Şimdi Ara

Kızdırma Ve Motor Lambası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
7.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar babamın 2004 Kangoo 1.5 dCi model Renault arabası var. Aracın yolda giderken kızdırma lambası yanıyor motor lambası yanıyor ve çekişten düşüyor. Lambalar sönünce tekrar hızlanıyor. OBD cihazında yazan sonuç resimdeki gibi. Ustalar bulamıyor daha önce başına gelen yada fikri olan var mı ?

    Kızdırma Ve Motor Lambası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xvectorhd -- 15 Ağustos 2017; 18:41:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Klimanın gazı var mı, soğutuyor mu, düzgün çalışıyor mu? (Tabii klima varsa! )

    Hata koduna bakılırsa sorun klimada A/C görünüyor. Klima gazının basıncını algılayan sensörün kısa devre olduğu bilgisini vermiş Renault'un OBD yazılımı.

    Ustalar soğutucu gazı basınç sensörünü değiştirip deneme yapmadılar mı, ya da sensörün kablolarını ve soketini kontrol etmediler mi?

    Bu sensör klima gazının basıncına göre gerilim (voltaj) üretiyor ve 5V referans gerilim ile karşılaştırma yapılmasını sağlıyor. Böylece gazın basıncı yüksekse yüksek voltaj, basınç düşükse de düşük voltaj ölçülmesini sağlayarak ECM'nin hata vermesine ve önlem almasına sebep oluyor. Yalnız sizin durumda sinyal hattı/kablosu şasiye (toprağa) kısa devre olmuş görünüyor, gaz tamamen boşalmışken de bu hatayı verir mi bilmiyorum.

    Bu kısa devre hatasının en çok karşılaşılan sebepleri;
    1) Bozulmuş ya da hasarlı sensör,
    2) Hasarlı ya da kısa devre oluşmuş sensör soketi,
    3) Hasarlı ya da kısa devreli sensör kabloları, (Sensör kabloları aşınıp aracın metal kısımlarına değiyor olabilir)
    olabiliyormuş.

    Eğer Renault değil de standart ve generic OBD cihazları ve yazılımları ile kontrol edilseydi de;
    P0530,P0531,P0532,P0533 hata kodlarından birini, muhtemelen P0532, verirdi diye tahmin ediyorum. Örneğin babamın Dacia Logan 2007 1.5 DCI dizel aracında "ön ısıtma/ elektronik arıza ikaz ışığı" yanması ve oluşan gaz kesme probleminin sebebini araştırırken hata kodunu görebilmek için düzgün bir ELM327 OBD2 cihazı ve "OhNo! Diag for Renault - OBD2" uygulamasını kullanmak zorunda kalmıştım. Babam tamire götürdüğünde ise yanında ben yoktum, ustalar OBD diagnostic cihazında hangi Renault hata kodlarını gördüler bilmiyorum:
    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=128461173


    Eğer bu varsayımım doğruysa internette DF113 ile beraber P0532 hata kodu (DTC) ile de araştırma yapıp önerilenleri uygulayabilirsiniz. Örneğin aşağıdaki linkteki pdf dokümanından faydalanılabilir:
    http://repairdata.cnlaunch.com/pdf/2015/01/08/ef733b87-3195-4e7d-9956-8597e7a03cbd.pdf

    Tabii sizin araçtaki kızdırma&motor lambası yanması ve çekişten düşme problemi direkt bahsettiğim şekilde klima ile mi alakalı bilemiyorum. Tamircide sadece tek bir hata kodu vermesi bizi bu şekilde yönlendiriyor. (Ancak araçta klima olmayabilir bile, bu hata kodunu tetikleyen tamamen başka bir unsur olabilir. Hatta hatalı kodlanmış ECU sebebi ile bu hata çıkıyor bile olabilir!)

    Eğer ustalar bahsettiğim şekilde kontrollerini yaptıkları halde hatayı bulup sorunu gideremiyorlarsa bir de klima üzerine uzmanlaşmış ustalara göstermeniz faydalı olabilir. Klimadan hiç şüphelenmemişlerse de farklı durumlar sözkonusu olabilir, belki uğraştırıcı olduğu için ya da çekişin düşmesi sonucunu doğurmayacağını düşündükleri için bu hatayı dikkate almamışlardır, bilemiyorum.

    Bu arada ben de bu işlerden anlamam, dolayısıyla sizi de yanlış yönlendirmek istemem. Sadece kimsenin bir şey yazmadığını görünce fikir vermek istedim, benzer saçmalıkları babamın Logan'da yaşadık dediğim gibi. Yazdıklarımın yanlış/eksik bilgiler içerebileceğini dikkate alın.

    Umarım sorunu kısa sürede halledersiniz ve buraya da yazarsınız. Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Be-Mine -- 19 Ağustos 2017; 5:33:57 >




  • Çok teşekkürler dediğiniz gibi klimada problem olabilir çünkü soğutmuyor. Ustalara aktaracağım dediklerinizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fren pedalının altındaki müşürü değiştirin ya da soketini iyice yerine oturtun.
    yandığı zaman kenara çekip dediğimi yapın. sönecektir.
    renault kangooların kronik sorunlarından birisidir.
  • Arkadaşlar sorun çözüldü, öncelikle sorun klimada diyen arkadaşın yorumunu dikkate alırsak, olabilir çünkü önce gergi bilyasını değiştirdik ve sente ayarı yaptırdık. Oradan çıkar çıkmaz, klima gazı motor komple söküldüğü için bitmiş idi. Onu fulledik. Artik senteden mi yoksa klima gazindan mi bilmiyorum ama sanıyorum klimadan olabilir gazı hiç yoktu çünkü. 2. Arkadaşa gelecek olursak, aynı sorun 2 yıldır vardı ilk ciktigi zamanlar frenin altındaki müşürü 3-4 kere degistirdiler ama sorun cozulmedi. Yani 1. Arkadaşın dedikleri dogru diye sayiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xvectorhd -- 15 Eylül 2017; 16:8:25 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DF113 hata kodu klima ile alakalı tabii ama o kodun aracın çekişten düşmesi ile direkt alakalı olduğunu düşünmüyorum. Sadece klima açık olduğunda mı problem oluşuyordu yazmamışsınız, ama pek zannetmiyorum.

    Aslında bu DF113 haricinde çekişten düşme ile doğrudan alakalı olabilecek başka OBD hata kodlarının da çıkmasını beklerdim. Yani motor, egzoz/turbo veya elektrik aksamla bağlantılı sensörlerin vereceği hataların görünmesi mantıklı olurdu araç çekişten düştüğü için, fakat sadece DF113 çıkmış cihazda.

    Her neyse, problemin çözülmesi güzel haber sonuç olarak.
  • Bizim yerli arabada böyle karışık sistemler koymasınlar. Gaza bastımı gitsin frene bastımı da dursun
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.