Şimdi Ara

Kızgın yağın içine kauçuk triger kayışı koyarak vatandaşın cüzdanından çalma fikrinin tarihi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
2
Favori
4.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Selçuk ALAGÖZ kullanıcısına yanıt

    Garibime giden forumda togg için faizini cebimizden ödüyoruz çöp montaj İtalya'dan gemiyle geliyaa Almanya'dan trenle geliyaa sorunlu yazan tiplerin bir tanesi bile yazdıklarının konusunu açamıyor Kızgın yağın içine kauçuk triger kayışı koyarak vatandaşın cüzdanından çalma fikrinin tarihi 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    tjet kadar sorunsuz bir motor değil multi,halbuki altı tjet o makinenin,

    titizlenmek gerekiyor yağ filtresi haricinde m.a filtresini her bakımda değişmek,m.a onaylı yağı kullanmak gibi ama öylede böylede robot sorunu yaşanıyor vaktinde ciddi manada stg 3 tjet yürütmüştüm gram sorun yaşamadım,

    ama gördüğüm duyduğum standart haldeyken bile m.a'nın robot sorunu er yada geç yaşandığıda gerçek,ki fiat markasındada çalıştım ben benim tecrübem bu şekilde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UltimateRs -- 6 Kasım 2024; 12:42:59 >
  • general4242 kullanıcısına yanıt

    Videoyu hazırlayanın verdiği bilgiler o motorlar.

    Kızgın yağın içine kauçuk triger kayışı koyarak vatandaşın cüzdanından çalma fikrinin tarihi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mystiery_ kullanıcısına yanıt
    BIO(Belt In Oil) keşfeden ford değil, DAYCO. Videoyu tam izlemedim, farklı birşey söylüyor sanırım. DAYCO fordun ana tedarikçisi.

    Bkz.
    https://www.dayco.com/en/product/timing-belt-in-oil-bio-system/

    Belt in oil, %2.5 yakıt tasarrufu ve emisyonda iyileşme sağlıyormuş. O sebeple kullanılıyormuş.

    Yani araç ve motor üreticilerinden ziyade kayış üreticilerinin işi bu.

    Buda conti açıklaması bkz.
    https://www.continental-aftermarket.com/en-en/magazine/technology-products/why-our-new-belt-in-oil-runs-for-a-l-o-n-g-time

    Kayış mühendisleri motor yağlamasından pek anlamıyor sanırım.

    İlgili makale bkz.https://pmmonline.co.uk/article/dayco-belt-in-oil-an-opportunity-for-all/

    2.https://cvwmagazine.co.uk/dayco-urges-maintenance-of-belt-in-oil-engines/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 6 Kasım 2024; 13:51:22 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • onatba O kullanıcısına yanıt
    Kızgın yağın içine kauçuk triger kayışı koyarak vatandaşın cüzdanından çalma fikrinin tarihi

    Ford'un icat ettiğinden bahsediyor videoda. Mesele aslında kimin icat ettiğinden çok cebimize verdiği zarar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Hocam sorun kayışın yağın içinde çalışması değil. Sorun, yıpranan kayış parçalarının motor yağını kontamine etmesi, hatta yağ emiş süzgecini tıkaması.

    Kayışa ayrı yağ haznesi yaparsın, istersen kızartma yağıyla yağlarsın. Ancak bu kayışın yıpranacağı ve ufalanacağı, çatlayacağı, döküleceği belli ve adamlar bu yıpranan parçaları kartere filtre etmeden göndermeyi deniyor resmen.
    Deniyor diyorum çünkü kayışta bilmem kaçıncı kez yeni malzeme deneniyor, üstüne üstlük yağlarıda şimdi hesapta özel yağa çevirdiler.

    Yağın içerisine konulan katkılar, deterjanlar, mineraller, molybdenium kristalleri, üstüne birde yakıttan gelen deterjan ve katkılara ek yanma kaynaklı oluşan yapıların ve esterlerin bu kayışı yıpratacağı aşikar. Yetmiyor, sen bu yıpranan parçaları üstüne motor döngüsüne sokuyorsun.

    Yani bu kadar karmaşıklığın olduğu yağ ile kayışı yağlayıp, kayış parçalarınıda motor yağına veriyorsun. Bir yandanda bu yağı filtreyle temiz tutmaya çalışıyorsun.

    Madem yağlı kayış kullanılacak, motordan bağımsız yaparsın olur biter. Şanzıman yağıyla motor yağı nasıl bağımsız ise bunuda bağımsız yaparsın. Parçalanacağı belli olan kayışın parçaları da gidip karterdeki emişi tıkamaz.

    Ek: Dayco satış müdürünün müşterileri çözüm önerisini yazmışlar hocam bkz.
    https://cvwmagazine.co.uk/dayco-urges-maintenance-of-belt-in-oil-engines?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber

    Çözüm önerisi:

    1- Motoru yağını koklayın diyor. Benzin-petrol kokusu varsa problem olabilir diyor. Yıpranan kayış parçaları ve kontamine yağda hocam böyle alttan alttan esterli keskin koku olur. Onu diyor koklayın diyor.

    2- Müşterileri konu ile ilgili eğitin diyor. Kayışta problem olursa oluşacak hasar hakkında bilgi verin diyor. Biz diyor, yağ pompası ve kayış satıyoruz diyor. Düzenli kontrol edip değiştirmeleri gerekiyor diyor.

    Resmi açıklama bu hocam.

    Dayco resmi olarak olası problemi kendi tanımlayıp durum hakkında teknisyenlere böyle bilgi veriyor.

    Yani olayın mucidi DAYCO nun kendisi diyor kızgın yağ diyor kızmış bizim kayışa diyor hocam.

    Ek not: Bu arada kimse yağ falan koklamasın, yağ buharı sağlığa zararlıdır. Yağ analizi koklayarak yapılmaz.

    Açıklamada yağı boşaltırken benzin kokusu alırsanız söküp kontrol edin diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 16 Kasım 2024; 13:28:14 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Müşteri yağı koklasin mi diyor Kızgın yağın içine kauçuk triger kayışı koyarak vatandaşın cüzdanından çalma fikrinin tarihi 

    İyi ki tadına da baksın dememiş Kızgın yağın içine kauçuk triger kayışı koyarak vatandaşın cüzdanından çalma fikrinin tarihi 


    Hatalı bı sistem yapmışlar tamam

    Lakin bu sistemden kaynaklanan bütün masrafları kendileri karşılamalı.


    Yok bakımı erkene çek, trigeri erken değiş e tamam da yine müşteriye geçiyor kazık


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Müşteri koklasın demiyor hocam müşteriyi eğitin diyor da, hangi konuda eğitecekler müşteriyi? Servisin koklayarak anladığı problemi müşteri oturduğu yerden nasıl anlasın? Müşteride anca koklayarak anlar.

    Durduk yere yağ koklamasın kimse bu arada hocalarım, yağ buharı sağlığa zararlıdır. Bir zahmet teknisyen arkadaşlarda koklamasın, müşterilerde. Koklayarak yağ analizi yapılmaz. Yağı boşaltırken baktınız bariz benzin kokusu geliyor, o zaman söküp bakarsınız demeye getirmiş yazıda.

    Sistem kaynaklı masrafları karşılamaya kalksalar fordda batar stellantiste batar koçta batar daycoda batar hocam. Dünyadan herhalde 4-5 milyondan fazla satmıştır bu kayış. Ben henüz bir geri çağırma duymadım.

    Ek: Az önce okudum, hindistanda bir ara satılan her 2 araçtan biri bu kayışla satılmış. Muhtemelen 100 milyondan fazla satmıştır dünyada. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onatba -- 16 Kasım 2024; 13:20:48 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.