2005 ModelRenault Clio Symbol 1.5 DCİ Authentique miz var bunun klimasının nasıl çalıştığını merak ediyorum internette motorun devriyle alâkalı diye bişeyler okudum ama bizim araba çalışmıyokende klima açılabiliyor ve çalışıyokenki gibi soğuk hava üflüyor
bu konuya bi açıklık getirebilecek arkadaş var mı? klima nasıl, neyle çalışır?
bu arada klima analog...
Şu anki teknolojiyle üretilen araçlarda soğutma klima kompresörü ile sağlanır, kompresör motorun dönme kuvvetini bir kayış yardımıyla alır ve içindeki özel gazı sıkıştırıp-tekrar genleştirme yöntemiyle kondanser denilen bölge içindeki bakır borular üzerinde soğuk ortam oluşturur ve bir fan yardımıyla bu hava araç içine üflenir. bu arada ortamdaki nem de kondanser içinde yüzeyde toplanır ve iklimleme gerçekleşir.
yani sistem motorun çalışmasına bağlıdır, devir arttıkça kompresör de hızlanır ve soğutma daha verimli hale gelir.
ancak bilgim dışında yeni bir müstakil elektrikli kompresör sistemi kullanılan araçlar varsa o zaman soğutma motordan bağımsız da gerçekleşebilir fakat bu ilkine göre daha fazla enerji tüketeceğinden maliyeti yüksek olur.
ama araba çalışmıyokende klima açılabiliyor ve çalışıyormuş gibi soğuk hava üflüyor
quote:
Orijinalden alıntı: Ziya126
ama araba çalışmıyokende klima açılabiliyor ve çalışıyormuş gibi soğuk hava üflüyor
benim aracım da aynı şekilde.
quote:
Orijinalden alıntı: Ziya126
ama araba çalışmıyokende klima açılabiliyor ve çalışıyormuş gibi soğuk hava üflüyor
Bu ancak evaporatör hala soğukken kısa bir süreliğine olur. Yani kontağı kapatmadan evvel klima açıkmıştır. Ve evaporatör yeterince soğumuştur. O yüzden kontak kapatıldığında da bir süre soğuk hava üflenir.
Denemek istiyorsanız aracı hiç çalıştırmadan, motor soğukken, klima bir saat içinde önceden hiç çalışmamışken kontağı I konumuna getirin ve fanı açın(marşa basmayın). Fandan sadece dışarıdaki hava sıcaklığında bir hava gelecektir.
Bazı küçük hacimli motorlar hariç tüm araçlarda klima, motordan güç alan mekanik bir komprasörle çalışır. Elektrik komprasörlülerde ise kontak kapalıyken akünün gücü genelde klimayı çalıştırmaya yetmeyecektir. Yine motorun çalıştırılıp alternatörün güç üretmesi gerekecektir.
quote:
Orijinalden alıntı: O.B.K
quote:
Orijinalden alıntı: Ziya126
ama araba çalışmıyokende klima açılabiliyor ve çalışıyormuş gibi soğuk hava üflüyor
Bu ancak evaporatör hala soğukken kısa bir süreliğine olur. Yani kontağı kapatmadan evvel klima açıkmıştır. Ve evaporatör yeterince soğumuştur. O yüzden kontak kapatıldığında da bir süre soğuk hava üflenir.
Denemek istiyorsanız aracı hiç çalıştırmadan, motor soğukken, klima bir saat içinde önceden hiç çalışmamışken kontağı I konumuna getirin ve fanı açın(marşa basmayın). Fandan sadece dışarıdaki hava sıcaklığında bir hava gelecektir.
Bazı küçük hacimli motorlar hariç tüm araçlarda klima, motordan güç alan mekanik bir komprasörle çalışır. Elektrik komprasörlülerde ise kontak kapalıyken akünün gücü genelde klimayı çalıştırmaya yetmeyecektir. Yine motorun çalıştırılıp alternatörün güç üretmesi gerekecektir.