Şimdi Ara

Kızdırma bujisi arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
3.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • s.a arkadaşlar ; bende 2011 model 1.4 hdi citroen nemo araç var km : 72 binde ..
    bugün akşam alışverişe gidelim dedik kontajı çevrdikten sonra ön ısıtme bujilerini kontrol edin diye uyarı çıktı ve kızdırma buji simgesi yanıp sönmeye başladı. aracı çok aktif kullanmıyoruz genelde yatıyor ama çalıştıracağım zaman kışın genelde kızdırmaları 2 kere kapatıp açıyorum sizce bu durum neden oldu ?
    enişteme sordum oda citroen de çalışan bir arkadaşına sormuş ciddi birşey değil enjektörler kurum tutmuştur dedi.yada bir soketi felan mı çıktı acaba ?? yarın 45 km lik bir yere gidecem sıkıntı olurmu ?



  • Sıkıntı olmaz

    havalar cok soguk değil arac zorlanmadan çalışır,

    caliştiktan sonra zaten kızdırma bujisine ihtiyacı kalmaz motorun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İki kere ısıttığınız için bujilerin rezistansları arızalanmış, kontağı açıp ısıttıktan sonra marşa basmalısınız. Anlattığınız şekilde kullanırsanız ömürleri uzun olmaz zaten. Kaç tanesinin bozulduğunu bulamazsanız takımını değiştirmeniz gerekir. İşçiliği pahalı olan tipte bir motorsa zaten o riski almanızın anlamı yok. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz o zaman servisteki arkadaşın bahsettiği kurumlaşma olur, kurum tuttuğu için bozulmaz, buji bozulduğu için araç kurum bağlar yanlış bilgi verilmiş size.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    İki kere ısıttığınız için bujilerin rezistansları arızalanmış, kontağı açıp ısıttıktan sonra marşa basmalısınız. Anlattığınız şekilde kullanırsanız ömürleri uzun olmaz zaten. Kaç tanesinin bozulduğunu bulamazsanız takımını değiştirmeniz gerekir. İşçiliği pahalı olan tipte bir motorsa zaten o riski almanızın anlamı yok. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz o zaman servisteki arkadaşın bahsettiği kurumlaşma olur, kurum tuttuğu için bozulmaz, buji bozulduğu için araç kurum bağlar yanlış bilgi verilmiş size.

    tamam da abicim sanayi deki ustalar dedi çok soğuk havalarda kızdırma bujilerini 2 kere açma kapa diyer herkes birşey diyor ne yapacamı şaşırdım peki şimdi ne yapmayı önerirsiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Sıkıntı olmaz

    havalar cok soguk değil arac zorlanmadan çalışır,

    caliştiktan sonra zaten kızdırma bujisine ihtiyacı kalmaz motorun

    tamam da araba çalıştıktan sonra kızdırma buji işareti yanıp sönüyor sürekli ....
  • GND_ G kullanıcısına yanıt
    Yanıp sönmesi arıza olduğunu gösteriyor işte kabaca anlatırsak Akkor ampuldeki tungsten telinin kopması gibi bir işlevsizlik söz konusu. O rezistansa aküden enerji geliyor ısınıyor, sen kapatıp tekrar ısıtıyorsun bu durumdayken bir de marşa basıyorsun ve rezistans daha fazla dayanamayıp patlıyor. Akü şarj seviyen düşükse yeterli ısıtma olmayabilir veya bujide yaşanan deformasyon sebebiyle de iş görmez duruma gelebilir. En güzeli şarj seviyesine baktırıp buji takımını komple değiştireceksin kafan rahat olacak. Öyle aç kapayla bir şey kazanamazsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Yanıp sönmesi arıza olduğunu gösteriyor işte kabaca anlatırsak Akkor ampuldeki tungsten telinin kopması gibi bir işlevsizlik söz konusu. O rezistansa aküden enerji geliyor ısınıyor, sen kapatıp tekrar ısıtıyorsun bu durumdayken bir de marşa basıyorsun ve rezistans daha fazla dayanamayıp patlıyor. Akü şarj seviyen düşükse yeterli ısıtma olmayabilir veya bujide yaşanan deformasyon sebebiyle de iş görmez duruma gelebilir. En güzeli şarj seviyesine baktırıp buji takımını komple değiştireceksin kafan rahat olacak. Öyle aç kapayla bir şey kazanamazsın.

    AKÜNÜN durumu iyi yeşil ışık yanıyor neyse yarın ilk fırsatta ustaya götürüp gösterecem saol....
  • kizdirma bujisi cok sogukta calistirmani saglar. soguk bir iklimde degilsen degistirmene bile gerek yok. arac calisiyorsa gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın çalışmasında hiçbir sıkıntı yoktur. çekişi gayet güzel.
    ama bu gün 40 km lik yola gittim geldim giderken söndü buji simgesi ama dönerken şehre gelene kadar yandı biraz titiz adamım o yüzden kafama taklıyor herhalde bujileri değiştirecez ...
  • Burdan devam edeyim,

    Aynı araç bende de var, 1.4 Hdi Nemo 135 bin km.

    'Kızdırma bujisini kontrol ettirin' uyarısı veriyor.

    Çalışmasında, gidişinde sorun yok.

    Ayriyeten dış ortam sıcaklığını da yanlış ölçüyor. Disari 40 derece benim arac -20 gösteriyor:) Buna bağlı bi hata da olabilir mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.