubat 2014; 13:56:32 >




  • KitMTM'den memnun olmayanlardan biri de benim. Araştırılırsa farklı forumlarda da şikayet ve memnuniyetsizlikler var.

    Malesef distrübütör firma bu işi götüremedi. Sebebi hem yeterince pazarlayamaması hemde çıkan problemlerin maliyetleri yükseltmesi. İlk başlarda fikir almak için aradığım genel merkezdeki teknik sorumlu Şafak bey bana; "Hocam beni her zaman arayabilirsiniz. Araçlar hakkında altyapım iyidir ne konuda sorun yaşarsanız yaşayın beni mutlaka arayın. Forumlarda da KitMTM tavsiye edin" şeklinde konuşma yaparken. Sorun yaşadıktan sonra regülatörlerde problem varmış bende kontrolün yapılmasını istiyorum dediğimde regülatörlerde problem olmadığını söyledi. Kendisinin il il dolaştığını, kendisi geldiğinde kontrol edeceğini söyledi ve üzerinden 6 aydan fazla süre geçti ses çıkmadı. Sonrasında tekrar aradığımda regülatörü kendim değiştireceğim ve eğer sonuç alırsam bunu da forumlarda paylaşacağım dedim. Buna kızdı beni tehdit mi ediyorsun diye bir ifade kullandı. O günden sonra ben birdaha kendisini aramamaya karar verdim.

    KitMTM piyasadaki kaliteli ürünlerden biri olsa da kullandığı regülatörün kendi regülatörü olmaması sebebiyle problem yaşamakta. Türkiye'deki satış sonrası desteğin de mevcut durumu eklenince benim için güvenirliliğini sıfırlandı. Bana soran kişilere de tavsiye etmiyorum, edemiyorum.

    Benim problemim; yüksek yakıt, ayarların bozulması ve yüksek devirlerde benzine göre çok ciddi çekiş düşüklüğü idi. Double olmayan yollarda sollamaya çıkacağım zaman benzine almadan asla sollamaya çıkmıyordum.

    Distrübütör sahip çıkmadığı için, mevcut durumuyla kullanmak, yaşadığım olayın sürekli zihnimde canlı kalması bana huzursuzluk verdiği için montaja harcadığım paranın 3'te biri kadar daha para harcadım. KitMTM regülatör yerine aynı kapasitede 1200'lük BRC regülatör taktırdım ve sonrasında mademki regülatör değiştiriyorum biraz daha fark vereyim bari 1500'lük regülatör taktırayım diye tekrar değişiklik yaptırdım. Bir üst regülatöre geçince gaz kesici ve gaz taşıma hortumlarının da değişmesi gerekti.

    Ayarlarım şu an stabil. Her seferinde aracımın yakıt tüketimi aynı. Yüksek devirlerdeki cansızlık da gitti. En önemlisi ise artık kafam rahat. Yakıt konusunda ne kadar tasarruf sağladığı konusunda şu an net bir şey diyemiyorum. Bu işlemi yaptırdıktan sonra şehirler arası taşındım. Şu an trafiği daha yoğun bir ildeyim, kış mevsimi şartlarında kullanıyorum ve yakıtım eskisine göre çok az düşmüş durumda. Ama biraz daha vakit geçsin havalar ısınsın daha iyi bir sonuç alırsam bu değerleri de paylaşacağım.

    Ben 2.000TL ödediğim kit için ekstradan 700TL daha masraf yaptım. Cebimden çıkan para ve harcadığım zaman bir yana; muhatap bulamadığım, sürekli atlatılmaya, aldatılmaya çalışıldığım için hissettiğim huzursuzluk beni iyice soğuttu. Şafak beyin mailine gönderilen bir talebe nekadar zamanda geri döndüğünü ben biliyorum. Nekadar müşteri memnuniyeti odaklı yaklaştıklarını da ben biliyorum.


    Benim duam; KitMTM taktırıpta şanslı olanların Allah şansını daim etsin, problem yaşayanların da Allah yardımcısı olsun.

    Aracım: 2006 Model Toyota Avensis 1.8 VVT-i A/T (130Hp)




  • sayın volvole,
    Aracınızın yakıt değerlerini merak ediyorum. Paylaşabilirseniz memnun olurum.
  • mahony kullanıcısına yanıt
    Hocam

    Istanbul sehir ici yogun trafikte 13-14lt/km kullanima bagli degisiyor.

    Uzun yol 90-110 km/saat arasındaki hizlarda 9-10lt.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam teşekkür ederim,

    Aracınızı kazasız, belasız ve sorunsuz kullanın inşallah. Benimde almayı düşündüğüm güzel ve özel bir araç. Tüketimleri de makul gözüküyor.

    Son değişikliklerden sonra tüm ölçümleri yapamadım ama 1.8 130hp otomatik şanzıman araçta 12lt şehiriçi yakıyorum. Ş.içi, şehirdışı karışıkta 9,5lt yaktı ama tamamı ş.dışı ölçüm yapamadım.
  • kitmtm hangi filtreleri kullanıyor internet üzerinden sipariş vereceğim zonguldak da yaşıyorum ama bulamadım uygun filtreleri yardımcı olursanız sevinirim
  • 2005 model 2.0 honda accord aracımda kitmtm takılı,

    daha önceki araçlarımda (honda civic, accord 2.4, wv jetta) 3araçta brc bir araçta zavolli, bir araçtada romano marka lpg kitleri vardı. gerek performans gerekse yakıt olarak kitmtm hepsinde daha iyi. khein marka turuncu enjektörler olması çok iyi, hem sessiz hemde performanstan ödün vermiyor. lpg ile benzin kullanımındaki farkı anlamak çok zor, benzine çok yakın bir performans sağlıyor.

    filtre olarak brc ile aynı. yazılım olarak brc nin arayüzene çok benziyor. ara kablosu brc kablosundan.

    arıza lambası yakmıyor, bi ara yakmaya başladı. bende ayar yaptırdım ama olmadı. internetten msci.net ten lpg kablosu siparişi verdim. kitmtm nin internet sitesindende programını ve nasıl ayar yapılacağını indirdim. hem rolantide hemde yolda ayar yaptım. şu anda performansı çok iyi. arıza lambası kesinlikle yanmıyor. yakıt olarakta diğer kitlere göre bence daha az yakıyor




  • aracımdaki mtm nin regülatörü bozuldu, yenisi takıldı, bir yıl geçti yine bozuldu, gaz kaçırıyor. bende söktüm yerine aynısından başka marka buldum ve 75 liraya, kedim taktım, şimdilik sorunyok. disbritör sahip çıkmıyor, bakmıyor ilgilenmiyor.
  • kit mtmnin üreticisi brc'yi üreten firma değildir. firmanın adı kullanılarak satılmaya çalışılmıştır. dikkatli olun.
  • merhaba ben yeni honsa civic araç aldım üzerinde mtm lpg kiti var bir türlü en yakın bayii bulamadım ne yapmam lazım
  • arkadaşlar merhaba ismim murat,, yeni almış olduğum aracın markası passat lpg si kitMTM.. ilk defa duydum ama yorumlarınızdan olumlu olduğu anlaşılıyor. sizlere bir sorum olacak benim tüp göstergesi fulleyince belli bir zaman 4 ışık yanıp yanıp sönüyor bu normal mi acaba? saygılarımla...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.