neyi düzeltecekler motoru mu? düzeltme anlayışları" özel yağ kullanın", "40-50 binde triger değişin" diye ek bakım yükümlülükleri koymak. düzeltmeye harcayacakları arge masrafını tüketiciye yıkıyorlar. bizim vatandaşta sanki fren balatası değişir gibi 40-50 binde triger değiştirmeyi olağanlaştırıyor. |
Kızgın yağın içine kauçuk triger kayışı koyarak vatandaşın cüzdanından çalma fikrinin tarihi (2. sayfa)



-
-
Genel olarak düşünce bazında size hak vermekle birlikte, bazı BMW motorlarının zincirli versiyonlarının araç sahibine sağladığı imtihan ve yüksek masrafları da hatırlatmak isterim hocam.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli araçlarda motorun veya mekanik aksamların eskimesine gerek yok ki, Batarya tek başına eskitmeye yeter o araçları. Ortalama 8-10 senede günümüzdeki bataryalar neredeyse tüm verimini kaybediyor. Sadece 3-4 sene sonra bile menzilde azalma ile yeni araç almaya dürtüyor. Üstüne Elektrikli araçlar içten yanmalı gibi gelişimi biten bir sektör de olmadığı için birkaç yıla bunların daha verimlisi ve 1000-1500km menzillisi çıkınca şimdiki 500km menzilli araçların yüzüne bakan olmayacak. Yazılım güncellemesi ile donanıma müdahale imkanı da geniş.
Kısacası bence içten yanmalı araçlara göre çok daha rahat eskitirler bu elektrikli araçları. Ama bakım gerekmediği için eskisi gibi servislere düzenli bakım paraları ödemek gerekmeyecek o biraz işlerine gelmiyor olabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-99BBC08B3 -- 4 Kasım 2024; 1:49:2 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
En iyisi kayışlı triger , tabi kayış motorun dışında olacak. Zincirde çok masraflı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tebrikler ..2 sf sonunda en doğru yorum budur
-
1.2 motor ne kadar çok araçta kullanılıyor, biliyor musunuz? Satılan tüm 1.2 motorlu araçlara bakın, birde motordan şikayetçi olanlara, orana vurduğunuzda çok fazla değil, VW'nin DSG arıza oranının yanında komik kalır...
Ayrıca oluşan motor arızalarının çoğunluğunda yetkili serviste değil de, özel servise sıradan bir yağ ile bakımı yapılmış araç olduğunun farkında mısınız?
Kaç tane arıza yaşayana sorduysam, yetkili servis pahalı diye özele götürdük cevabını aldım hep... halbuki 1.2 için özel yağ var. Ayrıca yetkili servis durumu bildiğinden trigeri kontrol ediyor, özel servis sıradan araç gibi ucuz yağı doldurup gönderiyor...
Dediğiniz kadar vahim olsaydı durum, yani neredeyse tüm 1.2 motorlu araçlar bu sorunu yaşasaydı ortalık ayağa kalkardı... Corsa, Astra, Mokka, Crossland, C3, C4, C4 Cactus, C4X, 308, 208, 2008, 408, Fiat 600, Fiat Panda, Lancia Ypsilon vs.vs.vs. bir sürü araçta var bu motor, yani neredeyse memleketteki araçların yarısı :)
Ben bu motor çok iyi, sorunsuz da demiyorum, ama bu kadar çok satılan bir motor'dan özel servis sonrasında sıkıntı yaşayanlar var diye sanki herkes bu sorunu yaşıyormuş gibi bahsetmek az abartı
-
Planli eskitme maalesef kulakliklarda bile var..
Adamlar mukemmel kulaklik yapmis, alip senelerce kullancaksin fakat kablosunu o kadar ince yapmislar ki bi süre sonra istemesende kopuyo.
Marka JBL
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslında "kızgın" yağ değil, kızgın yağ daha da yüksek sıcaklıkta oluyor, düşman üzerine dökülüyor falan
Bu arada, 1.2 motorların yanılmıyorsam 2022 sonrasında triger kayışı yenilendi ve daha dayanıklı bir malzeme yaptılar, tabi iş şöyle değişti, "yan sanayi kullanmayın, orijinal parça kullanın" denildi. Bir de değiştirme ve/veya kontrol periyodu 40-50 bin km'ler olarak açıklandı.
Normal bir triger kayışı da aslında bu km'lerde kontrol edilip değiştiriliyor gibi, ancak burada iş "orijinal" parça kullanılması ve eğer araç garanti kapsamında ise illa servise yapılacak olması sıkıntı. Yüksek işçilik maliyetlerine sebep oluyor. Dışarıda da yapılsa karter falan açılması gerekiyor yanlış bilmiyorsam.
Bu arada yine belirli model yılından sonra 2023 ya da 2024 başı olabilir, zincirli sisteme geçildiği söyleniyor. Örneğin gruptaki hibrit 1.2 motorlu araçlarda zincirli sisteme çoktan geçildiği söyleniyor.
-
Üretici firmaların prensipleri ve misyonları en iyisini üretmekten ziyade "sattığım ürünler üzerinden ne kadar uzun süre daha para kazanabilirim" e evrildiği için üretimdeki parçalara saate tabi değişim ömrü kazandırıldı, olan bu...
Garantisi bittikten sonra hangimiz bakım kartlarında yazılı periyotta parça değişimi yaptırıyoz ki?
Bu metodla üereticiler sen istemesen de sağmaya devam edecekler...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadobay -- 4 Kasım 2024; 14:23:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bildiğim kadarıyla vw tsi motor triger kayışları yağda çalışmıyor, hatta devirdaim şanzıman tarafına alınmış direk triger ile teması yok, buda triger kayış ömrünü uzatmış, birkaç yıl öncesine kadar vw yetkili servisleri 180 bin km de periyodik değişim diyordu, sonrada 120 bine indirmişler yıldan bağımsız, 150 bin km de hiç değiştirmemiş kullanıcılar var,
-
An itibariyle yeni kayış 90.000 km değiştirme aralığı hocam 120.000'e çıkarmayı da düşünüyorlar zira ne parçalanma var ne bir şey,
En komiği burada yazanların çogu bunu biliyorlar ama laf olsun işte,
Zincire geçenler ise hybrid motorlar şanzıman fatkli motor oldukça farklı, elektrikli bir motor aracı bağımsızda ilerletebildiği İçin zaten kayış olmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 4 Kasım 2024; 22:26:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aha işte, "bilgi"nin değerini bir kere daha anlıyoruz... Bilgi için çok teşekkürler.
Ha evet hibritlerde böyle yapmışlar ama bir arkadaş güya belirli model yılından sonra normallerde de zincire geçtiklerini söylemişti, o da yanlış biliyormuş demek.
Ya bizde millet bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayı aşırı seviyor. Bir de bilgiyi verirsin ama akşama kadar aynı muhabbetler devam eder.
40 sene öncenin bilgileri ile hala otomobil satın alan, sonra da şaşırıp üzülen bir milletten bahsediyoruz.
Reno Fiat'ın barçası ucuzdur, Capon'un sacı incedir, Alfa Ford aşırı yakar...
Ve bildiğim kadarıyla çeşitli iyileştirmeler falan filan ta 2022'de yapılmış. Aradan 3 sene geçmiş, hala "kızgın yağ" diyorlar
Sanırsın surların üzerinden haçlıların üzerine döküyoruz
Ve forum kullanmayı, okumayı bilmeyenler de gelip konunun altında bu mesajları hiç okumadan devam edecekler işin komiği... Pejo zaten alınmaz, bilmemne zaten yapılmaz diye
-
Yani 1.2 hybrit 5008'lerde hiçbir problem yok anladığım kadarıyla, ben de yaşamadım ama benim araç yeni, daha eskilerinde de bir problem yaşayan görmedim ya da duymadım.
-
Zincirin ne masrafı var?
-
2008 den beri üretilen 1.5 dci larda da mi yag içinde triger çalışıyor?
Renaultlarda hiç sorun duymamıştım ama megane, fluence de çok kullandık
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.5 dci kayış dışarıda , 1.6dci zincir yağlı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zincir hem pahalı hemde işçiliği pahalı. Ve değişimi riskli usta hata yaparsa motor yağsız kalıp yatak sarar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ana mesajta 1.5 dci 2008 yazıyor da sadece 2008 de mi yağlı ve içeride?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
yanlış bilgi , dışarıda kuru kayış
-
Mulltiair 170 dünyanın düşük hacimdeki en iyi motoru olabilir
Tek mesele ünitenin bakımının aksatılmadan yapılması
Arabayı sanayideki kasapların eline teslim edince sorunlu oluyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 6 Kasım 2024; 12:16:23 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X